Evropský trh v listopadu 2013: Top 10 nejprodávanějších modelů

Mladoboleslavská Octavia zopakovala v Evropě pátou říjnovou příčku. Překvapením je i účast Audi A3 mezi nejlepšími. Trh starého kontinentu roste třetí měsíc po sobě.

Odbyt nových osobních aut v Evropě se dle statistik organizace JATO proti listopadu 2012 zvýšil alespoň o 1,7 %. Celkem zaznamenal 986 233 registrací, přičemž minulý rok jich bylo jen 969 640. Milionová hranice mu tedy zůstala zapovězena, ale konec letopočtu bývá tradičně slabší. Od ledna je sice stále v červených číslech, ale údaj za záporným znaménkem se pomalu blíží k nule, místo 3,1 % v říjnu činí 2,7 %. Prodalo se takřka 11,42 milionu vozů oproti necelým 11,74 milionům. V minusu však už zůstane.

Česká Kobra 11 přesedlá z Passatů na Superby V6 4x4

Česká Kobra 11 přesedlá z Passatů na Superby V6 4x4

Pojďme se v krátkosti podívat na jednotlivé země. Největším trhem je tradičně ten našich západních sousedů s 254 651 přírůstky do statistik. Následují Velká Británie (159 581 kusů) a Francie (138 829 aut). Italové si koupili 102 758 nových osobních vozů. Posledním členem tzv. „Velké pětky“ je Španělsko, které jich zaznamenalo přes 54,5 tisíce. Dosáhlo meziročního nárůstu 12,6 %, Albion má +7 %, zbytek z nejlepších si pohoršil.

Největšího skoku z důležitých zemí dosáhlo šesté Nizozemí, tam se odbyt zvedl o takřka 35 %, z 30,2 tis. na skoro 40,8 tisíce. Zde nakupují firmy, protože se od příštího roku bude měnit daňové zatížení.

Na čele listopadového žebříčku výrobců je Volkswagen se 133 179 registracemi, to žádné překvapení není. Za ním následují Ford (těsně nad 71 tisíc), Renault (66,4 tisíce), Opel společně s ostrovním Vauxhallem (63,5 tis.) a úspěšnější z koncernu PSA, tedy Peugeot (58,5 tisíce). Za nimi se seřadil německý luxusní triumvirát v pořadí Audi - BMWMercedes-Benz. Pořadí desítky nejlepších (JATO ve značkách a koneckonců ani modelech další příčky nezveřejňuje) uzavírají Citroën a znovu, už podruhé za sebou, Škoda.

Největší meziroční skok patří právě okřídlenému šípu, a to o 19,1 % (z 38 152 na 45 448 kusů). Renault, Peugeot a VW mají navýšení v rozmezí od 4 do 2 procent, tedy minimální. Ani ztráty však nejsou hluboké, nejhorší BMW spadlo o 7 %. V Top 10 opět postrádáme japonského zástupce. Japonský vůz není ani mezi modely, minule byl Qashqai ještě alespoň devátý.

Pokračujte na žebříček deseti nejprodávanějších:

Předchozí KAPITOLY Následující
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků