Exklusivně: VW představil naftový čtyřválec se vstřikováním Common-Rail

V severoamerickém Bostonu na přehlídce ekologických vozů byla představena zcela nová Jetta, která dostala pod kapotu "čistý" naftový motor 2,0 TDI. Na tom by nebylo až tolik zajímavého, jenže představený dvoulitrový naftový motor disponuje vstřikováním Common-Rail, místo pro Vokswagen klasického Pumpe-Düse.

Jedná se o první Volkswagen se čtyřválcovým motorem s tímto typem vstřikování. Když před nedávnem automobilka oznámila, že i u malých motorů přejde k modernějšímu a lepšímu typu vstřikování, nebylo zcela zřejmé, kdy se tak stane.

Bližší informace o motoru nejsou známy, pouze by měl plnit emisní normu Euro 5 a disponovat výkonem okolo 140 koní, tedy zhruba tolik, co nám známé 2,0 TDI. Motor byl představen jako "new generation diesel engine", který plní emisní limity všech 50 států. Pokud tomu tak je i ve skutečnosti, předčí tento agregát i motory BlueTec Mercedesu, který nezískal povolení k prodeji ve všech státech, protože nesplnil emisní limity.

Klepněte pro větší obrázek

Zdroj: tdi club


Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

dnes | Milan Lažanský
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků