Expedice: Seat Leon

Seat Leon podstoupil náročný test v podobě 8 500 km dlouhé expedice z kanadnského města Tuktoyaktuku do kalifornského města Badwater za jeho volantem usedl rakušan Gerhard Plattner, známý organizátor vytrvalostních automobilových jízd.
Expedice: Seat Leon
Seat Leon podstoupil náročný test v podobě 8 500 km dlouhé expedice z kanadského města Tuktoyaktuku do kalifornského města Badwater za jeho volantem usedl Rakušan Gerhard Plattner, známý organizátor vytrvalostních automobilových jízd. Připsal další skvělý výkon: během třinácti dnů ujel s vozem Seat Leon 4 celkem 8500 km. Překonal při tom tři mimořádně nehostinná místa (180 km zamrzlé řeky McKenzie, Velké solné jezero v Utahu a proslulou poušt v Údolí smrti).

Expedice, organizovaná za podpory německého listu Bild a tamního importéra španělských automobilů Seat, začala v Tuktoyaktuku, malém městečku na samém severu Kanady, ležícím asi 700 km severně od Polárního kruhu. Do první zastávky expedice, 180 km vzdáleného Inuviku, vede jediná cesta - po řece McKenzie, která vždy na tři měsíce zamrzá. "Ve 37 stupních pod nulou na čistém ledu se Seat Leon s pohonem všech kol, šestistupňovou převodovkou a stabilizačním systémem ESP choval skvěle. jako bychom jeli po běžné, dobře udržované silnici," pochválil výkon vozu na neobvyklé cestě řidič.

Dawson, Whitehorse, Watson, Fort Nelson, Edmonton, Calgary... Seat Leon 4 a jeho posádka rychle míjejí významná kanadská města na své pouti na jih k hranici s USA. Po průjezdu Yellowstonským národním parkem přichází druhá zatěžkávací zkouška: Velké solné jezero v Utahu. Na jeho dokonale rovném dnu si dávají dostaveníčko konstruktéři nejroztodivnějších supervýkonných monster, kteří se pokoušejí překonat světové rychlostní rekordy. Zcela sériový Seat Leon 4 na mnohé působil trochu jako zjevení z jiného světa. Všichni však s uznáním hodnotili, že tento neupravovaný produkční model bez zastávky překonal rozlehlou oblast solných jezer charakteristickou svým mimořádně agresivním prostředím.

Posledním testem vytrvalosti a spolehlivosti bylo proslulé pouštní Údolí smrti. Za úmorného vedra, kdy rtuť teploměru šplhala přes 50 stupňů Celsia, se Seat Leon 4 probíjel prachem žhnoucí pouště, aby svoji 8500 km dlouhou pout zakončil v malém kalifornském městečku Badwater, což je mimochodem nejníže položené místo severoamerického kontinentu - jeho nadmořská výška činí minus 80 metrů pod hladinou moře.

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

včera | Jan Mička | 58 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků