Evropský trh s osobními auty: nejhorší květen od roku 1993

V květnu 2013 bylo v zemích Evropské unie zaregistrováno 1 042 742 vozů, což je nejhorší květnový výsledek za posledních 20 let (o 5,9% méně než vloni). V květnu 1993 klesl počet nových aut registrovaných u zákazníků a prodejců pod milion kusů.
Evropský trh s osobními auty: nejhorší květen od roku 1993

Co se týká největších evropských trhů s auty za květen 2013, ten španělský klesl v porovnání s květnem 2012 o 2,6%, Itálie zaznamenala minus 8%, Německo se propadlo o 9,9% a Francie o 10,4%.

Již poněkolikáté vzrostly registrace ve Velké Británii, tentokrát o slušných 11 procent.

Leden až květen letošního roku byl o 6,8 procenta níže, než shodné období vloni. Letos bylo zaregistrováno na starém kontinentu v prvních pěti měsících 5 070 840 automobilů.

V celoročním porovnání si nejlépe stojí Velká Británie, tam vzrostl zájem o nová auta o více než 9 procent. Španělé letos tratili v prvních pěti měsících 2,6%, Italové 8%, Němci 9,9% a Francouzi 10,4%.

Pro srovnání: české registrace se za toto sledované období snížily letos o 12,82%, což představuje o 9757 registrovaných automobilů méně.
 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků