Plyne to alespoň ze zjištění poradenské společnosti KPMG, jež zároveň naznačuje prognózu pro nejbližší budoucnost. Letošní únorové prodeje naznačují ve srovnání s únorem 2009 mírný nárůst. Stejně jako v lednu jsou ale stále pod úrovní roku 2008. Naplno se projevuje skutečný vliv krize na prodeje aut v některých zemích. Zejména Německo, které v průběhu roku 2009 vykazovalo slušné prodeje, čelí nyní opožděnému poklesu. V následujících měsících pravděpodobně prodeje ve srovnání s rokem 2009 poklesnou. Důvodem bude právě efekt šrotovného v roce 2009. Zájem o nová auta díky šrotovnému rostl od března 2009 tak, jak bylo v jednotlivých zemích zaváděno. Příští měsíce tedy zřejmě zaznamenáme výrazný pokles. Na jednotlivých trzích se tento pokles projeví vždy od měsíce, ve kterém bylo šrotovné zavedeno.