Evropské automobilky se bouří. Nové limity EU jsou podle nich agresivní

Nový návrh Evropské komise o snižování emisí se nesetkal s pozitivní odezvou. Evropské sdružení výrobců automobilů jej označilo za příliš agresivní.
Evropské automobilky se bouří. Nové limity EU jsou podle nich agresivní

Jen před pár dny jsme přinesli informace o novém návrhu Evropské komise.  Podle něj by nové osobní automobily a dodávky prodávané na evropském trhu měly mít v roce 2030 o 30 procent nižší emise než v roce 2021. Ke slovu se teď dostaly také samotné automobilky. Těm se návrh vůbec nepozdává.

Evropské sdružení výrobců automobilů (ACEA) se k novince vyjádřila velice jasně. Označila ji za agresivní. Hlavně vzhledem k tomu, jak to momentálně vypadá s počtem vozů s alternativním pohonem v Evropě. Sdružení by radši uvítalo snížení jen o 20% ve stejném časovém horizontu. To by podle jejich zprávy bylo "dosažitelné při vysokých, ale přijatelných nákladech". 

Evropská komise ještě přitvrdí. Do roku 2030 chce u aut o 30 procent nižší emise

Evropská komise ještě přitvrdí. Do roku 2030 chce u aut o 30 procent nižší emise

Evropská unie se ale brání. Podle ní má tento krok přinést povzbuzení k vývoji více elektrických vozidel. Zároveň slibuje, že bude podporovat továrny pro výrobu baterií a infrastrukturu nabíjecích stanic. Následně by se tak v budoucnu mělo prodávat více elektromobilů než automobilů poháněných benzínovými či dieselovými motory. Jenže jaká bude skutečná realita, to zatím nikdo neví.

"Sada návrhů stanovuje podmínky pro to, aby evropští výrobci vedli globální energetický přechod. Ne aby se řídili jinými. Navnadí je k výrobě těch nejlepších, nejčistších a nejkonkurenceschopnějších automobilů. A tím si získají zpátky důvěru spotřebitelů," řekl Maroš Šefčovič, místopředseda    Evropské komise pro Energetickou unii. 

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

dnes | Milan Lažanský | 15 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků