Evropský Ford šetří. Zruší některé modely a vynechá letošní autosalon v Paříži

Evropský Ford šetří. Zruší některé modely a vynechá letošní autosalon v Paříži

Automobilku Ford čeká na evropském trhu šetření. Ačkoli prodeje se nevyvíjejí vůbec špatně a firma se v Evropě po letech vrátila do černých čísel, náklady jsou stále velmi vysoké. Ford má plán, jak tento rok jen v evropském regionu ušetřit přibližně 200 milionů dolarů (4,8 miliardy korun).

Ford bude propouštět a změní svou zaměstnaneckou politiku. Je to součástí zeštíhlování, kterého se týká i zavření třech továren v Evropě od roku 2013. Výrobní náklady se mají snížit o asi sedm procent a Ford plánuje šetřit prakticky ve všech oblastech od samotné výroby po logistiku.

Test Ford Mustang 2.3 EcoBoost Convertible: Velmi stylové „Mondeo“

Test Ford Mustang 2.3 EcoBoost Convertible: Velmi stylové „Mondeo“

Součástí úspor bude ale také konec výroby modelů, které nepřinášejí očekávaný obchodní výsledek. Jedním takovým může být třeba malý Ford Ka, který se vyrábí v polském Tychy spolu s Fiatem 500. Šetření může dopadnout i na jednotlivé karosářské varianty.

Evropský Ford mění i marketingovou strategii. Letos se například nezúčastní autosalonu v Paříži, který je považován za jednu z největších automobilových výstav v celém roce. Časový harmonogram výstavy prý nezapadá do plánu Fordu, který by tu zřejmě neměl co ukázat, píší Automotive News.

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

včera | Milan Lažanský | 40 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 25 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků