Evropské automobilky se bouří. Nové limity EU jsou podle nich agresivní

mpolan  |  14. 11. 2017 13:44

Samozřejmě, že se automobilky brání. Přeci by neinvestovaly do elektromobility, když mohou dál v klidu prodávat přežitky v podobě spalovacích motorů a nic do toho neinvestovat, že?

Odpovědět  |   | 
mrazik  |  14. 11. 2017 14:31

Nejsem proti pokroku, ale aby se uchytil, musi prinest neco navic, co budou lide chtit, ale to u aut na elektrinu nejak nemohu nalezt. Maly dojezd, dlouhe dobijeni, extremne vysoka cena, vysoka hmotnost - kde je ta vyhoda ?

Odpovědět  |   | 
Takurcite  |  14. 11. 2017 14:56

Presne. Vzdyt ti pitomci se nam pomoci tady tech regulaci snazi vnutit neco radove horsiho za vyssi az radove vyssi cenu. Genialni, ale dekuji, nechci (a nebudu si kupovat nove auto na elektrinu, pokud to bude mit opravdu takhle spatne parametry dojezdu, hmotnosti, a predevsim nabijeciho casu).

Dokud nekdo neprijde s revolucni technologii v oblasti baterii (a idealne i s tim souvisejici nabijeni), jsou elektromobily defacto vystrelek pro radobyzelene mozky. A to se sam povazuju za priznivce modernich technologii!
Snad Tesla model 3 by mohl byt prvni slusny elektromobil, uvidime (vyssi modely nepocitam, ty jsou cenove zcela nesrovnatelne s beznymi vozy, tudiz opet k nicemu).

Osobne si myslim, ze udelat opravdu dobry hybrid je cesta. Toyota (Lexus) to dokazuji uz par let a nefunguje to JEN na papire.

Odpovědět  |   | 
mrazik  |  14. 11. 2017 15:19

Tesla Model 3 bude cenově stále přes milion a to si 99% procent zákazníků nemůže dovolit.

Odpovědět  |   | 
Majkl  |  14. 11. 2017 16:44

S odpuštěním, koho to zajímá? Je to poměrně velké a rychlé auto. To je jako brečet, že si někdo nemůže dovolit Mustanga. Chceš-li městské pomalé prdítko, stačí počkat 10 let, s čím se pochlubí VW/Škoda. :)
V současnosti to vypadá, že Tesla nebude mít nouzy o zájemce Modelu 3. Pokud se jim podaří jen jeho prodat každý rok 500 tisíc, je to stejný počet všech vozů, co prodá za půl roku Škoda.

Vždyť nikdo neříká, že všichni mají okamžitě přejít na elektromobilitu. Cena těchto vozů bude postupně klesat, ty budoucí levnější modely si bude moci dovolit více lidí.
Analitici z Bloombergu před časem předpokládali, že v roce 2030 bude elektromobil stát dokonce méně než spalovák. Stejně snad všechny automobilky mají plné huby keců o tom, že v roce 2025 bude čtvrtina či kolik jejich prodaných vozů na elektřinu. Nikdo jim nebrání pokračovat v tomto trendu až do roku 2030, aby splnili emisní limity. :)
Problémem je ta nechuť velkých automobilek udělat auto na alternativní pohon. Kolik klasických výrobců spalováků udělalo kvalitní elektromobil od základu, který by dával smysl? Většinou jen vzali kostru spalováku, narvali tam el.motor a baterie pod přední kapotu a to bylo celé. Není tam žádná převodovka, přesto je tam středový tunel, mohli dát baterie do podlahy, čímž by snížili těžiště, ale ne, raději je dají do frunku, takže žádný přední kufr. A na konci takové auto stojí x násobek oproti spalováku, ani se nedivím, že o takové vozy není velký zájem.

Jinak, pochopitelně, že se automobilky bouří a stěžují si na nové limity emisí. Udělat šetrnější vozy je stojí peníze na víc, divil bych se, kdyby za to byli rádi. Ovšem se současným stavem je potřeba něco dělat, to je asi jasné všem. Může si na to stěžovat kdo chce jak chce, ale to, že emise i spotřeba udávaná automobilkou, jsou zcela mimo realitu, je prostě bordel.

Odpovědět  |   | 
mrazik  |  14. 11. 2017 17:53

Kupuji si auto za sve vydelane penize, takze chci dostat nejlepsi pomer cena - vykon.
Kazdy mame o velkem aute trochu jine predstavy, takze tohle je ciste subjektivni.
Tesla neni schopna navysovat vyrobu podle planu, takze uvidime kolika zakaznikum dojde trpelivost.
Uz nekolik let slysim nebo ctu, jak bude cena klesat, cena baterii bude klesat a porad nic. Elektricka auta stale stoji minimalne dvakrat tolik nez srovnatelne auta se spalovacim motorem.
Nejake studie a predpoklady jsou hezke, ale jsou jen ,,kdyby" a ,,mozna". Pred 50 lety si take predstavovali, jak budou auta letat.
Automobil ma cloveku slouzit a co nejmene ho omezovat a to auta se spalovacim motorem splnuji - za par minut natankovana energie na nejakych 1000 Km plus je mozne si vzit tuto energii sebou v kanystru. Mohu si zatopit jak chci, chladit jak chci, necekana delsi cesta nepredstavuje zadne komplikace.
Ukaz mi jedinou vyhodu auta na elektrinu oproti spalovacimu autu - argumenty o zrychleni nebo rychlosti me nezajimaji, ja hledam pohodlne rodinne auto, ktere bude souzit me a ne ja jemu.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  15. 11. 2017 04:18

1. Sleduješ leda tak svoje panděro a svojí ledničku, cena baterek klasala tak rychle, že dle prognóz je už tam, kde měla bejt až za 2 roky.
3. Jen 20 % z novej aut si u nás si u nás lidi koupěj ze svý vejplaty. Zbytek je na, firmy, podniky, úřady a instituce.

Odpovědět  |   | 
F  |  15. 11. 2017 14:23

Asi jsem kverulant, staromilec a idiot, ale pořád přemýšlím, kde u nás na sídlišti postaví dobíjecí stanici a jak budou lidi u nás v ulici (10 baráků po 144 partajích, tedy 200 aut) nabíjet auta přes noc. A taky jak se dostanu z chalupy, musím
Re 1: Jistě, cena klesá rychle díky čínským šuntům. Baterky jsou levné, úžasně výkonné a lehké, jen občas nějaké shoří a za rok je třeba je vyhodit - vždyť je to jedno, když jsou levné, nebo ne? Aspoň Amíci dobře prodají české lithium....
Re 2: A koupí si někdo 5 let staré elektroauto? Jaká bude cena, když bude mít baterky leda tak jako zátěž? A nebo budou auta tak levná, že je vyhodí a koupí si nová? Nebo bude slavná EU dotovat i repase baterií?

Odpovědět  |   | 
kuk  |  15. 11. 2017 15:33

Na aby si nebyl kverulant, staromilec a idiot stačí použít Gůůgl a svůj mozek.

Odpovědět  |   | 
Majkl  |  14. 11. 2017 16:29

Extrémně vysoká cena? Tesla Model 3 má v základu stát podobně jako Škoda Octavia RS 245 s automatem. :) Díky elektromotoru očekávám o mnoho lepší jízdní vlastnosti. Malý dojezd? Většina lidí nenajede denně více než 100 km, proč by pro ně dojezd 300+ km nebyl dostatečný? Pokud každý den nenajedu více než těch 300 km, není problém i s nabíjením, protože si auto nabiju prostě doma přes noc.

Samozřejmě, v současnosti není elektromobil pro každého, za pět let bude situace o mnoho lepší a kdo stále nebude spokojen, nebo bude očekávat elektromobil pod půl mega, bude si prostě muset počkat déle. :) Stačí si všimnout ceny baterií za posledních 6 let, díval jsem se, v roce 2011 stála 1 kWh baterie kolem 600-700 dolarů, dnes 160 dolarů.

