Exdesignér Bugatti a Škody Jozef Kabaň už pracuje pro BMW

Jozef Kabaň ze Škody odešel na začátku února. Shodou okolností krátce po představení faceliftu octavie s rozdělenými předními světlomety. V mladoboleslavské automobilce působil devět let.

Od 1. října usedá bývalý šéfdesignér Jozef Kabaň k počítačům a skicářům v designovém oddělení BMW v Mnichově.

Informaci o tom, že se tento tvůrce nového designového jazyka současných aut Škoda ujal své nové role, exkluzivně pro Autorevue.cz potvrdilo tiskové oddělení značky BMW. O jeho prvních pracovních úkolech není oficiálně nic známo, nicméně je jisté, že jeho rukopis ponese například příští generace řad 5 i 7  a rovněž množství vozů kategorie SUV.

Nebylo na pořádný prospekt, říká o konci projektu Supertatry šéf Metalexu

Nebylo na pořádný prospekt, říká o konci projektu Supertatry šéf Metalexu

Jozef Kabaň je teď totiž zodpovědný za vizáž budoucích vozů značky BMW. Nad ním v hierarchii podniku bude ještě Adrian van Hoydonk, který je šéfem designu celé skupiny. V ní jsou aktuálně kromě BMW ještě značky Mini a Rolls-Royce. Speciálního šéfa designu mají i divize M a elektrický "i". Tím je Domagoj  Dukec.

Kabaň přichází na místo, které již dříve opustil Karim Habib. Poprvé ve svém profesním životě tak tato osobnost  bude působit mimo koncern Volkswagen. Po studiích designu totiž již od svých dvaceti let působil v designovém oddělení ve Wolfsburgu, kde se nejprve spolupodílel na vývoji malých auto jako byly Seat Arosa a Volkswagen Lupo. Brzy mu byly svěřovány daleko náročnější úkoly. Je tak podepsán například pod Bugatti Veyron nebo první generací Audi Q5.

Jak si designér Jaguaru nakonfiguroval svůj F-Pace? Celkem fádně...

Jak si designér Jaguaru nakonfiguroval svůj F-Pace? Celkem fádně...

Na třináct dosavadních zásadních děl Jozefa Kabaně se můžete podívat zde:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků