Škoda připravuje unikátní mild-hybrid pro celý koncern. Známe podrobnosti!

V útrobách studie Škoda Vision X, kterou mladoboleslavská automobilka představí na autosalonu v Ženevě, bude instalován unikátní pohonný systém.

Unikátní kombinaci spalovacího motoru, do něhož ovšem neproudí ropné palivo, nýbrž stlačený zemní plyn, s elektromotorem pohánějícím zadní kola vozu, připravila pro ženevský autosalon jako jednu z ukázek budoucích technologií koncernu Volkswagen značka Škoda. Spalovací motor samozřejmě dostane na starost pohon předních kol.

Koncepce, kterou Škoda v Mladé Boleslavi připravuje k využití i pro jiné značky koncernu Volkswagen, se bude nacházet v útrobách studie budoucího crossoveru Škody. Na pódiu v Ženevě bude zatím označený jako Vision X.

Šéfinženýr Toyoty: Auta se vznětovými motory budou dražší než hybridy

Šéfinženýr Toyoty: Auta se vznětovými motory budou dražší než hybridy

Zatímco vpředu pod kapotou se bude podle informací Autorevue.cz nacházet čtyřválcový spalovací motor 1,5 TSI připravený pro spalování CNG, na zadní nápravě je namontován elektromotor. Automobil využívá osmačtyřicetivoltovou elektrickou soustavu.

"V případě vhodných podmínek zvládne toto řešení s malou baterií zajistit bezemisní pohon až na zhruba dvoukilometrovou vzdálenost. Je také možné, aby vůz po určitý čas poháněly oba motory současně," uvedl dobře informovaný zdroj spolupracovníka redakce.

Aniž by se tedy ve voze nacházela kardanová hřídel, Haldex spojka a další složité těžké součástky, bude moci řidič těžit z výhod pohonu všech kol.

Poprvé s vodíkovou Toyotou na našich silnicích. (A také jsme pili její odpad)

Poprvé s vodíkovou Toyotou na našich silnicích. (A také jsme pili její odpad)

O emise jde až v první řadě...

Řešení se může hodit při prudší akceleraci nebo při snaze o vyproštění na svízelném podkladu. Hlavním přínosem je ale samozřejmě snížení emisí CO2. Už samotné využití pohonu na CNG snižuje oproti vozu se stejně výkonným zážehovým motorem emise CO2 minimálně o dvacet procent a při zapojení do hybridní soustavy by se mohly výrazně dostat pod hranici 80 gramů CO2 na kilometr jízdy.

Na brzdě: Volkswagen Passat Variant GTE

Na brzdě: Volkswagen Passat Variant GTE

To, že bude tato technologie představena ve studii crossoveru, ovšem neznamená, že ji nakonec dostane i sériový automobil nesoucí hlavní rysy tohoto konceptu. Je dokonce možné, že se nejprve namontuje do vozu některé jiné značky koncernu. Umíme si ale relativně snadno představit, že by se takový pohon mohl objevit ve čtvrté generaci Škody Octavia.

Zlatá Ledecká: Z děkovačky se mi třásla brada. To jsou ty emoce

Speciál: Autosalon Ženeva 2018

Autosalon v Ženevě je jedna z největších událostí automobilového roku. Letošní ročník pro novináře začíná v pondělí 5. března, kdy bude vyhlášeno evropské Auto roku 2018 (COTY). Na úterý 6. a středu 7. března připadají hlavní tiskové dny, a od čtvrtka 8. do neděle 18. března je výstaviště Palexpo přístupné pro veřejnost.

Kompletní přehled očekávaných novinek

Nová Škoda Fabia • Kia CeedHyundai Santa FePeugeot 508 • Toyota AurisBMW X4 • Mercedes-Benz G • Jeep WranglerCupra • Lamborghini UrusJaguar I-PaceVolvo V60Citroën Berlingo • Porsche 911 GT3 RS VW I.D. Vizzion • Lexus UX Ferrari 488 Pista

TEST Ford Mustang Bullitt: Všechno nejlepší, Franku!

Ford Mustang Bullitt

Bylo by fajn se v testu Fordu Mustang vyhnout otřepaným frázím o amerických svalech a podobně. Obávám se ale, že dnes to nevyjde. Obzvláště, když tady máme ikonický Bullitt!

15.  11.  2018 | Jan Mička | 60 příspěvků
TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Mercedes-Benz S 560 kabrio: Bez střechy až do posledních paprsků

Mercedes-Benz S 560 kabrio

S faceliftem Mercedesu třídy S přišly na řadu i verze kupé a kabriolet. Testování sice připadlo na říjen, nemáte ale jediný důvod k obavám.

6.  11.  2018 | Milan Lažanský | 15 příspěvků