Evropský parlament: Všechny nové vozy musejí mít automatické brzdění!

86 komentářů

JirkaK
20. listopadu • 8:15

Myslím že podobné technologie jako povinné automatické brždění by se měly primárně zavádět a odlaďovat na kamionech, nákladních autech a autobusech. Tam mají největší smysl. A až poté, co je potvrzena bezvadná funkčnost systému, dlouhodobá spolehlivost i po statisících kilometrech a hlavně klesne cena na rozumnou úroveň, potom teprve systém zavádět do osobních aut.
Přijdou mi totiž absurdní dvě věci. Hlavně že kamiony, náklaďáky, autobusy a velké dodávky, kde je třeba jakékoliv couvání rizikové, dodnes nemají ani blbá parkovací čidla, která se dají koupit v e-shopech za tisícikorunu, natož snad nějaké kamery. Ano, u kamionu kde se střídají návěsy to může být problém, ale třeba autobusy už měly mít couvací kamery povinně dávno.
A potom je tady druhý problém - cena. Sice výrazně klesne pravděpodobnost nárazu, ale na druhou stranu sami výrobci cudně přiznávají, že systém funguje jen do "jisté rychlosti" a s "jistou pravděpodobností". A když se takové auto nabourat podaří, můžete si k ceně opravy k rozštípanému nárazníku, rozbitým světlům, vystřeleným airbagům (často zbytečně i při lehkém nárazu) připočítat ještě zničená čidla za desítky tisíc.

jozka
20. listopadu • 13:29

Mam zkusenost s jednim lonskym koncernovym vyrobkem s parkovacimi cidly. Uz je ignoruji. protoze system, ktery rve pri parkovani v podstate neustale kvuli o neco vyssim obrubnikum, steblum travy a podobnym radostem je mi k prdu.

mpolan
20. listopadu • 10:52

Autobusy a nákladní auta mají výstražný signál při couvání, aby slepý, blbý i normální člověk včas zmizel z dosahu. Jediný problém může být s hluchým, ale ten zase vidí a sleduje více prostor okolo sebe.
Ale na zombie, které nečumí, to nefunguje, to je pravda.

jozka
20. listopadu • 13:27

Plus bych pripocital jeste samoriditelne autobusy, jako nedavno v USA :-)

Martin
19. listopadu • 18:22

Otázkou je, kdo bude vinen v situaci, kdy ten automatický systém způsobí smrt? Například jízda v koloně. Auto vepředu prudce zabrzdí a auto za ním s automatickým nouzovým bržděním stihne prudce dobrzdit za ním. Ovšem za tímto autem pojede cyklista, který nemá tak dobré brzy, do auta narazí, spadne z kola a přejede ho auto jedoucí ve vedlejším pruhu, který nestojí. Člověk by tomu zabránil tak, že by do auta před sebou raději narazil, než mít na svědomí smrt cyklisty, protože to odnese maximálně nárazník za pár tisíc. Jenže místo něho zabrzdí automat a cyklistu přejede auto vedle. Bude vinen ten řidič, co prudce zabrzdil jako první, nebo řidič toho auta s automatickým nouzovým bržděním nebo řidič vedle, který toho cyklistu přejel?

JirkaX
20. listopadu • 12:18

Člověče, máš vůbec řidičák? Podle tohoto nesmyslu který jsi zplodil se domnívám, že ne.
Jak bys to všechno chtěl během okamžiku rozhodnout a ještě realizovat?

Martin
20. listopadu • 21:49

V Praze po magistrále jezdí cyklisti celkem běžně v oblasti kolem Hlavního nádraží, Václaváku, u Muzea, atd. Takže taková situace se stává poměrně často. Auta se tam připojují do kolony třeba směrem od Opletalovy a jedou na Vinohrady, takže musí překřížit všechny pruhy. Takže se běžně stává, že vám někdo vjede do cesty a na to by ten automatický systém zareagoval bržděním. No a když máte za sebou cyklistu, tak to do vás napálí. Protože cyklisté v koloně běžně jezdí rychleji než auta, proplétají se různě mezi nima. No a zase auta co se z magistrály u Muzea odpojují směrem na Václavák nestojí, ale jedou celkem rychle. Takže popisovaná situace je naprosto reálná. Ale Praha je ještě celkem malé město. Třeba v centru Paříže jsou auta nalepená v zácpách na sebe pár centimetrů a ještě se mezi nima proplétají skůtry, tam by ten automatický brzdný systém napáchal ještě možná větší škody.

Mirek
20. listopadu • 10:31

Takže cyklista má větší zrychlení než auto a jede mu stále na kufru? Trochu blbé srovnání. A pokud by k tomu došlo, tak za řízení čehokoliv je odpovědný řidič a platí vše o přizpůsobení rychlosti, odstupech....

mpolan
20. listopadu • 10:49

Mohu tě ubezpečit, že na kole mám v koloně lepší zrychlení, než většina řidičů.

Mirek
20. listopadu • 11:06

Tak samozřejmě, já se v koloně rozjíždím velmi pomalu, potom však nechápu tu hloupost s nárazem do auta zezadu, ty na to šlápneš nafest a nedíváš se před sebe? navíc jako cyklista se držím naprosto vpravo a neuvažuji o předjetí aut zleva. Také jezdím na kole a takový problém jsem nikdy nezažil, ani by mne ve snu nenapadl. Mne by zajímala odpověď Martina, ne obhájce této hloupé teorie.

JirkaK
20. listopadu • 17:06

To je přece u cyklistů normální že za jízdy čumí na vlastní přední kolo a to co je dál jak tři metry před nimi absolutně nevnímají :-D
Jinak k tomu nesmyslu o lepším zrychlení cyklisty než auta. Podle vědeckých výzkumů dokáže průměrný člověk podat výkon trvale asi 200W, tedy asi 0.2kW. Trénovaný jedinec možná dvojnásobek, krátkodobě ještě o trošku víc. Tak ať nežeru, řekněme 0.5kW ( to už je 0.66 koně, tedy PS). Hmotnost cyklisty 75kg, k tomu 10kg kolo. Výkonová hmotnost vychází na 170kg/kW Obyčejné malé osobní auto, hmotnost 1100kg, výkon 60kW. Výkonová hmotnost 18.3kg/kW :-P

mpolan
20. listopadu • 7:57

Nebo v situaci, kdy AEB selže a prostě nezastaví. Je to jen elektronika. Řidič se bude vymlouvat na to, že "měl AEB", výrobce auta na to, že řidič se má věnovat provozu... a právníci se nakapsují, až se nám všem budou oči protáčet.

Mirek
20. listopadu • 10:34

Také hloupost, selhat může cokoliv i obyčejné brzdy. Tohle je jen asistent a ty se máš věnovat řízení, dodržovat odstupy a nespoléhat na žádného asistenta. Asistenti jsou pro krizové situace a ty je nemáš uměle vyvolávat, natož se na to potom vymlouvat.

mpolan
20. listopadu • 10:43

No, teoreticky to máš zmáknuté hezky. A teď to zkus z praxe. Je to dost citlivá otázka, stejně jako v případě různých verzí autopilotů a autonomních aut.
A pokud se mám věnovat řízení a nespoléhat na asistenta, pak ho v autě ale zase vůbec nepotřebuju, že?

Mirek
20. listopadu • 11:01

Ajaj, někdo neumí číst, nebo záměrně přehlížíš část "krizové situace". Na asistenta se nemáš spoléhat, není to autopilot, stále jsi zodpovědný za řízení ty. Ano, mám to dobře zmáknuté, zato ty ne.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
mpolan
20. listopadu • 13:20

No nic... tady na rozum nenarazím, jdu zase jinam.

audax
19. listopadu • 20:35

zaujímavá otázka,to sa poriadne súdni úradníci a experti z odboru dopravy pekne zapotia,až sa takéto niečo začne aj reálne riešiť,určite pokial to automatické núdzové brzdenie bude nariadené,určite to nariadenie bude aj zahrňovať podmienku,aby to nebolo nejakým jednoduchým spôsobom deaktivovatelné užívatelom......

duch
19. listopadu • 16:08

Vubec mě neprekvapuje, že se objevuji "ydioti", co maji potřebuji nadavat na vsechno. Pred XY lety nadavali na bezpecnostni pasy, potom na airbagy, potom na ABS.. ted na AEB. Jsou to prostě zpátečnictí tupci, co na to rici jineho.

Antiautomat
19. listopadu • 12:07

...tak to musel byt poriadny baksis...

světelná tyč
19. listopadu • 11:36

Eurotyranie a kurvení automobeilového průmyslu pokračuje. Komunistická úřednická tupost už zase poroučí větru a dešti a centrálně plánuje každý aspekt života. Doufám, že jsou idioti, kteří se nemohli dočkat podpisu lisabonského diktátu spokojení.

Alík
18. listopadu • 18:35

Myslím, že to je také kvůli vrahům, kteří najíždějí auty do lidí. Nesmí se to ale nechat deaktivovat.

mpolan
20. listopadu • 7:54

Vždyť to je to nejjednodušší... Do týdne budou úpravy, jak tohle odblokovat.

Roman
18. listopadu • 17:37

To budou chodci skákat před auta na přechodech jak vzteklý:-O Ale až narazej na auto, který to mít nebude:-P

Bertík
18. listopadu • 17:06

To bych blil...
S EU na vecne casy a nikdy jinak!

Michal
18. listopadu • 10:18

Jsem pro AEB a myslím i každá pojišťovna je pro. Měl jsem možnosti ji otestovat v Hyundai Tucson. Nejen, že dokáže sama brzdit, ale má i důležitou varovnou funkci např. když někdo na dálnici trošku brzdí, člověk brzdí dle něj a najednou to ten před Vámi zašlápne což je obvykle velmi špatně poznat. Tento systém Vás varuje pípnutím/pískáním a připraví brzdy tzn. pak brzdíte mnohem účinněji.

duch
19. listopadu • 16:09

A u nekterych aut je jeste objevi na skle cerveny varovny pruh. Ale vysvetluj to ydiotům, co jsou radi, ze maji Octavii v socka edici bez techto veci.

Matěj
18. listopadu • 10:16

Nechápu, jak někdo může odsuzovat AEB. Po ABS a ESP nejlepší systém. V autech s ním mám zkušenost už cca 7 let( Volvo XC60 a XC70) a za tu dobu mi několikrát zachránil plechy. I podle průzkumu pojišťoven je dokázáno, že tento systém snižuje nehodovost. Ale ne, tady jsme v Čechách plný lopat, kde cokoliv navrhne EU je nutný zlo, protože chlapi v hospodě povídali........ B-]

mpolan
20. listopadu • 7:52

Pokud při jízdě musíš spoléhat na AEB, pak opravdu nemáš za volantem co dělat. Tím spíš, jestli ses dostal opakovaně do situací, kdy ti AEB "zachránil plechy". To totiž znamená, že jsi ty sám něco porušil. Buď minimální bezpečnou vzdálenost, nebo věnování se řízení, nebo třeba rychlost odpovídající provozu a situaci...
Přesně kvůli tomu ale odsuzuji podobné systémy v autech. Lidé se přestávají na řízení soustředit, spoléhají na automatiku a pak se diví, když automatika není všemocná.
Možná v takové chvíli raději být lopatou, než kývajícím hlupákem.

Zdeny Horáček (3MPS)
19. listopadu • 7:35

Souhlas - mám to v Infiniti a nemohu si to vynachválit. ve městě stačí, aby se člověk při odbočování omrknul na druhou stranu a před ním zasekne někdo před přechodem, Ano, AEB je smysluplná věc a rozhodně do auta patří. V čím dál větším provozu, potažmo úměrně s vyšším věkem, budou přibývat situace, kdy člověk nebude schopen uhlídat všechno. A propos,. mám dojem, že zejména pražáci by to měli mít povinné- ty řetězové srážky jsou důkazem, že to potřebují jako prase drbání (a nebo nelízt za volant).

světelná tyč
19. listopadu • 11:42

V Praze by se jezdilo docela dobře, kdyby se v ní nemotali senochrupové z vidlákovů, co nerozeznají Vávlavák od Vltavy.

Mirek
19. listopadu • 19:19

Také nerozeznám "Vávlavák od Vltavy". A víš, že mi to nevadí. :-D

Zdeny Horáček (3MPS)
19. listopadu • 14:35

Já si zase myslím pravej opak. Naštěstí doby, kdy jsem měl v Cukrovarnické 14 let kancl, jsou už pryč a stres už pominul. Protože to, co předvádějí pepíci dnes a denně na silnicicíh po celé ČR, je přímo hrůzostrašné. Nejhorší ale na tom je, že když pepík přijede k nám na vesnici, tak jede jak posranej, kdežto v Praze vytrubuje, jako jelen v říji. Až pepíci vypadnou z Prahy (což je vždycky přes prázdniny, nehodovost rapidně klesne. Čim to asi je, ty troubo?

jozka
18. listopadu • 14:23

To, že ti za sedm let automaticky brzdění nekolikrat zachránilo plechy znamena hlavně jedno. Jezdi vlakem, když neumíš ridit...

duch
19. listopadu • 16:11

Jen naprosty idiot si muze myslet, ze vschni ridici jsou vzdy v plne kondici a vzdy 100% venuji pozornost rizeni. Nevenuji. Ani ty.

peet
18. listopadu • 18:32

trapne takto hned cloveka zhodit ... ja mam tiez v aute tento system a jazdim 20 rokov bez jedinej nehody a raz sa moje auto vdaka tomuto systemu zachranilo samo ... proste su situacie, kde hra rolu stotina sekundy a ty nemas sancu zareagovat, ale to auto ano a ubrzilo to ... a ked to budu mat vsetci, tak zabrzdi aj ten za mnou a nic sa nikomu nestane ... je to jeden z mala systemov, ktore su fakt dobre, teda ja mozem hovorit iba za Mercedes :)

jozka
18. listopadu • 22:19

Ved hej, raz sa stane. Ale párkrát za sedm let už cosi napovídá.

JirkaX
19. listopadu • 18:55

Nic to nevypovídá. Pokud ti tam skočí chodec z chodníku nečekaně, není to tvoje chyba. Narazíš na idiota "vybrzďovače", to samé. Nepsal v jakých situacích to reagovalo. Je to i o nájezdu a kde nejvíce jezdíš. Třeba ve městě může být ta pravděpodobnost vyšší. U mne to zareagovalo 2x během jednoho roku. Za cca 30 tis. km. Jestli jezdíš kolem komína, tak třeba nic za deset let.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
jozka
19. listopadu • 21:06

I prd... prosta statistika, nic jineho. Vzhledem k tomu, ze ho zachranilo zarizeni "nekolikrat za sedm let", znamena to, ze bez nej by nekolikrat za sedm let boural. Coz znamena, ze bud jezdi na hrane, bez rezervy, nebo se nevenuje rizeni. Ja jezdim 25 let, zpocatku 8-10000 rocne, ted uz drahne let cca 25000, jak kolem komina, tak vsude mozne od Balkanu po Atlantik. Havarie z vlastni viny zadna, jednou mne trefil do boku chlapec, co si spletl vedlejsi s hlavni a nedal mi sanci na reakci.Nemyslim si o sobe, ze bych byl kdovijaky ridic, ale brzda provozu nejsem a snazim se predvidat. A o tom to je. Tenhle system je ale dalsi hrebik do rakve, dalsi polinko do plamene presvedceni, ze se vlastne nic nemusite, ze auto udela vsechno za vas. Staci si vzpomenout na tu reklamu, kde se slepice za volantem vybavuje se spolucestujicimi a je fpoho, protoze ji auto samo zabrzdi. Pro takove lidi uz ale drahne let reseni existuje. Jmenuje se verejna doprava.

JirkaX
18. listopadu • 19:18

Spíše shazuje sám sebe.

Mirek
18. listopadu • 10:38

Tak já si myslím, pokud soudíš zde podle mínusů, že tolik lopat tady zdaleka není. Včera jsem viděl, jak tady naskákalo, během velice krátké doby, najednou hromada mínusů. Takže asi jedna zamindrákovaná lopata zase něco obešla a osolila jisté příspěvky. :-D

tom
18. listopadu • 9:08

A kdy konecne zavedou neco opravdu uzitecneho, jako treba automatickou vyskovou regulaci svetel? Tech lidi, co si neuvedomi, ze maji nalozene auto a oslnuji je cim dal vic. A to nepocitam vsechna ta SUV ktera oslnuji i s ledkama a nastavovanim.

why.not
18. listopadu • 11:19

Proč by to zaváděli, když spousta mladých stejně tuzí světly z Číny, co o homologaci ani neslyšela a je jim to fuk? Hlavně, že je to levné a vypadá to "cool"...
Tohle by se mělo omezit, když už ne přímo zakázat... A nebo tvrdě trestat, zabavením věci (auta). Jenže jistější jsou "prošlé" lékárničky...

JirkaX
18. listopadu • 11:14

S prvníma větama souhlasím, se třetí ne. Mám SUV s ledkama a nikdo ne mne nebliká. A že by si někteří rádi blikli když by je to oslňovalo. Pokud tě někdo oslní ledkama, může to být tím, že vypne automatiku přepínání, která funguje např. u VW docela spolehlivě a potom na to zapomene. Stalo se mi to taky.

Zelí
21. listopadu • 7:01

Nejhorší jsou traktoroidní suvka, které mají světla ve výši T138, takže to sice mají jako seřízené, ale když jedou za tebou blízko, tak tě naprosto brutálně oslňují. BMV má xenony s obrovskou svítivostí..... dokonce mě nějaký bmw suvkař tak vytočil, že jsem sundal nohu z plynu, nechal jsem ho předjet a pak jsem mu dálkovýma pěkně prosvítil kabinu. On to samozřejmě nepochopil, tímto se mu omlouvám.

tom
19. listopadu • 11:15

Taky neblikam na auta, co maji ledky a oslnuji. Majitel za to nemůže, ale muze za to pomerne benevolentní homologace. Takze to, ze na tebe nikdo neblika jeste nemusí nic znamenat. A co mas za auto, ze by si vsichni radi blikli, RR? :-)

JirkaX
19. listopadu • 16:15

Normálně seřízený ledky neoslňují.

Mirek
18. listopadu • 10:20

Mám bixenony s automatickým nastavováním, kontrolovali mi je na technické kontrole, všechno ok, ale stejně mi kamarád říkal, že je to nepříjemné, když jsem za nim jel v noci a raději mne nechal předjet, ať ho neoslňuji přes zpětná zrcátka. Myslím, že tenhle problém vyřeší až led matrix, případně laserové světla.

mpolan
20. listopadu • 7:45

Nevyřeší, je to ještě horší. Čím výkonnější ta světla jsou, tím hůře.
Nejhorší na všech těch nových adaptivních systémech je to, že se přizpůsobují rychlosti jízdy, takže s každou desítkou kilometrů nad "zákonných" 90 se světelný paprsek posouvá dál. Tím pádem i obyčejné potkávačky mohou oslňovat, pokud jedeš po silnici třeba stodvacet. A ani ty slavné "matrixy" to neřeší, protože reakce na protijedoucí auta bývá dost často pomalá. Úplně nejlepší je to na horizontech kopců.

Mirek
20. listopadu • 10:24

Tak nevím, viděl jsem několik testů na led matrix a tam to fungovalo nádherně, vůbec to nešlo srovnávat s bixenony. Samozřejmě záleží, jak to která firma vyrobí, odflákne.

Michal
18. listopadu • 10:12

Všechna auta s výkonnými xenony to mají povinné. Teda pokud si tam někdo neinstaluje něco z černého dovozu z číny

why.not
18. listopadu • 10:07

Proč by to zaváděli, když spousta mladých stejně tuzí světly z Číny, co o homologaci ani neslyšela a je jim to fuk? Hlavně, že je to levné a vypadá to "cool"...
Tohle by se mělo omezit, když už ne přímo zakázat... A nebo tvrdě trestat, zabavením věci (auta). Jenže jistější jsou "prošlé" lékárničky...

JirkaK
17. listopadu • 21:26

Začínám být silně alergický na všechno co začíná slovem EVROPSKÁ. Už aby jsme z toho blbince taky vystoupili.

Antiautomat
19. listopadu • 12:15

Najviac neznasam ten vyraz 'proeuropske' toto, alebo ono. Takze prislusna zisko-sebranka: Europa ako svetadiel sa rozklada az po Ural, ak ma pamat neklame. Sme v Europe a ci sa to nejakemu nacifasokorporatu (Vam) paci alebo nie, sme tu, mame tu nas domov a sme tu pravom. A hlavne, v prave!Fasokorporat je hrozbou, ale od Locarna a Mnichova, ta hrozba hrozi likvidaciou naroda. Heydrich to bral pragmaticky (a zlocinne), ale fasokorporat o vedie este zlocinnejsie. Hodit do vreca, previazat dratom a sup do Dunaja. S fasistami sa inak neda.

why.not
18. listopadu • 0:20

Z Evropy nemůžeš vystoupit...
Tedy, můžeš (nikdo tě tu proti tvé vůli, jako za rudých bratří, nedrží...), pokud se vydáš směr Asie, nebo Afrika, ale ty máš jen blbý kecy.

JirkaK
18. listopadu • 4:51

Není tení třeba se nikam vydávat, Afrika a Asie se hrne do Evropy. Taky proč ne, když je Mama Merkel pozvala a Frontex s neziskovkami je sem vozí ve velkém už od afrických břehů..... A hipísácké smažky v EK a EP místo zásadního problému řeší takovéhle kraviny.....

why.not
18. listopadu • 9:05

Netahej sem politiku...

světelná tyč
19. listopadu • 11:39

Ano ano. Klapky na oči a se sovětským svazerm západu na věčné časy.

G
17. listopadu • 22:37

Tak vystup, zabal si a táhni....

Peter01
17. listopadu • 21:26

Btw, redakcia je z blesku?...se bu­de za­bý­vat ná­vrhy par­la­ment­ní­ho vý­bo­ru pro do­pra­vu ...

Radek
17. listopadu • 21:06

Petře Shawe, táhni k čertu!
Thatcham Research, táhni k čertu!
Parlamentní výbore pro dopravu, táhni k čertu!
Evropská komise, táhni k čertu!
Evropský parlamente, táhni k čertu!
FUCK OFF, AEB, fuck off!

G
17. listopadu • 22:36

Radku táhni k čertu!

Peter01
17. listopadu • 21:24

Vytiahni si poistku z abs, odmontuj pásy a arbagy. Hrdina.

Salvo
17. listopadu • 19:41

Za mne vyborna vec, jiz 2x mi to pomohlo...na muchy a podobne veci to samozrejme nereaguje. Cena aut asi malo stoupne. Kia to ma jako option za 10k, predpokladam 5k kdyz to bude ve velkem.

Neurotic
17. listopadu • 23:06

No to, že to zachránilo už 2 lidem auto je pěkné, ale mnohem lepší by bylo, kdyby takoví nevěnovači se řízení vůbec neměli řidičák.

wlado
18. listopadu • 19:12

to by síce možná bylo mnohem lepší, ale tu určite budeš ten tupý autistický technik, ktorý si stále melie svoje bez ohľadu na realitu a má pocit, že rozmýšľa "logicky". Takže poďme na to logicky - kvôli tejto asistencii uričte nedostane vodičák viac "nevenovačov", takže tvoje plky sú slušne nelogické.

Salvo
18. listopadu • 9:59

Myslim, ze kazdymu se to jiz stalo, podivas se na sekundu doleva a nekdo pred tebou zbrkle zabrzdi a je to, chodce samovrazi ani nekomentuji...za mne urcite prinosne narizeni a hlasuji v referendu za :)

Mirek
17. listopadu • 23:25

Před několika dny jsem viděl video, na které tady vložil výše odkaz Hoax. Chceš říci, že bys byl rychljší, případně steně rychlý při zastavení v této situaci? Ono to není vždy o nevěnování se řízení.

JirkaX
18. listopadu • 11:04

Tihle jsou rychlí hlavně v psaní hloupých příspěvků.

JirkaX
17. listopadu • 20:56

Už jsem to taky v praxi "vyzkoušel". Jednou když mi skočila bába do cesty a podruhé na dálnici. Reaguje to mnohem rychleji než řidič. Jinak, stiskem dvou tlačítek se to dá vypnout.

Neurotic
17. listopadu • 19:00

Jelikož nechci být slisován Tatrou, protože to uvidí mouchu tak pokud to nepůjde vypnout tak si prostě nekoupím novější auto. Stejně už auto z roku 2004 má vše co potřebujiB-]

mrazik
18. listopadu • 18:43

Jak pisou i jinde, nakladni auta to maji povinne od roku 2014 vcetne dalsich asistentu a kupodivu to funguje dobre. Neslysel jsem o nejakem falesnem poplachu.

Zelí
21. listopadu • 6:53

S tím nadšením u kamionů bych byl opatrnější, protože brzdná dráha kamionu je o 30-50% delší než u osobáků. Samozřejmě je velkým plus, když do tebe zezadu vletí kamion nižší rychlostí...

Mirek
17. listopadu • 19:24

Tak zrovna u nákladních aut bys to měl podporovat. Není nad usnuvšího řidiče kamionu, který se blíží ke stojící koloně a ty v osobním autě na posledním místě.

Zdeny Horáček (3MPS)
19. listopadu • 7:29

Naprostý souhlas!!! Přesně tohle jsem zažil před 4 lety v koloně u HK - do mě, co by posledního v koloně, narazil spící Polák. Ja něhamulcovalem, ja pana něviďalem...Auto na odpis, já 14 dní nemohl pohnout hlavou a navíc to lítání po pojišťovnách a vomoci z Poláků náhradu škody... Nikdy nezapomenu!! Takže za mě - jednoznačně ANO!!!

Neurotic
17. listopadu • 23:03

U nákladních možná, ale v článku se píše o všech a to je dost podstatný rozdíl

HOAX
19. listopadu • 13:05

huyndai i30 to ma v zaklade ... toyota auris to ma v zaklade ... o ine som sa nezaujímal takze ostatne neviem

Michal
18. listopadu • 10:09

Nákladní auta to mají povinné myslím od roku 2014

Mirek
17. listopadu • 23:17

No jo, ale já jen reagoval na jeho příspěvek. Je mi jasné, že tohle je dobrá funkcionalita narozdíl od stop-start systému, který také zaváděli povinně. A proč myslíš, že je to dost podstatný rozdíl? Ty jako nemůžeš něco přehlédnout, nečekaně ti skočí někdo před auto, zaspat... v osobním autě?

Mirek
17. listopadu • 23:26

Reagol jsem tedy na tvůj příspěvek.

Jim
17. listopadu • 18:11

Žádný problém. Všechna tahle "udělátka" odpojím a zase to bude auto.

Hoax
17. listopadu • 20:29

tu aeb zachranilo chalana ... https://m.youtube.com/watch

Scarab
17. listopadu • 17:28

Ku.va, jak o takovýchhle technických záležitostech může rozhodovat tlupa ignorantů s humanitním vzděláním, kteří o technice neví zhola nic??!!

duch
19. listopadu • 16:12

Jsem rad, ze ty konkrétně ty nerozhoduješ vůbec o ničem.

ixb1
19. listopadu • 13:37

Musíte to chápat jako opatření proti terorismu ;-)

Hoax
17. listopadu • 20:30

Aeb v praxi ... https://m.youtube.com/watch

wlado
17. listopadu • 19:33

no ty si zjavne technik... vieš napísať aj niečo iné ako blbé pindy? zabrzdí ti auto kvôli muche?

Doporučujeme

Články odjinud