Evropský trh s osobními auty: nejhorší květen od roku 1993

V květnu 2013 bylo v zemích Evropské unie zaregistrováno 1 042 742 vozů, což je nejhorší květnový výsledek za posledních 20 let (o 5,9% méně než vloni). V květnu 1993 klesl počet nových aut registrovaných u zákazníků a prodejců pod milion kusů.
Evropský trh s osobními auty: nejhorší květen od roku 1993

Co se týká největších evropských trhů s auty za květen 2013, ten španělský klesl v porovnání s květnem 2012 o 2,6%, Itálie zaznamenala minus 8%, Německo se propadlo o 9,9% a Francie o 10,4%.

Již poněkolikáté vzrostly registrace ve Velké Británii, tentokrát o slušných 11 procent.

Leden až květen letošního roku byl o 6,8 procenta níže, než shodné období vloni. Letos bylo zaregistrováno na starém kontinentu v prvních pěti měsících 5 070 840 automobilů.

V celoročním porovnání si nejlépe stojí Velká Británie, tam vzrostl zájem o nová auta o více než 9 procent. Španělé letos tratili v prvních pěti měsících 2,6%, Italové 8%, Němci 9,9% a Francouzi 10,4%.

Pro srovnání: české registrace se za toto sledované období snížily letos o 12,82%, což představuje o 9757 registrovaných automobilů méně.
 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 360 000 Kč
Skoda Octavia 2
Rok výroby: 2013
Stav: 83 866 km
Cena: 239 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 890 km
Cena: 54 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 210 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 889 km
Cena: 73 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 267 323 km
Cena: 86 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků