Expedice: Seat Leon

Seat Leon podstoupil náročný test v podobě 8 500 km dlouhé expedice z kanadnského města Tuktoyaktuku do kalifornského města Badwater za jeho volantem usedl rakušan Gerhard Plattner, známý organizátor vytrvalostních automobilových jízd.
Expedice: Seat Leon
Seat Leon podstoupil náročný test v podobě 8 500 km dlouhé expedice z kanadského města Tuktoyaktuku do kalifornského města Badwater za jeho volantem usedl Rakušan Gerhard Plattner, známý organizátor vytrvalostních automobilových jízd. Připsal další skvělý výkon: během třinácti dnů ujel s vozem Seat Leon 4 celkem 8500 km. Překonal při tom tři mimořádně nehostinná místa (180 km zamrzlé řeky McKenzie, Velké solné jezero v Utahu a proslulou poušt v Údolí smrti).

Expedice, organizovaná za podpory německého listu Bild a tamního importéra španělských automobilů Seat, začala v Tuktoyaktuku, malém městečku na samém severu Kanady, ležícím asi 700 km severně od Polárního kruhu. Do první zastávky expedice, 180 km vzdáleného Inuviku, vede jediná cesta - po řece McKenzie, která vždy na tři měsíce zamrzá. "Ve 37 stupních pod nulou na čistém ledu se Seat Leon s pohonem všech kol, šestistupňovou převodovkou a stabilizačním systémem ESP choval skvěle. jako bychom jeli po běžné, dobře udržované silnici," pochválil výkon vozu na neobvyklé cestě řidič.

Dawson, Whitehorse, Watson, Fort Nelson, Edmonton, Calgary... Seat Leon 4 a jeho posádka rychle míjejí významná kanadská města na své pouti na jih k hranici s USA. Po průjezdu Yellowstonským národním parkem přichází druhá zatěžkávací zkouška: Velké solné jezero v Utahu. Na jeho dokonale rovném dnu si dávají dostaveníčko konstruktéři nejroztodivnějších supervýkonných monster, kteří se pokoušejí překonat světové rychlostní rekordy. Zcela sériový Seat Leon 4 na mnohé působil trochu jako zjevení z jiného světa. Všichni však s uznáním hodnotili, že tento neupravovaný produkční model bez zastávky překonal rozlehlou oblast solných jezer charakteristickou svým mimořádně agresivním prostředím.

Posledním testem vytrvalosti a spolehlivosti bylo proslulé pouštní Údolí smrti. Za úmorného vedra, kdy rtuť teploměru šplhala přes 50 stupňů Celsia, se Seat Leon 4 probíjel prachem žhnoucí pouště, aby svoji 8500 km dlouhou pout zakončil v malém kalifornském městečku Badwater, což je mimochodem nejníže položené místo severoamerického kontinentu - jeho nadmořská výška činí minus 80 metrů pod hladinou moře.

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků