Evropský Daihatsu Copen s novou technikou

Volant nalevo – to není jediná poznávací vlastnost evropské verze dvoudveřového Daihatsu Copen. Tento roadster bylo doposud možné dovézt jedině s pravostranným řízením a malým přeplňovaným čtyřválcem s objemem pouze 659 centimetrů kubických.

 

Daihatsu se rozhodlo s minimotorem skoncovat a pro Evropu postavilo novou jedna-trojku s maximálním výkonem 64 kW (87 k) a točivým momentem 120 Nm. Ten přes pětistupňovou převodovku přenáší svoji sílu na přední kola, které jsou obuty stejně jako ty zadní do pneumatik o rozměru 175/65 R14. Spotřebu výrobce uvádí 6 l na 100 km.

 

Co je ale ještě důležitější, Copen přináší do automobilového světa novinku v oblasti katalyzátorů. Vzácné kovy jsou u tohoto typu regenerovány, zatímco současné katalyzátory tyhle kovy pomaly spalují. To zajišťuje velmi nízké emise. Životnost tímhle novým systémem není nijak omezena, dokonce má být vyšší než u stávajících katalyzátorů, a to i přesto, že vzácných kovů je použito méně.

 

Na evropský trh je příchod Copenu naplánován na jar roku 2006. Jak na tom bude s cenou, zatím není známo.

 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

 

Klepněte pro větší obrázek

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

dnes | Milan Lažanský | 6 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků