Evropský parlament: Všechny nové vozy musejí mít automatické brzdění!

Evropská komise se bude zabývat návrhy parlamentního výboru pro dopravu. Mluví se například o samočinném nouzovém brzdění coby součásti základní výbavy vozidel.
Evropský parlament: Všechny nové vozy musejí mít automatické brzdění!

Samočinné nouzové brzdění, známé pod výrazem Autonomous Emergency Braking (AEB), se již před několika lety začalo vyskytovat ve výbavě hlavně dražších automobilů. Evropský parlament chce, aby se tento systém stal povinnou součástí všech nově vyrobených automobilu. 

Návrhy parlamentního výboru pro dopravu se bude dále zaobírat Evropská komise. Ta má své závěry o budoucích bezpečnostních požadavcích na vozidla v EU prezentovat v březnu příštího roku. 
 
Evropské automobilky se bouří. Nové limity EU jsou podle nich agresivní

Evropské automobilky se bouří. Nové limity EU jsou podle nich agresivní

Zpráva komise pro dopravu požaduje řadu změn. Vše má být navržené tak, aby viditelnost chodců a cyklistů byla mnohem jasnější v městském prostředí. Vyzvala také k tomu, aby byly automobily vybaveny systémy, které budou řidičům pomáhat snadněji udržovat rychlostní limity. 

Výzva k standardizování systému AEB přichází po tom, co Thatcham Research zjistil, že až 70 procent nových vozidel není standardně vybaveno tímto samočinným nouzovým brzděním. 

"Samočinné nouzové brzdění může vést k 38 % snížení nárazů do zadních částí automobilů. Ale pouhých 30 % nových vozidel, které jsou v současné době na prodej ve Spojeném království, jsou standardně vybavené systémem AEB. Zdá se, že pouze prostřednictvím právních předpisů budeme schopni zajistit, že technologie pro záchranu života, jako jsou AEB nebo systémy pro přizpůsobení rychlosti, budou standardem," řekl Peter Shaw, ředitel Thatcham Research. 

Minitest BMW 230i Cabrio: Nastal čas se rozloučit?

BMW 230i Cabrio (minitest)

Kompaktní rozměry, zadní pohon, čtyři místa k sezení a stahovací střecha – to je kombinace, na kterou dnes narazíte pouze u BMW. Benzinový dvoulitr s výkonem 185 kW dvojkovému kabriu pasuje jako ulitý!

dnes | Jan Mička | 8 příspěvků
TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

16.  8.  2018 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků