Evropský trh v listopadu 2013: Top 10 nejprodávanějších modelů

Mladoboleslavská Octavia zopakovala v Evropě pátou říjnovou příčku. Překvapením je i účast Audi A3 mezi nejlepšími. Trh starého kontinentu roste třetí měsíc po sobě.

Odbyt nových osobních aut v Evropě se dle statistik organizace JATO proti listopadu 2012 zvýšil alespoň o 1,7 %. Celkem zaznamenal 986 233 registrací, přičemž minulý rok jich bylo jen 969 640. Milionová hranice mu tedy zůstala zapovězena, ale konec letopočtu bývá tradičně slabší. Od ledna je sice stále v červených číslech, ale údaj za záporným znaménkem se pomalu blíží k nule, místo 3,1 % v říjnu činí 2,7 %. Prodalo se takřka 11,42 milionu vozů oproti necelým 11,74 milionům. V minusu však už zůstane.

Česká Kobra 11 přesedlá z Passatů na Superby V6 4x4

Česká Kobra 11 přesedlá z Passatů na Superby V6 4x4

Pojďme se v krátkosti podívat na jednotlivé země. Největším trhem je tradičně ten našich západních sousedů s 254 651 přírůstky do statistik. Následují Velká Británie (159 581 kusů) a Francie (138 829 aut). Italové si koupili 102 758 nových osobních vozů. Posledním členem tzv. „Velké pětky“ je Španělsko, které jich zaznamenalo přes 54,5 tisíce. Dosáhlo meziročního nárůstu 12,6 %, Albion má +7 %, zbytek z nejlepších si pohoršil.

Největšího skoku z důležitých zemí dosáhlo šesté Nizozemí, tam se odbyt zvedl o takřka 35 %, z 30,2 tis. na skoro 40,8 tisíce. Zde nakupují firmy, protože se od příštího roku bude měnit daňové zatížení.

Na čele listopadového žebříčku výrobců je Volkswagen se 133 179 registracemi, to žádné překvapení není. Za ním následují Ford (těsně nad 71 tisíc), Renault (66,4 tisíce), Opel společně s ostrovním Vauxhallem (63,5 tis.) a úspěšnější z koncernu PSA, tedy Peugeot (58,5 tisíce). Za nimi se seřadil německý luxusní triumvirát v pořadí Audi - BMWMercedes-Benz. Pořadí desítky nejlepších (JATO ve značkách a koneckonců ani modelech další příčky nezveřejňuje) uzavírají Citroën a znovu, už podruhé za sebou, Škoda.

Největší meziroční skok patří právě okřídlenému šípu, a to o 19,1 % (z 38 152 na 45 448 kusů). Renault, Peugeot a VW mají navýšení v rozmezí od 4 do 2 procent, tedy minimální. Ani ztráty však nejsou hluboké, nejhorší BMW spadlo o 7 %. V Top 10 opět postrádáme japonského zástupce. Japonský vůz není ani mezi modely, minule byl Qashqai ještě alespoň devátý.

Pokračujte na žebříček deseti nejprodávanějších:

Předchozí KAPITOLY Následující
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

včera | Milan Lažanský | 1 příspěvek
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
TEST Kia Stinger GT 3.3 T-GDI AWD: Díky, Alberte!

Kia Stinger GT 3.3 T-GDI AWD

Trvalo více než pět let, než Kia přetavila fantastický koncept GT v produkční auto. Najala na to ty správné lidi a výsledkem je gran turismo, který nemá v historii značky obdoby.

11.  1.  2018 | Jan Mička | 114 příspěvků