Evropským autem roku 2015 se stal Volkswagen Passat

61 komentářů

Josef
2. března • 21:19

Gratuluji. Hezké a dobré auto si vítězství zaslouží a určitě získá mnoho staronových zákazníků. Snad si Passat zachová i nadále úroveň kvality přes potíže s náběhem výroby. Údajně 700 zničených karoserií, které měli na svědomí roboti svařující jak se jim zrovna "zachtělo" (samozřejmě za to mohou programátoři - chybička se jim někde "vloudila" :-)), snad absorbovalo vše "špatné" a dále už poběží vše jak na drátkách ke spokojenosti výrobce a zejména pak zákazníků. Možná ty "chybičky" byly důsledkem "kybernetického rozechvění" z očekávání úžasného vítězství...
Já bych osobně jako vítěze raději viděl MB Céčko před tím Passatem, ale je to v celku jedno. Dnes si na skutečně pestrém trhu s automobily může každý vybrat hezké a kvalitní auto podle svého vkusu a svých přesně vymezených požadavků. A rozhodně nemusí jít zdaleka jen o ten Passat nebo to MB Céčko. Přemýšlím, jestli VW dá příští rok šanci k vítězství novému Superbu - aby náhodou nezastínil tohoto vítězného - "zlatého" Passata...

f
2. března • 21:29

Co beres ?:-O

Josef
2. března • 22:20

Nic, jen jsem svým příspěvkem vyzkoušel, jaká individua vstupují do diskuse a jak jsou schopni reagovat na podněty. To, že řada "diskutujících" je zcela mimo ve věcech chápání reality v současném automobilovém trhu a ve vývoji technologií, to už vím několik týdnů. A stejně tak tito "diskutující" prokazují, že v Česku vládne doba kamenná v oblasti automobilismu, o čemž svědčí statistiky prodeje nových aut a zejména těch ojetých a s tím související průměrné stáří registrovaných aut v Česku. To vše je podtrženo primitivností a čecháčkovskou závistí založenou na základě, že si řada zdejších "diskutujících" nemůže dovolit koupit hezké nové auto, o Passatu, nebo ještě něčem lepším a dražším nemluvě. To vysvětluje některé reakce v diskusi. Jsem ale potěšen, že alespoň Zelí se začal chovat normálně a jeho příspěvky jsou už kupodivu prosty urážek výrobců (značek) aut a nepravdivých a zavádějících informací. Snad i dalším zdejším "diskutujícím" dojde, jak by měli ve svých příspěvcích vystupovat a třeba i oceňovat, že se výrobcům aut podaří vyvinout a vyrobit dobré auto. (I když se nejedná zrovna o jejich oblíbené výrobce - značky.)

Tom
2. března • 20:31

No nezbyva nez gratulovat... a myslet si svoje.

Zelí
2. března • 17:03

Výrobky z vlkohradu jsou vždy vhodným terčem každého článku o autech. Protože se jich prodává nejvíc, tak se stávají srovnávacím vzorem. Novináři se těší s čím konečně přijdou japonci, ford, mercedes......, aby konečně ukázali těm koncernovým břídilům, jak má správné autíčko vypadat. Takže, když vyhraje passat u novinářů o parník proti ostatním nominantům, tak musí být ne o parník, ale nejméně o tři parníky lepší.

dave_007
2. března • 20:07

Jezismarja, to vite, ze musi vyhrat Prasak, parnik neparnik! Dyt by tu jinak pulka Evropy musela spachat sebevrazdu. Pro pulku te plulky je Prasak etalonem cehokoliv v rozmezi od toustovace po kosmickou lod. Pro tu druhou pulku je to to nejlepsi, na co se kdy vzmuzou.
Zbytek lidi se k tomu stavi tak, ze celou situaci zcela chape a vi, ze pojitkem mezi temi pulkami je dira, v niz truni ten Prasak. :-D

Zelí
2. března • 20:45

Otisk zadnice tj. dvě půlky a díra....... to sis spletl fórum, hledej klíčová slova bmw nebo gay. Prasák to by taky sedělo.

cert
2. března • 16:25

Car of the Year je len zly vtip.Parametre hodnotenia su taketo:
design, comfort, safety, economy, handling, performance, functionality, environmental requirements, driver satisfaction, and price.A ze vyhra najtuctovejsie, najobycajnejsie auto Passat, tak to uz o tomto podniku cosi vypoveda.

Inak v Car of the Year vacsinou vyhravaju obycajne tuctove a absolutne nezaujimave auta - Golf, Polo, Peugeot308(307), Clio atd. Toto je prakticky vzdy pravidlom (vyhra najhorsie, najtuctovejsie auto - hoci kandiduju vzdy daleko zaujimavejsie auta).Detto plati aj pre narodne varianty (Auto roka).

Josef
2. března • 22:31

Co když je to certe úplně jinak? Povozil ses třeba v tom Golfu GTI? Myslíš si, že je to nejtuctovější auto? Co tě vede k tomu, abys o novém Passatu hovořil, že se jedná o nejtuctovější a nejobyčejnější auto? Já jsem v něm už seděl a prohlídl si ho zblízka. Ještě jsem s ním nejel, ale předpokládám, že bude určitě lepší než současný, který znám moc dobře, protože jsem ho měl jako služební. Mám pocit, že ty ho znáš akorát na obrázku a vůbec jsi žádným Passatem nejel (už vůbec ne novým). Znám i jiná auta střední třídy a samozřejmě lepší auta, ale napsat, že Passat je "najtuctovejsie, najobycajnejsie" auto, to může jen člověk, který je chápáním a vnímáním reality úplně mimo, tedy někdo jako ty certe.

cert
2. března • 23:03

Inak to nie je, lebo je overitelny fakt ze v tychto anketach vyhravaju takmer vzdy tuctove nijako vynimocne/prelomove ci zaujimave auta ako Golf, Polo, Kia, Passat.Kedy vyhral Golf GTI ? Pokial viem nikdy a asi ani ziadne podobne auto.To ze si nahovaras, ze Passat nie je tuctove auto je smiesne. Passat vzdy bol ukazkovym prikladom tuctovosti a uniformity.Nemusim jazdit Passatom, aby som vedel, ze ide o bezny sivy priemer ktory nepriniesol nic nove a nema narok na ziadne ocenenie iba ak na kupenu ci inak podivne ziskanu cenu Car of the Year.K chapaniu a vnimaniu sa radsej nevyjadruj - lebo obhajovat anketu Car of the Year ci jej vitaza to chce byt dost mimo.

Josef
3. března • 18:40

Vezmu to postupně:1. Co se týče tvého "overitelného faktu" ohledně "tuctovosti" si poněkud protiřečíš a jsi poněkud mimo ve svém vnímání. Považuješ v jedné větě za "tuctový" Golf, aby ses vzápětí v další větě ohradil, že nikdy nevyhrál Golf GTI (který tak za "tuctový" nepovažuješ). Uvědom si milý certe, že hodnotící "komise" novinářů není složena ze žádných pitomců, kteří nejsou schopni pochopit základní princip, že pod daným typem auta se skrývá celá řada modelů s různými motory a různým vybavením. Čili pokud někdo z nich dá hlas třeba tomu Golfu, tak to činí s vědomím, že si člověk v podobě Golfu může koupit vrcholový model Golf GTI a ocení tak souhrn toho, co Golf v takové podobě představuje (a co jeho výrobce umí vyvinout a vyrobit a "vyladit"). Platí to samozřejmě i pro ten Passat.
2. Teď k tvému tvrzení: "Passat vzdy bol ukazkovym prikladom tuctovosti a uniformity." Vždy jsem si v případě Passata v konfigurátoru dokázal najít a dovybavit vrcholový model, který rozhodně nebyl "tuctový a uniformní". Vítězný nový Passat je opravdu výjimečně povedený v kvalitě interiéru a ergonomii, což může poznat jedině ten, kdo si to osobně vyzkouší a ohmatá. O jízdních vlastnostech též vůbec nepochybuji a rozhodně nebudou "tuctové" (už i ten současný výběhový Passat je hodně dobrý).
3. A to nejlepší nakonec - tvé tvrzení: "Nemusim jazdit Passatom, aby som vedel, ze ide o bezny sivy priemer ktory nepriniesol nic nove a nema narok na ziadne ocenenie..." - to je tedy opravdu bingo. Ještě jsem nepoznal člověka, který alespoň trochu rozumí autům, který by byl schopen vyslovit hodnocení (názor) bez toho, aby si dané auto osobně neprohlédl, neohmatal a nevyzkoušel. Výjimečnosti a kvality se nemusí dosáhnout jen "revolucí" (převratným objevem), ale i "evolucí" (systematickým vývojem a zlepšováním). Současný vítězný Passat je výsledkem cílevědomé a systematické evoluce a poslední krok (spíše skok) VW byl opravdu výjimečný a přinesl skvělý výsledek. Rozhodnutí "komise" novinářů je o to cennější, že se jedná o "profláknutý" velmi rozšířený a známý typ auta, se kterým se jistě všichni v podobě předchozích modelů seznámili (a mají ho "okoukaný"). Proto o to víc se musel VW snažit, aby "překvapil" a zaujal. To se mu podle počtu hlasů novinářů povedlo.Jen doplním, že je v podstatě jedno, které auto(značka) zvítězilo(a). Určitě se jedná v případě finalistů o dobrá auta, která uspokojí jejich budoucí majitele. Já bych na 1. místo dal MB Céčko, ale i to "nižší" místo je pro mne informací, že se toto auto líbí nejenom mně. A co se týče tebou zmiňované "tuctovosti" a "nijaké výjimečnosti" finalistů ankety Car of the Year, tak ti připomínám, že MB Céčko vylepšené u AMG je tedy rozhodně výjimečným autem. Jestli to nedokážeš pochopit ty, to nevadí. Stačí, že to chápe naprostá většina lidí, kteří autům rozumí, protože s nimi hodně jezdí a dalo by se říci, že s auty "žijí" či souznívají. Nikdo z nich by nedokázal tvrdit to, co ty, na co jsem poukázal výše v bodě 3.

cert
4. března • 9:03

1. Neprotirecim si - pozri si ake auta pravidelne vyhravaju a ake kandiduju - z kandidatov sa daju vzdy vybrat daleko zaujimavejsie, lepsie, ci inovativnejsie auta (a to v ramci oficialnych pravidiel CoY) nez nakoniec vyhravaju.
Neviem ci pri vyhre Golfu su ako vitazi brani aj Golf GTI, Golf R, alebo u Fabie of HTP po RS. Najskor nie, lebo v CoY 2015 vyslovne kandidovalo Subaru Impreza WRX STI.
Ak ano je to dalsi nezmysel, lebo srandardny Golf v porovnani s Golfami GTE, GTI, R su tak odlisne auta ze ich nie je mozne hodnotit spolu s klasickymi variantami.
K novinarom ktori hodnotia auta v ramci CoY - do hlav im nevidim, ale auta hodnotia rozhodne divne, ked pravidelne vitazia tieto skatule a nie daleko zaujimavejsie, lepsie auta (a to pri zohladneni pravidiel CoY).
Vidim to tak, ze existuju urcite ocenenia ktore su bud kupene (cize ide o skrytu reklamu a podvod na zakaznikoch), alebo maju uplne absurdne nastavene parametre hodnotenia a medzi tieto ocenenia jasne patri aj CoY + ceny Auto roka v jednotlivych krajinach.

2. Passat bol vzdy uniformny (vzhladom ci funkcnostou) a to aj napriek akejkolvek vysperkovanosti (vybavou).
Passat urcite nebude udavat trend (tzn. bude sucasny priemer) v ziadnom paramatre napr. v jadznych vlastnostiach lebo jednoducho nema tak kvalitny podvozok ci iste prvky napr. na podvozku (napr. aktivne riadenie - natacanie zadnych kolies v zakrutach).
K skusaniu aut - vyskusal si si aj ine auta napr. Mercedes S (bol tiez kandidat na Coy 2015) a porovnal napr. ergonomiu ?

3. Ano je nerealne (ako bezny vodic) sediet v kazdom z kandidatov na CoY. Na predstavu co je to auto zac a ake ma limity si staci precitat zopar recenzii a pozriet vybavu oproti inym autam ktore kandiduju v CoY.
Typicky rozdiel tried aut je neprekonatelny takze si nahovarat nieco o vynimocnosti Passatu je len rise snov.
Ano vyvoj existuje, ale zaroven existuju aj financne limity a hlavne v pripade koncernu VW aj umele limitovanie istych znaciek (vo vybave, modelovych radach) na ukor tych lepsich koncernovych znaciek.

K tvojmu doplneniu - zvitazit nema dobre auto (teda priemer) ale najlepsie auto - ved to je logicke v kazdej (normalnej) sutazi a ze sa to tak nedeje dokazuje ze CoY je len fraska.
Ako som pisal ze pravdepodobne su sportove modely aut kandiduju samostatne - vid Impreza WRX SRI v tomto roku - takze MB C AMG neziskalo 3. miesto.

O chapani, rozumeniu sa do aut mi nic nevohor, ty ktory tu akurat subjektivne ospevujes jedno auto ktore si si kupil.
A opat - na to aby som vedel povedat ze niektore auto bude priemerne, ci ozaj dobre nemusim v nom sediet/soferovat - staci mat prehlad v autach.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Josef
4. března • 18:23

Máš velmi zajímavý názor na posuzování aut. Z osobní zkušenosti mohu tvrdit, že pro to, abych mohl skutečně sdělit svůj názor na auto, tak si ho musím vyzkoušet a "ohmatat". Protože jsem nejezdil jen v jediném autě a vyzkoušel jsem jich opravdu dost na to, abych mohl tvrdit, že v řadě "hodnocení" v nejrůznějších "testech" v časopisech jsem přečetl úplně něco jiného, než to, co jsem sám poznal při vyzkoušení "na vlastní kůži". Ve svém dosavadním životě jsem vlastnil řadu aut a používal řadu služebních a do milionu naježděných km mi mnoho nezbývá. Přehled o autech neznamená, že se něco přečte v motoristických časopisech. A to, že anketu "Auto roku" beru s velkou rezervou a že ji nepovažuji jako "soutěž", to jsem snad zmínil dostatečně. Anketa není soutěž a novináři v rámci hodnocení sděluji pouze své stanovisko v tom, co za "novinky" uvedené na trh je zaujalo. Při tom opravdu posuzují celý souhrn informací a třeba v případě toho Golfu nebo i Passatu jsou samozřejmě ovlivněni i tím, co daný typ ve vrcholovém modelu nabídne. Že Passat má hodně dobré jízdní vlastnosti (ne absolutně nejlepší) to mohu potvrdit z vlastní zkušenosti, když jsem ho řadu let měl jako služební. MB S jsem vyzkoušel za jízdy jen na zadních sedadlech, nemělo to chybu. Za volantem jsem ale neseděl. Jenže toto auto je mimo mé finanční možnosti, pro mne je limitem C, a proto mne zaujalo (potěšilo) umístění ve finále, to, že tomuto autu fandí i jiní "fandové" do aut.
Pokud bys trochu vnímal, o čem ta "Anketa" vůbec je, tak bys vůbec netvrdil to, co tvrdíš. Pokud pominu unikáty aut, jako jsou Lamborgini, Ferrari, RollsRoyce, Bentley, MB S a AMG a pod., tak mne zajímají pouze auta, která si mohu koupit (která) jsou mi dostupná, a proto mně třeba informativně zaujme stanovisko těch novinářů, kteří mi sdělí jak se "statisticky" svým počtem hlasů dívají na soubor aut, která jsou vybrána do "finále". Nic víc a nic méně. Navíc ta skutečnost, že jsem finančně limitován, mi vymezí oblast aut (kategorie, typy, modely, značky) ze kterých si mohu vybírat. Díky globalizaci a konkurenci jsou si ale cenově srovnatelná auta svými užitnými vlastnostmi hodně podobná a tak opravdu záleží na subjektivním vnímání a osobních prioritách každého jedince, které rozhodnou, co je pro něho nejlepší a pro co se nakonec rozhodne a co koupí.
Jinak i "měření" a "hodnocení" auta z tvého pohledu (jaké má parametry, výkon, zrychlení, brzdy,...atp), které člověk může vidět na auto soutěžích, je též relativní, protože záleží na řidiči, na nastavení vozu a někdy také na štěstí a náhodě, které rozhodují o vítězství v soutěži. Takže jaké je vlastně nejlepší a nevýjimečnější auto v Evropě nebo na světě? Uvědom si, že k tomu ani ten tvůj přehled, o kterém si myslíš, že máš, nestačí.
To, že nějaké ankety nejsou směrodatné pro to, aby se mohlo konstatovat, že to a to auto je nejlepší, to ví přece každý a je mu úplně jedno, jestli dané auto je ve finále ankety na 1. nebo 8. místě.
Rozhodně ale Passat, který je "vítězem" ankety, není ve vrcholném modelu s vrcholnou výbavou průměrným autem. To je objektivní skutečnost, která je holým faktem. Samozřejmě je zde další stránka věci, že cena takového modelu Passatu je tak vysoká, že je možné poohlédnout se jinde a najít na trhu lepší alternativu. To je už ale úplně něco jiného. Pro mne platí fakt, že Lexus IS 250 podle mých požadavků za dané peníze mi nabídne více, jako mi stejné peníze nabídne Passat. Od jízdních vlastností, přes propracovanost interiéru až po design (líbí se mi). Stejně tak bych za dané peníze dal přednost MB Céčku. Koupit Passata ale jen v základu, to je absurdnost a urážka Passatu samotného. Auto střední třídy musí odpovídat střední třídě v celém souhrnu vlastností a výbavy.
To je asi tak k naší "polemice" milý certe všechno.

Petr
6. března • 8:42

Josefe, rozjel ses hezky, ale zakončil's to ptákovinou. Urážka auta :-) ..snad ten výrobce tou základní výbavovou třídou míří na nějaké zákazníky, nebo ne? Jedná se o spotřební záležitost, že jo.. Bohužel snaha srazit náklady a vydělat je na současné produkci bohužel strašně vidět, a to je v celém průmyslu, není to záležitost VW.

Josef
6. března • 20:30

Máš pravdu, výrobce míří na zákazníky a koncern VW to umí. Jen v Česku (a asi dál na "Východě") platí, že zákazníky uspokojí u auta střední třídy základní výbava. Na letišti jsem měl možnost vidět v půjčovně Superba v základu, to byl "zážitek" - žádný chrom kolem rámu dveří, ty sedačky vevnitř..., panel přístrojů..., radio..., malá plechová černá holá kola. Zkrátka hnus. Motor tuším 1,4.
U auta střední třídy se předpokládá odpovídající výbava - Octavii a Superbu sluší výbava Elegance a ještě víc L&K. Někteří výrobci u aut střední třídy nižší výbavy ani nedávají. A bohužel potom prodají v Česku málo, protože neznají českého zákazníka, který je spokojen se základem i u auta střední třídy... Plně vybavené Škodovky jsou často dražší než plně vybavené konkurenční dovážené značky. Tak to je.
Platí ale pravidlo, že auto dělají pořádná kola na "elektronech", pořádné sedačky a výbava a pořádný motor. A metalíza nebo perleť. Atd.
Tou "urážkou" auta jsem mínil to, že designer se snaží udělat skvost, aby pak "obchodníci" tento skvost všude "ořezali" do základu (aby "to" zákazníci koupili...).

cert
5. března • 8:02

OK, napisem to inak - Passat nema sancu prekonat (tzn. byt lepsi) napr. MB S a mnoho inych aut ktore kandidovali na CoY 2015. Ano urcite speciality, nuance konkretneho auta nemam sancu zistit ak som v nom nesedel.
Podobne je to u teba lebo ziadne z kandidujucich aut si nesoferoval - maximalne si sedel v novom Passate.
CoY (hoci sa vola anketa) je mozne podla mna kludne klasifikovat ako sutaz. Ked totiz existuju urcite parametre podla ktorych sa auto dostane na 1,2,3 miesto je to vacsinou ako sutaz oznacovane (a splna vsetky jej parametre).
Nepisal som ze prahlad v autach mam len za casopisov - ak narazas na toto.
Inak nevsimol som si kedy si o CoY pisal, ze ho beries s velkou rezervou.
To, ze je MB C mimo tvojich fin. limitov je pri hodnoteni irelavantne, totiz CoY zdaleka neposudzuje len cenu auta a napr. v zapadnej Europe su podstatne odlisne platy takze MB S (a ine drahsie v CR az prakticky nedostupne auta) sa da kupit (relativne) bezproblemov.
Opat - o com je anketa CoY - to ze zjavne nevies o com je CoY (co dokazuje to ze si nevedel ze spotrove modfely aut sa nehodnotia spolocne s beznymi a zrejme vobec nevies ake su parametre hodnotenia CoY).
Teda kriteria pri hodnoteni CoY su tieto: design, comfort, safety, economy, handling, performance, functionality, environmental requirements, driver satisfaction, and price.
Neviem co tu miesas unikaty aut (Ferrari ...) ktore asi nikdy nekandidovali na CoY a urcite nevyhrali a esta medzi unikazty miesas MB AMG, alebo aj MB S - tieto posledne menovane unikaty nie su lebo ide o seriove (a normalne, ci relativne bezne) auta.
Opat zacinas s financiami - tvoj "sused" v DE si ale MB S, ci BMW X4 (a pod.) moze kupit takze tvoje nariekanie, ze BMW X4 si nemozes dovolit je nepodstatne, tato anketa sa vola Car of the Year tzn. je urcena pre cely svet a nielen pre CR.
K meraniu a hodnoteniu aut - pisal som o jazdnych vlastnostiach ako PRIKLADE - tieto rozdiely idu totiz popisat najlahsie.
V ziadnom pripade som nepisal o autach len s pohladu zrychlenia - to si si ty iba domyslel.
Tymi recami o stasti si chcel napisat co ? Ze napr. Passat vyhral vdaka stastiu a nema co hladat na 1. mieste ??
Neviem ako sa hodnotia uplne dopodrobna auta v CoY, ale auta testuje profi vodic, exustuju presne parametre co sa testuje a za akych podmienok. Teda faktor subjektivity vodica, stastia a pod. je abslutne minimalny.
Rozdielov medzi tvojim oblubenym Passatom a lepsimi autami (MB S, BMW X4 ...) je mnoho aj v komforte (lepsom pruzeni, lepsom odhlucneni...), lepsej bezpecnosti atd. Je to proste ina trieda aut a aj celkovo lepsi vyrobcovia (nez VW) a na to priemerne auto (znacka) jednoducho nema.
K tvojej otazke ake je lepsie/najlepsie auto - sa da ist aj inak - zaparkuj na namesti novy Passat a novy MB S a spytaj sa ludi ktore z tych aut je lepsie. O vysledku sa nikto (pricetny) nebude hadat.
K smerodatnosti ankety - tato podivna anketa CoY urcite nie je zanedbatelna lebo ovplyvnuje rozhodovanie zakaznikov, co je problem lebo vitazi tejto ankety su casto pochybni a spochybnitelni.
Zasa priemernost Passatu - ze si do PAssatu das interier v inej farbe, karoseriu v inej priplatkovej farbe a nahodis tam najdrahsie kolesa z aut nespravi skoro unikatne vozidlo. Stale to bude Passat akych su na ceste statisice s rovnakym podvozkom, rovnakym riadenim, rovnakou prevodovkou a samozrejme rovnakou karoseriou. Nic prelomove stale iba Passat hoci v tvojom sne iba viac "nalestena" verzia.

Josef
5. března • 23:34

Já na rozdíl od tebe považuji Anketu za Anketu a soutěž za soutěž. Passat získal první místo v anketě a hodnotícími "porotci" byli novináři a ne soutěžní jezdci. Porotci měli k dispozici pouze informace o vybraných autech v anketě a nakonec hodnotili jen finálovou skupinu aut a auta si mohli prohlédnout, trošku se povozit (ne testovat z pozice testovacích jezdců) a srovnávat, co je zaujalo, nic "stopkami" neměřili. Nic více a nic méně. Protože se jedná o komerční marketingovou akci, tak samozřejmě se záměrně jedná o auta, která jsou cenově dostupná široké veřejnosti. Čili žádné Bugatti, RollsRoyce, AMG a pod. Proto třeba i ten Cactus na druhém místě, který třeba z hlediska komfortu je na hony vzdálen Passatu a o MB Céčku z finálové skupiny nemluvě. Jinak novináři měli ještě "návod" jak hodnotit, co by je mělo zajímat. To "hodnocení" udělali svobodně podle svých subjektivních pocitů ovlivněných svým řemeslem - tím, že jako redaktoři motoristických časopisů během roku hodně vidí a hodně zkouší a porovnávají z pozice "pseudozákazníka". O tom to je a o ničem jiném. Snažil jsem se ti to vysvětlit, ale tys to vůbec nepochopil. Podle mne jsou absolutně nejlepší auta úplně jiná, něž ta, která se dostala do finále v Anketě. Jenže na rozdíl od tebe jsem pochopil, oč v anketě jde.
Že jsou lepší auta za srovnatelnou cenu než je Passat, to vím také a také jsem to uvedl. Proto jako rodinný vůz nemám Passata, ale jiný lepší vůz a pokud bych dnes kupoval nový, tak jdu pro Lexus IS 250 a ne pro Passata, jak jsem zmínil. Jenže hovořit a Passatu jako o průměrném voze, to je už příliš silné kafe, to si Passat nezaslouží. Je totiž hodně srovnatelných aut, které jsou vlastnostmi a kvalitou až za tím Passatem.
Už nevím, co bych ti napsal. Nerozumíme si, nejsme "kompatibilní". Jsem přesvědčen, že autům rozumím víc jak ty, už jen tím, že dokáži oddělit motoristické ankety od automobilových soutěží různých kategorií, ve kterých se používají "stopky" a posuzují se výkony. Na druhou stranu bych na dovolenou nechtěl jet špičkovým soutěžákem a dal bych přednost autům z finálové skupiny Ankety. A pokud bych měl jako jediný vůz používat jen ten soutěžák, tak bych se mu také vyhnul obloukem. I když bych věděl, že se jedná o vůz, který vyhrál MS v soutěžích a je absolutně "nejlepší" a "výjimečný".

cert
6. března • 8:15

Dobre, teda aky je rozdiel medzi niecim so sa vola anketa a ma svojho vitaza a co sa vola sutaz a ma svojho vitaza ? Ja by som napisal ze tam ziadny rozdiel nie je.

Co do toho miesas akychsi zavodnych jazdcov ? Auto treba soferovat aby si uplne podrobne zistil o com je (teda v pripade tychto sutazi urcite) a nielen si v nom posediet.

Opat neviem ako presne sa hodontia auta v CoY - ci su napr. fyzicky testovane, alebo len "papierovo" - ak ich hodnotia iba (ci hlavne) podla "papiera" (nie fyzicky) je to dalsi obrovsky nezmysel CoY a dokazovalo by to ze tato "anketa" je este nezmyselnejsia nez som si povodne myslel.

Tvoje nazor co sa hodnoti pri CoY tu pises zbytocne - su to len tvoje vymysly lebo o Coy nevies zhola nic.
A tvoja idea, ze pri take velkej akcii ako je CoY sa staci v autach "trosku povozit, netreba nic merat - stopkami" atd.- su uplne absurdne. To si uz mozme rovno vitaza vyvestit z kavy - ked vlastne netreba ziadne realne testy aut.

Ide o marketingovu akciu ? Vidis uz aj ty priznavas ze tato "anketa" je len trik ktory ma nalakat zaujemcov na kupu aut.
Zasa tu opakovane miesas spickove specialne znacky (RR...) ktore nikdy v CoY nekandidovali.
A medzi auta "cenovo dostupna sirokej verejnosti" urcite nepatri MB S ktory kandidoval.
Zopakujem ked si to nepostrehol - parametre hodnbotenia v CoY *ZDALEKA* nie su len o cene - cena je dokonca z parametrov napisana nakoniec.

V CoY sa na hodnotenie aut existuju oficialne pravidla o ktorych som uz opakovane pisal - takze nechapem ake subjektivne pocity ??
Ano nechapem, ze Passat moze podla hodnoteni tych "skvelych a skusenych" novinarov vyhrat (napr.) nad MB S - hoci cena je v hodnoteni CoY na poslednom mieste.
Opat ide o dokaz ze hodnotenie u CoY sa riadi podla hodne podivneho kluca.

OK, podla teba ide o co v tejto ankete ? Konkretne poprosim.

Ked mas lepsie auto ako Passat + nove auto by si si nepupil Passat ale Lexus - potom si tu preco ospevoval Passat a to dokonca takym sposobom ako nejaky predajca aut (a to si este vitazny Passat ani nesoferoval) ?
Ano zopakujem - Passat bo la je uniformnym priemernym autom - vyzor, ziadne zaujimave/prelomove vlastnosti, parametre, ci vybava ho robia sedivim priemerom. Uniformita je zjavna aj z dalsich modelov VW - je to verejne znama strategia tohto vyrobcu.

Kazdy hlavne v internetovych diskusiach je presvedceny o svojej nadradenosti/pravde.
Ty sa do aut rozumies az tak ze tu vacsinu casu ospevujes auto ktore si ani nesoferoval a nekupil by si si ho - nepouzivas ziadnu odbornu terminologiu, prave naopak pouzivas vyhradne omacky na ospevovanie auta.
Podobne nemas sajnu ako sa hodnoti CoY.
Inak o automobilovych zavodoch/zavodnych jazdcoch som ja *nic* nepisal - to sa len ty zufalo snazis otocit tuto diskusiu tymto smerom - zrejme podla teba preferujem zavodne vykonne auta - co som opat nikde netvrdil - dokonca je to naopak so sportovym autom Golf GTI si tu zacal manipulovat ty.
Na dovolenku by si mohol ist napr. MB S ktory je daleko lepsie nez tebou ospevovany Passat. A pripomeniem, ze MB S nie je ziadny "soutezak".
Zial zo zahadnych pricin sa MB S nedostal ani na podium.
"Najlepsie" a/alebo "vynimocne" auto nemusi mat so zavodnym autom nic spolocne.

