Evropský trh v listopadu 2013: Top 10 nejprodávanějších modelů

Mladoboleslavská Octavia zopakovala v Evropě pátou říjnovou příčku. Překvapením je i účast Audi A3 mezi nejlepšími. Trh starého kontinentu roste třetí měsíc po sobě.

Odbyt nových osobních aut v Evropě se dle statistik organizace JATO proti listopadu 2012 zvýšil alespoň o 1,7 %. Celkem zaznamenal 986 233 registrací, přičemž minulý rok jich bylo jen 969 640. Milionová hranice mu tedy zůstala zapovězena, ale konec letopočtu bývá tradičně slabší. Od ledna je sice stále v červených číslech, ale údaj za záporným znaménkem se pomalu blíží k nule, místo 3,1 % v říjnu činí 2,7 %. Prodalo se takřka 11,42 milionu vozů oproti necelým 11,74 milionům. V minusu však už zůstane.

Česká Kobra 11 přesedlá z Passatů na Superby V6 4x4

Česká Kobra 11 přesedlá z Passatů na Superby V6 4x4

Pojďme se v krátkosti podívat na jednotlivé země. Největším trhem je tradičně ten našich západních sousedů s 254 651 přírůstky do statistik. Následují Velká Británie (159 581 kusů) a Francie (138 829 aut). Italové si koupili 102 758 nových osobních vozů. Posledním členem tzv. „Velké pětky“ je Španělsko, které jich zaznamenalo přes 54,5 tisíce. Dosáhlo meziročního nárůstu 12,6 %, Albion má +7 %, zbytek z nejlepších si pohoršil.

Největšího skoku z důležitých zemí dosáhlo šesté Nizozemí, tam se odbyt zvedl o takřka 35 %, z 30,2 tis. na skoro 40,8 tisíce. Zde nakupují firmy, protože se od příštího roku bude měnit daňové zatížení.

Na čele listopadového žebříčku výrobců je Volkswagen se 133 179 registracemi, to žádné překvapení není. Za ním následují Ford (těsně nad 71 tisíc), Renault (66,4 tisíce), Opel společně s ostrovním Vauxhallem (63,5 tis.) a úspěšnější z koncernu PSA, tedy Peugeot (58,5 tisíce). Za nimi se seřadil německý luxusní triumvirát v pořadí Audi - BMWMercedes-Benz. Pořadí desítky nejlepších (JATO ve značkách a koneckonců ani modelech další příčky nezveřejňuje) uzavírají Citroën a znovu, už podruhé za sebou, Škoda.

Největší meziroční skok patří právě okřídlenému šípu, a to o 19,1 % (z 38 152 na 45 448 kusů). Renault, Peugeot a VW mají navýšení v rozmezí od 4 do 2 procent, tedy minimální. Ani ztráty však nejsou hluboké, nejhorší BMW spadlo o 7 %. V Top 10 opět postrádáme japonského zástupce. Japonský vůz není ani mezi modely, minule byl Qashqai ještě alespoň devátý.

Pokračujte na žebříček deseti nejprodávanějších:

Předchozí KAPITOLY Následující
Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 24 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků