Evropské metropole bojují s emisemi. Nebo se svými rozpočty?

Evropské metropole budou postupně zavádět opatření, která ve výsledku mají přinést méně emisí ve městech. Průkopníkem je Londýn, kde se nejen platí za vjezd do centra, ale značená část této britské metropole je nyní rozdělena do emisních zón, kam mohou sice jet všichni, ale ti, kteří nesplní určité emisní limity, budou platit.

Do zón s označením Low Emission tak mohou bez poplatku vjíždět jen nákladní vozy, které byly vyrobeny po říjnu 2001, tedy po zavedení emisní normy Euro III. Pokud toto nesplní, budou platit, to samé platí i pro autobusy. Dle vedení města záleží jen na provozovatelích vozů, zda vybaví své starší vozy např. filtry, které sníží emise a vozy poté mohou jezdit bezplatně po městě, nebo budou rovnou platit.

Podobné opatření má být v různé podobě ještě letos zavedeno ve více než patnácti velkých městech Evropské Unie, což má, dle představitelů radnic, přinést snížení emisí pevných částic a oxidů dusíku ve městech. Určitě ale bude vzpruhou pro místní rozpočty, o což jde zřejmě v době sílícího „ekosocialismu” především...

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

dnes | Milan Lažanský
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 33 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků