Evropský parlament odsouhlasil ekologické daně na auta

Evropský parlament odsouhlasil ekologické daně na auta

Evropský parlament v úterý odsouhlasil zavedení ekologických daní na automobily. Členské státy by tak v budoucnu měly stanovit sazby daní za automobil, která by se vypočítavala od ekologičnosti vozu. Jednoduše řečeno, čím více škodlivých emisí bude automobil vypouštět, tím více bude majitel platit.

Návrh počítá s tím, že se postupně zruší tzv. daně za registraci vozidel a nahradí se touto novou daní. Dále by tato daň měla v budoucnu obsáhnout i silniční daň, kterou podnikatelé platí již dnes.

Tzv. registrační daň je speciální poplatek, který je v Evropě zcela běžný. Funkce této daně je  jednoduchá, pokud si jdete koupit vůz, musíte zaplatit speciální poplatek za uvedení vozidla do provozu. Pro české motoristy je dobrou zprávou, že nic takového u nás nemáme a ani zmíněná silniční daň se u nás u fyzických osob neplatí. Pokud by ovšem ekologická daň byla zavedena, musel by ji náš právní systém zavést a to by znamenalo, že bychom ji platit začali.

Ekologická daň by pak měla do roku 2009 nahradit až 25 procent příjmů ze současných registračních a silničních daní a 50 procent do roku 2010.

Než ovšem vstoupí v platnost tato novinka, je třeba, aby ji schválily všechny členské státy EU. To bude ovšem problém, protože Velká Británie a Dánsko již dopředu oznámili, že tuto podobu zdanění jednoznačně odmítnou. Zástupci těchto státu jsou pro to, aby si každý členský stát určil sám, jak bude automobily zdaňovat. Šlechetně znějící vyjádření zástupců některých států ale nemá takový význam, jaký byste mu mohli na první pohled přisuzovat - např. Dánsko tak jistě nechce udržet pro své občany nízké zdanění, ale naopak udržet v platnosti extrémní registrační daň, která dnes nemá jinde v Evropě obdoby a která by dle EU nemohla mít svůj ekologický ekvivalent. Dánové tak prostřednictvím svých volených zástupců dále hrdinně bojují za to, aby si mohli kupovat Škodovky za cenu BMW. Dobře jim tak, pro nás ostatně nejde o špatnou zprávu - podobné daně v ČR nemáme a jakousi ekologickou daní bychom si určitě nepolepšili...

bazar

BMW 1 2
Rok výroby: 2005
Stav: 148 656 km
Cena: 160 000 Kč
BMW 5 2
Rok výroby: 2008
Stav: 223 602 km
Cena: 193 000 Kč
BMW 5 3
Rok výroby: 2004
Stav: 200 675 km
Cena: 166 000 Kč
BMW 5 3
Rok výroby: 2012
Stav: 101 194 km
Cena: 720 000 Kč
BMW X3 2
Rok výroby: 2008
Stav: 225 626 km
Cena: 236 000 Kč
BMW X5 3
Rok výroby: 2011
Stav: 86 313 km
Cena: 780 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků
Test Alfy Romeo Stelvio: Italové naučili SUV jezdit! A kde je problém?

Alfa Romeo Stelvio

První sportovně-užitkový vůz od Alfy Romeo má poctivý základ, díky kterému nabízí skvělé jízdní vlastnosti. Jak si ale stojí v dalších disciplínách?

8.  8.  2017 | Milan Lažanský | 13 příspěvků