Evropský parlament: Všechny nové vozy musejí mít automatické brzdění!

Evropská komise se bude zabývat návrhy parlamentního výboru pro dopravu. Mluví se například o samočinném nouzovém brzdění coby součásti základní výbavy vozidel.
Evropský parlament: Všechny nové vozy musejí mít automatické brzdění!

Samočinné nouzové brzdění, známé pod výrazem Autonomous Emergency Braking (AEB), se již před několika lety začalo vyskytovat ve výbavě hlavně dražších automobilů. Evropský parlament chce, aby se tento systém stal povinnou součástí všech nově vyrobených automobilu. 

Návrhy parlamentního výboru pro dopravu se bude dále zaobírat Evropská komise. Ta má své závěry o budoucích bezpečnostních požadavcích na vozidla v EU prezentovat v březnu příštího roku. 
 
Evropské automobilky se bouří. Nové limity EU jsou podle nich agresivní

Evropské automobilky se bouří. Nové limity EU jsou podle nich agresivní

Zpráva komise pro dopravu požaduje řadu změn. Vše má být navržené tak, aby viditelnost chodců a cyklistů byla mnohem jasnější v městském prostředí. Vyzvala také k tomu, aby byly automobily vybaveny systémy, které budou řidičům pomáhat snadněji udržovat rychlostní limity. 

Výzva k standardizování systému AEB přichází po tom, co Thatcham Research zjistil, že až 70 procent nových vozidel není standardně vybaveno tímto samočinným nouzovým brzděním. 

"Samočinné nouzové brzdění může vést k 38 % snížení nárazů do zadních částí automobilů. Ale pouhých 30 % nových vozidel, které jsou v současné době na prodej ve Spojeném království, jsou standardně vybavené systémem AEB. Zdá se, že pouze prostřednictvím právních předpisů budeme schopni zajistit, že technologie pro záchranu života, jako jsou AEB nebo systémy pro přizpůsobení rychlosti, budou standardem," řekl Peter Shaw, ředitel Thatcham Research. 

Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 19 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků