Exkluzivně: BMW 3 nové generace

Nové BMW řady 3 se oproti současné generaci bude lišit zejména mohutnější přední maskou, upravenou zádí a jinými světlomety. Pod kapotou najdete výkonnější motory, mezi kterými nechybí nafťák s dvoustupňovým přeplňováním (spy photos + nové oficiální fotografie).
Exkluzivně: BMW 3 nové generace

Současná řada BMW 3 bude ve výrobě už jen necelý rok. Na jaře příštího roku přijde nová generace, která vytváří zhruba polovinu obratu této německé značky. Je proto zcela pochopitelné, že ji pánové z Mnichova věnují velkou pozornost. Již dlouho se hovoří o tom, že nová řada bude méně odvážná než nová pětka či sedmička, kde se jednalo o designově zcela odlišná auta. Nové fotografie, které pochází ze slovinsky psané brožury, umírnější tvář vnějšku potvrzují.

Při navrhování exteriéru BMW opravdu zařadilo nižší rychlostní stupeň a přibrzdilo revoluční designový směr nastartovaný řadou 7. Interiér se však inspiroval předchozími modely a využívá prvků řady 1 a 5. K vidění jsou ostré hrany, typické rozmístění prvků i tvar středové konzoly a kapliček. Další podrobnější informace zůstávají zatím utajeny, základní technické údaje nicméně známe delší dobu...Trojková řada převezme konstrukční prvky z podvozku nové řady jedna (první dojmy, ceník), stejně jako některou další techniku.

Můžeme proto očekávat vskutku brilantní jízdní vlastnosti, navíc předpokládáme ideální rozložení hmotnosti 50:50. Rozvor bude větší o 35 mm a vzroste na 2 760 mm; tím se o dost zvětší prostor na zadních sedačkách, který je u současné trojky docela kritizován. Nový bavorák rovněž naroste o 80 mm do délky na konečných 4 550 mm a do šířky o dalších 30 mm. I přesto ale bude trojka stále menší než mnohé vozy této třídy.

Pod kapotou nebudou chybět známé šestiválce 320i, 325i a 330i, poslední dva jmenované dostanou lehce zvýšený výkon. Zatímco 2.2 l bude mít stále svých 125 kW, 2.5 l dostane 154 kW (dnes 141 kW) a 3.0 l dokonce 184 kW (dnes 170 kW). Kromě 330d - současného naftového šestiválce - s výkonem 158 kW (dnes 150 kW) bude v nabídce ještě verze s dvojím přeplňováním 335d o výkonu 200 kW (stejný objem, jen dvě turba - více informací o motoru).

Po jarní premiéře sedanu přijde na trh v létě kombi Touring, v letech 2006 a 2007 pak M3 (osmiválec, 294 kW), kupé a kabriolet (čtyřková řada).

Spy photos

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Foto: © Automedia

Nové fotografie

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Tip: Testy BMW 320i a BMW 330d

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků