Evropské automobilky chtějí volnější limity emisí pro diesely

30 komentářů

Hlinda
6. října • 22:01

Evropské automobilky chtějí volnější limity emisí pro diesely...... takže nás diesly budou dál otravovat život a zdraví.
A já myslel, jak dieselgate konečně zarazí zájem o diesly. Hezky. :-(((((( :-OPS: Představte si, že soused stále v kotli pálí PETky místo uhlí a otravuje vzduch celé vesnici. Bezohlednost? Asi ano.
A to je stejný případ s TDI motory. Stále nám ničí zdraví a smrdí pod nos. Automobilky tvrdí, že splňují EURO6 a přitom pálí potají ty PETky. :-((( Bezohlednost?

Mirek
6. října • 10:13

Jediní viníci jsou automobilky, rozhodně ne úřady. Proč se neohrazovaly při zavádění nových a nových emisních limitů? Při každé EURO třídě kývly, že to inovací motorů splní, a tím rozehrály falešnou hru. Ať si to pěkně vyžerou...

Tycoon
6. října • 9:54

Volnější limity pro diesely? Vždyť už dávno jsou, automobilky si to prolobovaly už do normy Euro 2 a už 19 let mají diesely mírnější limity pro NOx. Má to být naopak, norma má být jen jedna, jako v USA. A pokud to nějaký motor neplní, tak nemá na silnicích co dělat a ne, že se pro něj budou vymýšlet výjimky.

Kenny
5. října • 22:14

Stačí benzín a pro motače kilometrů CNG. Diesel tu máme jen my, nikde ve světě takový podíl osobních dieselů jako tady není.

luke
6. října • 9:29

tím "my" myslíš koho? Francouze? kde je nafťáků asi 80%?

sy35
6. října • 13:01

Tím "my" myslel určitě Evropu a Jižní Koreu. Všude jinde se jede benzín, hybrid a elektro.

Dreit
5. října • 20:51

Takže teď se bude jezdit zásadně po větru a jakmile auto neprojde, ozve se legendární hláška:
Trvám na opakování ceremoniálu! :-))

Quebe
5. října • 20:11

Řešením by bylo vyhodit z křesla debilní bandu úředníků, kteří si myslí, že normou poručí větru dešti, a na jejich místo dosadit někoho, kdo chápe, že fyzikální zákony ohnout nejde a že emise CO2 nejsou alfou a omegou problémů. To by mělo za následek vymření dieslu, vymření downsizingovaných turbosráčů a hned by bylo na světě lépe.

Neurotic
5. října • 16:23

Řešení je naprosto jednoduché! Stačí, aby 1l benzínu stál 15,- a ne současný stav, kdy stojí 30 a nafta 28

s
5. října • 20:06

No to by Vám správci státních financí moc nelíbilo. To spíše, kdyby se se zvýšila spotřební daň na naftu. Ale to by pak zdražilo všechno. Protože dnes se skoro vše převáží automobilovou dopravou. Takže si moc nevyberete. Navíc pokud si někdo zvykne tankovat jednou za 1000-1200 km, tak se mu nebude chtít být na pumpě každých 600-800 km, nemluvě o krásném zátahu z nízkých otáček.....

Tycoon
6. října • 9:47

Tak ono by nebyl až tak velký problém o něco zvětšit nádrže aut, aby dojezd byl stejný. Stejně tak není problém dát benzínu zátah z nízkých otáček.

mpolan
6. října • 7:56

Plně by stačilo, kdyby zdanění obou druhů paliv bylo stejné, tj. snížit daň u benzinu. A rázem tu máme novou vlnu zážehového šílenství.

Jakub Král (jesterkacz)
5. října • 12:32

Co takhle se už konečně vykašlal na diesel?

Kankunen
5. října • 13:48

Omezení dieslů by odnesly hlavně SUV. Lidi by se vrátili zase do sedanů a kombíků. Jezdilo by se za stále za devět, ale benzínu.

jirka
5. října • 17:43

když s tím neumíte jezdit tak se nedivte jsou 115 koní benzíny co se vejdou do 6 litrů a už jezdí od roku 1998

fanazbrna
5. října • 20:12

A jezdí za 6 i se 4 lidma na palubě a plným kufrem v kombíku? Jestli ano, dej mi prosím tip a já si ho hned utíkám koupit (a ne, není to výsměch ani narážka, taky mám benzín raději, ale sorry prostě se starším dieslem jezdím i v plným autě s průměrkou do 6 litrů max, ale koní má teda 160 no..)

