Exkluzivně: BMW 3 nové generace

Nové BMW řady 3 se oproti současné generaci bude lišit zejména mohutnější přední maskou, upravenou zádí a jinými světlomety. Pod kapotou najdete výkonnější motory, mezi kterými nechybí nafťák s dvoustupňovým přeplňováním (spy photos + nové oficiální fotografie).
Exkluzivně: BMW 3 nové generace

Současná řada BMW 3 bude ve výrobě už jen necelý rok. Na jaře příštího roku přijde nová generace, která vytváří zhruba polovinu obratu této německé značky. Je proto zcela pochopitelné, že ji pánové z Mnichova věnují velkou pozornost. Již dlouho se hovoří o tom, že nová řada bude méně odvážná než nová pětka či sedmička, kde se jednalo o designově zcela odlišná auta. Nové fotografie, které pochází ze slovinsky psané brožury, umírnější tvář vnějšku potvrzují.

Při navrhování exteriéru BMW opravdu zařadilo nižší rychlostní stupeň a přibrzdilo revoluční designový směr nastartovaný řadou 7. Interiér se však inspiroval předchozími modely a využívá prvků řady 1 a 5. K vidění jsou ostré hrany, typické rozmístění prvků i tvar středové konzoly a kapliček. Další podrobnější informace zůstávají zatím utajeny, základní technické údaje nicméně známe delší dobu...Trojková řada převezme konstrukční prvky z podvozku nové řady jedna (první dojmy, ceník), stejně jako některou další techniku.

Můžeme proto očekávat vskutku brilantní jízdní vlastnosti, navíc předpokládáme ideální rozložení hmotnosti 50:50. Rozvor bude větší o 35 mm a vzroste na 2 760 mm; tím se o dost zvětší prostor na zadních sedačkách, který je u současné trojky docela kritizován. Nový bavorák rovněž naroste o 80 mm do délky na konečných 4 550 mm a do šířky o dalších 30 mm. I přesto ale bude trojka stále menší než mnohé vozy této třídy.

Pod kapotou nebudou chybět známé šestiválce 320i, 325i a 330i, poslední dva jmenované dostanou lehce zvýšený výkon. Zatímco 2.2 l bude mít stále svých 125 kW, 2.5 l dostane 154 kW (dnes 141 kW) a 3.0 l dokonce 184 kW (dnes 170 kW). Kromě 330d - současného naftového šestiválce - s výkonem 158 kW (dnes 150 kW) bude v nabídce ještě verze s dvojím přeplňováním 335d o výkonu 200 kW (stejný objem, jen dvě turba - více informací o motoru).

Po jarní premiéře sedanu přijde na trh v létě kombi Touring, v letech 2006 a 2007 pak M3 (osmiválec, 294 kW), kupé a kabriolet (čtyřková řada).

Spy photos

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Foto: © Automedia

Nové fotografie

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Tip: Testy BMW 320i a BMW 330d

bazar

BMW 1 2
Rok výroby: 2005
Stav: 148 656 km
Cena: 160 000 Kč
BMW 5 2
Rok výroby: 2008
Stav: 223 602 km
Cena: 193 000 Kč
BMW 5 3
Rok výroby: 2004
Stav: 200 675 km
Cena: 166 000 Kč
BMW 5 3
Rok výroby: 2012
Stav: 101 194 km
Cena: 720 000 Kč
BMW X3 2
Rok výroby: 2008
Stav: 225 626 km
Cena: 219 000 Kč
BMW X5 3
Rok výroby: 2011
Stav: 86 313 km
Cena: 780 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

včera | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků