Evropský Ford snižuje spotřebu svých dieselů

Od prosince 2008 zařadí Ford do nabídky modifikované modely C-Max 1,6 TDCi a Kuga 2,0 l TDCi FWD, jejichž emise skleníkových plynů spadají v řadě evropských zemí do příznivějších daňových sazeb. Vylepšené vozy S-Max a Galaxy sjíždějí z výrobních linek již od září. Ford C-Max 1,6 l Duratorq TDCi ve verzích s výkonem 66 a 80 kW nyní produkuje pouze 119 gramů CO2 na jeden kilometr jízdy, což je nejnižší hodnota v dané kategorii. C-Max tak spadá – jako vůbec jediný model ve svém segmentu – do nejnižší daňové sazby pro vozy s emisemi CO2 do 120 g/km. Odpovídající měrou poklesla samozřejmě rovněž spotřeba paliva, která nyní v kombinovaném cyklu činí 4,5 l/100 km. V mimoměstském cyklu si pak C-Max vystačí jen s 3,7 l/100 km.

Také crossover Ford Kuga 2,0 TDCi s pohonem předních kol je nyní hospodárnější. Při emisích 159 g/km a kombinované spotřebě 6,1 l/100 km se Kuga v mnoha evropských zemích „vejde“ do atraktivnějších daňových sazeb. Hospodárností zaujme také Kuga s pohonem všech kol, který na stokilometrové vzdálenosti spotřebuje 6,4 l paliva. V obou případech je Kuga poháněna vznětovým agregátem Ford 2,0 l Duratorq TDCi o výkonu 100 kW a nejvyšším točivém momentu 320 Nm. Motor je standardně osazen filtrem pevných částic (DPF). Za nízké hodnoty spotřeby paliva vděčí vozy C-Max a Kuga řadě technických inovací, jako je například „režim spánku“ pro elektrohydraulický posilovač řízení (EHPAS).

Motorizace 2,0 l Duratorq TDCi (o výkonu 85 a 103 kW) se šestistupňovou přímo řazenou převodovkou má nyní kombinovanou spotřebu na úrovni 6,1 l/100 km. Velké modely Fordu v hospodárnějším a šetrnějším provedení z montážních linek sjíždí již od září 2008.

Na ještě šetřivější zákazníky mysllí Ford řadou modelů ECOnetic. Nejnovější přírůstek v této „rodině“, Fiesta ECOnetic je poháněn vznětovým agregátem 1,6 l Duratorq TDCi o výkonu 66 kW. Díky speciální kalibraci spotřebuje motor v kombinovaném cyklu jen 3,7 l/100 km. Emise CO2 činí 98 g/km, což je nejméně v daném tržním segmentu i v celém produktovém portfoliu evropského Fordu. Na většině evropských trhů se nová Fiesta ECOnetic začne prodávat ještě před koncem letošního roku. V nabídce Fordu se zařadí po bok modelů Ford Mondeo ECOnetic a Ford Focus ECOnetic. V blízké budoucnosti se varianty ECOnetic dočká také nový Ford Ka.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Fordy C-Max, Ka, Kuga, Mondeo a S-Max

 

bazar

Ford Focus C-Max 1,8
Rok výroby: 2008
Stav: 151 537 km
Cena: 126 000 Kč
Ford Transit 2,2
Rok výroby: 2011
Stav: 46 069 km
Cena: 280 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 114 106 km
Cena: 170 000 Kč
Ford Kuga 2
Rok výroby: 2009
Stav: 163 746 km
Cena: 270 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2006
Stav: 191 512 km
Cena: 74 000 Kč
Ford Galaxy 1,9
Rok výroby: 2003
Stav: 264 460 km
Cena: 76 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků
Test Alfy Romeo Stelvio: Italové naučili SUV jezdit! A kde je problém?

Alfa Romeo Stelvio

První sportovně-užitkový vůz od Alfy Romeo má poctivý základ, díky kterému nabízí skvělé jízdní vlastnosti. Jak si ale stojí v dalších disciplínách?

8.  8.  2017 | Milan Lažanský | 13 příspěvků