Evropské automobilky se bouří. Nové limity EU jsou podle nich agresivní

Nový návrh Evropské komise o snižování emisí se nesetkal s pozitivní odezvou. Evropské sdružení výrobců automobilů jej označilo za příliš agresivní.
Evropské automobilky se bouří. Nové limity EU jsou podle nich agresivní

Jen před pár dny jsme přinesli informace o novém návrhu Evropské komise.  Podle něj by nové osobní automobily a dodávky prodávané na evropském trhu měly mít v roce 2030 o 30 procent nižší emise než v roce 2021. Ke slovu se teď dostaly také samotné automobilky. Těm se návrh vůbec nepozdává.

Evropské sdružení výrobců automobilů (ACEA) se k novince vyjádřila velice jasně. Označila ji za agresivní. Hlavně vzhledem k tomu, jak to momentálně vypadá s počtem vozů s alternativním pohonem v Evropě. Sdružení by radši uvítalo snížení jen o 20% ve stejném časovém horizontu. To by podle jejich zprávy bylo "dosažitelné při vysokých, ale přijatelných nákladech". 

Evropská komise ještě přitvrdí. Do roku 2030 chce u aut o 30 procent nižší emise

Evropská komise ještě přitvrdí. Do roku 2030 chce u aut o 30 procent nižší emise

Evropská unie se ale brání. Podle ní má tento krok přinést povzbuzení k vývoji více elektrických vozidel. Zároveň slibuje, že bude podporovat továrny pro výrobu baterií a infrastrukturu nabíjecích stanic. Následně by se tak v budoucnu mělo prodávat více elektromobilů než automobilů poháněných benzínovými či dieselovými motory. Jenže jaká bude skutečná realita, to zatím nikdo neví.

"Sada návrhů stanovuje podmínky pro to, aby evropští výrobci vedli globální energetický přechod. Ne aby se řídili jinými. Navnadí je k výrobě těch nejlepších, nejčistších a nejkonkurenceschopnějších automobilů. A tím si získají zpátky důvěru spotřebitelů," řekl Maroš Šefčovič, místopředseda    Evropské komise pro Energetickou unii. 

TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 87 příspěvků