Evropskou gigatovárnu na baterie plánuje i koncern Daimler

Společnost Daimler, pod níž patří zejména automobilka Mercedes-Benz, plánuje postavit novou gigatovárnu na akumulátory pro elektromobily. Vzniknout by měla nedaleko Berlína.

Jednou z nejdražších položek u elektromobilů, které svou cenou stále na konvenční vozy nestačí, jsou akumulátory. Zvrátit tuto skutečnost mají obří továrny na baterie, kterým se neřekne jinak, než gigafactory.

Jedna taková už existuje v Nevadě a provozuje ji automobilka Tesla a společnost Panasonic. Toto duo aktuálně shání ideální umístění druhého, tentokrát evropského, vydání továrny. Ve hře je stále i Ústecký kraj. Hovoří se i o třetím závodu v Číně a minimálně jednom dalším v USA.

VIDEO: Schumacherův syn vyzkoušel v Monaku 115 let starý Mercedes

VIDEO: Schumacherův syn vyzkoušel v Monaku 115 let starý Mercedes

V Německu však nechtějí být pozadu. Společnost Daimler, jejíž nejznámější značkou je Mercedes-Benz, má v plánech své elektrické budoucnosti i podobnou gigatovárnu, situovanou 130 kilometrů od Berlína.

Vše souvisí s novou podznačkou EQ, kterou Mercedes představil na posledním pařížském autosalonu. Prvním modelem této ofenzivy bude již v roce 2019 crossover vycházející ze stejnojmenného konceptu. Prohlédněte si jej v galerii:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Bližší informace o startu stavby, kapacitě, či dalších možných továrnách Daimler zatím nezveřejnil. Pokud však sázka na elektrickou budoucnost bude mít úspěch, očekávejme podobnou expanzi jako v případě Tesly. 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

včera | Miro Mihálik | 32 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků