Evropský parlament: Všechny nové vozy musejí mít automatické brzdění!

Evropská komise se bude zabývat návrhy parlamentního výboru pro dopravu. Mluví se například o samočinném nouzovém brzdění coby součásti základní výbavy vozidel.
Evropský parlament: Všechny nové vozy musejí mít automatické brzdění!

Samočinné nouzové brzdění, známé pod výrazem Autonomous Emergency Braking (AEB), se již před několika lety začalo vyskytovat ve výbavě hlavně dražších automobilů. Evropský parlament chce, aby se tento systém stal povinnou součástí všech nově vyrobených automobilu. 

Návrhy parlamentního výboru pro dopravu se bude dále zaobírat Evropská komise. Ta má své závěry o budoucích bezpečnostních požadavcích na vozidla v EU prezentovat v březnu příštího roku. 
 
Evropské automobilky se bouří. Nové limity EU jsou podle nich agresivní

Evropské automobilky se bouří. Nové limity EU jsou podle nich agresivní

Zpráva komise pro dopravu požaduje řadu změn. Vše má být navržené tak, aby viditelnost chodců a cyklistů byla mnohem jasnější v městském prostředí. Vyzvala také k tomu, aby byly automobily vybaveny systémy, které budou řidičům pomáhat snadněji udržovat rychlostní limity. 

Výzva k standardizování systému AEB přichází po tom, co Thatcham Research zjistil, že až 70 procent nových vozidel není standardně vybaveno tímto samočinným nouzovým brzděním. 

"Samočinné nouzové brzdění může vést k 38 % snížení nárazů do zadních částí automobilů. Ale pouhých 30 % nových vozidel, které jsou v současné době na prodej ve Spojeném království, jsou standardně vybavené systémem AEB. Zdá se, že pouze prostřednictvím právních předpisů budeme schopni zajistit, že technologie pro záchranu života, jako jsou AEB nebo systémy pro přizpůsobení rychlosti, budou standardem," řekl Peter Shaw, ředitel Thatcham Research. 

TEST Mercedes-Benz A 180 d: Opravdu potřebujete naftu?

Mercedes-Benz A 180 d

Nová generace Mercedesu třídy A dostala svěží vnější tvary a doslova revoluční interiér. Otestovali jsme jedinou vznětovou verzi nabídky a příjemně překvapila nejenom reálnou spotřebou.

včera | Jan Mička | 38 příspěvků
Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4: Pořád jako pírko!

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4 (minitest)

Aktuální Vitara už nějakou dobu spoléhá výlučně na benzínové turbomotory a nedávno k nim nově přibylo i více bezpečnostních systémů. Jak jezdí se čtrnáctistovkou, manuálem a pohonem všech kol?

13.  12.  2018 | Miro Mihálik | 22 příspěvků
Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

11.  12.  2018 | Miro Mihálik | 67 příspěvků