Další čínská značka má velké plány zdomácnět v Evropě. Na řadě Evropských trhů BYD rozjelo prodeje se třemi modely. Dalším milníkem je výstavba vlastní továrny. Možná ji budeme mít za hranicemi.
Neustálé zdražování evropských značek hraje do karet čínskému importu. A jestli si myslíte, že jsou to pořád plastové plečky, které si zhýčkaný Evropan nekoupí, koukněte, jak se tady daří třeba MG. Italský dealer DR Automobiles sem tahá čínská auta od roku 2006, zanedlouho sem zavítá Zeekr a čínský národní koncern Geely má podíl v nejedné evropské značce. A zvolna se sem tlačí další automobilka BYD, která zde rovnou hledá vhodné místo pro postavení výrobního závodu na osobní vozy. Mimochodem, autobusy vyrábí v Maďarsku od roku 2016.
O plánu aktuálně jedná s francouzskou vládou, ale v hledáčku je také Španělsko a Německo. Velká Británie si kandidaturu překazila vystoupením z Evropské unie. V Německu by se sice nabízel odkup nevyužité továrny Fordu v Saarlouis, ale BYD si chce postavit vlastní továrnu na míru svým potřebám.
Současně s tím vedení pracuje na tvorbě statických plánů včetně posílení expanze na evropské trhy. Prvotní poznatky již má, protože už loni zde BYD začalo prodávat tři elektrické modely. Jedná se o crossover Atto 3, větší SUV Tang a reprezentativní sedan Han. Letos pokračuje hatchbackem Dolphin, jehož premiéra je naplánována na příští měsíc a v září se portfolio rozroste ještě o sedan Seal. Tyto modely jsou aktuálně prodávány v Německu, Francii, Velké Británii, Španělsku a Skandinávii.