Výhoda?
Projev elektromotoru, nízká cena paliva, nízká cena servisu (žádný olej, brzdy se díky rekuperaci opotřebovávají méně), menší hluk, i ve státech s vysokým podílem tepelných elektráren menší emise než srovnatelná konkurence (viz nedávná studie, kdy Model S měl o třetinu méně emisí než srovnatelné BMW ve státech se silným zastoupením uhlí).

Odpovědět  |   | 
Hloupej Honza  |  14. 11. 2017 16:42

A tak jistě celá produkce ŠA stojí na autech jako ORS a dražší. Takové Fábky, Rapidy, Pola, , Fiesty, i30, Yarisy atd... a jiné auta přeci nikdo nekupuje. A těch přes 500ks je jen štvavá kampaň petrolejové lobby. Ti lidé by si chtěli koupit Teslu, ale strana jim v tom brání a musí si kopupit něco v segmentu A, B nebo štasní se kterými to mislí dobře mohou koupit i něco z C . Oni by tak rádi tu Teslu ale musí ty penize navíc pálit v kamnech.

Naprosto Vás chápu.

Odpovědět  |   | 
Majkl  |  14. 11. 2017 16:49

A není právě sranda v tom, pokud by Tesla prodala za rok stejný počet Modelu 3 jako Škoda všech svých vozů za pul roku, včetně těch ultralevných typu Fabia, Citigo? :)
Jak jsem řekl, kdo chce elektromobil do půl mega, musí si prostě počkat déle. Vlastně ani není jiná možnost, než jít od dražších vozů k levnějším, dokud se tahle technologie nezlevní. Klasické automobilky na to šly naopak, a výsledek taky tak vypadal.

Odpovědět  |   | 
Majkl  |  14. 11. 2017 16:52

Mimochodem, co se Octavie RS týče, snažil jsem se poukázat na poměrně slušnou cenovou konkurenceschopnost. I když v ČR bude Model 3 stát o něco víc, nebude to zase až tak velký rozdíl, i vzhledem k následné úspoře za palivo a servis.

Odpovědět  |   | 
Neurotic  |  14. 11. 2017 22:24

Kdybych si měl vybrat jestli dám stejnou částku za Teslu 3 nebo Octavii RS tak beru tu RS, ikdyž k ní budu muset chodit zezadu, ale v případě, že mi třeba někdo zavolá, že se něco stalo tak tam můžu hned jet a nebudu předtím trávit hodiny na nabíječce

Odpovědět  |   | 
Houpej Honza  |  14. 11. 2017 18:05

Tak jistě, kolují fámy dokonce že ŠA nejen , že ty auta prodala, ale ona je vyrobila a dokonce dodala. To je samozřejmě nesmyslné , byly to jen předprodeje. Prej 100 Fabii za den kdo to kdy slyšel.

A vrcholnou fámou je , že už vyrobili dokonce už 4 miliony Fabii . Nesmysl to musí byt o několik desetinných míst méně.

To je jak fáma, že v 3 kvartálu 2017 vyrobyla Tesla jen 260kusů Tesla 3.

Odpovědět  |   | 
Nikdo  |  14. 11. 2017 17:42

To jsou kydy, blééé.

Dám za auto milion a pak s ním budu jezdit kolem domova a práce? No to snad né, to je opravdu každý tak bohatý? Elektromobil se svým dojezdem a tepelnou pohodou na palubě v zimním období má význam právě jen na to poskakování z a do práce po městě a nejbližším okolí. Na každé diskusi se ptám elektromilů - kdy bude existovat elektroauto, jež ujede na jedno nabití cca 600km a po celou tu dobu cca 7 hodin chci mít na palubě 23°C. Můžete si všichni vyprávět o topení v sedadle co chcete, ale pokud bude vzduch v autě hodně nízko tak to časem odnesete na zdraví. Nebo se snad chceme vrátit do dob první republiky, kdy se autem cestovalo v kožichu, baranici a teplých rukavicích? No potěš koště.

A popsané výhody?
1) Nízká cena paliva - jak dlouho? Až bude větší penetrace elektrika určitě zdraží.
2) Žádný olej, opotřebení brzd - opravdu lidi věří v nesmrtelnost e bezúdržbovost lektropohonu? Opravdu hloupnem....
3) Emise nejsou nižší, jen jsou přesunuty do jiné oblasti. Uhlíková stopa na elektroauto včetně jeho výroby a i samotné mamutí infrastruktury měníren, pokládky silnější kabeláže a dobíjecích stanic je popsaná kde?

Odpovědět  |   | 
mrazik  |  14. 11. 2017 17:58

Cena Modelu 3 je bez DPH a k tomu jeste pripocitej prepravni naklady + clo a jsme na 1.2 milionu zakladni verze.
Za 5 let bude situace uplne stejna, nevim o nicem co by to melo zasadne zmenit. Automobilky mozna budou naoko vyrabet vice modelu aut na elektrinu, ale kupovat je nikdo nebude.
Nedavno jsem cetl par casopisu, kde psali majitele aut na elektrinu sve zkusenosti. Vis co bylo zajimave ? Vsichni z nich meli kazdy auto na spalovaci motor (vetsinou SUV) a to auto na elektrinu si koupili z rozmaru, proste je to jen zajimalo jake to je.
Prodej aut na elektrinu je zavisly na dotacich - skonci dotace, skonci auta na elektrinu.
Oni vsude jezdi BMW 7 o kterem pises ? V drtive vetsine jsou to auta male a nizsi-stredni, ktere maji mensi emise nez ta tvoje Tesla. To byl dost chaby pokus.

Odpovědět  |   | 
Nikdo  |  14. 11. 2017 17:59

Ještě doplním jednu poznámku a další mýtu a sice průměrnému nájezdu aut.

Možná statisticky vzato ujede průměrné auto 100km denně. Ale to jsou jen čísla. Údaj je zkreslený, protože většina aut několik dní sedí na parkovišti a o víkendu rupne výlet tam a zpět přes republiku. Nechcete po mě doufám, abych cestu napříč republikou rozdělil na dva dny s jedním noclehem na dobiječce?! Nebo bude mít každá rodina dvě a víc aut, jedno elektrické a jedno normální na cestování? Vždyť u většiny lidí plní auto na denní dojíždění do práce také úlohu rodinného auta na dovolenou. To chcete cestou k moři 2 až 3x přes noc nabijet? Nebo chcete v zimě cestovat napříč republikou s malým dítětem a nevyhřát kabinu na pohodlnou teplotu? Vždyť vám zmrzne!!!

Odpovědět  |   | 
Quebe  |  14. 11. 2017 13:54

Evropským úředníkům pravděpodobně nikdo neřekl, že fyzikální zákony nejsou na rozdíl od těch lidských jen domluvený canc papíru a že je nelze dle potřeby změnit, zrušit, ohnout...

Já bych panu Marošovi Šefčovičovi zavedl plán, že do roku 2030 se místo kyslíku naučí dýchat CO2, jinak samozřejmě obrovská pokuta. Času na to má dost a potřebujeme přece nějak řešit to globální oteplování, ni?

Odpovědět  |   | 
Gašpo  |  14. 11. 2017 14:35

Bruselskí "géniovia" si myslia, že ak zadotujú výstavbu dobíjacích staníc, bude problém vyriešený a hurá, všetci prejdeme na elektromobily. Je asi úplne mimo rozlišovacie schopnosti tíchto úradníckych "mysliteľov", že je to hlavne problém infraštruktúry, prebudovať všetky siete na odpovedajúce kapacity je nad možnosti. Ale bruselskí "inteligenti" určite na niečo prídu až im tento problém udrie do nosa, oni sú operatívci. Začnú potom vydávať povolenky, niečo ako potravinové lístky, kde bude mať každé auto napísané ktorý čas može dobíjať. A pre to sa zriadia nové úrady, pribudnú nové pracovné príležitosti pre tisíce nových úradníkov a kontrolórov.
Vpred k žiarivej zeleno-červenej neomarxistickej budúcnosti !!!

Odpovědět  |   | 
Saman  |  14. 11. 2017 16:38

ono to prave neni o tech dobijecich stanicich, ono je to o tom co jeste ani nenastalo a zatim to v EK jen resej, a to ze se bude danove optimalizovat v EU tak, aby se nejdriv odstavila postupne nafta a nasledne i benzin (horizont 25 let) takze cekej ze v pristich treba 10-15 letech pujde nejdriv v cele EU nahoru zdaneni nafty a nasledne benzinu na takovou uroven, ze proste spousta lidi od nafty a pak i benzinu utece k alternativam, a alternativa neni jen elektrina, je jim treba i plug-in hybrid s nizsi spotrebou, hybrid s nizsi spotrebou, CNG, nekde LPG, a asi i vodik (ten je ted vpodstate nejdrazsim palivem pro osobni dopravu)

a jen tak do placu, energeticke koncerny (v CR treba CEZ, v Nemecku treba EON zacinaji mit vetsi kapitalizaci nez automobilky a ropne koncerny a zacinaj zamestnavat vic lidi nez ty automobilky, takze se da cekat ze zacnou mit v budoucnu i vetsi vliv na ovlivnovani lobbyngu v EU, a co je jejich komoditou? no elektrina, oni si moc dobre uvedomuji ze jejich komodita se stava dulezitejsi nez nafta nebo benzin)

Odpovědět  |   | 
mrazik  |  14. 11. 2017 18:00

No meli by se smirit s tim, ze elektrina neni reseni a holt proste za litr nafty nebo benzinu zaplatime vic.

Odpovědět  |   | 
Neurotic  |  14. 11. 2017 15:07

Já bych těm výrobnám baterií změřil emise, když jsou podle Bruselu eko tak to jistě nebude problém
Navíc proč by si lidi dobrovolně kupovali horší produkt za víc peněz?

Odpovědět  |   | 
Saman  |  14. 11. 2017 16:53

klidne mer, kuprikladu fabrika kde se stavej BMW i3 byla nekolik let posobe vyhlasena jako fabrika s nejmensim podilem odpadu a emisi v Evrope

a ta posledni veta "Navíc proč by si lidi dobrovolně kupovali horší produkt za víc peněz?" bude casem trosku jinak, diesel asi bude casem drazsi nez elektro a rekl bych ze to ceka i benzin, ono se to zda daleko tech treba 5-10-15-20 let, ale ono to zas tak dlouha doba neni, a to ze dnes je to "horsi" a drazsi produkt neznamena ze za tech X let co jsem vypsal to nebude naopak pamatujes si na dobu kdy zacinali treba digitalni fotaky? nasobne drazsi, hrozna kvalita diky smesnemu rozliseni, a co dnes? kolik znas lidi co jeste foti na film? a ja ac se castecne zivim focenim a mam doma jeste 3 klasiky od starickeho kompaktu Kodak prez Flexaret 3 po zrcadlo Canon 1V, tak moc lidi co by jeste fotili na klasiku neznam proste se z klasiky stal drahej konicek kde fotka v lepsim pripade prijde na 12-15 korun, a to nema sanci konkurovat digitalu ber proste spalovaky jako takove fotaky na film a elektroauta jako digitaly, bude to par let, asi desitek let trvat, ale skonci to stejne, da se rict ze podbne je to i stelevizema, no kdo si dnes koupi CRT televizi? a jak panecku jeste pred 20-15 lety nektere znacky hlasali jak davaji miliardove investice do rozvoje a vyroby CRT televizi, aby o 5 let pozdeji dane fabriky bud opustili nebo aspon prestavelina vyrobu LCD

Odpovědět  |   | 
oh.c!  |  14. 11. 2017 20:13

Hezké, ale je tu jeden problém. Automobil není "iPhone" na kolečkách . Ta věc funguje trochu jinak. Vámi zmíněné produkty byly nahrazeny vždy víceméně něčím, co znamenalo posun vpřed. Bateriový elektromobil je posun nikam. A to přesto, že si to většina "lidí" momentálně myslí. Stále se čeká na uvedení "čehosi" zlomového.
Neověřená lidová historka říká toto: R.Diesel postavil vznětový motor na petrolej. Motor byl levnější a výkonnější než parní stoje. Ale nebyl zájem. Petrolej byl drahý. Tak se pán dostal k odpadu zvanému nafta. A máme tu výherce.

