Evropský Ford stahuje čtyřválcový Mustang. Není o něj zájem, V8 kraluje

Ford Mustang jste mohli mít se čtyřválcem či osmiválcem. Ukázalo se ale, že když už jde Evropan pro toto auto, nedělá moc kompromisy.

Automobilka Ford dříve v tomto roce vyslovila závazek, že její modelové portfolio bude od roku 2030 už jen čistě elektrické. Dá se tak říct, že pokud chcete její zbrusu nový sportovní model se spalovacím motorem, je nejvyšší čas začít pořádně šetřit. Na výběr je toho totiž docela dost. Značka nabízí modely Fiesta, Focus a Puma ve verzích ST a pak také legendární Mustang.

Mild-hybridní Fordy Puma a Fiesta dostanou nově i automatickou převodovku

Mild-hybridní Fordy Puma a Fiesta dostanou nově i automatickou převodovku

Aktuální generace Fordu Mustang vstoupila do Evropy s osmiválcem a čtyřválcem EcoBoost. Slabší motor sloužil jako levnější alternativa, která si neřekla ani o tolik paliva. Když vůz vstoupil na český trh, stál s tímto motorem 1.134.900 Kč, zatímco s osmiválcem 1.248.900 Kč. Udávaná kombinovaná spotřeba pak byla u čtyřválce o 3,4 litru menší.

Čtyřválec se však na evropských trzích neprodával tak jak se očekávalo a postupně se začal tiše vytrácet. Nyní zmizel i z dalších trhů, mezi kterými jsou třeba Německo, Itálie, Španělsko a Francie. V nabídce již delší dobu není ani v České republice. Ukázalo se, že když si někdo chce splnit tento americký sen, nedělá kompromisy a jde rovnou do V8.

TEST Ford Mustang Bullitt: Všechno nejlepší, Franku!

TEST Ford Mustang Bullitt: Všechno nejlepší, Franku!

Britské zastoupení automobilky uvedlo magazínu Autocar, že čtyřválec měl na prodejích modelu jen 15% podíl, není tak moc důvodů jej v nabídce ponechávat. Ford Mustang 2.3 EcoBoost tak třeba zůstal v Americe. Čeští zákazníci si mohou koupit Ford Mustang s motorem V8 o výkonu 330 kW za cenu od 1.349.000 Kč s karoserií fastback a manuální převodovkou.

Ford

Henry Ford založil michiganskou automobilku v roce 1903 a proslul zavedením postupů sériové výroby s využitím montážních linek. Tak vznikl první cenově dostupný vůz: Ford model T.

Ford Fiesta •  Ford Focus • Ford Mondeo • Ford S-Max • Ford Galaxy • Ford C-Max • Ford EcoSport • Ford Mustang • Ford Puma • Ford Kuga • Ford Explorer • Ford Tourneo Courier

TEST Ford Explorer 3.0 V6 EcoBoost Hybrid: Obr se bez zásuvky neobejde

Ford Explorer 3.0 V6 EcoBoost

Je vám Ford Galaxy malý? Chcete plnotučné SUV s výkonem Mustangu? Milujete ticho? Pokud jste odpověděli třikrát ano, vlajková loď americké značky na českém trhu může být to pravé.

včera | Richard Herbich
TEST SsangYong Korando 1.5 T-GDI 4x4: Vše, co potřebujete. Za míň, než čekáte

SsangYong Korando 1.5 TGDI

SsangYong Korando se hlásí v redakční garáží počtvrté. Tentokrát v plné náloži jako borec se čtyřkolkou a automatem.

16.  4.  2021 | Vladimír Kadera | 1 příspěvek
TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG R-Line Variant: Nejlepší jízda na trhu?

VW Golf 1.5 eTSI DSG R-Line Variant

Volkswagen Golf Variant prodělal mezigeneračně více změn, než se může na první pohled zdát. Vyzkoušeli jsme sportovněji střiženou verzi R-Line se 150koňovým turbobenzinem a popravdě toho není moc ke kritizování.

14.  4.  2021 | Jan Mička