Josef
6. března • 20:04

Anketa COY je poněkud zjednodušeně řečeno marketingová akce, kdy se jednou ročně "sejdou" a "poklábosí" spolu novináři motoristických časopisů a médií, kteří se celý rok díky své profesi probírají všemi možnými auty, výstavami a různými motoristickými akcemi (sportovními,...). Postupně odpovídají a bodují podle "váhových" koeficientů souhrny otázek k jednotlivým vybraným autům, které na začátku byly novinářskými "komisemi" sestaveny ve "velkém" počtu a postupně byly "prosívány" až do toho finále. To, co se postupně vyplňovalo, tak se vyhodnocovalo a nakonec podrthlo a sečetlo. A byl z toho "vítěz".
Že z toho vyšel jako "vítěz" VW Passat, který je podle tebe průměrné "šedivé" "tuctové" auto, za to já nemůžu. Máš právo na svůj názor, ale já tvůj názor nesdílím. Passat není průměrné "šedivé" "tuctové" auto, ale velmi povedený kvalitní a zajímavý výrobek, který si najde spoustu zákazníků. Rozhodně ho ale nepovažuji za nejlepší auto na světě nebo dokonce za zázrak techniky. Ani ale nevím, jak bych vlastně mohl rozhodnout, jaké auto je nejlepší a nejvýjimečnější na světě. Co se týče objektivity, tak k ní má nejblíže měření hodnot (čas, rychlost, zrychlení, průjezdy zatáček, atp.), proto jsem ti uvedl ten příklad soutěží a očekával jsem, že mi sdělíš, že podle tebe výjimečné a zajímavé auto má třeba keramické brzdy, mimořádně výkonný motor, což se projevuje na těch výkonech. Jenže od tebe nic - jen něco o uplácení, obecném konstatování výběru nezajímavých aut a to, že některá auta, která se ti líbí (která jsou podle tebe mimořádná) se do finále nedostala a žádná taková nikdy nic v AUY nevyhrála a podobně. Když jsem ti "přihrál" tím "vítězným" autem v automobilových soutěžích, tak jsem očekával, že mi sdělíš, že takové auto je opravdu mimořádné a výjimečné (když za rok vyhrálo v X soutěžích po celém světě), a ono nic.
To, že se do AOY dávají auta "dostupná" znamená, že se tam klidně mohou objevit kromě MB céčka může objevit MB esko nebo BMW 7. Pořád to jsou dostupná auta pro lidi ze západní Evropy. Za auta, která jsou už mimo, lze považovat Supersporty (Ferrari, Lambo) a Superluxusní auta (Roools Royce,...), nicméně je možné, že se ve finále AOY třeba někdy objeví.Já beru AOY pouze jako anketu a nechává mne zcela chladným, jaké auto zvítězí. Akorát ty jsi poněkud rozladěn, co že si dovolil v AOY určit za vítěze. Já jsem reagoval pouze na tebe z důvodu, že tvoje hodnocení - cituji: "Ano zopakujem - Passat bo la je uniformnym priemernym autom - vyzor, ziadne zaujimave/prelomove vlastnosti, parametre, ci vybava ho robia sedivim priemerom. Uniformita je zjavna aj z dalsich modelov VW - je to verejne znama strategia tohto vyrobcu." - je zcela neobjektivní a nesprávné. Řada věcí výjimečnosti je totiž skryta v detailech, konstrukci a kompentech, které ty nevidíš. Já jsem si nového Passata už zblízka prohlédl a sedl si do něj na všechna sedadla a "ohmantal" ho. Viděl jsem s překvapením výrazný posun, kterého si asi všimli i ti hodnotící novináři ankety AOY. Ale nejezdil jsem s ním. Předpokládám ale stejný posun k lepšímu jako je tomu v tom, co bylo možné jen vidět. Protože i stávající (teď už vlastně "starý") Passat má hodně nadprůměrné jízdní vlastnosti (netvrdím to jenom já...), tak určitě ten nový bude též minimálně nadprůměrný. A co se týče té uniformity dalších modelů VW, tak jsem zvědaný na nového Phaetona, který rozhodně uniformitou trpět údajně nebude. A to už nehovořím o tvém protiřečení, protože jsi uznal, že Golf GTI je mimořádné (tedy neuniformní) auto vyrobené VW a opět ho jako výjimečně dobré uznávají i osobnosti, které tomu rozumí nejlépe a kteří ho testovali. Zkusil jsem z tebe vytáhnout, co se ti líbí, co je podle tebe mimořádné, ale nepodařilo se mi to. Já jsem ti to sdělil - řekl jsem, že mám současného favorita Lexus IS 250 a MB céčko. Jinak mým "snem" je 911ka nebo céčkové AMG, což jsou pro mne ikony dokonalosti a výjimečnosti - jenže 4 a víc milionů za auto nikdy nedám. Protože nechci dále rozvíjet diskusi a nechci slyšet tvoje komentáře k mému současnému autu, tak ti jen sdělím, že moje auto, které jsem si koupil před pár lety, stálo necelých 900 tisíc a není to nic koncernového a je to lepší než Passat, který jsem měl služební (teď mám "přidělenou" Octavii) a mohl jsem průběžně srovnávat a je samozřejmě lepší i než Octavia. Přesto si vůbec nedovolím hovořit o Passatu nebo Octavii, že jsou to jen "průměrná auta", když to není pravda.

cert
7. března • 8:24

Takze sme sa priblizne zhodli ze CoY je (reklamny) blaf na oklamanie/zmanipulovanie zakaznikov.
Podla mna na 1. miesto rozhodne nestaci ked je vyrobok napr. iba zaujimavy - vyrobok ktory skonci na 1. mieste musi byt jednoducho najlepsi. To hovori uz jednoducha logika.
Zopakujem Passat vzdy bol a je typickym tuctovym autom ci uz vzhladom, vlastnostami alebo technikou - nicim nevynikal, nic nove nepriniesol (najvyssiu bezpecnost atd.). A to ho jednoznacne robi uniformnym tuctovym autom.
Ano "nedonutil" si ma napisat, ze najlepsie auto je podla mna sportove ako si to odo mna ocakaval. Samozrejme ze sportove auto su vynimocne, len nemusia splnat vseobecnejsie parametre pre najlepsie auto, kedze sport. auta su uzko specializovane.
A preto cely cas pisem hlavne o MB S, BMW X4 ako o "normalnych" najlepsich autach - urcite lepsich nez Passat.
Co sa tyka vyhry aut typu BMW 7 a pod. - ak si pozries kompletnu historiu vitazov v CoY zistit ze uz poslednych cca 10 rokov (dost dlhu dobu) ziadne take auto nevyhrava a vyhravaju v drvivej vacsine iba skatule typy Golf, Peugeot308.
Nenapisal by so mze som ohladom CoY rozladeny - len mi vadi a poukazujem na rozhodne podivne hodnotenie a vyhru aut - ked auto ktore by kazdy normalny clovek oznacil za lepsie (napr. MB S) prehra s obycajnym vozitkom (napr. Citroen C4 Cactus).
Znova k hodnoteniu Passatu - nejake detaily v interieri (ten je inak vseobecne znamy ako riadne tuctovy) a ani ine mierne inak riesene detaily nemaju sancu posunut objektivne Passat vyssie. Nechapem co si tu nahovaras o Passate.
Ty si asi ozaj zamilovany vo VW - lebo napisat este aj o Phaetone ze urcite nebude ani trosku tuctovy ked jeho predchodca bola tuctovy na totalne maximum (co je velmi netypicke v danom segmente co sa aj prejavilo na predajoch) to uz je snad aj na diagnozu.
Ku Golfu GTI - nikde som nepisal ze nejde o mimoriadne/neuniformne auto - tak mi prosim nevkladaj do ust co som nepovedal. A opat Golf GTI je najuniformnejsie a najtuctovejsie auto v segmente a nie je ani nejako skutocne dobre/zaujimave nema napr. mechanicky diferencial (na prednej naprave) ako konkurencia (min. ho nemalo do minulej generacie ked to uz konkurencia mala).
Golf GTI je iba dalsia ukazka strategie VW ked auta vyrabaju "opatrne" cize vo vysledku su ich auta ani ryba ani rak - tzn. plne kompromisov teda nikdy nemozu tromfnut ani sa vyrovnat spickovym (premiovym) vyrobcom aut.
Ako som pisal velmi sa mi paci MB S a rovnako aj viac MB E coupe. A z tych specialit 911 Carrera a ako idealny dreamcar Maserati GrandTurismo S.
K tvojmu Lexusu - ved v poriadku Lexusy su ozaj bezproblemov auta, len nechapem preco sa snazis tak neustale obhajovat Passat a teraz aj Octaviu auta ktore stretnes na kazdom rohu a ktore su tak obycajne tzn. tuctove ze az.

Josef
7. března • 11:06

Certe, začnu mým prvním příspěvkem, kterým jsem na vítěze ankety reagoval na někoho jiného, cituji : "Možná, pokud bys mohl auta posoudit na místě a pořádně si je mohl prohlédnout a osahat, tak bys asi porozuměl. Já osobně bych dal MB Céčko též na 1.místo, ale před Mondeo bych zařadil Passata. Nakonec ale o nic nejde, jedná se jen o novinářské hodnocení a výsledky se ukáží v reálu. Počet prodaných aut ukáže, kdo je na trhu nejúspěšnější. Nejúspěšnější nemusí znamenat nejlepší, ale o tom je život. Nakonec nikdo z těch "finalistů" neprohraje a každý si získá spoustu svých majitelů - někdo více a jiný trochu méně." Tím jsem certe vyjádřil vše, co se týče COY. Rozhodně se jedná o sdělení názoru novinářů, nic víc a nic méně a určitě nikdo z nich to hodnocení nedělal s cílem toho, jak jsi nazval, že se jedná (cituji tě) o:"blaf na oklamanie/zmanipulovanie zakaznikov". Na druhou stranu jakékoliv veřejné sdělení informací je součástí marketinku a řada zákazníků více či méně slyší na různé "sdělení". Podle toho, co si mohu přečíst na Autorevue, například od Zeli, tak to sdělení novinářů pro potenciální zákazníky je určitě validnější a objektivnější. Jsem rád, že ses poněkud "otevřel" a sdělil informace, podle kterých lze usoudit, o co ti jde a co vede k tvému "hodnocení".
Protože jsme si vyjasnili, že se nebudeme zabývat "objektivními měřenými parametry" - viz. příklad automobilových soutěží, protože se i podle tebe jedná o "speciály", tak potom to převrátíme do subjektivního hlediska. Ty jsi na závěr svého příspěvku uvedl to, co jsem tušil, cituji tě: "K tvojmu Lexusu - ved v poriadku Lexusy su ozaj bezproblemov auta, len nechapem preco sa snazis tak neustale obhajovat Passat a teraz aj Octaviu auta ktore stretnes na kazdom rohu a ktore su tak obycajne tzn. tuctove ze az." Jde totiž o to, že pod termínem průměrnosti a obyčejnosti (šedi, nezajímavosti,...) míníš "okoukanost", což v takovém případě bys měl naprostou pravdu. To byl také jeden z důvodů, proč jako rodinné auto jsem koupil něco jiné, než jsem používal v práci. Použiji-li příměr, že podobně může dopadnout kaviár a humři, pokud je budu jíst 3x denně pod dobu 3 let. Pokud by ten Passat (a Octavia) byl tak početný na silnicích, jako je ten MB esko, tak bys ho pravděpodobně nehodnotil jako průměrné, tuctové a obyčejné. Na druhou stranu, pokud bych tato auta každodenně nepoužíval, tak bych asi nepoznal jejich vlastnosti a kvality a možná bych také o nich hovořil jako o průměrných. Protože ale mám možnost a mohu srovnávat, tak vím jaké jsou rozdíly mezi auty a vím, co je průměrné, co nadprůměrné a co výjimečné a co špičkové. Za to, že jsou Passat a Octavia naprosto okoukaná, nemůžou přece ta auta, ale to, že je kupuje tolik lidí.
To značí, že jsme si konečně vysvětlili jádro problému. Dále lze konstatovat, že díky globalizaci a rychlému tempu inovací se dříve propastné rozdíly mezi značkami (a jejich výrobky) výrazně zmenšují a při malých rozdílech se zvyšuje projev subjektivity hodnocení jednotlivých hodnotitelů. Proto i v COY ti novináři, kteří celý rok (roky) pořád něco sledují, zkouší a vyhodnocují, mohou v anketě rozhodnout v tom, co je "zaujalo" tak, že vedle sebe umístí bodově Passata a Cactuse. Jenže o tom jsou ty ankety.
Co se týče tvého "obecného" favorita, tak jsme zajedno - pro mne by to byl též MB esko. Jenže pro mne je dostupný pouze levnější MB céčko, který možná díky té větší dostupnosti byl zařazen nejen do COY Evropy, ale jde i do finále COY Světa.
Pokud se ještě vrátím k tvému vnímání detailů interiéru Passat, tak je možná problém i v tom, že je možné koupit v základu "šunku", která negativně ovlivní názory některých lidí na takové auto. Pokud by se Paasat prodával jen v nejvyšší výbavě a s nejsilnějšími motory, tak by určitě byl vnímán jinak. To mne také štvalo, protože služebního Passata jsem dostal poměrně chudě vybaveného, obyčejné sedačky, žádná kůže, žádný premiový Sound a motor typický nafťák 2.0 a kola - pneu "standard". O firemní flotile jsem nikdy nerozhodoval a nebyl jsem v pozici, abych si mohl diktovat značku auta a vybavení. Rozhodně ale z tohoto důvodu nemohu tvrdit, že Passat nebo Ocatavia jsou průměrná auta. Jsou opravdu kvalitní, dobře udělaná, velmi dobře jezdící a spolehlivá. Mají samozřejmě poměrně velké rezervy, ale jsem přesvědčen že nový Passat je o hodně lepší než předcházející a zájem novinářů si zasloužil.
Na závěr k té průměrnosti - pokud shrnu auta do jednoho pytle a budu hodnotit, tak 40% a méně podprůměrný, 50% je průměrný, 80% nadprůměrný, 90% výjimečný a 99% špičkový, tak bych řadil vzorky následně : kolínská trojčata, Dacia Logan - podprůměrné, Megan, Laguna, Duster, Fabia, CityGo, VW Up, I30, KIA Ceed průměrné, Octavia, Passat, Ford Mondeo, Focus, Hyudai I40, Mazda 6 apod. nadprůměrné, MB Céčko, Lexus IS 250, BMW 3 výjimečné; MB esko, Bentley, BMW 7, Audi 8 a Lexusy nejvyšší řady špičkové. A zvlášť stavím "klenoty" RollsRoyce, 911, AMG, Ferrari. Je to samozřejmě certe hodně zjednodušené, ale jako příměr použitelné pro to, abych sdělil, jak to vidím já z hlediska "hodnocení". Z pohledu novinářů hodnotících v rámci COY to samozřejmě muselo dopadnout jinak, protože byli poněkud sešněrování metodikou hodnocení a samozřejmě ovlivnění("zdefromování") i jejich pohledem, protože oni nedělají nic jiného, než "šmejdění" kolem aut.
O objektivitě to rozhodně není a to ví každý a bere to proto jen jako zajímavé sdělení. Jinak lze na internetu sehnat jiné hodnotící tabulky, např. J.D.Power, které mohou poskytnout zajímavé a poměrně objektivnější informace a navíc srovnání, jak na stejnou věc se dívají zákazníci v různých státech.
Už nevím, co bych měl dodat. Myslím si certe, že by bylo vhodné v diskusích spíše chválit, co se povede, než pořád něco hanit a zpochybňovat, zejména bez objektivních důkazů. Když se sem na AutoRevue někdo zabrousí pro informaci, tak chce získat alespoň rozumné informace a ne nějaké štěky a myšlenkové zkraty, které zde předváděl například Zelí.

cert
8. března • 7:51

Nezdielam tvoj nazor ze v CoY "aj tak o nic nejde". Urcite ma takato zmanipulovana cena vplyv na rozhodovanie zakaznikov a tak zakaznici ktori kupuju auto sa podvedome, ci z nevedomosti rozhodnu pre Passat, lebo niekde poculi ze ide o najlepsie auto roka.

CoY ma ten problem ze sa tvari ako odborna cena - no jej vysledky su v priamom rozpore s tymto statusom. Takze ide len o zabalenu marketingovu akciu (a popises ty), resp.o blaf/klamanie zakaznikov (ako pisem ja).K rozsirenosti Octavie, Passatu - an ov tvojom hypotetickom priklade by Passat nebol tuctovy ale len zastupenim na cestach. Inak by to bolo rovnako dizajnersky, technicky tuctove obycajne auto. Este viditelnejsie je to na Octavii - tato nema ziadnu ambiciu byt najlepsim autom v triede, jedine realne plus su servisy (aj to je iba logicke vyustenie vyrazneho, historicky daneho, podielu znacky v krajine) a velky kufor. To je/su na normalnu (nie low cost) automobilku hodne slaby/e ciel/e.O Passate - vybave, interieri - ako som uz pisal iste prvky vybavy, ci iste vlastnosti Passat jednoducho, nema nie su dokupitelne - napr. lepsi podvozok aj s aktivnym riadenim (natacanie zadnej napravy), vrstvene/dvojite skla, lepsia prevodovka, lepsie odhlucnenie ATD (je toho kvantum). Preto Passat nema na ine auta ktore kandidovali na CoY 2015 a opat pripominam ze cena zdaleka nie je jediny parameter hodnotenia, je to dokonca posledny parameter.

J.D. Power - je celkom zaujimave hodnotenie - je tam zaratany faktor subjektivity samotnych zakaznikov co moze zhorsit (nerealnymi ocakavaniami zakaznika) hodnotenie auta, alebo naopak zmenit/posunut hodnotenie tak ako to "profici" nehodnotia (nepovazovali to za potrebne).

Josef
8. března • 11:49

Každá anketa, tedy i COY Evropy nebo celého světa je součástí marketingu stejně, jako jsou automobilové soutěže včetně nejznámější kategorie F1. Jinak by samozřejmě automobilové značky do toho nedávaly takové obrovské peníze. Ať COY dopadne jakkoliv, tak opravdu o nic nejde, protože ti zákazníci, kteří si vybírají zboží podle svých konkrétních přání a představ, tak ti na takové ankety pohlíží s bohorovným klidem a validní informace získávají odjinud a osobně si je ověřují (jako já a možná i ty). Jenže takových lidí je výrazná menšina. Pro většinu ostatních, pro které je auto pouhým přemísťovadlem z místa A do místa B, nebo dokonce auto berou jako nutné zlo, protože se na chatu či do práce jinak nedostanou, je dobré získat "rámcovou" informaci, že pokud použijí informaci z COY, tak vyloženě nešlápnou vedle. Tohle je asi jediné, co má COY splňovat. Takoví lidé auto soutěže nesledují a chtějí jen ujištění z "jednoduché tabulky" které je pro ně "srozumitelná". Se všemi auty finále COY se dá v pohodě jezdit. To ale platí v podstatě pro všechna současná nově vyráběná auta, protože díky rychlým inovacím, globalizaci a konkurenčním tlakům jsou všechna tato auta dostatečně kvalitní a spolehlivá, aby se dala v pohodě používat touto "většinou ostatních". I ten Logan jim může v pohodě sloužit v rodině, a jestli statisticky půjdou do servisu dvakrát místo normální roční v podstatě systémové a preventivní prohlídky (výměna oleje,...), tak je to prakticky jedno. A co se týče vnímání vlastností a charakteristik aut, tak kategorie této "většiny ostatních" vůbec nevnímá rozdíly a už vůbec ani neocení mimořádné jízdní vlastnosti, protože se v praxi nikdy do takových situací ani zdaleka nedostanou (proto "znovuzavedení" pevné zadní nápravy místo drahého víceprvku nejenom u Octavií a Golfů...). Je to stejné jako třeba v případě hudebních nástrojů, kdy špičkový hudební nástroj ocení akorát profesionál, nebo skutečný fanda a nadšenec. Nebo třeba HiFy zařízení - kolik lidí je schopno ocenit špičkové kousky a kolik lidí je ochotno si špičkové kousky koupit?
Když se vrátím k těm autům, tak třeba v povědomí českých (a slovenských) zákazníků se stále vnímá jako faktická zkušenost, že jde o "národní" českou značku, i když je dlouho známo, že se jedná o německou firmu (a je to stejné jako v případě Hyundai a KIA) a vyloženě "českých" komponent je na autech díky globalizaci naprosté minimum. Navíc třeba Škoda CityGo se vyrábí v Bratislavě a třeba SEAT Toledo v Boleslavi. Přesto všechno chodí zákazníci do obchodu pro "české" nebo "španělské" auto.
Co se týče inovativnosti a zavádění nových konstrukčních prvků. Napadly mne 2 typičtí představitelé inovativnosti - Francouzi a Japonci. Co to udělalo se zavedením "sběrnice" nebo i té "natáčivé nápravy" třeba v případě Laguny, to vidíme dodnes (stále si "líže rány" obchodního neúspěchu), nebylo to dotaženo do konce a spolehlivost (ve srovnání s "německou") problematická. V tomto ohledu "opatrný" VW neexperimentuje a uplatňuje strategii evoluce - postupného systematického vývoje a zdokonalování, proto výrobky jsou nadprůměrné a spolehlivé ( i ten Passat, o kterém se z hlediska parametru "průměrnosti" neshodneme). Nebo příklad Citroen - pevný střed volantu... Dá se na to asi zvyknout a používat. Jenže zákazník jde koupit po čase nový model C4 a ono je zase všechno jinak! Nebo nádherný design DS5 - úžasné, ale jezdit s tím po městě a po okreskách - hodně zvykání, není vidět přes "úžasně" protáhlé a elegantní přední sloupky, atd.
No a inovace Japonců? Asi objektivní jednička. Ať to bylo prošlapávání cesty s hybridy, nebo teď s palivovými články (s vodíkem) Toyotou a Hondou. Třeba ten Honda Legend - absolutní špička náhonu na 4 kola a souvisejícího přenosu výkonu na 4 kola. Nebo Honda naftové motory - hned první výrobek a špička a současná 1,6 též výjimečná. Nebo třeba Civic - výjimečný design, vnitřní uspořádání a jejich "magic seats" - zadní dveře se dají otevřít o 90 stupňů a vejdou se tam v pohodě 2 bicykly po sundání předních kol. A co třeba hydraulické silentbloky? Nebo třeba aktivní "boj" proti hluku tím, že radio generuje opačně fázované zvukové vlny, které sníží hlučnost v interieru. A dalo by se pokračovat. Jenže něco takového ocení akorát americký trh a Asie. Legend už v Evropě skončil a stejně tak i Accord. A stím Civicem, mám pocit, že to dopadne stejně, o skvělém Jazzu nemluvě. Ještě chvíli vydrží CRV do doby než v Česku nastoupí Škoda Snowman.
A o dalších značkách Toyotě/Lexusu, Subaru a Mazdě by se dalo též hodně psát o inovacích , kvalitě, jízdních vlastnostech...
Jak už jsem zmínil v životě zpravidla vítězí ne nejlepší a být nejúspěšnějším neznamená být nejlepším. Tak to prostě je a Němci jsou skvělí obchodníci a v Evropě vládnou. V Americe je to jiné - tam zatím VW "skoro nic" nedokázal. V Americe naopak vládnou Japonci s domácími značkami. A celosvětově? O první místa se tahají Toyota, VW a Američani (GM,...) a šlape jim na paty Čína.
Jsem zvědav jak dopadne anketa COY v celosvětovém měřítku. Na Passata to netipuji, spíše na ten MB céčko. Američtí a asijští novináři mají jiný pohled než evropští, uvidíme jak se o projeví. Jinak to, že v COY je jedním z parametrů i ta cena, vysvětluje, proč je třeba možné, aby vedle sebe stanula bodově auta Passat a ten Cactus. Podle mne ale jinak, než bodově, ani vedle sebe přece stát nemohou...

