Jozef Kabaň ze Škody odešel na začátku února. Shodou okolností krátce po představení faceliftu octavie s rozdělenými předními světlomety. V mladoboleslavské automobilce působil devět let.
Od 1. října usedá bývalý šéfdesignér Jozef Kabaň k počítačům a skicářům v designovém oddělení BMW v Mnichově.
Informaci o tom, že se tento tvůrce nového designového jazyka současných aut Škoda ujal své nové role, exkluzivně pro Autorevue.cz potvrdilo tiskové oddělení značky BMW. O jeho prvních pracovních úkolech není oficiálně nic známo, nicméně je jisté, že jeho rukopis ponese například příští generace řad 5 i 7 a rovněž množství vozů kategorie SUV.
Jozef Kabaň je teď totiž zodpovědný za vizáž budoucích vozů značky BMW. Nad ním v hierarchii podniku bude ještě Adrian van Hoydonk, který je šéfem designu celé skupiny. V ní jsou aktuálně kromě BMW ještě značky Mini a Rolls-Royce. Speciálního šéfa designu mají i divize M a elektrický "i". Tím je Domagoj Dukec.
Kabaň přichází na místo, které již dříve opustil Karim Habib. Poprvé ve svém profesním životě tak tato osobnost bude působit mimo koncern Volkswagen. Po studiích designu totiž již od svých dvaceti let působil v designovém oddělení ve Wolfsburgu, kde se nejprve spolupodílel na vývoji malých auto jako byly Seat Arosa a Volkswagen Lupo. Brzy mu byly svěřovány daleko náročnější úkoly. Je tak podepsán například pod Bugatti Veyron nebo první generací Audi Q5.
Na třináct dosavadních zásadních děl Jozefa Kabaně se můžete podívat zde: