Exklusivně: Honda Civic Hybrid, ekologická cenová revoluce (ceny)

Hybridní Civic přináší mimo úsporu paliva i nevídanou věc. Cenu na úrovni běžných modelů.
Exklusivně: Honda Civic Hybrid, ekologická cenová revoluce (ceny)

Hybridní vozy jsou českým motoristům již poměrně dobře známé, spojení benzínového motoru s elektromotorem není minimálně pro informované motoristy žádnou novinkou. Na našem trhu ostatně je několik podobných vozů různých výrobců k dispozici, ovšem až do představení hybridního Civicu platilo, že většímu rozšíření bránila velmi vysoká cena, která z hybridů dělala buď záležitost pro technologické nadšence (např. Toyota Prius) nebo vůz pro velmi náročné zákazníky (např. Lexus RX 400h). Překážka v podobě nerentability čisté investice do hybridu ale nyní padla a ekologický Civic tak může způsobit hybridní revoluci na českých silnicích.

Tip: Podrobné představení Civicu sedan si můžete přečíst zde.

Honda Civic Sedan s označením IMA značí, že pod kapotou se skrývá hybridní technologie spojující benzínový a elektromotor. Základní pohonnou jednotkou je benzínový motor o objemu 1,3 litru. Ten dává velmi slušný výkon 70 kW (95 k) a točivý moment 123 Nm. Druhým motorem je pak malý elektromotor, který disponuje výkonem 15 kW (20 k) a točivým momentem 103 Nm. Výkon je přenášen přes automatickou převodovku CVT na přední kola.

Systém funguje zcela klasickým způsobem. Automobil se startuje pomocí elektromotoru, který tedy slouží i jako startér. Elektromotor pak pomáhá benzínovému při akceleraci a navíc je připojen vždy, když je to umožňují akumulátory. Elektromotor se tak chvílemi připojuje i na dálnici při konstantní rychlosti, při jízdě v zácpě a tím šetří palivo. Navíc pri brždění motorem funguje elektromotor jako alternátor a vyrábí proud, kterým dobíjí své akumulátory.

Hybridní Civic zvládne sprint na stovku za slušných 12,1 s a ručička tachometru se mu zastaví na hodnotě 185 km/h. To hlavní ovšem přichází při pohledu na spotřebu. Honda uvádí u tohoto modelu spotřebu ve městě 5,2 l, mimo město 4,3 l a v kombinovaném cyklu 4,6 l. Dosahuje tak spotřeby malých naftových motorů, ovšem při výrazně nižších emisích škodlivých plynů.

Cena a výbava

Cena hybridního Civicu je stanovena velmi příznivě a pohybuje se na úrovni nejvyšší výbavy s motorem 1,8 u sedanu, případně okolo ceny naftové verze 5D Civicu. Civic 1,3 IMA vás tak přijde na českém trhu na 649 000 Kč. Při pohledu na výbavu, kterou hybridní Civic nabízí v základu, pak vychází ještě lépe.

Za tuto cenu mj. získáte: automatickou převodovku CVT, ABS s EBD, VSA, airbag řidiče spolujezdce, boční a hlavové airbagy, přední opěrky hlavy, kotoučové brzdy, vyhřívaná vnější zrcátka, přední mlhovky, centrál na DO, alarm, el. ovládaná přední a zadní okna a zrcátka, výškově stavitelné sedadlo řidiče, multifunkční displej, palubní počítač, tempomat, automatickou klimatizaci, kůži potažený volant, vyhřívaná sedala, 15" kola z lehké slitiny, rádio s CD a podporou MP3, 6x repro, CD měnič na 6 CD, multifunkční volant...

Stále považujete hybridní technoilogii za slepou cestu?

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Honda Civic Hybrid

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 4 příspěvky
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků