Exkluzivně: Renault Mégane II ve verzi sedan a kombi

Na autosalonu v Barceloně byly včera představeny dvě nové karosářské varianty Renaultu Mégane II - sedan a kombi. Jako jedno z prvních médií v ČR vám přinášíme podrobné informace o těchto nových modelech včetně oficiálních fotografií.Bonus: plakáty
Exkluzivně: Renault Mégane II ve verzi sedan a kombi

Potemnělá světla, mlha, dramatická hudba. Taková atmosféra předcházela okamžiku, kdy před novináři zaplněný sál předstoupili dva noví členové úspěšné rodiny vozů Renault Mégane – Renault Mégane kombi a Renault Mégane sedan. Dlouho očekávaná tisková konference se uskutečnila při příležitosti konání barcelonského autosalonu.

Rozhodnutí, proč byly nové modely představeny právě v průběhu autosalonu v Barceloně, vysvětloval na tiskové konferenci generální ředitel automobilky Louis Schweitzer. Ten ve svém úvodním projevu připomněl, že Renault má ve Španělsku silné postavení, vlastní v něm výrobní kapacity a okupuje přední příčky prodejnosti. To vše byly hlavní důvody, které nasměrovaly světovou premiéru dvou nových vozů právě do Španělska.

Design z rodiny Méganů

Hlavním úkolem designérů bylo navrhnout automobil, který by jednoznačně zapadal do rodiny Méganů. Vedení automobilky od počátku nekompromisně vyžadovalo co nejmenší odchylky od tvarů Méganu II, což se na nových karosářských variantách tohoto futuristického Francouze opravdu podepsalo. Dlužno podotknout, že urputná práce designérů nakonec kýžené ovoce přinesla. Pod tlakem vedení vznikly vozy, které sdílí více jak 80 % komponent z výchozím modelem Renault Mégane II, přesto však budí dojem zcela nových automobilů.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Mégane Saloon působí svým vzezřením docela usedle, měl by oslovovat konzervativněji smyšlející zákazníky

Linie vozu byly striktně dodrženy a protažení vozu, ať už verze sedan či kombi se obešlo bez zbytečných přehmatů a chyb. Netradiční tvary Méganu II přetrvaly a žijí i s novými karosářskými variantami dál svým zaběhlým životem. V interiéru se dramatické změny neodehrály. Případného majitele čeká standardní uspořádání všech ovládacích prvků včetně materiálů, z nichž je celá palubní deska vyrobena.

Prostoru na rozdávání

Každé představení vozu se nese v duchu chvály a silných slov. Představení Méganu ve verzích sedan a kombi nebylo v tomto směru žádnou výjimkou. Vyzdvižen byl nejen inspirativní design, ale také unikátní vnitřní prostor. Nutno podotknout, že co do prostoru nebyla slova chvály v žádném případě slovy neopodstatněnými. Na rozdíl od většiny vozů v této kategorii, využívají totiž obě nové karosářské varianty Méganu delší podvozek. Ten oproti hatchbacku narost o 61 mm, což ocení zejména pasažéři na zadních sedadlech.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Sedan postrádá futuristické prvky, kterými šokovala první verze Méganu II v podobě hatchbacku 

Díky delšímu podvozku si budou právě oni vychutnávat 230 mm prostoru v oblasti kolen, což je také nejvíce v této třídě. Prodlužování zasáhlo také zadní převis. Ten narostl o 2 mm na celkových 230 mm. Zavazadlový prostor o objemu 520 litrů má být dalším lákadlem zákazníků. Díky zvětšeným pátým dveřím, by měl být přístup k zavazadlům ještě o něco komfortnější.

Nabídka motorů

Oba Mégany budou pohánět jak benzínové, tak i dieselové agregáty, které budou zkombinovány s novou generací převodovek. Nabídka zážehových jednotek obsáhne motory o objemech 1.4 l, 1.6 l a 2.0 l s výkony 72 kW/98 k, 84 kW/115 k a 100 kW/136 k. Pro milovníky nafty budou nachystány motory s výkony 59 kW/80 k a 74 kW/100 k pro motor 1.5 dCi a 88 kW/120 k pro silnější 1.9 dCi. Druhý ze zmiňovaných dieselů se pochlubí také vyšším točivým momentem 300 Nm. Budoucí majitelé vozu budou moci volit mezi pěti či šestistupňovou manuální převodovkou. Pro motory 1.6, 2.0 a stokoňový 1.5 dCi bude k dispozici také automatická převodovka Proactive. 

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Ačkoli je Estate (kombi) praktičtější variantou Méganu II, nepostrádá šarm a eleganci 

Bezpečnost zaručena

Renault se pochopitelně rád chlubí výsledkem Méganu II v testech Euro NCAP. 5 hvězdiček za ochranu cestujících je jistě pěkným výsledkem, zároveň však i velikým závazkem. Renault tomuto závazku u nových modelů dostál zpevněním karosérie. Na bezpečnost posádky budou dále dohlížet systém ABS, ESP druhé generace, brzdový asistent či systém kontrolující optimální tlak v pneumatikách. 

Velká očekávání

Renault si od obou nových Méganů hodně slibuje. Automobilka předpokládá veliký zájem. Verze sedan má oslovit zejména zákazníky ze severu Evropy a Itálie, kde je obliba právě této karosářské varianty tradičně vysoká, verze kombi má naopak nalézt zákazníky mimo západní Evropu. Výroba nových modelů se rozdělí mezi španělský a turecký závod. Ve Španělsku se bude vyrábět verze sedan, v Turecku přijdou na svět zase tisíce kombíků. Dle slov Louise Schweitzera má prodej dvou nových karosářských variant pokrýt zhruba dvacet procent z celkového prodeje Méganů.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Mégane Estate připomíná Lagunu Grandtour - zejména při pohledu na zadní a boční partie

Na otázku zda nebudou nové modely ztěžovat pozici Renaultu Laguna, reagoval Louise Schweitzer zdrženlivým ne. Vyjádřil názor, že model Laguna je určen jiným zákazníkům, a že tedy nepředpokládá vzájemnou konkurenci.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Mégane Estate (kombi) byla prezentována ve vínové metalíze, Mégane Saloon (sedan) ve stříbrné

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Renault Mégane Estate navazuje na tvary Laguny Grandtour

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Nové modely představil generální ředitel Renaultu, Louis Schweitzer

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Na závěr dostali slovo také vybraní novináři, dotazů však bylo pomálu, příště tam musíme být my :)

Plakáty

800x600, 1024x768

800x600, 1024x768

800x600, 1024x768

800x600, 1024x768

800x600, 1024x768

800x600, 1024x768

Diskuse: Líbí se vám Renault Mégane ve verzích sedan a kombi? Myslíte si také, že neovlivní prodejnost modelu Laguna? Domníváte se, že se dokážou nové modely prosadit proti konkurenci?

bazar

Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Renault Thalia 1,2
Rok výroby: 2007
Stav: 156 314 km
Cena: 56 000 Kč
Renault Megane 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 33 075 km
Cena: 200 000 Kč
Renault Grand Scenic 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 263 026 km
Cena: 62 000 Kč
Renault Scenic 2
Rok výroby: 2000
Stav: 171 885 km
Cena: 40 000 Kč
Renault Megane 1,9
Rok výroby: 2004
Stav: 168 436 km
Cena: 80 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

včera | Milan Lažanský | 3 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků