Exdesignér Bugatti a Škody Jozef Kabaň už pracuje pro BMW

Jozef Kabaň ze Škody odešel na začátku února. Shodou okolností krátce po představení faceliftu octavie s rozdělenými předními světlomety. V mladoboleslavské automobilce působil devět let.

Od 1. října usedá bývalý šéfdesignér Jozef Kabaň k počítačům a skicářům v designovém oddělení BMW v Mnichově.

Informaci o tom, že se tento tvůrce nového designového jazyka současných aut Škoda ujal své nové role, exkluzivně pro Autorevue.cz potvrdilo tiskové oddělení značky BMW. O jeho prvních pracovních úkolech není oficiálně nic známo, nicméně je jisté, že jeho rukopis ponese například příští generace řad 5 i 7  a rovněž množství vozů kategorie SUV.

Nebylo na pořádný prospekt, říká o konci projektu Supertatry šéf Metalexu

Nebylo na pořádný prospekt, říká o konci projektu Supertatry šéf Metalexu

Jozef Kabaň je teď totiž zodpovědný za vizáž budoucích vozů značky BMW. Nad ním v hierarchii podniku bude ještě Adrian van Hoydonk, který je šéfem designu celé skupiny. V ní jsou aktuálně kromě BMW ještě značky Mini a Rolls-Royce. Speciálního šéfa designu mají i divize M a elektrický "i". Tím je Domagoj  Dukec.

Kabaň přichází na místo, které již dříve opustil Karim Habib. Poprvé ve svém profesním životě tak tato osobnost  bude působit mimo koncern Volkswagen. Po studiích designu totiž již od svých dvaceti let působil v designovém oddělení ve Wolfsburgu, kde se nejprve spolupodílel na vývoji malých auto jako byly Seat Arosa a Volkswagen Lupo. Brzy mu byly svěřovány daleko náročnější úkoly. Je tak podepsán například pod Bugatti Veyron nebo první generací Audi Q5.

Jak si designér Jaguaru nakonfiguroval svůj F-Pace? Celkem fádně...

Jak si designér Jaguaru nakonfiguroval svůj F-Pace? Celkem fádně...

Na třináct dosavadních zásadních děl Jozefa Kabaně se můžete podívat zde:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

včera | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 31 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků