Ford Ranger PHEV (2024) Zdroj: Ford

Ford Ranger PHEV (2024) Zdroj: Ford

Ford Ranger PHEV (2024) Zdroj: Ford

Ford Ranger PHEV (2024) Zdroj: Ford

Ford Ranger PHEV (2024) Zdroj: Ford

Ford Ranger PHEV (2024) Zdroj: Ford

Ford Ranger PHEV (2024) Zdroj: Ford

Ford Ranger PHEV (2024) Zdroj: Ford

Ford Ranger PHEV (2024) Zdroj: Ford

Ford Ranger PHEV (2024) Zdroj: Ford

Ford Ranger PHEV (2024) Zdroj: Ford

Ford Ranger PHEV (2024) Zdroj: Ford

Ford Ranger PHEV (2024) Zdroj: Ford

Ford Ranger PHEV (2024) Zdroj: Ford

Ford Ranger PHEV (2024) Zdroj: Ford

Ford Ranger PHEV (2024) Zdroj: Ford

Ford Ranger PHEV (2024) Zdroj: Ford

Ford Ranger PHEV (2024) Zdroj: Ford

Ford Ranger PHEV (2024) Zdroj: Ford

Ford Ranger PHEV (2024) Zdroj: Ford

Ford Ranger PHEV (2024) Zdroj: Ford

Ford Ranger PHEV (2024) Zdroj: Ford

Ford Ranger PHEV (2024) Zdroj: Ford

Ford Ranger PHEV (2024) Zdroj: Ford

Ford Ranger PHEV (2024) Zdroj: Ford

Ford Ranger PHEV (2024) Zdroj: Ford

Ford Ranger PHEV (2024) Zdroj: Ford

Ford Ranger PHEV (2024) Zdroj: Ford

Ford Ranger PHEV (2024) Zdroj: Ford

Ford Ranger PHEV (2024) Zdroj: Ford

Ford Ranger PHEV (2024) Zdroj: Ford
Ford Ranger PHEV (2024) Zdroj: Ford
Ford Ranger PHEV (2024) Zdroj: Ford
Ford Ranger PHEV (2024) Zdroj: Ford
16
Fotogalerie

Extra pár kol, extra výkon, extra nosnost: Italové z Fordu Ranger postavili hybrid s šesti koly

Velký Ford posloužil jako platforma pro zajímavou přestavbu s názvem HEX. S ní bude ještě užitečnější.

Italskou firmu Ricardo můžete znát hlavně jako výrobce převodovek do závodních aut, ale její záběr ohledně techniky je mnohem větší. Nyní představila úpravu HEX pro Ford Ranger, která z něj dělá velmi šikovný hybrid.

Jak můžete vidět, auto dostalo druhý pár kol, poháněný elektromotorem o výkonu 210 kW. Zbytek má na starost klasický šestiválcový turbodiesel se 186 kW. Baterie elektromotoru se dobíjí rekuperací, k dostání má být několik možných kapacit dle požadavků zákazníka. Komponenty elektropohonu jsou v jednom balení, což umožňuje snadnou opravitelnost.

Nosnost takto upraveného Rangeru je pak velmi zajímavých 3800 kilogramů. K dalším výhodám hybridní přestavby HEX má patřit také lepší spotřeba. A aby to nebylo málo, vedoucí pro speciální vozidla u společnosti Ricardo Paul Tarry uvedl, že se úprava povedla takovým způsobem, že zákazníci nepřijdou o tovární záruku na svůj Ranger.

„Z této přestavby máme velkou radost. HEX těží ze stávající osvědčené automobilové platformy a přidává další technické a softwarové funkce, čímž zákazníkům nabízí robustní řešení vhodné pro daný účel, které je flexibilní, odolné a neztrácí nic z vlastností potřebných pro práci v nejnáročnějších podmínkách. Přidání hybridního elektrického pohonu znamená, že toto vozidlo pomáhá plnit cíle zákazníků v oblasti udržitelnosti a umožňuje využívat výhody budoucí mobility, aniž by došlo ke ztrátě výkonu," sdělil Tarry.

Ford

Henry Ford založil michiganskou automobilku v roce 1903 a proslul zavedením postupů sériové výroby s využitím montážních linek. Tak vznikl první cenově dostupný vůz: Ford model T.

Ford Fiesta •  Ford Focus • Ford Mondeo • Ford S-Max • Ford Galaxy • Ford C-Max • Ford EcoSport • Ford Mustang • Ford Puma • Ford Kuga • Ford Explorer • Ford Tourneo Courier

Doporučujeme

Články odjinud