Evropský Ford snižuje spotřebu svých dieselů

Od prosince 2008 zařadí Ford do nabídky modifikované modely C-Max 1,6 TDCi a Kuga 2,0 l TDCi FWD, jejichž emise skleníkových plynů spadají v řadě evropských zemí do příznivějších daňových sazeb. Vylepšené vozy S-Max a Galaxy sjíždějí z výrobních linek již od září. Ford C-Max 1,6 l Duratorq TDCi ve verzích s výkonem 66 a 80 kW nyní produkuje pouze 119 gramů CO2 na jeden kilometr jízdy, což je nejnižší hodnota v dané kategorii. C-Max tak spadá – jako vůbec jediný model ve svém segmentu – do nejnižší daňové sazby pro vozy s emisemi CO2 do 120 g/km. Odpovídající měrou poklesla samozřejmě rovněž spotřeba paliva, která nyní v kombinovaném cyklu činí 4,5 l/100 km. V mimoměstském cyklu si pak C-Max vystačí jen s 3,7 l/100 km.

Také crossover Ford Kuga 2,0 TDCi s pohonem předních kol je nyní hospodárnější. Při emisích 159 g/km a kombinované spotřebě 6,1 l/100 km se Kuga v mnoha evropských zemích „vejde“ do atraktivnějších daňových sazeb. Hospodárností zaujme také Kuga s pohonem všech kol, který na stokilometrové vzdálenosti spotřebuje 6,4 l paliva. V obou případech je Kuga poháněna vznětovým agregátem Ford 2,0 l Duratorq TDCi o výkonu 100 kW a nejvyšším točivém momentu 320 Nm. Motor je standardně osazen filtrem pevných částic (DPF). Za nízké hodnoty spotřeby paliva vděčí vozy C-Max a Kuga řadě technických inovací, jako je například „režim spánku“ pro elektrohydraulický posilovač řízení (EHPAS).

Motorizace 2,0 l Duratorq TDCi (o výkonu 85 a 103 kW) se šestistupňovou přímo řazenou převodovkou má nyní kombinovanou spotřebu na úrovni 6,1 l/100 km. Velké modely Fordu v hospodárnějším a šetrnějším provedení z montážních linek sjíždí již od září 2008.

Na ještě šetřivější zákazníky mysllí Ford řadou modelů ECOnetic. Nejnovější přírůstek v této „rodině“, Fiesta ECOnetic je poháněn vznětovým agregátem 1,6 l Duratorq TDCi o výkonu 66 kW. Díky speciální kalibraci spotřebuje motor v kombinovaném cyklu jen 3,7 l/100 km. Emise CO2 činí 98 g/km, což je nejméně v daném tržním segmentu i v celém produktovém portfoliu evropského Fordu. Na většině evropských trhů se nová Fiesta ECOnetic začne prodávat ještě před koncem letošního roku. V nabídce Fordu se zařadí po bok modelů Ford Mondeo ECOnetic a Ford Focus ECOnetic. V blízké budoucnosti se varianty ECOnetic dočká také nový Ford Ka.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Fordy C-Max, Ka, Kuga, Mondeo a S-Max

 

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků