Evropský trh v listopadu 2015: Top 10 modelů a pořadí značek

Odbyt nových aut v Evropě v uplynulém měsíci vzrostl velmi slibně. Volkswagen tradičně dominuje značkám i modelům, ale jeho dva nejvýše postavené vozy ztratily.

Trhu států EU a EFTA (Evropského sdružení volného obchodu) se dle statistik asociace automobilových výrobců ACEA v jedenáctém měsíci letošního roku dařilo nadmíru dobře. V celkem třicítce sledovaných zemí si firemní i soukromí klienti (včetně kupříkladu státních úřadů) koupili skoro 1,125 milionu nových osobních vozů. Odbytová čísla dodávek a dalších lehkých užitkových automobilů vede ACEA separátně, zde zahrnuta nejsou.

Oproti necelým 990 tisícům za listopad 2014 to znamená zisk 135,2 tisíc kusů, respektive 13,7 %. Jedná se zároveň o sedmadvacáté meziroční navýšení v nepřetržité řadě, trh tedy roste souvisle už dva a čtvrt roku.

Nejoblíbenější modely

Nejprodávanějším novým osobním autem v Evropě je dle JATO Dynamics stále Volkswagen Golf, to není žádné překvapení. 41,1 tisíce exemplářů ale značí o 6 %, respektive skoro o 2,6 tisíce kusů méně. Jednička starého kontinentu je tak zároveň propadákem měsíce. Polo sice podruhé v řadě završilo dvojitý triumf značky, ale s úbytkem 331 registrací a 1,3 %, má 24,5 tisíce přírůstků. Tím mínusy díkybohu končí. Clio od Renaultu je bronzové (+8,1 % a naopak 1.730 aut k dobru). Ford Fiesta zaznamenal 21,8 tisíce kopií se ziskem tisíce jednotek a 4,9 %. Pětka patří Opelu Corsa (20,8 tisíce aut), také ona se zvedla, o vysokých 18 % a takřka 3,2 tisíce.

Změřili jsme benzin s oktanovým číslem 95, 98 a 100. Výsledek překvapil

Změřili jsme benzin s oktanovým číslem 95, 98 a 100. Výsledek překvapil

Vysoko se umístil Passat, kterému se dařilo o 86 % lépe než loni. Právě on si odnáší titul šplhouna, prodalo se jich o 9,6 tisíce více a na malý opel mu chyběly tři kusy! Minule byl ovšem ještě právě o místo výše. Octavia je sedmá s 18,5 tisíci, +14 % a zisk 2.272 vozů jsou ovšem slušné. Mezi nejlepšími se udržel Peugeot 308 s 22% postupem o 3,3 tisíce exemplářů na 18,3 tis. Překonal i svého menšího kolegu 208, ten v pozitivních výsledcích pokračuje s 18 tisíci auty a skokem takřka o 22 %, respektive 3,2 tisíce. Decentní modernizace se projevila pozitivně, jeho obliba vzrůstá. Pořadí nejlepších uzavírá Nissan Qashqai, zaznamenal skoro 16,7 tisíce registrací a prodalo se jich alespoň o 1.377 (9 %) více než loni v listopadu.

Registrace automobilů v Evropě – Pořadí modelů v listopadu 2015
Pořadí Model 11/2015 [ks] 11/2014 [ks] Změna [ks] Změna [%]
1. VOLKSWAGEN GOLF 41 113 43 733 -2 620 -6,0 %
2. VOLKSWAGEN POLO 24 501 24 832 -331 -1,3 %
3. RENAULT CLIO 22 979 21 248 1 731 8,1 %
4. FORD FIESTA 21 825 20 808 1 017 4,9 %
5. OPEL/VAUXHALL CORSA 20 810 17 634 3 176 18,0 %
6. VOLKSWAGEN PASSAT 20 807 11 201 9 606 85,8 %
7. ŠKODA OCTAVIA 18 522 16 250 2 272 14,0 %
8. PEUGEOT 308 18 301 14 996 3 305 22,0 %
9. PEUGEOT 208 17 950 14 753 3 197 21,7 %
10. NISSAN QASHQAI 16 658 15 281 1 377 9,0 %
- Celkem  1 124 964 989 758 135 206 13,7 %

Nejprodávanější značky

Absolutnímu žebříčku značek dominuje, jak jinak, Volkswagen s konečným účtem 137.559 nových osobních aut. Nad sto tisíc se už nikdo jiný nedostal. Následují jej Renault (78.856) a bronzový Ford (77.865). Opel/Vauxhall (75.483) obsadil „bramborovou“ příčku. Top 5 uzavírá Peugeot (67.610), těsně pod ní zůstal Mercedes (62.526). Za ním následují další členové německého luxusního triumvirátu, sedmé BMW (61.049) před Audi (58.979). Devátý skončil Fiat (51.327), desátá naše Škoda zůstala těsně pod metou 50 tisíc kusů (49.950).

Nový Fiat Tipo: Kompletní technické údaje, velká galerie a videa

Nový Fiat Tipo: Kompletní technické údaje, velká galerie a videa

Meziročně se nejvíce zvedl Mercedes (+12,8 %), Fiat má +11,2 %. Postup Renaultu a BMW nepřekročil deset procent, ale za 9,6, respektive 9,5 % se rozhodně stydět nemusejí. Peugeotu se podařilo navýšit svoje registrace o 7,4 %. Ostatní velcí hráči vykazují také kladná čísla, i když menší.

Největší trhy

Na pozici lídra mezi zeměmi tentokrát najdeme opět víceméně tradiční Německo. Naší západní sousedé si v listopadu 2015 koupili 272.377 aut. Velká Británie byla první naposledy v září, nyní se tak znovu musí spokojit s druhým místem. Obyvatelé Spojeného království obohatili svoje garáže o 178.876 nových vozů. Francouzský trh se zastavil na čísle 150.334, italský (134.021) se umístil jako čtvrtý a Španělé jsou pátí (81.650). Meziroční nárůst zaznamenaly všechny státy z tzv. Velké pětky. Nejvyšší plusovou hodnotu vykazuje Španělsko: 25,4 %. Itálie za ním s 23,5 % příliš nezaostává, Francie získala 11,3 %, Německo ještě 8,9 %, jen Británie má slabších 3,8 %.

Český trh v listopadu 2015: Top 10 modelů a pořadí značek

Český trh v listopadu 2015: Top 10 modelů a pořadí značek

Česká republika skončila jako obvykle dvanáctá, ACEA eviduje 20.421 kusů, což značí skok o 24,8 %, ze 16,4 tisíc. Z úspěšnějších zemí, než je ta naše, se dařilo ještě lépe Nizozemí (+25,9 %, 40,5 tis. z 32,2 tis.) Pády v důležitých zemích včetně zmíněné Top zcela 5 chybějí, větší než dvacetiprocentní zlepšení vykazují Polsko, Belgie a Švédsko. Evropa se po problémovém říjnu probrala.

Žebříček koncernů

Velmi zajímavý je žebříček koncernů. Některé značky dohromady ACEA bohužel neslučuje, třeba Hyundai a Kiu, u Renaultu zase chybí Nissan. Pro úplnost alespoň krátce: celá skupina VW prodala v listopadu 2015 275,9 tisíce vozů, druhý francouzský PSA 114,4 tisíce a třetí je Renault se 102 tisíci. Na čtyřku vyšplhal Ford, ten má na kontě pochopitelně stejnou cifru jako ve značkách, Lincolny se v Evropě oficiálně koupit nedají.

Páté BMW vykazuje 76,5 tisíce, s těsným odstupem následuje GM Europe alias Opel Group (75,7 tisíce) a trojcípá hvězda překonala o 240 kusů 70 tisíc. Fiat Chrysler Automobiles s 68,5 tisíci kusy je až za nimi. Toyota dosáhla necelých 47,5 tisíc, Nissan pak pouhých 39,1 tisíc.

10 nejlepších motorů roku 2016 podle WardsAuto: hybrid i V8, ale nic od VW

10 nejlepších motorů roku 2016 podle WardsAuto: hybrid i V8, ale nic od VW

V tomto pořadí nárůstů vede Daimler, který si polepšil o 18 % před Nissanem (17 %), FCA má o 13,4 % více a BMW Group hlásí navýšení o 11,6 %. Renault a Ford vykazují přes sedm procent, čísla u VW a Toyoty začínají šestkou, PSA se dostal těsně pod pět a Opel na rovná dvě procenta.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

bazar

Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Nissan Juke 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 53 870 km
Cena: 275 000 Kč
Nissan Juke 1,6
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 436 000 Kč
Nissan Juke 1,6
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 500 000 Kč
Nissan Juke 1,6
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 560 000 Kč
Nissan Juke 1,6
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 500 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

22.  8.  2017 | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků