Evropský parlament chce nouzové brzdění a další, jako povinnou výbavu

Hlídání dopravních značek, sledování pohybu za vozem, nebo černá skříňka v případě nehody. To všechno se má stát do dvou let základní výbavou.

Nouzové brzdění. Někteří z vás určitě vědí, o co jde. Auto vybavené tímto systémem snímá radarem či kamerou dění před předním nárazníkem a v případě potenciálního nebezpečí dokáže samo zastavit. U některých automobilů je tato funkce spíše otravná, ale ve výsledku to již zabránilo nejedné kolizi.

JLR chce zvýšit důvěru v autonomní vozy. Přišel s velmi prostým řešením

JLR chce zvýšit důvěru v autonomní vozy. Přišel s velmi prostým řešením

Tento systém je k mání většinou v rámci příplatkové výbavy, některé vozy ho ale mají už ve standardu. Evropský parlament však nyní prosazuje, aby tento a další asistenty, měly ve standardu všechny vozy. Legislativa byla navržena již v loňském roce v rámci zvýšení bezpečnosti na pozemních komunikacích.

Zmizí Ford z Velké Británie? Automobilka se připravuje na tvrdý brexit

Zmizí Ford z Velké Británie? Automobilka se připravuje na tvrdý brexit

Hlasování proběhne příští měsíc, a pokud dopadne pozitivně, vejde legislativa v platnost již za dva roky. Evropská rada pro bezpečnost na silnicích odhaduje, že přidání těchto asistentů do standardu zachrání během 15 let až 25.000 životů.

Mezi povinné systémy by měly patřit:

  • Pokročilý systém nouzového brzdění
  • Varování při opuštění jízdního pruhu
  • Hlídání dopravních značek
  • Systém měření alkoholu v dechu
  • Sledování únavy řidiče
  • Systémy prevence rozptylování pozornosti
  • Signalizace nouzového zastavení
  • Sledování pohybu za vozidlem
  • Černá skříňka

Většina těchto systémů je již pro některé vozy standardem. Jejich přítomnost je totiž nutná k maximálnímu počtu hvězdiček v nárazových testech Euro NCAP. Podle komise by se ale tyto systémy měly nacházet opravdu v každém evropském autě. Pokud uspějí, tak zatím nemůžeme určit, zdali to bude mít nějaký vliv na ceny. Mírné plošné zdražení tu ale možné je.

Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

včera | Miro Mihálik | 8 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 36 příspěvků
Minitest Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT: Litrový premiant za super peníze

Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT (minitest)

Zavazadlový prostor větší než u dosavadního lídra kategorie, příznivá cena a úsporný naftový motor. Kia Ceed SW tahá trumfy z rukávu jeden za druhým.

14.  3.  2019 | Vladimír Kadera | 67 příspěvků