Exkluzivně: české ceny Chevroletu Captiva

Captiva je vůz, který svým způsobem převrátil dosavadní politiku Chevroletu. Co všechno Captiva nabízí a kolik bude stát? (doplněno 14.7.)
Exkluzivně: české ceny Chevroletu Captiva

Před pár týdny jsem vám jako první přinesli přehled cen nového modelu Chevroletu. Nyní již známe kompletní český ceník a to včetně přehledu standardní a příplatkové výbavy.


Kompaktní SUV Captiva se svými rozměry, tedy délkou 4 639 mm, šířkou 1 849 mm a výškou 1 726 mm, zařadí mezi středně velké vozy své kategorie. Rozvorem 2 707 mm pak bude v třídě SUV patřit k největším. Protože vozy této kategorie velmi často slouží jako hlavní rodinné auto, přizpůsobil Chevrolet vnitřní variabilitu těmto požadavkům. Všechny sedačky, včetně těch předních, lze sklopit jak dopředu, tak dozadu a řidič tím získá zcela rovnou ložnou plochu dle svých požadavků. Zavazadlový prostor v pětimístné verzi má objem 405 l (VDA).

 

O pohon vozu se stará dvojice naftových motorů a dva benzinové agregáty. Prvním z nafťáků je šestnáctiventilový dvoulitr se vstřikováním paliva common rail z produkce GM. Ten dává výkon 88 kW (120 k) při 4 000 ot. a točivý moment 280 Nm při 2 000 ot. Druhým naftovým motorem je pak také šestnáctiventilový dvoulitr ovšem o výkonu 110 kW (150 k) při 4 000 ot. a točivém momentu 316 Nm při 2 000 ot.

Benzin pak zastupuje čtyřválec DOHC o objemu 2,4 litru, který nabízí výkon 104 kW (142 k) při 5 200 ot. a točivém momentu 224 Nm při 4 000 ot. Vrcholem nabídky je šestiválec o objemu 3,2 litru, který disponuje výkonem 165 kW (225 k) při 6 000 ot. a točivým momentem 308 Nm při 3 500 ot.

Zákazník má na výběr mezi verzí s náhonem na všechna čtyři kola a verzí s pohonem pouze předních kol. Pohonu všech čtyř kol je zajišťován pomocí připojitelného systému typu Haldex, na rozdíl od něj je ale možné zapínat pohon všech kol i manuálně. Za normáních okolností jsou poháněna pouze kola přední a při špatných adhezních podmínkách zajistí elektronicky řízená spojka trvalý pohon zadní nápravy. Tento systém také spolupracuje se systémy ESP, ABS, HDC (kontrolované sjíždění svahu) a ARP (aktivní ochrana proti převrácení). Výkon je přenášen prostřednictvím šestistupňové manuální převodovky, nebo prostřednictvím automatické převodovky.

České ceny

Ceny nové Captivy jsou v přímém srovnání s konukrencí velmi příznivé. Základní model s přední poháněnou nápravou a s benzínovým motorem o výkonu 100 kW (136 k) lze pořídit za 760 000 Kč. Naftová verze o objemu 2 litry pak startuje na částce 768 000 Kč.

Velmi zajímavé je pak srovnání cen naftových a benzínových verzí. Základní benzín začíná na částce 760 tis. a za tyto peníze dostanete pěti-místný model s náhonem na jednu nápravu. Pětimístná nafta pak začíná na částce 768 tis. Kč, tedy připlatíte si 8 tis., ovšem dostanete nejen úspornější naftový motor, ale také náhon na všechna kola a navíc i ESP.

    LS LS LS LT base LT medium LT medium LT hight LT hight LT LT
    2x4 4x4 4x4 4x4 4x4 4x4 4x4 4x4 4x4 4x4
    manuál manuál manuál manuál automat manuál manuál automat automat automat
2,4 136 k 7 míst x 809 000 x x x x x x 959 800 x
2,4 136 k 5 míst 760 000 x x x x x x x x x
2,0 150 k 5 míst x x 768 000 849 800 x 868 800 954 800 x x x
2,0 150 k 7 míst x x 785 000 866 800 980 800 885 800 971 800 1 066 800 x x
3,2 V6 226 k 7 míst x x x x x x x x x 1 173 800

Protože má Captiva velmi široké spektrum výbavy a je nabízena v deseti základních verzí s pěti motory, nemá cenu zde vypisovat všechny prvky stanardu. Výbava i nejzákladnější verze (LS) je ovšem poměrně pestrá a mj. obsahuje: kola z lehké slitiny o rozměru 17", výškově stavitelný volant s posilovačem, automatickou regulaci výšky vozidla dle zatížení, výškově stavitelné sedadlo řidiče, mutlifunkční volant, el. stahování všech oken, el. ovládané a vyhřívané vnější zpětná zrcátka, rádio s CD a podporou MP3, 6 repro, manuální klimatizaci, přední, hlavové a boční airbagy, a mnoho dalšího.

Od výbavy LT base získá zákazník navíc: automatickou klimatizaci, potah sedaček látka/kůže, palubní počítač, 8 repro a další.

Stabilizační systém ESP je pak standardně k dispozici pro všechny verze 4x4. 

Tip: kompletní ceník vč. přehledu výbavy si můžete stáhnout ve formátu XLS zde (370 kB) 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Chevrolet Captiva
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků