Evropský parlament chce nouzové brzdění a další, jako povinnou výbavu

Hlídání dopravních značek, sledování pohybu za vozem, nebo černá skříňka v případě nehody. To všechno se má stát do dvou let základní výbavou.

Nouzové brzdění. Někteří z vás určitě vědí, o co jde. Auto vybavené tímto systémem snímá radarem či kamerou dění před předním nárazníkem a v případě potenciálního nebezpečí dokáže samo zastavit. U některých automobilů je tato funkce spíše otravná, ale ve výsledku to již zabránilo nejedné kolizi.

JLR chce zvýšit důvěru v autonomní vozy. Přišel s velmi prostým řešením

JLR chce zvýšit důvěru v autonomní vozy. Přišel s velmi prostým řešením

Tento systém je k mání většinou v rámci příplatkové výbavy, některé vozy ho ale mají už ve standardu. Evropský parlament však nyní prosazuje, aby tento a další asistenty, měly ve standardu všechny vozy. Legislativa byla navržena již v loňském roce v rámci zvýšení bezpečnosti na pozemních komunikacích.

Zmizí Ford z Velké Británie? Automobilka se připravuje na tvrdý brexit

Zmizí Ford z Velké Británie? Automobilka se připravuje na tvrdý brexit

Hlasování proběhne příští měsíc, a pokud dopadne pozitivně, vejde legislativa v platnost již za dva roky. Evropská rada pro bezpečnost na silnicích odhaduje, že přidání těchto asistentů do standardu zachrání během 15 let až 25.000 životů.

Mezi povinné systémy by měly patřit:

  • Pokročilý systém nouzového brzdění
  • Varování při opuštění jízdního pruhu
  • Hlídání dopravních značek
  • Systém měření alkoholu v dechu
  • Sledování únavy řidiče
  • Systémy prevence rozptylování pozornosti
  • Signalizace nouzového zastavení
  • Sledování pohybu za vozidlem
  • Černá skříňka

Většina těchto systémů je již pro některé vozy standardem. Jejich přítomnost je totiž nutná k maximálnímu počtu hvězdiček v nárazových testech Euro NCAP. Podle komise by se ale tyto systémy měly nacházet opravdu v každém evropském autě. Pokud uspějí, tak zatím nemůžeme určit, zdali to bude mít nějaký vliv na ceny. Mírné plošné zdražení tu ale možné je.

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků