Evropský Ford opět zvýšil tržní podíl

Ford of Europe v srpnu dosáhl na 19 nejvýznamnějších trzích Evropy zvýšení podílu o 0,4 procentního bodu, přestože automobilový trh jako celek pokračoval v oslabování. V srpnu totiž činil tržní podíl Fordu 8,0 procent, za prvních osm měsíců roku 2008 pak zůstává na stabilní hodnotě 8,6 procenta.

Od ledna do konce srpna prodal evropský Ford 1 253 600 vozidel, což představuje zlepšení o 0,4 procenta (5 500 vozů). Slabší výsledky na devatenácti tradičních trzích byly vyváženy pokračujícím růstem v Rusku, kde Ford zaznamenal zvýšení prodejů o více než 36 procent, tedy na 11 900 vozů. Na devatenácti evropských trzích Ford prodal v tomto období 72 300 vozidel, tedy meziročně o 14,5 procenta méně. Největší zájem byl o modely Focus (18 000 kusů), Fiesta (14 900) a Transit  (9 400). Ve Francii se vozy Fiesta, S-MAX a C-MAX staly nejúspěšnějšími dováženými modely ve svých třídách.

I přes nepříznivé ekonomické klima v Německu a Velké Británii si zde Ford vedl poměrně dobře. Německo s 18 000 prodanými automobily bylo v srpnu pro Ford největším trhem. Ve Velké Británii Ford prodal celkem 12 600 automobilů a zaznamenal tak největší tržní podíl (16,1 %) od roku 2003. Během dosavadních osmi měsíců prodal Ford of Europe na 19 nejvýznamnějších trzích 1 013 400 vozidel, přičemž jedenáct z těchto trhů zaznamenalo růst. Prodeje na všech jednapadesáti hlavních trzích se vyšplhaly o 0,4 % vzhůru, na 1 253 600 vozů.

Největší zájem o vozy Ford panoval ve sledovaném období ve Velké Británii, kde si některý model značky pořídilo 280 400 zákazníků. Modrý ovál tak získal na tamním trhu podíl 16,4 procenta. Následuje druhé Německo s 157 700 prodanými vozy (nárůst o 5,5 %)  a Francie s 98 100 kusy (plus 10,4 %). Ve Španělsku si Ford dokázal udržet vedoucí postavení na trhu, z nějž pro sebe získal podíl 9,6 procenta – o 0,2 procentního bodu více než v roce 2007.

Tržní podíl společnosti Ford of Europe se týká 19 tradičních evropských trhů s výjimkou Turecka a Ruska.
 

TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období

VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion

Nebude trvat dlouho a Arteon přenechá „funkci“ vlajkové lodi Volkswagenu nové generaci SUV Touareg. Než se tak stane, pojďme si něco říci o nejvýkonnějším provedení nabídky.

včera | Jan Mička | 9 příspěvků
Minitest Peugeot 308 GTi: Skvělý hot-hatch! Dokud nestisknete „Sport“

Peugeot 308 GTi (minitest)

Vyzkoušeli jsme vrcholnou verzi modelu 308 druhé generace po modernizaci. Dokazuje, že mezi rychlými hatchbacky si může vybrat každý přesně dle svých potřeb a přání.

17.  4.  2018 | Milan Lažanský
TEST Lexus IS 300h: Není dokonalý, ale má k tomu blízko

Lexus IS 300h

Absenci vznětového motoru automobilka Lexus vyvažuje hybridním ústrojím. A jsem toho názoru, že pro model IS je to ta nejlepší možná varianta.

14.  4.  2018 | Jan Mička | 27 příspěvků