Experti Volvo Cars získali od úřadu NHTSA ocenění

Dr. Trent Victor a Jonas Ekmark byli americkou vládou oceněni za znamenitou práci v oblasti bezpečnosti a současně získali také zvláštní ocenění
Experti Volvo Cars získali od úřadu NHTSA ocenění

Dva ze špičkových expertů na bezpečnost automobilky Volvo Cars, Dr. Trent Victor, senior technický vedoucí oddělení pro předcházení dopravním nehodám a hostující profesor Iowské státní univerzity (USA), a Jonas Ekmark, ředitel oddělení pro inovace vztahující se k aktivní bezpečnosti a podvozku, byli vybráni pro udělení ocenění za přispění ke zlepšení automobilové bezpečnosti.

Toto ocenění udělované Americkým úřadem pro bezpečnost silničního provozu (NHTSA) při příležitosti

24. Mezinárodní technické konference o zlepšení bezpečnosti motorových vozidel (ESV), konané 8. června v Göteborgu, je odměnou za mimořádný příspěvek v oblasti automobilové bezpečnosti.

„Toto ocenění představuje velké uznání za technologie, které pomáhají řidičům jezdit bezpečně a jejichž smyslem je zajistit budoucnost bez dopravních nehod. Pro nás všechny, kteří pracujeme ve společnosti Volvo Cars na vývoji bezpečnostních řešení, je to velká inspirace. Znamená to pro nás vyzdvižení našeho přístupu zaměřujícího se na zákazníky a také podporu v naší další práci na vývoji vysoce efektivních a vyhledávaných systémů zlepšujících jízdní bezpečnost,“ řekl Trent Victor.

Dr. Victor, který je mezinárodně uznávaným expertem na bezpečnost, pracuje v tomto oboru již více než dvě desetiletí. Za tu dobu podal přes dvacet patentů a publikoval více než šest desítek prací na toto téma. Rovněž má za sebou jedinečnou dráhu spočívající v aplikování poznatků behaviorismu do vývoje technologických inovací, jejichž smyslem je předcházet dopravním nehodám. Předmětem jeho současného zájmu je minimalizace rizik spojených se ztrátou nebo rozptýlením pozornosti řidiče, což infotainmentové systémy zaznamenají na základě pohybu řidičových očí. Pokud se řidič nesoustředí na jízdu, začnou reagovat příslušné aktivní bezpečnostní systémy na předcházení dopravním nehodám. Ke zvýšení bezpečnosti přispěje také funkce autonomního řízení. Odborné zkušenosti Trenta Victora v oblasti behaviorismu mu poskytují jedinečný vhled do dat získaných z reálných dopravních situací, díky čemuž dokáže do rovnice automobilové bezpečnosti zařadit i lidský faktor. A přesně to perfektně zapadá do filozofie automobilky Volvo, která se soustředí na jízdní potřeby skutečných lidí.

Jonas Ekmark, který za svou pracovní kariéru ve vývoji bezpečnostních systémů také dokázal, že nepostrádá představivost a předvídavost, má za sebou výčet zkušeností s navrhováním a zaváděním inovací, s nimiž si společnost Volvo Cars připsala celosvětová prvenství a které upevnily její postavení coby lídra na poli automobilové bezpečnosti. Od roku 1994 během své práce ve společnosti Volvo Cars si Jonas Ekmark nechal zaregistrovat více než třicet patentů. Mezi jeho úspěchy patří vývoj a zavádění automaticky brzdících systémů, jejichž smyslem je zabránit potenciálním kolizím nebo alespoň snížit jejich následky. Zpočátku se jeho práce zaměřovala na srážky s jinými vozidly, ale nyní se rozšířila i na chodce, cyklisty a zvířata. Jonas Ekmark zároveň hraje důležitou roli ve vývoji systémů autonomního řízení a projektů, jejichž smyslem je zvýšit dopravní bezpečnost díky sdílení relevantních informací.

„Jsem tímto oceněním za práci, kterou ve společnosti Volvo Cars odvádíme, velmi poctěn a mám z něho obrovskou radost. Při naší činnosti se již tradičně zaměřujeme na lidi. Naší dlouhodobou vizí je navrhovat auta, která nebudou havarovat. Důležitým krokem k naplnění tohoto cíle je vývoj technologie autonomního řízení. Nejnovější technologické pokroky a náš přístup, jehož principem je navrhovat inovace na základě reálných dopravních situací, nám umožňují zcela změnit definici jízdního zážitku. Ocenění, jako je toto, nám potvrzují, že jsme schopní způsobit rozdíl – a to je velmi uspokojivé,“ prohlásil Jonas Ekmark, ředidel oddělení pro inovace vztahující se k aktivní bezpečnosti a podvozku ve společnosti Volvo Cars.

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

dnes | Michal Žďárský | 2 příspěvky
Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

J.D. Power každoročně pořádá anketu o kvalitě vozů na trhu v USA. Už druhý rok z něho nejlépe vyšla Kia se svým výsledkem 72 PP100.

včera | Daniel Havlina | 18 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků