Expedice: Seat Leon

Seat Leon podstoupil náročný test v podobě 8 500 km dlouhé expedice z kanadnského města Tuktoyaktuku do kalifornského města Badwater za jeho volantem usedl rakušan Gerhard Plattner, známý organizátor vytrvalostních automobilových jízd.
Expedice: Seat Leon
Seat Leon podstoupil náročný test v podobě 8 500 km dlouhé expedice z kanadského města Tuktoyaktuku do kalifornského města Badwater za jeho volantem usedl Rakušan Gerhard Plattner, známý organizátor vytrvalostních automobilových jízd. Připsal další skvělý výkon: během třinácti dnů ujel s vozem Seat Leon 4 celkem 8500 km. Překonal při tom tři mimořádně nehostinná místa (180 km zamrzlé řeky McKenzie, Velké solné jezero v Utahu a proslulou poušt v Údolí smrti).

Expedice, organizovaná za podpory německého listu Bild a tamního importéra španělských automobilů Seat, začala v Tuktoyaktuku, malém městečku na samém severu Kanady, ležícím asi 700 km severně od Polárního kruhu. Do první zastávky expedice, 180 km vzdáleného Inuviku, vede jediná cesta - po řece McKenzie, která vždy na tři měsíce zamrzá. "Ve 37 stupních pod nulou na čistém ledu se Seat Leon s pohonem všech kol, šestistupňovou převodovkou a stabilizačním systémem ESP choval skvěle. jako bychom jeli po běžné, dobře udržované silnici," pochválil výkon vozu na neobvyklé cestě řidič.

Dawson, Whitehorse, Watson, Fort Nelson, Edmonton, Calgary... Seat Leon 4 a jeho posádka rychle míjejí významná kanadská města na své pouti na jih k hranici s USA. Po průjezdu Yellowstonským národním parkem přichází druhá zatěžkávací zkouška: Velké solné jezero v Utahu. Na jeho dokonale rovném dnu si dávají dostaveníčko konstruktéři nejroztodivnějších supervýkonných monster, kteří se pokoušejí překonat světové rychlostní rekordy. Zcela sériový Seat Leon 4 na mnohé působil trochu jako zjevení z jiného světa. Všichni však s uznáním hodnotili, že tento neupravovaný produkční model bez zastávky překonal rozlehlou oblast solných jezer charakteristickou svým mimořádně agresivním prostředím.

Posledním testem vytrvalosti a spolehlivosti bylo proslulé pouštní Údolí smrti. Za úmorného vedra, kdy rtuť teploměru šplhala přes 50 stupňů Celsia, se Seat Leon 4 probíjel prachem žhnoucí pouště, aby svoji 8500 km dlouhou pout zakončil v malém kalifornském městečku Badwater, což je mimochodem nejníže položené místo severoamerického kontinentu - jeho nadmořská výška činí minus 80 metrů pod hladinou moře.

TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG 1st Edition: Sesazený král Evropy vrací úder

Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG

Přestože se nový Volkswagen Golf tváří jako ten minulý, ve skutečnosti prošel komplexní proměnou. Spoléhá na elektrifikaci a přijel se zcela novým pojetím interiéru. Všechno to přináší zajímavé výhody, ale také jisté nevýhody.

1.  4.  2020 | Jan Mička | 57 příspěvků
Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 147 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 25 příspěvků