Evropské trhy: Jásot u Mercedesů i prodejců Renaultu Clio

Z pěti největších trhů rostla pouze Británie, naopak nizozemský trh se propadl o více než třetinu.
Evropské trhy: Jásot u Mercedesů i prodejců Renaultu Clio

Letošní červen vs. loňský červen: minus 6,3 %. První pololetí 2013 vs. první pololetí 2010 minus 6,7 %. To jsou výsledky registrací nových osobních aut v Evropě, které nabízí k přemýšlení společnost JATO Dynamics zabývající se mj. sledováním vývoje automobilového trhu v Evropě.

Jediný pozitivní signál přináší už poněkolikáté za sebou Velká Británie, která jako jediná z pěti největších evropských automobilových trhů vykazuje rostoucí čísla (v porovnání s rokem 2012). Ani Německo, ani Itálie, Španělsko, či Francie i přes časté předpovědi a spíše vroucná přání analytiků nehlásí zlepšení. Zdá se, že odraz ode dna se ještě dlouho konat nebude.

Německo zapsalo do registrů o 8,1 % méně nových osobních automobilů v porovnání s loňským červnem, Itálii ubylo nových vozů o více než 10 procent, Španělsku o 4,2 %, Francii o 11,2 procenta.

Hluboký propad hlásí Kypr. Tamní dealeři přišli o více než 45 procent loňských červnových registrací. Nový člen Evropské unie Chorvatsko spadlo o takřka 25 procent, přes 26 procent méně se registrovalo nových automobilů v Rumunsku. Relativně stabilní trh v Nizozemsku spadl o hrozivých 35,8 %. Ani irských více než 20 procent nedává důvod k jásotu.

Ze 30 sledovaných států Evropy se do červnového plusu dostali kromě Velké Británie ještě Dánové (plus 9,1 %), Norové (plus 2,1 %), Belgičané (plus 1,7 %) a kupodivu také Portugalci (podle předběžných odhadů plus 1,5 %).

Jediná automobilka z první desítky, která se v porovnání s červnem i prvním pololetím 2012 dostala do kladných čísel, je Daimler a jeho Mercedes-Benz. Proti červnu 2012 si polepšila třícípá hvězda o 0,9 % a proti prvním šesti měsícům 2012 o 2,1 procenta. Červnový posun nahoru zaznamenal v Top 10 i Ford – o celých sedm procent. Mimo hlavní desítku je nejúspěšnější Dacia. V červnových i pololetních ukazatelích povyrostla o více než 12, respektive 17 procent.

Renault Clio počtvrté: elegantně, stylově, hospodárně

Renault Clio počtvrté: elegantně, stylově, hospodárně

Nejprodávanějším autem prvního pololetí byl VW Golf, ale na krk mu dýchá nová generace Renaultu Clio. To se v porovnání s minulým modelem prodává lépe o 31,7 procenta (červen 2012 – červen 2013) a za obě pololetí to vychází pro to letošní lépe o 17,8 %.

 

TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Mercedes-Benz S 560 kabrio: Bez střechy až do posledních paprsků

Mercedes-Benz S 560 kabrio

S faceliftem Mercedesu třídy S přišly na řadu i verze kupé a kabriolet. Testování sice připadlo na říjen, nemáte ale jediný důvod k obavám.

6.  11.  2018 | Milan Lažanský | 15 příspěvků
Minitest Ford Kuga 1.5 EcoBoost ST-Line: Důstojné stáří

Ford Kuga 1.5 EB ST-Line (minitest)

Ačkoli je Kuga průběžně modernizována, nic to nemění na skutečnosti, že patří k nejstarším SUV na trhu. Má ve svém věku, a navíc s malým benzínovým čtyřválcem pod kapotou, ještě co nabídnout?

5.  11.  2018 | Miro Mihálik | 17 příspěvků