PetrX
6. října • 18:09

A těch 160 koní Vás doveze do cíle cesty rychleji než těch 115???

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Hlinda
6. října • 22:05

Rozhodně. O celé 1% rychleji. :-)

mpolan
5. října • 15:33

Zmizení hloupých SUV by mě vůbec nemrzelo.

mpolan
5. října • 12:41

To nejde, to by se půlce Evropy zhroutil sen o úžasných motorech s neodolatelným tahem a minimální spotřebou...

petr
5. října • 12:25

Kecají ! Vždyť ADAC dělal nedávno test a i dle nové metodiky jsou diesely, které Euro 6 plní viz http://auto.idnes.cz/specialni-priloha.aspx...

Spekulace
5. října • 14:13

Možná nějaké diesely Euro 6 opravdu plní. Ale bude někdy úplně jisté, že rovna při tomto (nebo jakémkoliv jiném) testu nějak nepodváděli?

Honza
5. října • 12:01

Jak čtu diskuzi, tak by to možná chtělo se dívat reálně na problém, do ted sme žili v pohádce laboratorního měření a všichni byli spokojení byt všichni věděli že je to nereálné. Ono at bude limit 0,08 a nebo 0,22 pořád se jedná o stejně EU motor, jen v jiných provozních režimech. A říkat mi chceme aby měl 0,08 ale je možné ale asi stejně reálné že řekneme odted se bude pít jen recyklovaná moč. Takže problém není v hodnotách, ale v tom že se najednou se hroutí pohádka. A pokud bychom se podívali na benzínové motory tak v reálu normě taky nevyhoví, nemůžou, protože všichni víme že normovaná spotřeba a reálná jsou rozdílné, a tím pádem i emise (a nejen emise CO2).

s
5. října • 20:00

Konečně rozumný názor.

mpolan
5. října • 11:20

Takhle si představuju odpad společnosti.
Namísto snahy problém řešit navrhují zmírnění norem. Jo, nevážené evropské automobilky, naučte se dělat elektro... Pak nebudete mít s emisemi problém.

čert
5. října • 9:28

Proč chtějí evropské automobilky volnější limity emisí pro diesely? Požadovat povolení pro provoz sazometů, když je k dispozici zážehový motor, nemá logiku. To by za chvíli mohli potravináři chtít, aby se množství povolených éček v jídlech násobilo taky 2,75 x. A jsem zvědavý, kolik obhájců vznětových motorů v osobních autech, by s těmi zvýšenými éčky v potravinách radostně souhlasilo.

Potooczech
5. října • 9:22

Hmm ... takže podle představ automobilek bychom se měli u nových motorů prakticky vrátit k Euro 4 normě. Což jen vypovídá o tom, jaké jsou asi skutečné emise motorů, které údajně měly plnit Euro 5 nebo Euro 6 normu.
Otázka je, zda to není nastaveno správně. Pokud to prostě výrobce nedovede, tak holt nebude v době platnosti nové normy prodávat na EU trhu dieselové motory, dokud to nebude splňovat. Normy na CO2 jsou celkově buřt. Ale emise oxidů dusíku je nutné regulovat. Způsobují závažné nemoci od chronických jako astma, přes akutní jako rozedma plic nebo rakovina. Stejně tak prachové částice.
Je třeba přenést finanční odpovědnost, kterou tyto nemoci způsobují právě na výrobce. Problémy, které oxidy dusíku a prachové částice způsobují stojí ročně z našich daní miliardy korun. Nechť ty miliardy investují i výrobci do motorů, které budou k našemu zdraví šetrnější. Když už EU musí nesmyslně protlačovat diesel, jako jediná na světě.

řidič
5. října • 9:16

Kdyby raději od dieselu v osobácích upustili, udělali by lépe.

JeCh
5. října • 11:13

Ono by se to mělo celý nějakým způsobem přehodnotit. Osobáků je samozřejmě mnohem víc než kamionů nebo autobusů, ale to, co hlavně z některých starších lítá ven, strčí hravě do kapsy i stovku tédéíček.Problém je, že se v EU hlavně díky VW (a jeho politickým konexím) začaly extrémně protlačovat diesely. Tady (http://ekonomika.idnes.cz/spotrebni-dan-z-nafty-0tm... ... je třeba krásně vidět výsledek politiky VW a nesmyslný daňový zvýhodnění nafty v zemích EU.

Potooczech
5. října • 9:25

Tak ono pokud by se skutečně dohlíželo na dodržování norem, tak u Euro 5 a Euro 6 by se v EU za posledních 5 let neprodal jediný diesel.

Doporučujeme

Články odjinud