Evropské prodeje aut v květnu výrazně poklesly, některým značkám se ale dařilo

10 komentářů

Antizelený smrťák
16. června • 19:52

Od komunistické EU se nedá nic dobrého čekat:-D A smrt fotovoltaiceB-] za naše prachy

Petr
5. února • 0:45

co má ty primitive společného fotovoltaika s EU, cenotvorba byla jen na našich zákonodárcích, Bursíck navrhl, Šedivá z ČSSD s Urbanem z KSČM ješte zvýšili, to je typické u blblů, že za své průsvihy obviňují jiné

jogurt
16. června • 20:57

jo, fotovoltaika a trpaslíci, to je sice svinstvo, já bych ale raději viděl zmizení některých nebo raději všech redaktorů autorevue. Pan autor tohoto článku opět naprosto stupidním způsobem komentuje, čemu naprosto nerozumí. Kdyby totiž rozuměl ekonomice o něco víc, než autům (v obojím se jeho vědomosti blíží nule), jistě by si spočítal, že šrotovné v EU státní rozpočty nic nestálo. Ani jediné euro. Důvod je prostý: DPH ze zvýšených prodejů šrotovné pokrývá, na ceně většiny aut se totiž DPH podílí vyšší částkou, než je šrotovné.

Bob
17. června • 13:03

Debile, a perpetuum mobile funguje, že jo?
Takže když je u nás DPH 20 %, tak uděláme šrotovné na všechno 19 % a stát na tom vydělá :-D

kamil
17. června • 20:05

Ale on má pravdu, sice při 19% šrotovném by stát nevydělal, ale jeho snížením ano, protože nižší DPH znamená, že mají lidi více peněz, takže víc utrácí, to znamená vyšší zaměstnanost, čímž stát ušetří za sociální dávky a za zdravotní pojištění a k tomu vydělá na přímých daních z mezd a z více prodaných výrobků nebude ten propad DPH, tak razantní. Tento efekt se ale dostaví až za cca 2 roky, první 2 roky by stát prodělával. Taky je otázkou jak velké snížení DPH by muselo být, ale to asi nikdo nedokáže přesně spočítat, takže se to dělá spíše metodou pokus-omyl. Tohle se učí na každé ekonomické škole ;-) Najdi si něco o Lafferově křivce.

WinDiesel
16. června • 21:48

Mno, Jogurte, myslím že ani ty mnoho nevíš o ekonomice. Myslíš snad že pokles prodejů o 30% německé ekonimice pomůže? Šrotovné možná vlády nic nestálo, vytahalo ale z kapes daňových poplatníků peníze, které nebudou utraceny za jiné výrobky, a to moooooc uškodí všem zmíněným ekonomikám, hlavně itelské a španělské.
Šrotovné rozvrátí rovnovážně desítky let ustálené trhy. Je to nekoncepční zásha do ekonomiky a veskrze populistické gesto.

hannah
17. června • 8:34

Máš nepochybně pravdu v tom, že šrotovné je nesystémový nesmysl. Potud ano. Jogurt ale kritizoval blábolení pana autora naprosto právem. Šrotovné skutečně státní rozpočty nic nestálo, spíše na něm vydělaly. A že německé šrotovné nepomohlo španělům, to je snad v pořádku, ne?

mv
17. června • 8:52

Opravdu ty rozpočty vydělaly na tom šrotovném? Kravina! Ty lidi by si ty auta koupili tak jako tak - možná později, ale koupili. Čili ta DPH by se vybrala tak jako tak, jen možná v jiném čase. Ano, v rámci jednoho roku to může vypadat, že šrotovné vyrovanla vybraná DPH, ale co ta DPH, která se další rok(y) kvůli tomu nevybere. Aha, ta už se nepočítá... Takže tvrdit, že to šrotovné vyrovnala DPH může tvrdit jen někdo, kdo si nevidí na špičku nosu.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
kamil
17. června • 20:12

Ano, lidé by ta auta koupili, tak jako tak, ale takhle je utratili v době krize kdy se hodně propouštělo a navíc díky tomu, že ušetřili na autě si třeba navíc koupili novou plasmovou TV nebo něco jiného, tedy další impuls pro ekonomiku. To zda se problém jenom oddálil nebo jestli to byla účinná brzda ukáže až čas, zatím je brzy na hodnocení.

homer
17. června • 10:00

Od začátku špatná úvaha - protože vybrané DPH bylo použito na šrotovné a ne na výdaje třeba do infrastruktury, životního prostředí, školství apod. zacvakali tak daňový poplatníci šrotovné do posledního centu.

Doporučujeme

Články odjinud