Evropský Ford snižuje spotřebu svých dieselů

Od prosince 2008 zařadí Ford do nabídky modifikované modely C-Max 1,6 TDCi a Kuga 2,0 l TDCi FWD, jejichž emise skleníkových plynů spadají v řadě evropských zemí do příznivějších daňových sazeb. Vylepšené vozy S-Max a Galaxy sjíždějí z výrobních linek již od září. Ford C-Max 1,6 l Duratorq TDCi ve verzích s výkonem 66 a 80 kW nyní produkuje pouze 119 gramů CO2 na jeden kilometr jízdy, což je nejnižší hodnota v dané kategorii. C-Max tak spadá – jako vůbec jediný model ve svém segmentu – do nejnižší daňové sazby pro vozy s emisemi CO2 do 120 g/km. Odpovídající měrou poklesla samozřejmě rovněž spotřeba paliva, která nyní v kombinovaném cyklu činí 4,5 l/100 km. V mimoměstském cyklu si pak C-Max vystačí jen s 3,7 l/100 km.

Také crossover Ford Kuga 2,0 TDCi s pohonem předních kol je nyní hospodárnější. Při emisích 159 g/km a kombinované spotřebě 6,1 l/100 km se Kuga v mnoha evropských zemích „vejde“ do atraktivnějších daňových sazeb. Hospodárností zaujme také Kuga s pohonem všech kol, který na stokilometrové vzdálenosti spotřebuje 6,4 l paliva. V obou případech je Kuga poháněna vznětovým agregátem Ford 2,0 l Duratorq TDCi o výkonu 100 kW a nejvyšším točivém momentu 320 Nm. Motor je standardně osazen filtrem pevných částic (DPF). Za nízké hodnoty spotřeby paliva vděčí vozy C-Max a Kuga řadě technických inovací, jako je například „režim spánku“ pro elektrohydraulický posilovač řízení (EHPAS).

Motorizace 2,0 l Duratorq TDCi (o výkonu 85 a 103 kW) se šestistupňovou přímo řazenou převodovkou má nyní kombinovanou spotřebu na úrovni 6,1 l/100 km. Velké modely Fordu v hospodárnějším a šetrnějším provedení z montážních linek sjíždí již od září 2008.

Na ještě šetřivější zákazníky mysllí Ford řadou modelů ECOnetic. Nejnovější přírůstek v této „rodině“, Fiesta ECOnetic je poháněn vznětovým agregátem 1,6 l Duratorq TDCi o výkonu 66 kW. Díky speciální kalibraci spotřebuje motor v kombinovaném cyklu jen 3,7 l/100 km. Emise CO2 činí 98 g/km, což je nejméně v daném tržním segmentu i v celém produktovém portfoliu evropského Fordu. Na většině evropských trhů se nová Fiesta ECOnetic začne prodávat ještě před koncem letošního roku. V nabídce Fordu se zařadí po bok modelů Ford Mondeo ECOnetic a Ford Focus ECOnetic. V blízké budoucnosti se varianty ECOnetic dočká také nový Ford Ka.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Fordy C-Max, Ka, Kuga, Mondeo a S-Max

 

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků