Exkluzivní sovětská limuzína je k mání. Stačit by mělo 230 milionů korun

Na webu Mobile.de můžete získat opravdový klenot. Tentokrát se jedná o sovětskou limuzínu ZIS-110.

Další automobilový klenot je na prodej. Na aukčním webu Mobile.de se objevila limuzína ZIS-110. Pokud po tomto sovětském kousku toužíte, na účtě musíte mít pořádný balík pěněz. Majitel totiž požaduje v přepočtu přibližně 230 milionů českých korun. 

Po druhé světové válce nesla automobilka v názvu jméno Josifa Stalina. Zkratka ZIS znamenala Zavod imeni Stalina. Po odsouzení Stalinových zločinů byl podnik přejmenován na ZIL, tedy Zavod imeni Lichačova. Nesl tak jméno  svého dlouholetého ředitele. Kromě limuzín vyráběla ruská společnost také nákladní automobily, armádní transportéry, traktory nebo autobusy.

Jezděte jako prezident Putin. K mání je jeho limuzína S600 Pullman

Jezděte jako prezident Putin. K mání je jeho limuzína S600 Pullman

Tato limuzína je opravdu unikátním kouskem. Mezi roky 1945 a 1956 se jí vyrobilo jen 2 038 kusů. Několik diktátorů ze sovětských republik a ze zemí, které byly přátelé režimu, obdrželo vůz jako dárek. V této konkretní limuzíně se podle dostupných informací měl několikrát svést i samotný Stalin. 

Vyrobena byla v roce 1945 a najeto má 180 000 kilometrů. S výkonem 104 kW dosáhne maximální rychlosti 140 km/h. Kombinovaná spotřeba zřejmě nového majitele úplně nepotěší. Pětimístná limuzína spálí 23,0 l/100km. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků
Minitest Ford Focus 1.5 EcoBlue: Jízdně extra třída. Ale co uvnitř?

Ford Focus 1.5 EcoBlue (minitest)

Focus s přibývajícími generacemi postupně ztratil své postavení řidičsky výjimečného vozu, ve svém nejnovějším provedení však opět dostal prvotřídní podvozek. Jak do toho zapadá diesel a automat?

7.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků