Podle automobilky se jedná o nejschopnější produkční Mustang, který byl kdy nabízen zájemcům v Evropě.
Nedávno jsme se dozvěděli, že Ford ukončuje výrobu Mustangu Bullitt a model tedy mizí z nabídky rovněž v Evropě. Na místo vedle standardního GT se už však chystá další speciální verze amerického sporťáku. Ford totiž oficiálně potvrzuje příchod limitované verze Mach 1 do Evropy. Pro debut novinky si značka vybrala nyní probíhající Goodwood SpeedWeek.
Evropany určitě potěší, že si Mustang Mach 1 bere díly z vrcholných modelů Shelby GT500 a GT350, které normálně nejsou, respektive nebyly na starém kontinentu dostupné. Pod kapotou Machu 1 najdete vyladěnou verzi známého atmosféricky plněného V8 o objemu pěti litrů, který produkuje 460 koní (338 kW) a točivý moment 529 N.m, s omezovačem při 7500 ot./min.
Zájemci budou mít na výběr z nové, zesílené šestistupňové manuální převodovky Tremec či automatické 10stupňové převodovky s vylepšeným chlazením a přenastaveným softwarem pro rychlejší reakce.
Z Shelby GT350 si novinka vypůjčuje například sání a olejový chladič, zatímco třeba výfukový systém s aktivními klapkami a části zadní nápravy mají původ v GT500. Mimo to má Mach 1 poslední verzi adaptivního podvozku MagneRide, tužší stabilizátory a přední pružiny a vyladěná je i brzdová soustava. Na 19palcová kola jsou obuty pneumatiky Michelin Pilot Sport 4.
Vůči standardnímu Mustangu GT se Mach 1 odlišuje také aerodynamikou s novým splitterem, difuzorem a spoilerem pro zlepšení přítlaku o 22 %. V nabídce bude osm barevných kombinací modelu s pruhy na kapotě a na bocích.
Uvnitř se nachází sportovní kožené sedačky, kontrastní prošívání či plakety s pořadovým číslem modelu. Ve výbavě se objevuje standardně 12palcový digitální přístrojový štít, poslední verze infotainmentu SYNC 3, vyhřívání a ventilace sedaček i prémiový audiosystém B&O s 12 reproduktory.
Ford sice zmiňuje limitovanou produkci Mustangu Mach 1, zda však bude omezená počtem kusů nebo časově, to neupřesňuje. Na potvrzení prodeje v Česku si také budeme muset počkat.