Exdesignér Bugatti a Škody Jozef Kabaň už pracuje pro BMW

Jozef Kabaň ze Škody odešel na začátku února. Shodou okolností krátce po představení faceliftu octavie s rozdělenými předními světlomety. V mladoboleslavské automobilce působil devět let.

Od 1. října usedá bývalý šéfdesignér Jozef Kabaň k počítačům a skicářům v designovém oddělení BMW v Mnichově.

Informaci o tom, že se tento tvůrce nového designového jazyka současných aut Škoda ujal své nové role, exkluzivně pro Autorevue.cz potvrdilo tiskové oddělení značky BMW. O jeho prvních pracovních úkolech není oficiálně nic známo, nicméně je jisté, že jeho rukopis ponese například příští generace řad 5 i 7  a rovněž množství vozů kategorie SUV.

Nebylo na pořádný prospekt, říká o konci projektu Supertatry šéf Metalexu

Nebylo na pořádný prospekt, říká o konci projektu Supertatry šéf Metalexu

Jozef Kabaň je teď totiž zodpovědný za vizáž budoucích vozů značky BMW. Nad ním v hierarchii podniku bude ještě Adrian van Hoydonk, který je šéfem designu celé skupiny. V ní jsou aktuálně kromě BMW ještě značky Mini a Rolls-Royce. Speciálního šéfa designu mají i divize M a elektrický "i". Tím je Domagoj  Dukec.

Kabaň přichází na místo, které již dříve opustil Karim Habib. Poprvé ve svém profesním životě tak tato osobnost  bude působit mimo koncern Volkswagen. Po studiích designu totiž již od svých dvaceti let působil v designovém oddělení ve Wolfsburgu, kde se nejprve spolupodílel na vývoji malých auto jako byly Seat Arosa a Volkswagen Lupo. Brzy mu byly svěřovány daleko náročnější úkoly. Je tak podepsán například pod Bugatti Veyron nebo první generací Audi Q5.

Jak si designér Jaguaru nakonfiguroval svůj F-Pace? Celkem fádně...

Jak si designér Jaguaru nakonfiguroval svůj F-Pace? Celkem fádně...

Na třináct dosavadních zásadních děl Jozefa Kabaně se můžete podívat zde:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků