Mercedes nám ukázal ultrabezpečné auto příštích 10 let. Řidič už nebude potřeba

Ginter  |  21. 05. 2019 08:19

Ač si rád řídím auto sám, jsem zastáncem těchto aut primárně pro potřeby lidí, kteří z nějakého zdravotního důvodu nemohou mít řidičský průkaz a potřebují být mobilní. Dále bych uvítal, kdyby autonomní auta dodržovala maximální povolenou rychlost a nezmatkovala, proto bych povinně tato auta uzákonil pro občany starší 70 let, všechny ženy a Vietnamce.

Odpovědět  |   | 
k22  |  21. 05. 2019 09:36

Tak si představ, že budeš předjíždět Avii, která jede 60 a v 90 km/h ti to systém omezí...

Odpovědět  |   | 
lepici ponozka  |  21. 05. 2019 09:40

Predstav si, ze by jsi mel predjizdet tak, aby jsi neprekrocil rychlost 90 km/h.

Odpovědět  |   | 
pepek lepek  |  21. 05. 2019 10:31

Zda se, ze zde mame 'experty' s vlastnim nazorem. A to i presto, ze zrejme nechapou, co to znamena "povolena rychlost". Zajimave je, ze tito lide se povetsinou nedavaji na profesni drahu, kde prekracovani limitu je skutecnou vyzvou a je zadouci.

Odpovědět  |   | 
iii  |  21. 05. 2019 11:05

Ginter, nejsou oni další idiot, který kastuje lidi podle věku, pohlaví, rasy? Způsobilost k činnosti se obvykle hodnotí podle duševních schopností a fyzické kondice.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  21. 05. 2019 11:48

Ja bych takovym - pro jejich dobro - uplne zakazal/znemoznil kontakt s jimi diskriminovanymi skupinami, tzn. v Ginterove pripade mj. s zenami

Odpovědět  |   | 
puk123  |  21. 05. 2019 11:53

Já bych těm lidem raději přispěl na taxíka. Možná by to vyšlo i levněji a taxikář by třeba těm zcela imobilním pomohl dostat se do auta nebo až do cíle.

Odpovědět  |   | 
Jirka.  |  21. 05. 2019 08:52

A až mi někdo odre nárazník, tak s těma čidla a a displejem čtvrt Mega. Dnes když někdo odre nárazník max lakování.

Odpovědět  |   | 
Ginter  |  21. 05. 2019 20:08

1. Neexistují jen fyzicky postižení, ale i mentálně postižení, u kterých není na první pohled poznat, že jsou postižení, ale kteří nikdy nedostanou ŘP, ač by řízení vozidla zvládli. Například autisté s Aspergerovým syndromem a pod. Tito lidé nechtějí jen do obchodu, na úřad a pod., ale chtějí se bavit, jezdit na výlety, za sportem, na návštěvy atd.
2. Představte si, že bydlíte na vesnici, taxíka se nedoplatíte (nikdo tak vysoký příspěvek neposkytne) a možná ani nedočkáte.

Odpovědět  |   | 
Ginter  |  21. 05. 2019 20:11

Omluva. Bylo určeno jako reakce pro "puk123".

Odpovědět  |   | 
logika  |  21. 05. 2019 08:53

Takže cca po 10 letech by to mohlo na silních vypadat jako na diskotéce? Pokud bude spousta auta příliš často různě varovně blikat, tak si na to lidé zvyknou a přestanou tomu věnovat pozornost. Anebo by je to mohlo ještě víc rozptylovat od soustředění na reálný provoz. Pak bude zase nutné vymyslet něco nového, co bude opět na dalších 10 let považováno za bezpečnější.

Odpovědět  |   | 
Pavel  |  21. 05. 2019 16:33

Ta diskotéta ovšem není pro lidi, ale další automaty a roboty v silničním provozu.

Odpovědět  |   | 
alternativa  |  22. 05. 2019 13:24

Pak bude asi nebezpečné, když mezi těmi discoauty pojede nějaké starší vozidlo, které blikat nebude?

Odpovědět  |   | 
runner42  |  21. 05. 2019 09:04

Plejáda neužitečných pitomostí.

Odpovědět  |   | 
jano  |  21. 05. 2019 09:21

A v USA sa odporúčal na večný odpočinok další ,ktorého autonomne auto doviezlo až do hrobu.

Odpovědět  |   | 
logika  |  21. 05. 2019 09:54

Oni už tam mají autonomí pohřebáky?

Odpovědět  |   | 
nezopovedny strejda  |  21. 05. 2019 09:24

Nevim, proc autor clanku oznacuje okupanty detskych sedacek za nejdulezitejsi bytosti na svete. To urputne soustredeni na popis vsech tech nepotrebnych "detskych" vychytavek vytvari dojem, ze se vlastne jedna o takovy prerostly a predrazeny kocarek. Chapu, ze nekoho, kdo se ve jmenu ditete vzdal vlastniho zivota, vlastni osobnosti, pratel a konicku, to muze vynaset do sedmeho nebe. Otazka je, proc bychom meli po necem takovem touzit i my ostatni. Napada mne jeste, ze aby ten kocarek byl dokonaly, chtelo by to blikajici ruzovy meganapis "vezu deti, tak mam prednost".

Odpovědět  |   | 
korenova sekretarka  |  21. 05. 2019 10:33

Aaaa, potrefeni houseri se ozvali.

Odpovědět  |   | 
Mercedes  |  22. 05. 2019 06:55

Škoda že se nerozhodli pro užívání si života i rodiče takových debilů jsko jsi ty. Ti na tebe musí být fakt hrdí. Máma ti ještě pere nebo to už zvládáš sám?

Odpovědět  |   | 
nezopovedny strejda  |  22. 05. 2019 09:46

Na svete jsem zrejme jen proto, ze si rodice naramne uzivali. Je s podivem, ze nekomu, kdo jiz umi cist a psat, tohle jeste nedochazi. Pokuste se nekdy si ten sex uzit, mozna vam bude lepe.

Nevim, jak je to ve vasi rodine, ale u nas doma mamu rozhodne nenechame prat. Poridili jsme pracku a to je vam naramna vec. Lide jako vy obcas prozivaji pocity menecennosti, kdyz zjisti, ze i ta pracka je chytrejsi nez oni sami. Takze skutecne nevim nevim, zda vam ji doporucit.

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  23. 05. 2019 16:42

Asi proto, ze každý rodič se vzdá svého vlastního života, pokud to zachrání jeho dítě. Bez přemýšlení bych volil smrt, když by to znamenalo život mého dítěte. Pochopí jen rodič, ostatní budou kecat nesmysly.

Odpovědět  |   | 
Karlos  |  21. 05. 2019 10:41

Teď mi hlavně v kině ukázal Mercedes asi desetiminutovou reklamu, kdy už jsem si myslel, jestli jsem si nepopletl sály a nejem na nějaké romantické sračce a ono se z toho vyklubala reklama na krabici na kolech...

Odpovědět  |   | 
iii  |  21. 05. 2019 10:58

,,Barevné proužky na majácích potom slouží ke komunikaci s okolím. Pokud svítí fialově, ví okolí okamžitě, že řidič momentálně neřídí."
Ehm, jaká barva bude pro ty, co na řízení nemají mentálně? To by pomohlo už dnes. Klobouk, čepice a kulich jsou bohužel vidět až z blízka.

Odpovědět  |   | 
Pavel  |  21. 05. 2019 16:37

Za to odbočení Feldy vpravo po najetí na střed a hození levého blinkru (nebo bez blinkru) je vidět i z dálky a hlavně se na takové zážitky moc rychle nezapomíná.

Odpovědět  |   | 
puk123  |  21. 05. 2019 11:56

Není třeba řidič a ani pasažéři. Jsem k těmhle věcem dost skeptický. Jako bych se jel projet na kole a neřídil, jen šlapal do pedálů. Na druhou stranu taky jedu vlakem a netuším, kdo nebo co ho zrovna řídí.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  21. 05. 2019 12:34

Jo jo, displeje zvenku. Zatím prý budou ukazovat dopravní situaci. Jak dlouho potrvá, než tam poběží reklama?

Odpovědět  |   | 
dagmarrr  |  21. 05. 2019 13:18

Zajímavé to bude v reálu. Vánice, mrznoucí déšť, roztržitá matka se dvěma dětmi a psem vláčející nákupní tašky do auta. Jak si s tím ty systémy poradí. Pojedou podle navigace a možná skončí v zasněženém výkopu... Pořád ještě (naštěstí) máme větší rozum a úsudek než umělá inteligence. Věřím, že mnoha lidem autonomní systémy uleví, ale naneštěstí právě v těch krizových situacíh na ně budou příliš spoléhat... Co se týče toho, jaké má kdo předpoklady být dobrým řidičem, tak se zeptejte jakéhokoliv učitele z autoškoly. Je to asi nevhodné, ale opravdu mnohé ženy se nikdy nedokáží s autem ztotožnit tak jako muži a totéž se týká i mnoho lidí z ciziny (je zvláštní, že i těch, co mají oproti nám kulturní náskok tisícovky let...)

