Evropský trh v září 2013: Top 10 nejprodávanějších modelů

Pozici evropské jedničky si s velkým náskokem udržuje Volkswagen Golf. Z první desítky vypadla Škoda Octavia, která se do ní dostala poprvé v historii v srpnu.

Odbyt nových osobních automobilů v Evropě se v září zastavil na 1 204 102 registracích, což je o slibných 5,9 % více než ve stejném měsíci loňského roku.

Poměrně pozitivní zprávy pokračují, je to největší meziroční nárůst v jednotlivém měsíci za letopočet 2013 a celoroční pád se tedy pohybuje už jen těsně pod čtyřmi procenty, od ledna své zákazníky našlo takřka 9,38 milionu nových aut.

Český trh v září 2013: Top 10 nejprodávanějších aut

Český trh v září 2013: Top 10 nejprodávanějších aut

Ve Velké Británii bylo zaregistrováno přes 403 tisíce vozů (+12 %). Z tzv. „Velké pětky“ (Británie, Německo, Francie, Itálie, Španělsko) nejvíce vyskočil poslední zmiňovaný trh, z 35,1 tisíce na skoro 46 tisíc jednotek, tedy o 30,7 %. Nutno dodat, že oživení na Pyrenejském poloostrově je způsobeno šrotovným, jehož další vlna právě probíhá. Za kanálem La Manche přitom nic takového nepotřebují... Země galského kohouta si polepšila o 3,4 %.

Golf vede, nejvíce si polepšilo Clio

Na evropském bestselleru se nic nemění, stále je jím Volkswagen Golf (45.212 kusů). Sedmá generace se chytla boduje hlavně doma a v Albionu. Sedmnáctiprocentní navýšení oproti září 2012 hovoří za vše, byť tehdy ještě nabízený Golf VI nebyl dosud nahrazen zcela.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Tři nejprodávanější auta v září jsou dlouhodobými stálicemi evropského žebříčku

Ve šplhounech ho ovšem překonal Renault Clio (+29 %), který také prošel střídáním stráží, i když ani v jeho případě předchůdce úplně neskončil. V žebříčku je však aktuálně až čtvrtý s 25,8 tisíci přírůstky.

Celkově sedmé trojkové BMW před rokem dokonce v Top Ten chybělo, letos překročilo 22 tisíc jednotek (+23,4 %). V pořadí od ledna je deváté, dokonce před Opelem Astra! Mnichovským se s řadou F30 a odvozenými karosářskými verzemi podařil opravdu husarský kousek.

Pojďme se ale podívat ještě na dva modely, které obsadily v září stupně vítězů a přeskočili jsme je. Fiestě se daří zejména v její tradiční baště Británii. Patří jí tedy pomyslné stříbro díky 33 561 kusům. Třetí je Corsa, pochopitelně nejen s bleskem Opelu, ale i se staroslavným logem Vauxhallu (28 347 jednotek). V celkovém pořadí od ledna však zůstává šestá a ještě k tomu si meziročně z nejprodávanějších nejvíce pohoršila - o 7,4 %. Loni v září se totiž dostala přes 30,6 tisíce nových aut.

Evropský trh s auty: Nejmenší výkyvy má Polsko, ČR a Švýcarsko

Evropský trh s auty: Nejmenší výkyvy má Polsko, ČR a Švýcarsko

Volkswagen je zářijovým lídrem i ve značkách, vozy se dvěma véčky si koupilo přes 137,2 tisíce klientů. Následují Ford (necelých 98,5 tisíce) a evropská větev koncernu GM (88 tisíc).

Všichni výrobci si polepšili s výjimkou Citroënu a Peugeotu, problémy koncernu PSA jsou ale dostatečně známé. Renault vylétl o 17 % a trojcípá hvězda o 13,4 %.

Aktuální vývoj tedy vypadá velmi pozitivně. Pokud však srovnáme prodeje od začátku roku s letopočtem 2012, jsou na tom lépe pouze luxusní Němci, konkrétně Mercedes-Benz (+5 %) a BMW (+1 %).

Top 10 nejprodávanějších modelů aut v Evropě v září 2013

Pořadí Model 9/2013 [ks] 9/2012 [ks] Změna [%] 1-9/2013 [ks]
1. VW Golf 45 212 38 506 17,4% 347 405
2. Ford Fiesta33 561 31 445 6,7% 222 184
3. Opel Corsa 28 347 30 607 -7,4% 188 705
4. Renault Clio 25 851 20 074 28,8% 216 761
5. Ford Focus 24 872 24 127 3,1% 176 507
6. Peugeot 208 22 398 23 424 -4,4% 189 654
7. BMW řady 3 22 054 17 875 23,4% 155 355
8. VW Polo 21 625 20 613 4,9% 201 929
9. Opel Astra 21 055 21 996 -4,3% 153 281
10. Nissan Qashqai 18 993 19 061 -0,4% 161 054
- Celkem  1 204 102 1 137 180 5,9% 9 379 709

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

 

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 15 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků