Evropské automobilky se bouří. Nové limity EU jsou podle nich agresivní

Nový návrh Evropské komise o snižování emisí se nesetkal s pozitivní odezvou. Evropské sdružení výrobců automobilů jej označilo za příliš agresivní.
Evropské automobilky se bouří. Nové limity EU jsou podle nich agresivní

Jen před pár dny jsme přinesli informace o novém návrhu Evropské komise.  Podle něj by nové osobní automobily a dodávky prodávané na evropském trhu měly mít v roce 2030 o 30 procent nižší emise než v roce 2021. Ke slovu se teď dostaly také samotné automobilky. Těm se návrh vůbec nepozdává.

Evropské sdružení výrobců automobilů (ACEA) se k novince vyjádřila velice jasně. Označila ji za agresivní. Hlavně vzhledem k tomu, jak to momentálně vypadá s počtem vozů s alternativním pohonem v Evropě. Sdružení by radši uvítalo snížení jen o 20% ve stejném časovém horizontu. To by podle jejich zprávy bylo "dosažitelné při vysokých, ale přijatelných nákladech". 

Evropská komise ještě přitvrdí. Do roku 2030 chce u aut o 30 procent nižší emise

Evropská komise ještě přitvrdí. Do roku 2030 chce u aut o 30 procent nižší emise

Evropská unie se ale brání. Podle ní má tento krok přinést povzbuzení k vývoji více elektrických vozidel. Zároveň slibuje, že bude podporovat továrny pro výrobu baterií a infrastrukturu nabíjecích stanic. Následně by se tak v budoucnu mělo prodávat více elektromobilů než automobilů poháněných benzínovými či dieselovými motory. Jenže jaká bude skutečná realita, to zatím nikdo neví.

"Sada návrhů stanovuje podmínky pro to, aby evropští výrobci vedli globální energetický přechod. Ne aby se řídili jinými. Navnadí je k výrobě těch nejlepších, nejčistších a nejkonkurenceschopnějších automobilů. A tím si získají zpátky důvěru spotřebitelů," řekl Maroš Šefčovič, místopředseda    Evropské komise pro Energetickou unii. 

TEST Renault Mégane Grandtour GT dCi: Ekonomická nerovnice

Renault Mégane Grandtour GT dCi

Úsporných vozů s vizáží ostrých verzí se na českém trhu najde spousta. Zkoušený Mégane GT dCi je jedním z nich, jedna věc nám na něm ale nesedí. A motor to není.

včera | Jan Mička | 32 příspěvků
TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

21.  11.  2017 | Milan Lažanský | 12 příspěvků
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 17 příspěvků