Odpovědět  |   | 
slepy ulyc  |  21. 05. 2019 15:00

Umela inteligence? Prosim pekne, to je jen velice nestastne zvoleny nazev skodici dane veci. "Umela inteligence" je prozatim nauka o velmi pokrocilych algoritmech, neuronovych sitich, rozpoznavani objektu atd. Tyto postupy jsou velice dobre pro reseni problemu, ktere jiz nekdy a nekde vyreseny byly, jen s jinymi parametry, a nebo problemu hodne podobnych. "Umela inteligence" dnesni doby ovsem nema tvurci inteligenci s originalnim myslenim. A prave to je ta slozka mysleni, ktera dokaze reagovat i na naprosto nezname situace.

Aby byla "umela inteligence" dokonalym ridicem, musela by tuto slozku mysleni nejak nahradit. Zrejme by musela byt naprogramovana ci naucena, pripadne kombinace obeho, reagovat na uplne vsechny situace, ktere pri rizeni auta mohou nastat. Z principu veci takovych situaci je nekonecne mnoho, coz predstavuje jisty prakticky problem jiz jen s identifikaci takovych situaci.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  21. 05. 2019 16:14

Hura, konecne nekdo, kdo si neplete pojmy s dojmy. AI dnes nekde dokaze hoodne - urcite vice nez obyc clovek - ale jinde je teprve hoodne na zacatku. Cim vice je v sazce, tim vice bych byl s AI opatrny. Hodne veci se da algoritmizovat a tudiz je i prostor pro 'samouceni'. Ale s poctem a nepredvidatelnosti moznosti je to vetsi a tezsi orisek.

Odpovědět  |   | 
Pavel  |  21. 05. 2019 16:44

Jednoznačný přínos vidím v mlze, dešti, sněžení a v noci, ale všechny ty systémy jsou stavěné na silnice, kde je vždy vodorovné značení, vždy svodidla, vždy je poznat rozhraní mezi silnicí a polem a to naše okresky a občas i tzv. I. třídy nesplňují ani náhodou. Zatím co algoritmy počítače lze oklamat člověk si nikdy nesplete stojící kamion s papírovým kartonem, který vítr prožene silnicí a nezablokuje kvůli tomu brzdy.

Odpovědět  |   | 
slepy ulyc  |  21. 05. 2019 17:20

Rovnez se domnivam, ze pro bezpecnou autonomni jizdu bude zapotrebi znacne zkvalitnit vybaveni silnic. Precejen, nekde v polich polozeny asfalt jeste neni silnice. Zajimave je, ze prozatim tento stav nikdo nikde neresi. Coz mne privadi na myslenku, ze rovnez velice zajimavy je aspekt pravni. Dnes je neuveritelne jednoduche hodit vinu na ridice i v pripade podminek, za ktere ridic objektivne nemuze, jako je spatne znaceni, chybejici dopravni znacka, nevyhovujici stav silnice, pocasi atd. Predpokladam, ze zakonodarce nebude natolik posetily, aby pozadoval prizpusobeni stylu autonomni jizdy necemu, co chybi, je nejednoznacne a nebo chybne.

Ostatne, pokud jste si povsimli, humbuk kolem autonimnich vozidel se posledni dobou znacne zklidnil. Zrejme ten nedavny optimismus byl ponekud prehnany.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  21. 05. 2019 19:21

Hodne lze osetrit tim, ze autonomni vozu budou komunikovat navzajem mezi sebou a zaroven s dopravni infrastrukturou. Kvalita infrastruktury potazmo silnic je tedy klicovym faktorem. Stavajici autonomni systemy nejsou ready resp prijatelne pro mix lidsko/bot provoz.

Odpovědět  |   | 
Al  |  22. 05. 2019 09:14

Komunikovat s infrastrukturou? Jako že v každé značce, sloupku, semaforu, ceduli, nápisu, čáře, patníku,... bude nějaké napájení, počítač/komunikační modul a vysílač? To bude legrace ve městě a ještě větší mimo město. Kromě problémů s napájením a funkčností/spolehlivostí (a zároveň s cenou) bude zajímavé i zaplnění kmitočtů a vzájemné rušení, a v neposlední řadě i zátěž životního prostředí vším tím šíleným množstvím vysílání...

Odpovědět  |   | 
Al  |  22. 05. 2019 09:23

A když pak pět z deseti značek nebude fungovat (což nikdo nepozná a nezjistí. Ehm, nechceme snad každou značku připojovat na internet, že ne?), bude to celé k ničemu.

Odpovědět  |   | 
Al  |  22. 05. 2019 09:29

Mně osobně přijde myšlenka zautomatizovat svět šílená a nesmyslná. U monitoru počítače lze samozřejmě vymýšlet cokoliv, ale doporučuju na chvíli vyjít ven, do skutečného, živého světa. Tam takovéhle myšlenky najednou začnou vypadat absurdně a komicky.

