Škoda připravuje unikátní mild-hybrid pro celý koncern. Známe podrobnosti!

V útrobách studie Škoda Vision X, kterou mladoboleslavská automobilka představí na autosalonu v Ženevě, bude instalován unikátní pohonný systém.

Unikátní kombinaci spalovacího motoru, do něhož ovšem neproudí ropné palivo, nýbrž stlačený zemní plyn, s elektromotorem pohánějícím zadní kola vozu, připravila pro ženevský autosalon jako jednu z ukázek budoucích technologií koncernu Volkswagen značka Škoda. Spalovací motor samozřejmě dostane na starost pohon předních kol.

Koncepce, kterou Škoda v Mladé Boleslavi připravuje k využití i pro jiné značky koncernu Volkswagen, se bude nacházet v útrobách studie budoucího crossoveru Škody. Na pódiu v Ženevě bude zatím označený jako Vision X.

Šéfinženýr Toyoty: Auta se vznětovými motory budou dražší než hybridy

Šéfinženýr Toyoty: Auta se vznětovými motory budou dražší než hybridy

Zatímco vpředu pod kapotou se bude podle informací Autorevue.cz nacházet čtyřválcový spalovací motor 1,5 TSI připravený pro spalování CNG, na zadní nápravě je namontován elektromotor. Automobil využívá osmačtyřicetivoltovou elektrickou soustavu.

"V případě vhodných podmínek zvládne toto řešení s malou baterií zajistit bezemisní pohon až na zhruba dvoukilometrovou vzdálenost. Je také možné, aby vůz po určitý čas poháněly oba motory současně," uvedl dobře informovaný zdroj spolupracovníka redakce.

Aniž by se tedy ve voze nacházela kardanová hřídel, Haldex spojka a další složité těžké součástky, bude moci řidič těžit z výhod pohonu všech kol.

Poprvé s vodíkovou Toyotou na našich silnicích. (A také jsme pili její odpad)

Poprvé s vodíkovou Toyotou na našich silnicích. (A také jsme pili její odpad)

O emise jde až v první řadě...

Řešení se může hodit při prudší akceleraci nebo při snaze o vyproštění na svízelném podkladu. Hlavním přínosem je ale samozřejmě snížení emisí CO2. Už samotné využití pohonu na CNG snižuje oproti vozu se stejně výkonným zážehovým motorem emise CO2 minimálně o dvacet procent a při zapojení do hybridní soustavy by se mohly výrazně dostat pod hranici 80 gramů CO2 na kilometr jízdy.

Na brzdě: Volkswagen Passat Variant GTE

Na brzdě: Volkswagen Passat Variant GTE

To, že bude tato technologie představena ve studii crossoveru, ovšem neznamená, že ji nakonec dostane i sériový automobil nesoucí hlavní rysy tohoto konceptu. Je dokonce možné, že se nejprve namontuje do vozu některé jiné značky koncernu. Umíme si ale relativně snadno představit, že by se takový pohon mohl objevit ve čtvrté generaci Škody Octavia.

Zlatá Ledecká: Z děkovačky se mi třásla brada. To jsou ty emoce

Speciál: Alternativní pohony

K vývoji alternativních pohonů došlo kvůli ztenčujícím se zásobám ropy a problémům se znečištěním životního prostředí. V automobilovém průmyslu se v současnosti nejčastěji hovoří o pohonech na LPG, CNG, vodík a elektrický proud. Právě v posledních dvou zmíněných pohonech je podle odborníků budoucnost.

Přehled aut s pohonem na LPG Koupit auto na CNG?Auta na CNG: Jak dojedou daleko?Toyota Mirai na vodíkVW razí cenu elektroaut na minimumHyundai Nexo - SUV na vodíkRevoluční CNG-mild-hybrid Škoda do detailu

~/PubSystem.Controls.Run.GenericDataView/RelatedArticlesByTag.ascx
System.NullReferenceException
Object reference not set to an instance of an object.
App_Code.1evz0his
at PubSystem.CNCUtils.GetAutoCzArticles(Int32 count) at ASP.pubsystem_controls_run_genericdataview_relatedarticlesbytag_ascx.SetControls() at PubSystem.Controls.Run.GenericDataView.DataView.LoadData() at PubSystem.Controls.Run.GenericDataView.DataView.Page_Load(Object sender, EventArgs e) at System.Web.UI.Control.OnLoad(EventArgs e) at System.Web.UI.Control.LoadRecursive() at System.Web.UI.Control.AddedControl(Control control, Int32 index) at PubSystem.Controls.Run.CacheControl.CreateChildControls()
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 8 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 68 příspěvků
TEST Ford Ranger Raptor: The Rock s pisklavým hláskem. I tak je ale boží

Ford Ranger Raptor

Další dva válce by evropský Raptor potřeboval jako prase drbání. Naopak automat klidně mohl mít o tři nebo čtyři kvalty méně. Svým speciálním podvozkem však nový Ranger beztak o parník převyšuje všechno, co jste dosud ve třídě pick-upů znali.

13.  8.  2019 | Miro Mihálik | 8 příspěvků