Evropský parlament: Všechny nové vozy musejí mít automatické brzdění!

Evropská komise se bude zabývat návrhy parlamentního výboru pro dopravu. Mluví se například o samočinném nouzovém brzdění coby součásti základní výbavy vozidel.
Evropský parlament: Všechny nové vozy musejí mít automatické brzdění!

Samočinné nouzové brzdění, známé pod výrazem Autonomous Emergency Braking (AEB), se již před několika lety začalo vyskytovat ve výbavě hlavně dražších automobilů. Evropský parlament chce, aby se tento systém stal povinnou součástí všech nově vyrobených automobilu. 

Návrhy parlamentního výboru pro dopravu se bude dále zaobírat Evropská komise. Ta má své závěry o budoucích bezpečnostních požadavcích na vozidla v EU prezentovat v březnu příštího roku. 
 
Evropské automobilky se bouří. Nové limity EU jsou podle nich agresivní

Evropské automobilky se bouří. Nové limity EU jsou podle nich agresivní

Zpráva komise pro dopravu požaduje řadu změn. Vše má být navržené tak, aby viditelnost chodců a cyklistů byla mnohem jasnější v městském prostředí. Vyzvala také k tomu, aby byly automobily vybaveny systémy, které budou řidičům pomáhat snadněji udržovat rychlostní limity. 

Výzva k standardizování systému AEB přichází po tom, co Thatcham Research zjistil, že až 70 procent nových vozidel není standardně vybaveno tímto samočinným nouzovým brzděním. 

"Samočinné nouzové brzdění může vést k 38 % snížení nárazů do zadních částí automobilů. Ale pouhých 30 % nových vozidel, které jsou v současné době na prodej ve Spojeném království, jsou standardně vybavené systémem AEB. Zdá se, že pouze prostřednictvím právních předpisů budeme schopni zajistit, že technologie pro záchranu života, jako jsou AEB nebo systémy pro přizpůsobení rychlosti, budou standardem," řekl Peter Shaw, ředitel Thatcham Research. 

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

16.  12.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků