Všechny tyto články začínají větou "Evropský parlament chce". Otázka je, zda to bude chtít i dostatečný počet kupujících. Zkrátka - stejně jako o odchodech z komunistických zemí na západ se mluvílo jako o "hlasování nohama", tak nikdo nemůže zákazníky donutit kupovat auta s něčím co tam nepotřebují a nechtějí. Tomu by se dalo zase říct, a už se o tom i mluví, jako o "hlasování peněženkou". Prostě - auta s těmito povinnými kravinami nekupovat a tím výrobce i Evropské Papaláše donutit ke změně - stejně jajko v 89. roce. I tehdy nakonec AZNP vyráběla tisíce Š120, které nikdo nechtěl, přestože se koncem 80. let prakticky nedalo žádné jiné nové auto koupit a jen se hromadily po tisících na odstavných plochách Mototechny, kde zarůstaly do kopřiv. Zrovna tak mě nikdo nemůže donutit koupit nové auto, které nepotřebuji a s výbavou kterou prostě nechci. A ježdění zatím není problém - ojetých aut je všude dost a i kdyby se příštích deset let neprodalo ani jedno jediné nové auto, obyčejní lidé mají čím jezdit.
Tyhle asistenty jsou děsná degradace člověka, který na ně (velmi často) slepě spoléhá... Nejvíc se mně ale nelíbí testy NCAP a IIHS. Výrobci aut se těm testům přizpůsobí, aby měli na papíře 5* a crash hezky vypadal na videu, ale situace (nehody) z reálného provozu je nezajímají. V podstate vim jenom o Volvu, Tesle a MB, kteří mají svoje techniky (v některých , který vyjíždí k vážným nehodám svých aut a sbírají poznatky pro další vývoj...
To sú pičoviny, jak to má fungovať ako v terajšej Octavii a podobných lowcost vehikloch, čo asi aj bude kvôli cene a NCAP len aby tam niečo také bolo, možu si to strčiť do riti (funkčnosť navodilá, nereaguje keď má, keď nemá tak vtedy áno.... len aby to človeka nasralo a bol nútený to vypnúť)
To jsou bláboly. :-D
nasersy
Salámová metoda v praxi. Každá tahle drobnost nepatrně nebo i citelně navyšuje cenu vozu. Pod heslem i kdyby to zachránilo jediný život se v součtu vynaloží desítky milionů na záchranu jediného života, i když v jiných oblastech by stačilo podstatně méně.Docela by mě zajímalo, jak si systém nouzového brzdění poradí se situací vybržďovače před Vámi a přetíženého kamionu za Vámi...nic proti asistenčním systémům, pokud jdou vypnout, ale občas mi přijde přehnané je vnucovat všem povinně. Tohle by měly řešit spíš pojišťovny a dát vyšší pojistku těm, kteří nemají ABS nebo ecall.
"jak si systém nouzového brzdění poradí se situací vybržďovače před Vámi a přetíženého kamionu za Vámi.."Už se to tady pitvalo mnohokrát. Zabrzdí to stejně jako ty, ale o něco rychleji. Než ty dáš nohu z plynu, tak už to brzdí. A pokud máš za sebou ten kamion (to už jsi překombinoval) v obou případech máš smůlu.
To jsem nepřekombinoval, je docela dost situací, kdy vybržďovač odjel z místa nehody nezraněn, ale odnesl to někdo vzadu.
S týmto rozhodnutím súhlasím. Možno by som vynechal ten alkohol tester, ale ak by niekto či i len raz nafúkal, tak by ho musel mať aktivovaný doživotne na každom aute, v ktorom šoféruje.Čo sa týka "obmedzovania slobody" a ďalších blbostí v tejto diskusii, tak to sú len samé krávoviny. Základné pravidlo slobody, resp. demokracie je to, že sloboda, resp. práva jedných končia tam, kde začína sloboda, resp. práva druhých.Pokiaľ by niekto jazdil na ceste úplne sám, prosím, nech má úplne holátko ako Škoda 120. Ale pokiaľ by ma, resp. niekoho z mojej rodiny či mojich známych mal zraziť "majster sveta" s dvojtýždňovým vodičákom, pretože dokáže len pridať "plný", tak absolútne s touto povinnou výbavou súhlasím.Kto bude jazdiť tak ako má, tomu nič do riadenia kibicovať nebude.To je presne ako s ESP či ABS. Mnohí vodiči ani nevedia, že to majú, resp. čo to je, pretože im to nikdy nezačalo blikať. A keď to občas zabliká mne (napr. pri teplotách okolo nuly), tak viem, že je najvyšší čas trochu spomaliť.Kto sa chce hrať na majstra sveta, nech si zájde na Nurburgring alebo do Mostu či do Piešťan. Pretože takých majstrov sveta a ich obetí sú plné cintoríny /hřbitovy/.Čo sa týka ceny, tak sa to na cenách moc neprejaví. Automobilky to zahrnú do vývoja modelu, systémy bude obsahovať každé vyrobené auto, takže reálne náklady stúpnu možno o pár eúr, resp. pár stokorún...Budúcnosť jazdenia bude buď autonómna alebo potom taká, že vodič bude ovládať auto, ale to mu neumožní havarovať či vyvolať nejakú kolíznu situáciu. Skrátka niečo ako na trenažéri... Začnite si zvykať, majstri sveta... :-D
Takže to vidím pořád stejně, nechám si svoje skoro 30 let starý auto, který je v perfektním stavu (i když ten servis není úplně levná záležitost) a vypadá pořád líp, než všechno, co se dneska vyrábí. Nekecá mi do řízení, neotravuje s nesmyslama, že jsem přejel pruh, nebo že je někdo přede mnou a tu jízdu si prostě užívám...
Kľudne si ním jazdi, len sa modli, aby do teba niekto nenabúral, hlavne čelne. To by si mal veľmi malú šancu prežiť.Ale vidím to skôr tak, že s modernými autami moc skúsenosti nemáš, pretože na ne skrátka nemáš. :-D A tak robíš z núdze cnosť...
Ani dnes ti auto nekecá do řízení když nechceš. Jednoduše to vypneš. Ale když se to hodí, tak danou funkci zapneš. A piš si, že některé jsou schopny i zabránit nehodě, tak rychlý žádný řidič není.
Jasně, máš pravdu, vypnou se něco samozřejmě dá, ale směřuje to k tomu, že to vypnout nepůjde. Což někomu může vyhovovat a pro některé jedince by to naopak mělo být povinné. Ale kraviny jako že vyskočí hláška o tom, že je venku -3 stupně, pištění parkovacích senzorů, když se kolem mihne strom, atd. atd., to většina lidí nechce a ani to u některých aut vypnout nejde. Některé systémy samozřejmě nehodě zábránit můžou, ale když jedu, dávám pozor na cestu, nekoukám při jízdě do mobilu, dodržuju nějakou vzdálenost a předvídám situaci, tak to prostě zbytečnost.
Problém na těchto webech je ten, že se tu hrozně rádi vyjadřují jednotlivci kteří o tom nic neví. Tyhle systémy musí mít možnost vypnout. Line Assist nebo Front Assist v některých situacích skutečně nebudou fungovat tak jak mají. A je to pochopitelné, pokud někdo disponuje alespoň průměrným IQ. Ať už např. převedení provozu do provizorních žlutých pruhů (vedení v pruzích) nebo při ostré sportovní jízdě, kdy rychle se přibližující strom v zatáčce může způsobit aktivaci brzd. Mám s těmito systémy osobní zkušenost a jejich fungování mi vyhovuje. A že mi pípne hláška o poklesu teploty pod 4 stupně, tak na tom snad není možné vidět nic špatného.
A zkoumal treba nekdo jaky vliv na zdravi bude mit to, ze nas bude jedno auto za druhym ozarovat radarem? Porad se pise jak se ma mobil nosit v batohu, nenechavat ho pres noc na nocnim stolku, jak maji vojenske radary vliv na vcelstvo a tady bude radar v kazdem aute
Ale přátelé, vy to nechápete....Ta zařízení do aut nechtějí politici, těm jsou naše životy ukradené (jinak by nás nenechali jíst jedovaté průmyslově zpracované jídlo).Ta zařízení do aut chtějí jeho výrobci... Mám firmu, která vymyslela sledování tlaku v pneumatikách. Na jedno auto stojí sada kolik? 4000,-? A teď si spočtěte, kolik se na planetě vyrobí za rok aut tímto nesmyslem osazených. Kdyby jenom 5M, tak to máme obrat 20.000.000.000,- obrat. A to nepočítám nové snímače do zimních sad kol a náhradní díly.To pak stačí dát jen pouhopouhý zlomek zisku vlivným lidem a vyrábíte do aleluja.Chce se mi zvracet.A výsledek? Například hlídání pruhu, či čtení značek. Každá větší cesta má středovou čáru a někdy i dvojitou. A kolik lidí udržela v pruhu? Kolik lidí tuto signalizaci, co stojí zlomek ceny, zákazu předjíždění jednoduše ignorovalo? Může na vás na palubce auta blikat jakákoliv ikona, volant vám může vrnět pod rukama jakbysmet, ale stejně to přetlačíte nebo zaspíte a hrknete mimo.
Já hlavně nechápu, jak někdo může napsat tolik blbostí v jednom příspěvku. Na příkladu posledního odstavce je vidět, že o tom vůbec nic nevíš. :-D
Zato ty víš všechno viď? :-P
V podstatě zlikvidují malá a levná auta. Cpát to do nějakých miniaut typu Panda, tak tyhle serepetičky zvednou cenu na dvojnásobek.
Kamera, možná radar, nějaký software. Pár tisíc v nákladech. Koncovou cenu to možná zvedne, ale reálné náklady automobilkám skoro vůbec.
Udělátko na měření tlaku v pneu stojí 1500. Když si koupíš na auto druhou sadu kol, aby jsi nemusel přehazovat gumy, máš to 6000kč. Časem ti tam dojdou baterky, tak do servisu a dat nové. U auta do 300tis to jsou další 2% z ceny nového vozu. A hlavně úplně zbytečně. Ucházející gumu ti zjistí i abs jednotka. Jestli chce mít někdo na běżném voze s běžnými pneu měřící jednotky, má to být dobrovolné.
Pockej ale ono je prece povoleny a pouzivany zjistovat defekt pomoci ABS ne?Pokud vim dela se to a tudiz to stoji 0, protoze ABS uz tam mas... pokud se pletu, opravte me prosim, taky nevim vsechno.
Nepleteš. Např. VW.
A proč ne. Tohle je jedna z mála smysluplných věcí. Samozřejmě doladit funkčnost a jsem pro.
Tak vy jste pěkný neřidic když za vás musí myslet procesor který dělá chyby i fatální. Měl jsem auto z půjčovny s asistenty a všechno jsem vypl. Ten inteligentní procesor za mě málem třikrát způsobil nehodu a i testy z Austrálie jestli se nepletu nebo z USA potvrdily mě zkušenosti.
Jak mohl brzdový asistent způsobit nehodu? Trochu moc fantazie.
No kdyby jsi to alespoň popsal, kdy jak a v jakém autě, ale takhle je to o ničem. Spíše bych řekl, že kecáš.
Fabia 1.2 tsi 63 kW. Furt něco pipalo, zelená křižovatka, start stop mi to v křižovatce vypl fakt díky nechci. Řidič se má plně věnovat řízení a ne koukat po kokoti ach a myslet si, auto to za mě vyřeší.
Už vidím. Vždyt ty ani nevíš o čem se mluví. Brzdový asistent motáš se start/stop. Ty seš takový ten typ, všechno je špatně. A pereš doma na valše, tak taky nemá elektroniku co se muže podělat.
Pořád jsi ale neuvedl, který asistent ti málem 3x zavinil nehodu. Start Stop to určitě nebyl.
Byl že zadu to málem do mě napálil. A v zatáčce ta tragédie vůbec nedrží.
Jak za to mohl Start Stop? To nějak nechápu.
Aha...euro šlechtici páchají dobro na doporučení expertní komise. Lidi, kteří dosuď sáhli po základních modelech Dacie, renaultu, apod, ty teď naženou do bazarů a tím pádem i do servisů. Takže těmto lidem se vůz celkově prodraží a nic z toho. Místo kamery stačí levné akustické senzory, místo měřáků na kolech, odečet z abs. Euro šlechticům zdar! Asi se vydám poprvé v životě k volbám do ep. Jenže problém je, že ať zvolím koho zvolím, tak až uvidí výplatní pásku + služební byt, limuzínu, řidiče, náhrady, tak zavře hubu.
Ať hlavně přidají tester na alkohol a drogy.
Evropský parlament by měli přestěhovat na Sibiř. Aby začal řešit nějaké konkrétní věci. Například jak tam přežít. A ne vymýšlet hlouposti.
Kdyby dali povinnou kameru, tak souhlasím, ale jinak tohle vše... kde je svoboda? Je třeba dojít k volbám do Evropského parlamentu a nevolit ty levičácké zelenorudé mozky, co vymýšlejí hromadu kravin.
Tak mne napada, ze to uz bude na palube cele senzoricke pole. Ted uz jen cekam, kdy prijde povinnnost predavat tato data on-line statnim uradum, predevsim tedy jeho represivnim slozkam. Proc by se mela Policie obtezovat kamkoliv do terenu osobne, kdyz bude moci "pomahat a chranit" policejni AI okamzite a uplne kazdeho, kdoz "prekrocil ci porusil". Uplny policejni raj!
Bude to brzo a nebude to dělat policie, to by byl pro tuhle roli zbytečnej mezičlánek. Bude nám vysvětleno jak to vlastně všem ušetří, když to půjde rovnou "úředníkovi na stůl"
Něco podobného mám v auto kameře. ADS. Vyjetí z pruhu to hlásí i na přechodu pro chodce a popelnice kolem cesty vyhodnotí vždy jako blízké vozidlo. Pokud by mi auto vždy zabrzdilo, tak raději pujdu pěšky.
Jenže to máš v kameře za pár šupů. Tam toho moc čekat nemůžeš. V autě je to kombinace kamery a radaru, v dobrým autě to funguje spolehlivě.
to bude bouraček,....chodec vystrčí z prdele čumák mezi auty, (mimo přechod, takže bez práva přednosti)....antikolizní systém prvního auta to zašlápne,....a dalších pět bez něj, skončí v kufru toho před sebou,.....jooooo to bude věc
Co takhle bezpečný odstup, to ti nic neříká?
Chytrolíne, bezpečný odstup je ti k ničemu, když řidič za tebou nový systém mít nebude a nebude dávat 100% pozor. Nejvíc nehod bude právě v období, kdy nebudou mít všechna auta tento systém a to bude dlouho vzhledem k průměrnému stáří vozového parku v ČR.
Píšeš blbosti. Není to náhodou jedno, jestli to před tebou zašlápne řidič nebo automatika? Navíc když třeba nevidíš důvod toho zabrždění. To auto nebrzdí víc než řidičova noha, ale dřív.
No ty jsi mi ale inteligent. Když nebude dávat pozor a bude mít systém brzdění, druhé auto zastaví za prvním, které ten systém zastaví z nějakého jiného důvodu. Pokud druhé auto mít systém nebude a řidič nebude dávat pozor, nastane kolize. Je na tom něco k nepochopení??? Já jsem rozhodně pro tento systém, pokud bude dobře vyladěn.
Máš naprostou pravdu. Opravdu nechápu co na tom nechápeš. A jaký bude rozdíl když první auto mít ten systém nebude a bude brzdit jenom řidič? Tak ten blb co nečumí na cestu to do něj napálí zrovna tak. Nebo snad ne? Vrať řidičák, jestli nějaký vůbec máš.
Svatá prostoto. Píšeš o něčem, o čem tady řeč není a ještě se divíš.
Nejhorší je srážka s blbem a na to bohužel žádná automatika neexistuje. :-D
Vzdej to. Tenhle člověk má dost často problém pochopit obsah psaného textu a i když se mu to podává na uhelce, stejně si mele svou. Ztráta času.
Toho bych se nebal. ;-) Chodcu, jez zvladaji vystrkovat cumak z prdele tolik nebude. Kdyz uz totiz clovek v prdeli cumak ma, vetsinou jej uz vystrcit nedokaze. :-D :-D :-D
NAS*AT!!!
Všechny tyhle kraviny jen rozptyluje. Zlatý auta kolem roku 2000. Kdy vrcholem byla kůže a možné nemožné v elektrice. Koupím takový auto a do žije se mnou.
Hmmmm, automatické brždění fakt rozptyluje. To jsou moudra.
Nejsem z toho zrovna nadseny, ale pro mne za mne at to klidne povinne je. Navyseni ceny neresim. Co opravdu resim, je funkcnost tech systemu. Euro NCAP dava hvezdicky za jejich pritomnost, lec jejich funkci uz neresi. Nezridka mam pocit, ze v pripade nekterych aut jsou spise ridici na obtiz nez ku pomoci.
Funkcnost automatickeho brzdenia podrobne analyzoval test IIHS (US) pri 11 SUV a vacsina fungovala. Testovali tri bezne scenare:- prechod cez cestu, - vybehnutie spoza auta dospely/dieta pri roznych rychlostiach (do 60km/h)- chodec na okraji cestyhttps://www.iihs.org/iihs/news/desktopnews/saf... ... https://autobible.euro.cz/chrani-suv-chodce-foreste... ... Pri "vybehnuti spoza auta" mali aut. systemy menej ako 2 sekundy na to, aby ubrzdili. A vacsina SUV ubrzdila, vsetky rychlosti dospely/dieta zvladla len RAV4 a Forester.Co je klucove? Vacsina vodicov by mala velke problemy ubrzdit, ak by netusili, ze niekto je za autom a chysta sa vybehnut. Inymi slovami, uz sucasne systemy dokazu niekedy lepsie reagovat ako vodic a ich schopnosti sa zlepsuju. Podla studie by tieto systemy mohli znizit pocet umrti az o 60% (napr. system Subaru podla statistiky znizuje nehodovost chodcov o 35%)Velka pomoc je aj ochrana pred mikrospankom na dialnici (udrziavanie pruhu). Proste raz za 200.000 km sa mikrospanok moze stat a nasledky by boli fatalne.EU strieda dobre a nevhodne navrhy, ale toto je uzitocna vec. Na automobilky musi niekto tlacit, vid. narast bezpecnosti v crashtestoch.
Ulevím si, ale budu u toho hnusný a hrubý macho. Kdyby se nedávaly řidičáky každému, jen za účast v autoškole, tak by se tohle nemuselo řešit. V době, kdy jsem dělal řidičák, tak by ho z těch dnešních řidičů dostala maximálně polovina lidí. Nijak se tím nechlubím (ono taky není proč) ale pro úplnost podotýkám, že jsem ujel dost přes milion kilometrů po Evropě a USA. A největší střet, který jsem měl, byl s kancem. Ohnul jsem o něj RZ. .
O kvalitách dnešních a dřívějších řidičů leccos vypoví i statistiky nehodovosti a těch, kteří zemřeli při nehodě. Netvrdil bych, že byli řidiči dříve lepší, navíc v porovnání na hustotu provozu.https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/nehody-2016... ...
Nevím, kde jsi přišel na hloupost, že by dnešní řidiči takhle neuspěli. Neuvádíš dobu, kdy jsi ten řidičák dělal, tak je to jen pusté tlachání o ničem. I tak před dost léty jezdilo o hodně méně aut a byly výrazně pomalejší. I za těchto podmínek bylo dost smrtelných nehod na počet aut v provozu. To není o neumění řídit, to je o netoleranci, bezohlednosti, předvádění se a hlouposti jedinců. Včera jsem jel autem a odbočoval z hlavní cesty, na Slovensku na vedlejší a málem mě sundala ženská vyjíždějící z vedlejší cesty, která sledovala provoz asi jen před sebou a neuvažovala, že z opačné strany mají auta také přednost. Viděl jsem její, i její spolujezdkyně, vyděšený výraz ve tváři, obě měly ruce nad hlavami, naštěstí řidička alespoň zabrzdila včas, ale volant z rukou pustila, auto Audi. https://www.google.cz/maps/@49.4771021,18.79311... ... !3m6!1e1!3m4!1srk5240WD0HqaQ7qRCrEEYw!2e0!7i13312!8i6656?hl=csNěkolik minut před tímto mne předjelo na cestě BMW, odhadem rychlostí asi 170 km/hod, když jsem viděl, jak rychle se mi vzdaluje, a hodně rychle pokračovalo takto i v obci. Za chvíli jsem ho dojel a nechápal, co tak najednou tak výrazně zpomalil. Pochopil jsem to v momentě, kdy auto před ním začalo odbočovat, bylo policejní (BMW české, policejní slovenské).
Ehm, sám sis svými příklady odpověděl, kdo všechno by zřejmě nedostal začátkem šedesátých let řidičák. Nevím, že by se jezdilo pomaleji, neb rychlost byla tenkrát mimo obec neomezená a v obci mezi 22:00 a tuším 5:00 taky. Řidič se pozná podle toho, že umí předvídat a umí se ovládat. Toho velká část dnešních osob za volantem nní schopna.Škoda, že psychotesty nejsou povinné. A mimochodem, radary a infrasnímače taky předvídat neumí. Budou vždy reagovat až na vzniklou situace. Ke které by vůbec nemuselo dojít, kdyby osoby za volantem byli řidiči. A tak dokola. :-)
Nechci se tě dotknout, ale kolik je ti let, že vzpomínáš šedesátá léta, ještě počátkem devadesátých let jsem jezdil po silnici, čtyřproudové, na kole, nebyl tam zákaz pro kola a jen sem tam tam projelo auto. Dnes se z této silnice stává dálnice a provoz je tam velice hustý. Tím jen chci říci, že aut na cestách bylo velice málo, nejezdilo se autem kvůli kdejakému prdu, jako dnes, a maximálka běžných škodovek byla někde kolem 150 km/ hod. Dnes to zvládne bezproblémově kdejaká plečka. V šedesátých létech jezdily ještě po silnicích hojně koňské povozy, které rozvážely uhlí... a sem tam auto. To si snad ani nemůžeš pamatovat, když to srovnáváš dneškem.Pamatuji si, jak jsem jel někdy v roce 1985 s kamarádem, který vlastnil Škodu 125 a zkoušel jet co to dá, zrovna po výše vzpomínané silnici, a při tachometrové rychlosti 145 km/hod to vzdal. Jednak to již nechtělo moc zrychlovat a oba jsme začali mít pocit, že za chvíli vzlétneme, auto začínalo být nestabilní.V ropce 2009 bylo registrováno v Česku asi 4,4 miliónů aut, dvakrát více, než v roce 1989. Dnes je registrováno 5.5 miliónů aut.https://www.idnes.cz/auto/historie/pocet-aut-v... ... To není o neumění řídit, to je o tom, že jeden jel jako prase a druhý, druhá, nestíhala řešit problémy v husté dopravě. A zapomněl jsem na třetího a čtvrtého. Třetí se nás, více aut, pokusil předjet, podjet, ve stoupání pruhem pro pomalá vozidla, ve předu brzdilo provoz pomalu jedoucí auto (čtvrtý řidič), které neuhnulo do pomalého pruhu, a když zjistil, že to nezvládne, tak se začal do mne zprava tlačit a přestal až po tom, když jsem na něj začal troubit a strašně se za volantem rozčiloval, auto Hyundai i20. Obchvat Jablunkova.https://www.google.cz/maps/@49.5718352,18.74254... ... !3m6!1e1!3m4!1sqLRVHRQvGrKsletrybz-BQ!2e0!7i13312!8i6656?hl=csTakže tentokráte úmyslný brzdič provozu a následoval řidič, který si myslí, že může také všechno, bezohledný.Potom následovalo to BMW.
https://www.google.cz/maps/@49.5717463,18.74258... ... !3m6!1e1!3m4!1sz2Lvm8G9mqgYPNKzN9vyEA!2e0!7i13312!8i6656
Nějak to blbne a nechce to udělat správně. Do třetice, potom na to kašlu.https://www.google.cz/maps/@49.5700707,18.74365... ... !3m6!1e1!3m4!1sJYCqqy8F9c0lffpRgxt5KQ!2e0!7i13312!8i6656
Teoreticky by to mohlo jit pres nektery zkracovac adres, napriklad bit.ly: https://bit.ly/2Sok7XN...
Díky, funguje, tohle jsem nikdy neřešil.https://bit.ly/2IBwYpU...
Tyhle nesmysli taky nemusim. Uz takove mam vlastne dve.
nesmysli hmmm
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.