Odpovědět  |   | 
Neurotic  |  14. 11. 2017 22:34

Digitální fotáky si lidi na koupili dobrovolně, protože nemuseli řešit vyvolání fotek a mohli jich mít kolik chtěli(se vleze na kartu což je několik tisíc) Kdežto u elektromobilu máš místo neomezeného dojezdu omezený a ještě je to o stovky tisíc dražší

Odpovědět  |   | 
Boby  |  14. 11. 2017 15:48

Od kdy je elektřina v Evropě čistou energií?
Proč raději nepřejít na vodík?????

Odpovědět  |   | 
Majkl  |  14. 11. 2017 16:20

K vodíku není potřeba elektřina?

Odpovědět  |   | 
Saman  |  14. 11. 2017 16:58

vodik tak jako benzin a nafta prece vznikaji primo na cerpacich stanicich v nadrzich, to si nevedel?

Odpovědět  |   | 
kuk  |  15. 11. 2017 04:34

Čistej vodík se lapá z prdů duhovejch jednorožců a benzín padá přímo z nebe a chytá se do kýblů. To si nevěděl?

Odpovědět  |   | 
Saman  |  14. 11. 2017 16:30

2 casti rovnice

1 cast, automobilkam se nepozdava ze za rekneme 12 let budou muset snizit prumerne emise aut.....aha, nojo vlastne 12 let je pro Evrospke automobilky neco jako 50 let asi, tak pak jo no, to s nima soucitim

2 cast, a co teda budou za tech 12 let prodavat za auta s nesnizenyma emisema?, vzdyt pulka evropy jim stejne zakaze prodavat jen spalovaky a do dalsi pulky evropy vlastne jen mest jim zakazou vjezd

takze otazka spise zni, bude si vubec jeste nekdo za tech 12 let kupovat ciste spalovaky? ja bych rekl ze tak maximalne par % jedincu ktere rozhodne neuzivej ani jednu automobilku, natoz nekolik automobilek, proste zas resej voloviny a kafraj o necem, co kdyby uplne presli a radsi zacali neco delat, tak budou za 12 let splnovat ty emise natolik, ze budou moct do letacku a reklamy jeste psat ze emise splnuji tak, ze jejich auta nevypoustej ani ctvrtinu stanovenych limitu

no napiste sem nekdo z vas, kdo si koupite za 12 let novej diesel kde budou extremni dane nejen na palivu ale i na provozu v podobe treba nasobne vetsich silnicnich dani, nasobne drazsich poplatku za vjezd? protoze dane jsou to co bude ta dalsi vlna v EU ktera bude proti dieselum ale i benzinakum bojovat, kdys to nepujde prez emise, pujde to proste prez dane na palivech, a EK to vi moc dobre, hlasi o narovnani spotrebnich dani nafta/benzin a nasledne zvysovani spotrebky na naftu aby se od ni upoustelo a prechazelo se na CNG a elektro se tam jis resi

Odpovědět  |   | 
kluc  |  14. 11. 2017 16:40

Odpověď´je jednoduchá. Pokud lidem ty spalováky zakážeš, tak je nikdo kupovat ani vyrábět nebude. Ještě předtím však budou ze svých daní muset dotovat elektroauta pro ty, co na ně budou mít. Když do půjde dobře, tak si možná časem taky nějaké auto koupí. když ne, tak sveze UBER.

Odpovědět  |   | 
Saman  |  14. 11. 2017 17:05

ze svejch dani dotuju veci co taky dotovat nechci, treba 6 miliard na biopaliva rocne (a mozna na pristich 10 let pokud si to Bures prolobuje), celkove to za 2016 cinilo v CR asi 80 miliard na ruzne dotacni fondy a prispevky kde ceho z nasich dani (obdobnou sumu jsme mam dojem i ziskali z EU) takze to ze se tu zadotuje par set milionama par set elektroaut, to me as tak zily netrha v tomhle bananystanu se rozkradaj desitky az stovky miliard, tokze par set tisic na elektrokare pro nejakyho "ekologa" s elektrokarou je pro me spise s tim vedomim, ze me ten "ekolog" aspon nefuni z vejfuku pod oknem

Odpovědět  |   | 
Houpej Honza  |  14. 11. 2017 18:11

EV a biopaliva se nedotuji jen v ČR

Odpovědět  |   | 
Hloupej Honza  |  14. 11. 2017 16:34

A nepsalo se že v Norsku na ten elektro buggy mejdan jaksi už nejsou peníze ?

Ale jo soudruzi z Brusele klidně to snižte ještě víc , nezaměstnaným z automobilek se bude lépe dýchat.

Odpovědět  |   | 
qwertz  |  14. 11. 2017 17:27

To je zase expertů na energetiku s utkvělou potřebou se s námi podělit o jejich rozumy.

Elektromobilita má aktuálně prakticky jedinou výhodu - emise v místě jízdy. Tím to končí. Energetická bilance je výrazně horší než už spalovacích motorů, ekologická stopa rovněž, o celkových emisích ani nemluvě - např. v Polsku by elektroauta znamenaly emisní katastrofu.

Odpovědět  |   | 
kkk  |  14. 11. 2017 20:05

Například v Polsku, kde stále závisí výroba elektřiny na uhelných elektrárnách, vyprodukuje elektromobil o čtvrtinu emisí méně než dieselový vůz, a to i se započtením kompletní výroby. Ve Švédsku, jehož elektrická soustava naopak využívá obnovitelných zdrojů, elektromobily vyprodukují o 85 procent emisí méně.

Více na http://zpravy.e15.cz/byznys/doprava-a-logistik... ... Výzkum univerzity Imperial College London přináší zajímavá fakta. Podle jejich zjištění jsou díky růstu obnovitelné energie elektromobily mnohem ekologičtější než v minulosti. Více na: https://www.autorevue.cz/elektromobily-jsou-dvakra... ...

Odpovědět  |   | 
kuk  |  15. 11. 2017 04:23

Elektromobil žádný emise neprodukuje, produkují je jen spalovací elektrárny a spalovací automobily a taky proto musejí procházet kontrolama. Elektromobil na žádný emise nemusí.

Odpovědět  |   | 
Martin  |  15. 11. 2017 10:51

To je sice pravda ,ale emise produkují továrny co vyrábí baterie a hlavně co potom s baterkama ? Dle mého názoru to bude na emise v globálním kontextu ještě horší.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  15. 11. 2017 18:54

No nekecej, ty si objevil ameriku! Při výrobě se produkují emise!
Pokud ti to ještě nedošlo tak u 99 % výroby čehokoliv se produkují emise a odpad, dokonce i ty vydechuješ spousty CO2 a jinech emisí třeba i prdama
Už si viděl kolik emisí je potřeba na výrobu spalováků a na těžbu výrobů benzínu a nafty? Nebo jak pěknej sajrat jsou aditiva do paliva?

Odpovědět  |   | 
kkk  |  14. 11. 2017 20:08
gery  |  14. 11. 2017 19:02

jenom si nedokážu představit ránu na dálnici a čekání tak třeba hodinu a více při -10°C v koloně,to by byl masakr

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  14. 11. 2017 20:08

Dalsia tragikomedia, ktoru pasomnica v zlozeni brusel-vyrobca, vymyslela.
Otazka - veri tomuto niekto, kto ma IQ napravo od bodu 0 na ciselnej osi x?

Pardon, na taketo kktiny snad neexistuje funkcia...a ona naozaj neexistuje, patral som.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  15. 11. 2017 04:44

Podvodný evropský automobilky co spáchali agresivní podvodnej dízlgejt, votrávili půlku planety a ještě se slučovali do mega kartelů, aby brzdili zavádění přísnějších limitů, můžou akorát tak držet hubu a vylízat si zadel. VW ze státních dotací na ekologičtejší motory vyvinul akorát pidvodnej sotwér ma obcházení emisí. Nejvyší čas dát jim koule do svěráku, stejně jako to udělal Číňan

Odpovědět  |   | 
mrazik  |  15. 11. 2017 11:24

Bud zmen prasky nebo doktora

Odpovědět  |   | 
kuk  |  15. 11. 2017 15:12

Spím klidným spánkem, ale tobě ty ucpaný střeva už tlačej na mozek

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  15. 11. 2017 19:20

Automobilky neurobili nic ine, len si podelili zisk s euroBruselom.

No a teraz 'niekto' chce este vacsie zisky do eurosojuzu, ale ouha, prislo sa na to ze auto z vyfuku nevypusta kolinsku, tak to je k.rva objav. Takze teraz musi eurosojuz tu kolinsku uzakonit. Ale to nieco bude stat a zadarmo ani slepica nehrabe, ze. Symbioza na parazitovanom organizme.

Dalsie otazky pre ovcana s jeho nebohou fabiou 1.4 MPi ?

Odpovědět  |   | 
kuk  |  17. 11. 2017 02:46
optimista  |  17. 11. 2017 13:33

emani stále řeší následky a ne přičinu, kolik emisí by asi vůbec nevzniklo, pokud by se zbytečně nejezdilo sem a tam, kamion.doprava je z poloviny jen zbytečné převážení polotovarů sem a tam aby v nějaké "magické" tabulce nějaký managor vyplodil imaginární usporu, která v reálnu ani není, no a to neustálé "hemžení" lidí sem a tam, v době kdy je net skoro všude může min.1/3 ouřadů dřepět doma u kompu a nemusí se nikam přesouvat, no a to jak důchodci kočují od hypoše k hypoše, aby někde ušetřili 5 kačet tak to už je jen pověstná třešinka

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 8 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 68 příspěvků
TEST Ford Ranger Raptor: The Rock s pisklavým hláskem. I tak je ale boží

Ford Ranger Raptor

Další dva válce by evropský Raptor potřeboval jako prase drbání. Naopak automat klidně mohl mít o tři nebo čtyři kvalty méně. Svým speciálním podvozkem však nový Ranger beztak o parník převyšuje všechno, co jste dosud ve třídě pick-upů znali.

13.  8.  2019 | Miro Mihálik | 8 příspěvků

Nejčtenější články

V Česku byla spatřena téměř neznámá Škoda Scala. Může jezdit skoro zadarmo

V Česku byla spatřena téměř neznámá Škoda S…

Se Scalou na zemní plyn se počítalo již od samotného počátku uvedení nové škodovky. Jeden kousek byl nyní spatřen v provozu.

13.  8.  2019 | | 31 N/A
Levná Škoda Octavia Tour už tak levná není. Zato ale dostala o dost více výkonu

Levná Škoda Octavia Tour už tak levná není.…

Škoda upravuje ceník výhodné Octavie Tour. Akční výbava sice zdražuje, nyní už je ale dostupná rovněž jako liftback a dostává pod kapotu výkonnější základní motor.

3.  8.  2019 | | 39 N/A
Češi se zbláznili do pistáciové Fabie. Existuje ale něco mnohem raritnějšího

Češi se zbláznili do pistáciové Fabie. Exis…

Zatímco tisíce lidí v Česku šílí z pistáciových fábií, americký dealer BMW z Manhattanu se vytahuje něčím mnohem exkluzivnějším.

26.  7.  2019 | | 28 N/A
Nadšenec si nechal postavit speciální kempingový Ford Transit. Na cenu nehleděl

Nadšenec si nechal postavit speciální kempi…

Někdo se rozhodne přestavět svou dodávku na obytný vůz svépomocí a někdo zase nechá práci na profesionálech bez starosti o výslednou cenu.

24.  7.  2019 | | 4 N/A
T-Kat je jediné české auto, kterým můžete bez obav na D1. A také do války

T-Kat je jediné české auto, kterým můžete b…

Útvar rychlého nasazení, konkrétně protiteroristické oddělení, si převzala vozidlo T-Kat. Je tak skvělé, že se jí musíme chvilku věnovat.

8.  8.  2019 | | 29 N/A