Exklusivně: VW představil naftový čtyřválec se vstřikováním Common-Rail

V severoamerickém Bostonu na přehlídce ekologických vozů byla představena zcela nová Jetta, která dostala pod kapotu "čistý" naftový motor 2,0 TDI. Na tom by nebylo až tolik zajímavého, jenže představený dvoulitrový naftový motor disponuje vstřikováním Common-Rail, místo pro Vokswagen klasického Pumpe-Düse.

Jedná se o první Volkswagen se čtyřválcovým motorem s tímto typem vstřikování. Když před nedávnem automobilka oznámila, že i u malých motorů přejde k modernějšímu a lepšímu typu vstřikování, nebylo zcela zřejmé, kdy se tak stane.

Bližší informace o motoru nejsou známy, pouze by měl plnit emisní normu Euro 5 a disponovat výkonem okolo 140 koní, tedy zhruba tolik, co nám známé 2,0 TDI. Motor byl představen jako "new generation diesel engine", který plní emisní limity všech 50 států. Pokud tomu tak je i ve skutečnosti, předčí tento agregát i motory BlueTec Mercedesu, který nezískal povolení k prodeji ve všech státech, protože nesplnil emisní limity.

Klepněte pro větší obrázek

Zdroj: tdi club


TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

dnes | Jan Mička
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 18 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků