Exklusivně: Honda Civic Hybrid, ekologická cenová revoluce (ceny)

Hybridní Civic přináší mimo úsporu paliva i nevídanou věc. Cenu na úrovni běžných modelů.
Exklusivně: Honda Civic Hybrid, ekologická cenová revoluce (ceny)

Hybridní vozy jsou českým motoristům již poměrně dobře známé, spojení benzínového motoru s elektromotorem není minimálně pro informované motoristy žádnou novinkou. Na našem trhu ostatně je několik podobných vozů různých výrobců k dispozici, ovšem až do představení hybridního Civicu platilo, že většímu rozšíření bránila velmi vysoká cena, která z hybridů dělala buď záležitost pro technologické nadšence (např. Toyota Prius) nebo vůz pro velmi náročné zákazníky (např. Lexus RX 400h). Překážka v podobě nerentability čisté investice do hybridu ale nyní padla a ekologický Civic tak může způsobit hybridní revoluci na českých silnicích.

Tip: Podrobné představení Civicu sedan si můžete přečíst zde.

Honda Civic Sedan s označením IMA značí, že pod kapotou se skrývá hybridní technologie spojující benzínový a elektromotor. Základní pohonnou jednotkou je benzínový motor o objemu 1,3 litru. Ten dává velmi slušný výkon 70 kW (95 k) a točivý moment 123 Nm. Druhým motorem je pak malý elektromotor, který disponuje výkonem 15 kW (20 k) a točivým momentem 103 Nm. Výkon je přenášen přes automatickou převodovku CVT na přední kola.

Systém funguje zcela klasickým způsobem. Automobil se startuje pomocí elektromotoru, který tedy slouží i jako startér. Elektromotor pak pomáhá benzínovému při akceleraci a navíc je připojen vždy, když je to umožňují akumulátory. Elektromotor se tak chvílemi připojuje i na dálnici při konstantní rychlosti, při jízdě v zácpě a tím šetří palivo. Navíc pri brždění motorem funguje elektromotor jako alternátor a vyrábí proud, kterým dobíjí své akumulátory.

Hybridní Civic zvládne sprint na stovku za slušných 12,1 s a ručička tachometru se mu zastaví na hodnotě 185 km/h. To hlavní ovšem přichází při pohledu na spotřebu. Honda uvádí u tohoto modelu spotřebu ve městě 5,2 l, mimo město 4,3 l a v kombinovaném cyklu 4,6 l. Dosahuje tak spotřeby malých naftových motorů, ovšem při výrazně nižších emisích škodlivých plynů.

Cena a výbava

Cena hybridního Civicu je stanovena velmi příznivě a pohybuje se na úrovni nejvyšší výbavy s motorem 1,8 u sedanu, případně okolo ceny naftové verze 5D Civicu. Civic 1,3 IMA vás tak přijde na českém trhu na 649 000 Kč. Při pohledu na výbavu, kterou hybridní Civic nabízí v základu, pak vychází ještě lépe.

Za tuto cenu mj. získáte: automatickou převodovku CVT, ABS s EBD, VSA, airbag řidiče spolujezdce, boční a hlavové airbagy, přední opěrky hlavy, kotoučové brzdy, vyhřívaná vnější zrcátka, přední mlhovky, centrál na DO, alarm, el. ovládaná přední a zadní okna a zrcátka, výškově stavitelné sedadlo řidiče, multifunkční displej, palubní počítač, tempomat, automatickou klimatizaci, kůži potažený volant, vyhřívaná sedala, 15" kola z lehké slitiny, rádio s CD a podporou MP3, 6x repro, CD měnič na 6 CD, multifunkční volant...

Stále považujete hybridní technoilogii za slepou cestu?

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Honda Civic Hybrid

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků