Evropské metropole bojují s emisemi. Nebo se svými rozpočty?

Evropské metropole budou postupně zavádět opatření, která ve výsledku mají přinést méně emisí ve městech. Průkopníkem je Londýn, kde se nejen platí za vjezd do centra, ale značená část této britské metropole je nyní rozdělena do emisních zón, kam mohou sice jet všichni, ale ti, kteří nesplní určité emisní limity, budou platit.

Do zón s označením Low Emission tak mohou bez poplatku vjíždět jen nákladní vozy, které byly vyrobeny po říjnu 2001, tedy po zavedení emisní normy Euro III. Pokud toto nesplní, budou platit, to samé platí i pro autobusy. Dle vedení města záleží jen na provozovatelích vozů, zda vybaví své starší vozy např. filtry, které sníží emise a vozy poté mohou jezdit bezplatně po městě, nebo budou rovnou platit.

Podobné opatření má být v různé podobě ještě letos zavedeno ve více než patnácti velkých městech Evropské Unie, což má, dle představitelů radnic, přinést snížení emisí pevných částic a oxidů dusíku ve městech. Určitě ale bude vzpruhou pro místní rozpočty, o což jde zřejmě v době sílícího „ekosocialismu” především...

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

dnes | Milan Lažanský
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků