Experiment ukázal, jak moc dotykové obrazovky zdržují řidiče. Rozdíly jsou přímo propastné!

19 komentářů

Ne321
25. srpna • 12:29

Tohle je takovy dost neexistujici problem, protoze zaroven s tim jak se komplikuji dotykove displaye se zaroven auta stavaji cim dal tim samostatnejsi a ridice potrebuji cim dal tim mene. Vidim to u sebe, kdyz si vezmu co si dovolim za volantem sveho auta s antikoliznim systemem, adaptivnim tempomatem, aktivnim rizenim pruhu, tak to bych s old school autem ho davno rozmlatil nebo se v nem rovnou i prizabil.
Realne by mela naopak zacit legislativa resit u castecne autonomnich vozidel povoleni treba ovladani mobilu za jizdy, protoze uz moc neni duvod proc ne.

Rejpal
25. srpna • 17:13

Castecne autnomni vozidla (tedy uroven 2-3) maji jednu velice dulezitou vlastnost, a tou je nepretrzita kontrola ridice. Proto vyvojari vymysleji ruzne zpusoby, jak detekovat ridicovu nepozornost a jak ho k pozornosti primet.
Z ridice se tak v teto dobe stava pilot nebo strojvudce, ktery to auto ovlada, zatimco auto jede. Povoleni drzeni mobilu za jizdy jde presne proti tomuto trendu.
(Diky tomu je dneska take mnohem slozitejsi napsat SMS-ku v semiautonomnim aute, nez v deset let stare Octavce.)

Michal
25. srpna • 11:35

Nesmysl s dotykovou obrazovkou jsem já absolutně spokojen moje obrazovka perfektně reaguje na dotyk.

Pilot
25. srpna • 12:10

Na mobilu, hodinkách nebo ledničce? :-)

Michal
26. srpna • 1:19

Obrazovka Android auto

Rabi Schicklgruber
25. srpna • 11:23

proč displeje? protože v budoucnu z displejů budou mizet tlačítka např. klimatizace, radia atd. a Vy si ty chybějící tlačítka budete muset dokupovat holoto!

Pilot
25. srpna • 12:11

... předplácet :-P

bob
25. srpna • 8:43

Já si spíš říkám, jak se to mohlo stát? Lidi ty dotykový displeje nechtějí, pro automobilky to je taky akorát komplikace (čipy, kilometry kabelů...) tak kde se to sakra v těch autech vzalo?

Petr
25. srpna • 8:51

Blbost. K displeji vede jeden vicezilovy kabel. Displej je pro vyrobce vyrazne jednodussi a levnejsi reseni. Paradoxne si za ne nechavaji priplatit. Genialni.

smějící se bestie 2
25. srpna • 8:53

Vícežílový kabel = km drátků !

Petr
27. srpna • 17:47

Jako vzdy ti unikla pointa

Thomas
24. srpna • 23:03

Seat Leon 2016zvýšení teploty o 2st. 4x kliknutí kolečka co najdu poslepu
ofuk okna - horní polovina toho samého kolečka
vyhřívání sedadla - tlačítko nad tím kolečkem
rádio - levé horní tlačítko vedle displeje (to bych po slepu asi nedal) a rádio naladím na šipkama na volantu (nebo rolerem při widgetu rádio na displeji mezi budíkama)Z milionu tlačítek ve Volvu by mi mrdlo, stejně jako všechno to dělat přes displej :-)

Switch007
25. srpna • 10:26

Volvo je v pohodě. Tlačítka jsou dostatečně velká a zas tak moc jich není. Horší byl třeba Opel tak před 10 lety - např. Astra J. V dopravních letadlech je taky milion tlačítek. Mají sice velké obrazovky, ale ne dotykové. Každá funkce má svoje mechanické tlačítko a přesto ergonomové docházejí o po desítkách let k závěru, že takové řešení je nejefektivnější a nejbezpečnější.

Rejpal
24. srpna • 22:46

Ten experiment je nádherně neobjektivní.
Vůbec se nedivím, že zvítězilo Volvo, když v něm testovací řidič jezdil ještě se zelenou samolepkou.
Kdybych to zkoušel já, tak bych zrovna v tom Volvu pohořel, protože má pro mne zcela neintuitivní změť tlačítek.
Nicméně přemýšlím, kdy jsem ty úkony se snažil udělat a zda mají nějaký význam.
Zhasnutí středového displeje - ano, někdy jsem si s tím hrál na parkovišti, ale za jízdy?
Ofuk - ano, je to jedno z pěti tlačítek, to u Citroëna s dotykovým displejem trefím, protože tři z těch pěti tlačítek si pamatuji.
Teplota najednou o dva stupně - to si koleduje o nachlazení - nicméně teplotu měním jen hlasovým povelem, protože tam sice je kolečko a hlasově musím jít po půl stupni (tedy trvalo by to minutu), ale přeci jen tím hlasem neztrácím pozornost ani na půl vteřiny.
Vyhřívání sedadla je jedno další z těch pěti tlačítek, ale nevím které, v životě jsem ho za jízdy nepoužil.
Nalazení prvního švédského programu - musím se přiznat, že jsem to jednou zkoušel, a dopadl jsem jak sedláci u Chlumce - když ono mi to DAB rádio nenašlo ani jeden švédský program, takže nakonec jsem musel zastavit a skoro minutu hledat správnou frekvenci ve správném pásmu - ale asi by mi nepomohlo ani kdybych tam měl fyzické knoflíky.

Ocashontas
24. srpna • 22:55

Vidis. Zmena ofuku, teploty a vyhrivani sedacek pul sekundy vcetne rozpoznani piktogramu. Za jizdy bezne.

smějící se bestie 2
24. srpna • 20:27

Konečně se tomu někdo věnoval !
Toto je nebezpečnější, než mobil u ucha i když to je také špatně.

..
24. srpna • 22:19

Vždyť to je známé a vědí to všichni. Honda se třeba vrátila částečně k čudlíkům na základě kritiky zákazníků.Volvo patřilo k etalonu ergonomie. Mělo testovací trenažer, kde řidič musel plnit různé úkoly. Ovládat klima, radio,…. A na simulátoru čelního skla se zobrazovaly velké tečky. Pokaždé, když viděl řidič tečku, musel zmáčknout čudlík. Produktem testování byly ve Volvu nejpřehlednější nepřekonané palubky. Velikost tvar a umístění kazdého čudlíku mělo svůj smysl.Dnes to musí být hlavně levné, tudíž globální a hlavnî zákazník Číňan miluje velké displeje.

smějící se bestie 2
24. srpna • 23:55

Číňan mě nezajímá. Tady s tím blbnou v EU !

..
25. srpna • 12:12

Mě také ne, ale vše se dělá pro Čínského zákazníka a pak se přemýšlí jestli se bude investovat do nějakých odlišností pro Evropu. Hyundai má třeba modely výhradně pro Evropu. BMW ne, protože se kupuje i tak.

Doporučujeme

Články odjinud