Evropský parlament: Všechny nové vozy musejí mít automatické brzdění!

Evropská komise se bude zabývat návrhy parlamentního výboru pro dopravu. Mluví se například o samočinném nouzovém brzdění coby součásti základní výbavy vozidel.
Evropský parlament: Všechny nové vozy musejí mít automatické brzdění!

Samočinné nouzové brzdění, známé pod výrazem Autonomous Emergency Braking (AEB), se již před několika lety začalo vyskytovat ve výbavě hlavně dražších automobilů. Evropský parlament chce, aby se tento systém stal povinnou součástí všech nově vyrobených automobilu. 

Návrhy parlamentního výboru pro dopravu se bude dále zaobírat Evropská komise. Ta má své závěry o budoucích bezpečnostních požadavcích na vozidla v EU prezentovat v březnu příštího roku. 
 
Evropské automobilky se bouří. Nové limity EU jsou podle nich agresivní

Evropské automobilky se bouří. Nové limity EU jsou podle nich agresivní

Zpráva komise pro dopravu požaduje řadu změn. Vše má být navržené tak, aby viditelnost chodců a cyklistů byla mnohem jasnější v městském prostředí. Vyzvala také k tomu, aby byly automobily vybaveny systémy, které budou řidičům pomáhat snadněji udržovat rychlostní limity. 

Výzva k standardizování systému AEB přichází po tom, co Thatcham Research zjistil, že až 70 procent nových vozidel není standardně vybaveno tímto samočinným nouzovým brzděním. 

"Samočinné nouzové brzdění může vést k 38 % snížení nárazů do zadních částí automobilů. Ale pouhých 30 % nových vozidel, které jsou v současné době na prodej ve Spojeném království, jsou standardně vybavené systémem AEB. Zdá se, že pouze prostřednictvím právních předpisů budeme schopni zajistit, že technologie pro záchranu života, jako jsou AEB nebo systémy pro přizpůsobení rychlosti, budou standardem," řekl Peter Shaw, ředitel Thatcham Research. 

TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

včera | Petr Schnagl | 98 příspěvků
Minitest Toyota Corolla HB 1.8 Hybrid: Víme, že má duši!

Toyota Corolla HB 1.8 Hybrid

Nová Corolla je pohled na segment C po Japonsku. Mazdě to vyšlo, Toyota má v rukávu hybridní trumfy.

10.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 69 příspěvků
Ostré Fordy Focus ST poprvé na českých silnicích: Ty to nabij a já vystřelím!

Ford Focus ST (první svezení)

Dva motory? Dvě verze karoserie? Ale kdepak. Dvě zcela odlišná auta! Jedno je příjemný společník pro dlouhé cestování, to druhé snese porovnání s nejlepšími.

8.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 38 příspěvků