Odpovědět  |   | 
Ondra  |  22. 05. 2019 14:32

Naprosto přesné !!!

Odpovědět  |   | 
slepy ulyc  |  23. 05. 2019 09:36

Bezpochyby mate pravdu. Silene to skutecne je.

Ovsem zcela nepopiratelne je zde i poptavka po autonomnich autech. Stejne tak je evidentni, ze schopnost soucasne 'umele inteligence' aproximovat realitu tak, aby se ze ziskanych fragmentu dovtipila o co jde, je v zasade nulova. Nelze tedy ani doufat, ze za soucasneho stavu silnicni infrastruktury budou autonomni auta jezdit naprosto bezpecne. Naprosto bezpecna jizda je ovsem presne ten marketingovy tahak, ktery ma celou tuto technologii prodat verejnosti a bez nej hrozi, ze verejnost ztrati zajem.

Dle meho nazoru lze ocekavat rostouci tlak na "reseni" nevyhovujici situace dopravni infrastruktury.

Napada mne nekolik ruznych reseni. Krasa drahych dopravnich zacek propojenych on-line s auty spociva v tom, ze se na tom muze opet hodne firem pekne napakovat.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Vodíkovým Hyundaiem Nexo z Bruselu do Prahy: Není brzo, to Česko je pozadu

Hyundai Nexo na vodík (první svezení)

Hyundai jako jedna z mála automobilek vodíkový pohon nejen testuje, ale nabízí i ve svém sériovém modelu Nexo. Ten se na vybraných trzích už prodává. Měli jsme exkluzivní možnost vyzkoušet si vůz v reálném provozu při cestě napříč Evropou.

12.  9.  2019 | Svět motorů | 35 příspěvků
TEST Suzuki Swift Sport: Kluci se baví, holky budou čumět!

Suzuki Swift Sport

Kdo říká, že musí mít sportovní auto stovky koní, nemluví pravdu. Novému Suzuki Swift Sport jich stačí 140 a stejně se budete usmívat do ucha k uchu.

4.  9.  2019 | Jan Mička | 29 příspěvků
Jak jezdí nový Hyundai Ioniq Electric? Ukázal nám to v ráji elektroaut a konopí

Hyundai Ioniq Electric 2019 (první svezení)

Z nabídky modelu Ioniq si vybere každý, koho lákají vozy na alternativní pohon. Elektromobil nedávno prošel faceliftem, aby mohl lépe držet krok s konkurencí. Povedlo se mu to?

31.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 50 příspěvků

Nejčtenější články

Zaujmout dnešní mládež není snadné. Bývalá hvězda Top Gearu ale našla řešení

Zaujmout dnešní mládež není snadné. Bývalá …

Lék na krizi středního věku podle Richarda Hamonda je opět na scéně. Tentokrát je to ještě větší sranda než minule.

5.  9.  2019 | | 11 N/A
Připadá vám nová Škoda Superb moc drahá? Ceny z roku 2002 to možná změní

Připadá vám nová Škoda Superb moc drahá? Ce…

Při pohledu do archivních ceníků si člověk uvědomí, že to, co je dnes samozřejmostí, kdysi bývalo za tučný příplatek, nebo nebylo vůbec. Podobně můžeme nahlížet i na Škodu Superb z roku 2002, která v základu vycházela na ty samé peníze co dnes.

25.  8.  2019 | | 72 N/A
Nový Renault Clio má české ceny a výbavy. Konkurenti by se měli zamyslet

Nový Renault Clio má české ceny a výbavy. K…

Renault zveřejnil české ceny nového Clia během dnešní tiskové konference. Vůz je v základu o téměř 50 tisíc levnější než Volkswagen Polo a trumfnul i Škodu Fabia.

10.  9.  2019 | | 57 N/A
Motor 1.5 TSI má problém. Svolávací akce neprobíhá, o opravu musíte zažádat

Motor 1.5 TSI má problém. Svolávací akce ne…

Na problémový chod motoru 1.5 TSI si majitelé vozů koncernu VW stěžovali už dlouhou dobu. Opravu sice autorizované servisy řeší, o svolávací akci se však oficiálně nejedná.

30.  8.  2019 | | 191 N/A
Nová Kia Xceed odhaluje ceny. V základu má plno asistentů a LED světlomety

Nová Kia Xceed odhaluje ceny. V základu má …

Novou Kiu Xceed si budete moci už příští týden prohlédnout na výstavě Auta na náplavce. Importér už zveřejnil ceny a nevypadají vůbec zle.

24.  8.  2019 | | 34 N/A