Evropský Daihatsu Copen s novou technikou

Volant nalevo – to není jediná poznávací vlastnost evropské verze dvoudveřového Daihatsu Copen. Tento roadster bylo doposud možné dovézt jedině s pravostranným řízením a malým přeplňovaným čtyřválcem s objemem pouze 659 centimetrů kubických.

 

Daihatsu se rozhodlo s minimotorem skoncovat a pro Evropu postavilo novou jedna-trojku s maximálním výkonem 64 kW (87 k) a točivým momentem 120 Nm. Ten přes pětistupňovou převodovku přenáší svoji sílu na přední kola, které jsou obuty stejně jako ty zadní do pneumatik o rozměru 175/65 R14. Spotřebu výrobce uvádí 6 l na 100 km.

 

Co je ale ještě důležitější, Copen přináší do automobilového světa novinku v oblasti katalyzátorů. Vzácné kovy jsou u tohoto typu regenerovány, zatímco současné katalyzátory tyhle kovy pomaly spalují. To zajišťuje velmi nízké emise. Životnost tímhle novým systémem není nijak omezena, dokonce má být vyšší než u stávajících katalyzátorů, a to i přesto, že vzácných kovů je použito méně.

 

Na evropský trh je příchod Copenu naplánován na jar roku 2006. Jak na tom bude s cenou, zatím není známo.

 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

 

Klepněte pro větší obrázek

Minitest Lexus LS 500 AWD: Pro ty, kteří vědí, co chtějí

Lexus LS 500 AWD (minitest)

Vrchol motorové nabídky vlajkové lodi Lexusu se musí spokojit s šesti válci. Bude mu to stačit?

dnes | Vladimír Kadera | 17 příspěvků
Řídili jsme nový Ford Ranger Raptor: Je perfektní! To nejdůležitější však schází

Ford Ranger Raptor (první svezení)

Ford Ranger Raptor dokazuje, že práce může být i zábava. Umí dřít, vypadá u toho skvěle a těžkým terénem jezdí jako pánbůh.

17.  5.  2019 | Jiří Baborský | 21 příspěvků
TEST Hyundai i30 N Fastback: Obří stádo koní v těsném výběhu

Hyundai i30 N Fastback

Vstup do světa ostrých aut se značce Hyundai povedl na výbornou již před dvěma lety. Nyní se modelová řada rozšiřuje. Bolístky zůstávají, jedna přibyla.

15.  5.  2019 | Vladimír Kadera | 149 příspěvků