Evropský Daihatsu Copen s novou technikou

Volant nalevo – to není jediná poznávací vlastnost evropské verze dvoudveřového Daihatsu Copen. Tento roadster bylo doposud možné dovézt jedině s pravostranným řízením a malým přeplňovaným čtyřválcem s objemem pouze 659 centimetrů kubických.

 

Daihatsu se rozhodlo s minimotorem skoncovat a pro Evropu postavilo novou jedna-trojku s maximálním výkonem 64 kW (87 k) a točivým momentem 120 Nm. Ten přes pětistupňovou převodovku přenáší svoji sílu na přední kola, které jsou obuty stejně jako ty zadní do pneumatik o rozměru 175/65 R14. Spotřebu výrobce uvádí 6 l na 100 km.

 

Co je ale ještě důležitější, Copen přináší do automobilového světa novinku v oblasti katalyzátorů. Vzácné kovy jsou u tohoto typu regenerovány, zatímco současné katalyzátory tyhle kovy pomaly spalují. To zajišťuje velmi nízké emise. Životnost tímhle novým systémem není nijak omezena, dokonce má být vyšší než u stávajících katalyzátorů, a to i přesto, že vzácných kovů je použito méně.

 

Na evropský trh je příchod Copenu naplánován na jar roku 2006. Jak na tom bude s cenou, zatím není známo.

 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

 

Klepněte pro větší obrázek

Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

včera | Milan Lažanský | 1 příspěvek
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
TEST Kia Stinger GT 3.3 T-GDI AWD: Díky, Alberte!

Kia Stinger GT 3.3 T-GDI AWD

Trvalo více než pět let, než Kia přetavila fantastický koncept GT v produkční auto. Najala na to ty správné lidi a výsledkem je gran turismo, který nemá v historii značky obdoby.

11.  1.  2018 | Jan Mička | 114 příspěvků