cert
9. března • 8:24

Protitecis si ked tvrdis ze "u CoY o nic nejde" a ked neskor pises ze ludi ktori sa napr. o auta nezaujimaju su takouto pofidernou anketou ovplyvnitelni.
Tato "anketa" keby nemala efekt (vacsi predaj aut na podiu) by urcite neexistovala, kedze toto je realny ciel "ankety" CoY.
A jazdit sa da v pohode aj s Daciou. Len podstata problemu je, ze drzitel 1. miesta musi byt naj a nie nieco v zmysle ze sa s tym da jazdit, ci na 1. miesto staci ak je auto priemerne.
K podvozkom - ano jednoduchu napravu nespozna vodic pr ibeznej jazde a pr ijazde na kvalitnych cestach. Staci jazdit na rozbitych cestach (caste v CR/SR) a auto moze odskakovat ci sa dokonca dostat do kritickej situacie ked vodica zadna naprava nepodrzi a vdaka tomu havaruje.
Ci sa sofer ne/dostane do kritickej situacie nie je nikde zarucene a ani kolkokrat. Podla toho ako toto relativizujes by z aut mohli demontova veci od ABS, cez airbagy, po ESP.
Inak viacprvkova zadna naprava nie je ziadny hitech (v tvojom prirovnani Hifi zariadenie). Hitech co sa tyka podvozka je nieco v zmysle aktivne riadenej napravy a/alebo elektricky nastavitelnych tlmicov ci tzv. magnetickych tlmicov.
K inovaciam - nie kazda automobilka dokaze istu funkciu predat, ci uz kvoli zlemu navrhu/vyhotoveniu, alebo preto ze sa zameriava na zlu cielovu skupinu zakaznikov.
Inovacie - aj ty pises, ze VW koncern neponuka a ani neponukal ziadne inovacie, niekedy je to dokonca naopak vid extremne a dlhodobe problemy s HTP, TSi a TDI motormi, ci downgrade v podobe zadnej primitivnej napravy. "Strategia evolucie" sa inovaciou nazvat urcite neda.
K fuel cell autam - ak sa dobre pamatam prvenstvo ma MB, ale inak mas pravdu japonci su v inovaciach velmi dobri.
K neuspechu niektorych japonskych aut - mozno je na vine to, ze su navrhovane pre americky trh a niekedy aj vyssie ceny.

Josef
9. března • 20:12

Certe, neprotiřečím si, cituji: "Pro většinu ostatních, pro které je auto pouhým přemísťovadlem z místa A do místa B, nebo dokonce auto berou jako nutné zlo, protože se na chatu či do práce jinak nedostanou, je dobré získat "rámcovou" informaci, že pokud použijí informaci z COY, tak vyloženě nešlápnou vedle. Tohle je asi jediné, co má COY splňovat." Tudíž o nic nejde, protože se jedná opravdu o rámcovou informaci, která brzy zanikne ve spoustě jiných informací. Schválně, zeptej se někoho z blízkého okolí, koho auta nezajímají a berou je jako nutné zlo, kdo že vyhrál COY? Odpoví ti s pravděpodobností blízkou 100%, že neví. V případě ženských je to tutovka. Na "detailní" poskytnutí informace, která "zabere", je určená cílená reklama nejlépe v televizi ve večerním vysílání s "emotivním" zabarvením, což se blíží tomu tvému názoru "o manipulaci a vymývání mozků". V případě COY opravdu o nic nejde, je to jen jeden z celé řady marketingových nástrojů, ve kterém je asi nejvýraznější to, že si novináři mohou ověřit, jak sami pohlížejí a hodnotí, co je zaujalo zajímavého kolem aut.
Pokud řidič havaruje, tak to není díky podvozku, ale díky jeho schopnostem. V tom je totiž ten zásadní problém - každý musí přizpůsobit jízdu svým, schopnostem, vlastnostem vozu a stavu vozovky. Je totiž základním pravidlem jezdit tak, aby se řidič nedostal do kritické situace. A pokud k tomu dojde, tak od toho jsou bezpečnostní asistenti, kteří pomohou (aktivní bezpečnostní prvky ABS, ESP,... zasahují s předstihem) a když už to nezvládnou, tak už jen pomohou při kolizi pasívní bezpečnostní prvky (airbagy, konstrukce vozu, deformační zóny,...). To jestli má auto pevnou, či víceprvkovou nápravu nebo superinteligentní nastavitelné tlumiče, to se projeví akorát v tom, že řidič může v dané situaci jet rychleji (limit bezpečné jízdy je posunut). Proto se můžeme dovídat to, že lidi nabourají ve staré Felicii stejně, jako v posledním modelu špičkového BMW.
Jinak základní řešení nápravy (pevné nebo víceprvkové) není tím parametrem, o kterém je ta přidaná hodnota, proto jsem v případě Civicu připomínal třeba ty hydraulické silentbloky v nastavitelném tlumení. Připomínám té skutečnost, že dobře navržená a vyladěná pevná náprava může být lepší, než "zfušovaný" víceprvek.
Co se týče VW, já jsem jezdil s "problémovým" 2,0 TDI a naprosto OK. Proto si myslím, že některé průšvihy souvisely se špatným zacházením ze strany řidiče. Třeba u toho HTP přeskakování řetězu bylo způsobené též špatnou obsluhou, ale vyřešilo se. Němci jsou dobří obchodníci a šikovně se jim povedlo přesunout "testování" k zákazníkům, třeba ty motory 1,2 TSI. Teď už je to vychytané. Honda na to jde jinak, zkouší a zkouší a dává na trh jen perfektní motory. Čeští zákazníci to ale neocení. Každopádně ale ty VW TSI motory jsou parametry a chováním z hlediska řidiče rozhodně nadprůměrné. Já bych ale dal přednost té Hondě.
Co se týče té "invace", schválně jsem uvedl příklad toho Renaultu, který byl (a je) tak dynamicky inovativní, že nic nedotáhne až do konce, což v případě VW (a Němců obecně) se s německou důkladností děje. Dělají to často a po malých krocích, takže ta "inovace" v pravém slova smyslu se u nich ztrácí (zejména u VW).
Jinak k těm fuel cell autům - dělali na tom Toyota, Honda a Mercedes současně. Tuším, že Mercedes se dostal do slepé uličky - měl to všechno technicky vyřešené a připravené do výroby, akorát měl prakticky neřešitelný problém - membránu ("kytalytická membrána"...), jednalo se o důležitou součástku, která byla extrémně drahá a MB se nedařilo zvládnout technologii její výroby tak, aby cena byla přijatelná. Stejně se "škvařili" vývojáři u Hondy, nějak to ale posunuli a potom údajně došlo ke spolupráci s Toyotou. A realita je taková, že seriová výroba se rozběhla u Toyoty.
Teď k tomu podstatnému - myslím si, že existuje řada hodnotících studií a dostupných tabulek, které ukážou velmi objektivně, jak si na tom, která značka (výrobce) stojí a jak jsou vnímáni přes jejich výrobky zákazníky.
Třeba http://www.bestglobalbrands.com/2014/ranking/... , kde najdeš žebříček Intrebrand, který je sestavován na základě tří hodnotových kritérií značky: finančních výsledků produktu či služby dané značky, roli, kterou značka hraje v ovlivňování spotřebitelského výběru, a sílu, s jakou si značka udržuje prémiové ceny a zajišťuje zisk. Mezi 100 nejcennějšími značkami najdeš následující automobilové značky:
na 8. místě Toyota (nejlepší)
na 10 místě MB, adál
11 BMW
20 HONDA
31 VW
39 Forda
40 Hyundai
45 Audi
56 Nissan
60 Porsche
74 KIA
82 Chevrolet
Myslím si, že tento žebříček nepřímo ukazuje, u koho je vhodné nakupovat a napoví, co můžeme očekávat.
Celkem zajímavé čtení je na http://www.autembezpecne.cz/cz/s40/Testy/c1476-Testy-... ... , kde je odkaz na AutoMarxX. Když se sečte kvalita aut s jejich bezpečností, spolehlivostí a dalšími faktory, vyjde najevo, že nejlepší auta vyrábí Mercedes. Vyplývá to z pravidelného průzkumu AutoMarxX, který provádí německý autoklub ADAC.
Index AutoMarxX vychází jednou za půl roku, v nejnovějším žebříčku vede Mercedes před Audi a BMW. AutoMarxX zkoumá v rozsáhlých dotaznících, jakou má která značka u řidičů pověst, jak pevné je její postavení na trhu, svou roli sehrává spokojenost zákazníků. Důležitá je také technická vyspělost sledovaných aut, jejich bezpečnost, spolehlivost a vliv na životní prostředí. Údaje o spolehlivosti index čerpá ze statistik „žlutých andělů“ ADAC a z výsledků TÜV Reportu.
Studie vychází také z odpovědí několika tisíc čtenářů magazínu ADAC Motorenwelt, v potaz se bere také ztráta hodnoty u starších vozů značky. Když se vše sečte dohromady, vítězí Mercedes. Auta s hvězdou ve znaku se pyšní vysokou bezpečností a těší se velké spokojenosti u svých řidičů. Mercedes přichází s řadou vylepšení v bezpečnosti - jako první zavádí nové prvky v podobě různých asistentů pro jízdu v pruzích, varujících před únavou nebo před nárazem.
V tuzemsku nejprodávanější Škoda dostává vysoké známky v indexu AutoMarxX v ekologickém hodnocení.
Tuzemská dvojka v prodejích Hyundai získává v tomto žebříčku rok od roku lepší postavení. Stejně jako Kia.
Potom se podívej na http://www.adac.de/_mmm/pdf/adac.de%20automa... ...
http://www.rankingthebrands.com/PDF/ADAC-AutoMarxX-Juni%2... ...
a stáhni si nejnovější tabulku. Zajímavé čtení, ze kterého lze asi nejlépe zjistit a následně vyhodnotit, co si za značku auta případně koupit. Samozřejmě je to nutné brát s rezervou, protože maerické a asijské hodnocení vycházejí poněkud jinak (ve prospěch japonských a amerických aut...). Jenže je to rozhodně objektivnější hodnocení a relevantnější informace než může poskytnout COY a COW.Jen pro informaci uvádím tabulku z roku 2012
ŽEBŘÍČEK ZNAČEK PODLE ADAC-AUTOMARXX (LISTOPAD 2012)
Značka Image značky Tržní síla Spokojenost zákazníků Kvalita aut Ekologie Bezpečnost Celkem
Podíl v % 10 10 15 30 15 20 100
1. Mercedes 2,5 3,3 1,9 2,1 2,1 1,0 2,01
2. Audi 1,6 3,1 1,9 1,7 2,4 1,9 2,03
3. BMW 1,8 3,5 2,0 1,7 2,0 2,0 2,04
4. VW 2,5 2,2 2,5 2,1 2,6 2,4 2,34
5. Volvo 3,7 4,0 1,7 2,5 2,2 1,6 2,45
6. Škoda 3,3 3,6 2,4 2,3 1,6 2,7 2,51
7. Lexus 3,5 4,1 1,4 2,3 3,1 2,1 2,52
8. Toyota 3,6 3,7 1,8 2,3 2,0 3,0 2,57
9. Subaru 3,8 3,2 1,0 2,5 3,0 3,0 2,63
10. Porsche 2,1 4,0 1,9 2,0 4,2 2,6 2,64
11. Honda 3,7 3,8 1,7 2,6 2,4 2,8 2,69
12. Seat 4,0 3,8 2,5 2,6 1,6 2,7 2,72
13. Opel 4,0 3,7 2,7 2,4 2,5 2,4 2,76
14. Ford 4,0 3,7 2,7 2,5 2,1 2,7 2,79
15. Mitsubishi 3,9 4,4 2,2 2,4 2,3 3,0 2,83
16. Mazda 4,0 4,1 1,9 2,5 2,9 3,0 2,90
17. Hyundai 4,2 3,6 2,6 2,8 2,1 2,9 2,91
18. Kia 4,3 3,4 2,6 2,9 2,1 3,0 2,94
19. Mini 2,8 4,2 3,3 2,4 3,0 3,1 2,98
20. Nissan 3,8 4,1 2,2 2,8 3,3 3,1 3,10
21. Renault 4,2 4,0 2,4 3,0 2,6 3,2 3,10
22. Citroën 4,8 4,1 2,7 3,0 2,2 3,0 3,10
23. Jaguar 3,9 4,2 1,3 2,8 5,0 2,6 3,11
24. Peugeot 4,4 4,1 2,9 3,0 2,3 3,1 3,14
25. Smart 4,6 4,1 3,2 3,1 1,0 4,2 3,25
26. Suzuki 3,8 4,0 2,8 2,9 3,0 3,7 3,27
27. Alfa Romeo 4,0 5,0 3,4 3,5 1,7 2,8 3,28
28. Lancia 4,4 3,4 3,6 3,3 2,8 2,8 3,28
29. Land Rover 3,4 3,0 2,6 3,5 4,6 2,5 3,28
30. Fiat 4,3 4,1 3,5 3,5 2,4 3,6 3,48
31. Chevrolet 4,7 4,1 4,0 3,4 3,4 3,2 3,65
32. Dacia 3,5 3,7 2,2 4,0 2,7 5,0 3,66Pokud budu brát v potaz spokojenost zákazníků (3 sloupec), tak nejspokojenější byli u Subaru 1,0, druhý byl Lexus 1,4, třetí Volvo a Honda - obě 1,7, potom Toyota 1,8 a dále trojlístek Mercedes, Audi a Porsche 1,9, BMW 2,0 a VW 2,5 (Škoda 2,4).
Ve srovnání s dalšími značkami lze konstatovat, že zákazníci v Německu hodnotí VW a Škodu jako nadprůměrné značky, které ovšem ztrácí na špičku...
Pokud člověk porovná spokojenost zákazníků s kvalitou, tak je zajímavé, že nejkvalitnější jsou BMW a Audi a lze tak rozpor s tou spokojeností (tam byli "slabí") vnímat, že zákazníci očekávali více, než dostali. A u Hondy a Lexusu to je zase naopak.
Lze samozřejmě nakouknout i do J.D.POWER v různých státech a do různých testů v časopisech Autobild a podobně, kde se též lze něco dozvědět.
Pokud se vrátím k té rámcové informaci COY, tak jsem zapomněl minule zmínit tu podstatnou věc, že pro "většinu lidí" je lepší informace z COY než od některých diskutérů, jako například Zelí. Stejně ale rozhodování o nákupu aut "většiny" lidí skončí v autobazaru nebo v showroomu prodejce tím, že se jim líbí "tamto žluté" nebo "tamhleto velké" auto a jsou úplně netknuti informacemi, které jsou všude možně dostupné a podle nás podstatné. Jenže ne pro ně. Proto my dva tady můžeme polemizovat, analyzovat" a "hodnotit" a stejně svět půjde dál a lidi budou nakupovat bez ohledu na parametry. Pardon, oni vlastně ty parametry "znají" - musí to být hezké, musí to být levné a musí to být Škoda... Přece - Simply Clever.
Jen málo lidí opravdu analyzuje své potřeby a požadavky na auto a ještě méně lidi, si vybraná auta podle takových požadavků a potřeb vyzkouší na vlastní kůži a teprve potom je koupí. S tím my dva ale nic nenaděláme. Přeji ti certe dobrý večer a dobrou noc.

cert
18. března • 10:31

Ta "ramcova informacia" o vyhercovi CoY je riadne ohnuta a to velmi podivuhodnym az podozrivym sposobom - teda tak, ze podla samotnych pravidiel CoY by malo vyhrat lepsie auto, ale vyhrava nanajvys priemerne (VW Passat).

Informacia o vyhre v CoY (ci podiovom umiestneni) nie je dolezita nonstop, ale len pri kupe auta a vtedy urcite bude vsade (v autosalone) na zakaznika svietit, ze napr. Passat vyhral CoY.

K pozdovku - z tvojej strany vidim len vyhovorky. K tomu tolko, ze sucasne bezne auta musia splnat isty standard (kotucove brzdy, ESP ....) a k tomu patri aj mierne lepsi podvozok. A aj podvozok nie je len o bezpecnosti ale aj o komforte - napr. v lepsom prechadzani zakrut, lepsom tlmeni nerovnosti a pod.

K zavadam vo VW koncerne (motory) - nuz tvoja argumentacia je opat velmi zvlastna - zvadzat neuveritelne mnozstvo zavad VW motorov na vodica (napr. aj za deformaciu blokov u TDI asi tiez mozu zakaznici, ze) ci obhajovat vypustenie mimoriadne poruchovych motorov do produkcie to uz chce hrosiu kozu.
Faktom je, ze Skoda nikdy nevedela robit motory a ziadne terno nie je ani samotny VW.

Problem tych hodnotiacich rebrickov ktore si uviedol je, ze bud nehovoria nic o samotnom produkte (Interbrand), alebo je hodnotenie auta zmiesane s roznymi inymi parametrami, ktore su pre bezneho motoristu (rozhodujuceho sa pre kupu auta) absolutne nepodstatne (AutoMarxX) napr. parameter sila znacky, image znacky a pod.

Josef
19. března • 20:56

Z hlediska spotřebitele je celkem zajímavý J.D.Power a pokud se podíváš certe na výsledky v jednotlivých zemích, tak jsou vidět rozdíly, jak se na danou značku/model dívají tamější zákazníci. Dotazníky, které zákazníci vyplňují, jsou přesně o tom, co zákazníka zajímá (nejsou to jen obecné otázky není jich v dotaznících zdaleka jen 5-6. Zpracovávají se odpovědi ohromného počtu respondentů. Podívej se na to, podrobně to prober ze všech stran a popřemýšlej. Myslím si, že to je, přesně to, o co ti jde.
Vrátím-li se k motorům, tak VW dělá přesně to, co zákazníci v česku očekávají - mnoho motorů a možnost si vybírat (a špekulovat) a hodně časté novinky (inovace). Podívej se, jak jde na to Honda ve srovnání s VW a jak dopadla v Česku a vlastně i v Evropě. Honda uvede na trh 2 pořádné a spolehlivé motory a nikdo to neocení. Raději "čecháčci" jdou do TSI nebo TDI Škody (VW). Honda 5 let vyvíjí a ladí Civic Type R, aby na trh dala špičkové spolehlivé auto a nikdo to nekoupí. VW rychle za sebou dá několik TSI různých kubatur a zákazníci "testují", všichni všude možně "nadávají" a "stěžují si" a přesto obratem běží do obchodu a chtějí jediné - Octavii TSI nebo případně Golfa TSI.... A stejně je to i s TDI. Honda udělala jeden z nejlepších dieselů na světě a jak to dopadlo (Accord, Civic).... v podstatě kusové prodeje.
Takže se divím, proč to pořád někdo "řeší" a rozebírá. Američan jde do obchodu, uvidí pořádné auto, koukne na dvě možnosti - silný motor nebo ještě silnější motor a koupí a je spokojený, protože koupil kromě pořádného auta současně silný a spolehlivý motor. Výrobce netříští své invence mezi několik směšných "rádobymotorů", jako to je zde v Česku (v Evropě) a udělá třeba jen 2, ale pořádné. Přesto je zde řada "Zelnatých" mudrců, kteří na Ameriku pohlíží jako na zaostalý trh se zastaralými motory a technikou... Pokud by zákazníci nekupovali auta od Škody (VW), tak by asi došlo ke změně, jinak ale ne. Když stále více zákazníci kupují Škodu (VW), tak proč by se měl výrobce chovat jinak?

dpcstb
3. března • 0:04

no asi preto, ze ak to ma byt europske auto a nie auto par europskych euro milionarov

cert
3. března • 0:46

Kandidatmi na Car of the Year / Auto roka su aj zaujimave auta napr. nove Twingo, ale zaujimave ze vyhra skoro vzdy tuctova krabica Golf a pod.Tiez je zaujimave, ze nikdy takmer nikdy nevyhra drahsie premiovejsie (tzn. vacsinou daleko individualnejsie, ci inovativnejsie) auto - hoci parametre na ziskanie ceny Car of the Year zdaleka nie su iba o cene.

xfaktor
2. března • 16:48

Mě teda přijde nejtragičtější druhý místo. Taková hnusná sračka a druhá. Tak vítěze máme, budem se těšit na příští ročník.

Petr
2. března • 15:46

Můžete mi někdo napsat co nového Pašík přínáší?

Hat
2. března • 17:50

No i kdyby nic, tak te to evidentne pekne sere cha chaaaa.

Jiří Kokoška
3. března • 10:41

Na výrazech posrávat, sere, cha chaaaa je něco opravdu výjimečného co vypovídá o IQ pisatele nebo snad néé!???:-/

Jiří Kokoška
3. března • 17:51

Jen si to Hatíku odklikej a něco sprostýho zase napiš to opravdu perfektně umíš!!!

Jiří Kokoška
3. března • 10:25

Napiš kravinu a pak se tomu ještě směj!!! Opravdu úroveň!!! Opravdu trapné!!!!!:-/

Jiří Kokoška
3. března • 10:22

Koukám že nic jiného než sračka, sere a podobné výrazy neznáš chudáčku! Nesuď druhé podle sebe, každý není na tvé úrovni!

pepkuvyskoč
2. března • 16:22

Asi vše so se dá od koncernu očekávat! Zase hromadu dalších problémů a pr°serů!!!:-D

Jiří Kokoška
3. března • 11:27

Další problém motorů TSI, ředění oleje nespáleným benzínem pronikajícím přes pístní kroužky do oleje! A pomalu to z nich leze jak z chlupaté deky!! A co bude dál???? Bravo Koncern!!! :-D

Hat
2. března • 17:53

Ahoj Ritiku. Uz tu zase bez tebe bylo smutno. Je fajn, ze jsou na svete klauni jako ty.

noro
2. března • 15:43

Ak by bol Cactus elektromobilom s dojazdom 120 km, tak vyhra na 100%, takto az druhe miesto. Este som tipoval, ze Twingo vyhra, lebo je takym skoro ludovym autom, so stylovym sarmantnym dizajnom. Ale tak obcas vyhraju aj taketo bezne auta, na vyssej urovni technickej, to sa nestava v tejto sutazi. Ako mohol skor MB C-klasse uz vyhrat, ale asi vyssia cena je pri nom. Neviem ake su pravidla presne pri tejto sutazi. Ale Passat vyhral celkom s odstupom zase.

Petr
2. března • 15:53
Petr
3. března • 9:37

Jak člověk musí mít vymyto, alby mínusoval odkaz o soutěži?

noro
2. března • 16:15

Mna zaujal clanok ceskeho clena poroty , kde sa dozviete ako prebiehalo zaverecne testovanie finalnych nominantov, celkom dobre citanie..
http://www.tomhyan.cz/testy-v-mortefontaine-car... ...

Petr
3. března • 9:37

díky zajímavý odkaz

jirka
2. března • 19:17

Precetl jsem odkaz. Zkracene novinari dojeli automobilka jim hned do ruky cpala vw a ten cech uz tam prijel davno s vitezem v hlave.

jirka
2. března • 19:17

Precetl jsem odkaz. Zkracene novinari dojeli automobilka jim hned do ruky cpala vw a ten cech uz tam prijel davno s vitezem v hlave.

petr164
2. března • 15:31

Vítěz vyhlášen. Zapoměňte. Tento passat přináší nikoli svěží mořský vzduch, ale těžký závan bezradnosti při marném hledání výrazu pro Euro class car, tj. pro jednotný dopravník prořídlé střední třídy úředníků a podnikatelů. Jakoby ten čelní škleb vyjadřoval zrcadlový obraz invence wolfsburgských... To už raději mondeo či lépe 508...

dobrý večer
2. března • 20:22

Škoda, že se většina zdejších socek nemůže v novém Passatu projet, protože pak pochopíte, proč si ho lidi kupují.

Josef
2. března • 22:35

Reakce na tvůj příspěvek prokazují to, co jsem napsal níže - dne 2.3.2015 ve 22:20 a 22:31. Lidská omezenost je neomezená...

Josef
3. března • 18:42

Mám už 5 nesouhlasů - čili potrefené husy zakejhaly :-).

sezam
2. března • 15:44

lépe 508? Ty budeš asi další z mnoha místních chytrolínů co všemu rozumí, ale třeba v passatu ještě nikdy nejel. Z toho, co tam bylo, nemohlo vyhrát nic jiného.

Petr
2. března • 15:50

pro mne bylo nejlepěí auto MB C, potom Mondeo a potom Twingo, ale dle stanov a cílů soutěže bych tipoval Cactus, pro mne je to novodobá Kachna (i když předražená), vítězství Pašíka nerozumím

Hat
3. března • 4:56

Ty brdo a proc nejsi v porote. Ze by dalsi nespravedlnost, ze se o tvuj nazor nikdo nezajima? Mel bys to napravit a slibit nam tu, ze se do pristi poroty dostanes....nebo se aspon prestanes posravat.

Jiří Kokoška
3. března • 10:18

Zase soudíš druhé podle sebe!???

Petr
3. března • 9:30

Každý má právo napsat svůj názor i takové hovádko jako vy.
S někým si lze nározy vyměňovat a pokecat o autech a druzí exihibují se svou blbostí jako vy.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Jiří Kokoška
3. března • 10:09

Vykašli se na něj je to známý sprosťák, v každém příspěvku musí někoho urážet, na víc chudáček asi nemá!???:-/

Josef
2. března • 22:44

Možná, pokud bys mohl auta posoudit na místě a pořádně si je mohl prohlédnout a osahat, tak bys asi porozuměl. Já osobně bych dal MB Céčko též na 1.místo, ale před Mondeo bych zařadil Passata. Nakonec ale o nic nejde, jedná se jen o novinářské hodnocení a výsledky se ukáží v reálu. Počet prodaných aut ukáže, kdo je na trhu nejúspěšnější. Nejúspěšnější nemusí znamenat nejlepší, ale o tom je život. Nakonec nikdo z těch "finalistů" neprohraje a každý si získá spoustu svých majitelů - někdo více a jiný trochu méně.

Petr
3. března • 9:28

Seděl jsem v obou autech, zrovna jsem ve fázi nákupu druhého rodinného auta, což máme kombíky nebo MPV. Pašík má rozhodně hodnotnější interiér, tam se ford moc nevytáhl, je vidět, že je to několik let staré auto, ale exteriér obrovského Mondea si mi osobně líbí více, je to koráb.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Josef
3. března • 19:00

Je to o prioritách - rozumím ti Petře. Já mám výhodu, že jsem "prcek" a se svými cca 173 cm se v pohodě vejdu do jakéhokoliv auta střední třídy. Když navíc mám už děti dospělé a jezdím většinou sám nebo s manželkou a jen občas vezu někoho vzadu, tak mi stačí bohatě sedan, u kterého mi v případě střední třídy naprosto dostačuje kufr s 470 - 500 litry. V Mondeu Combi se pomalu "ztrácím", uvnitř není zrovna útulné a ty detaily... Zkrátka na prémiové vozy Mondeo nedosahuje a nový Passat se prémiovým vozům už hodně přiblížil. Pokud bych teď kupoval nové auto, tak bych asi bral Lexus IS 250, je to skvost - nádherné detaily, sedačky, prémiový sound,... Lepší a dražší auto je už bohužel mimo mé možnosti. Přeji ti šťastnou ruku při výběru Mondea. Možná se zkus poohlédnout po Mazdě 6, která je v kombíku dostatečně velká a může být k Mondeu rozumnou alternativou.

Petr
18. března • 9:54

Děkuji za tip.
Potřebuji velké kombi, takže to mi výběr zužuje, když jsem v Praze parkuji na ulici, tak to odpadá Suberb i Pašík, díky množství kráděží, auto je pro mne věc, ktererou po zakoupení nechci řešit, jen lít náplně. Po velikosti je pro mne hlavní prioritou pohodlí, tak to zase vypadá Superb i Pašík a poslední modely Laguny. Škoda, že C5 je momentálně malé kombi, jinak bych do něj šel, teď to vypadá buď na Mondeo a Legacy, Mazdu prozkoumám.
Nemáš zkušenosti se Subaru, je to pohodlnější než Pašík?

Josef
19. března • 21:18

Ujel jsem před lety asi 400 km se Subaru Legacy předposlední generace (dveře bez rámů kolem oken...) s benzinovým boxerem a automatem. Bylo to zajímavé svezení. Subaru je ale poměrně drahé auto a servis patří též k těm dražším, to by sis měl uvědomit. Současně vyráběným modelem jsem nejel. Myslím si, že tě ale neuspokojí velikost zavazadlového prostoru, Mazda a Mondeo ho má větší. Uděláš ale nejlíp, když si u dealera dohodneš alespoň předváděcí jízdu a auto si pořádně prohlédneš. Když se ti bude líbit, tak ho kup. Já ale píši jen o nových vozech. Pokud uvažuješ náhodou ojetinu, tak ti neporadím, já jsem ojetiny nikdy nekupoval.
Co se týče pohodlnosti, vzpomínám, že byl trošku měkčí než můj tehdejší Passat. Za dobrou cenu koupíš C5, možná pokud by ses trošku uskromnil se zavazadlovým prostorem, tak by to mohla být dobrá volba. Na kecy kibiců o nespolehlivosti se vybodni. Kup si zkrátka to, co si vyzkoušíš a co se ti líbí a co ti bude nejlépe "sedět". Nic dalšího neřeš. (Jen drobnou poznámku - vzduchové pérování si můžeš dopřát jedině u C5, pokud tedy vyloučíš MB esko. To ale určitě víš.)

Doporučujeme

Články odjinud