Exklusivně: VW představil naftový čtyřválec se vstřikováním Common-Rail

V severoamerickém Bostonu na přehlídce ekologických vozů byla představena zcela nová Jetta, která dostala pod kapotu "čistý" naftový motor 2,0 TDI. Na tom by nebylo až tolik zajímavého, jenže představený dvoulitrový naftový motor disponuje vstřikováním Common-Rail, místo pro Vokswagen klasického Pumpe-Düse.

Jedná se o první Volkswagen se čtyřválcovým motorem s tímto typem vstřikování. Když před nedávnem automobilka oznámila, že i u malých motorů přejde k modernějšímu a lepšímu typu vstřikování, nebylo zcela zřejmé, kdy se tak stane.

Bližší informace o motoru nejsou známy, pouze by měl plnit emisní normu Euro 5 a disponovat výkonem okolo 140 koní, tedy zhruba tolik, co nám známé 2,0 TDI. Motor byl představen jako "new generation diesel engine", který plní emisní limity všech 50 států. Pokud tomu tak je i ve skutečnosti, předčí tento agregát i motory BlueTec Mercedesu, který nezískal povolení k prodeji ve všech státech, protože nesplnil emisní limity.

Klepněte pro větší obrázek

Zdroj: tdi club


TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

včera | Milan Lažanský | 40 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 25 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků