Evropské automobilky chtějí volnější limity emisí pro diesely

Evropské automobilky chtějí volnější limity emisí pro diesely

Současná aféra Dieselgate spustila lavinu. Diesely sice nikdo jen tak nezakáže (v Evropě mají zhruba 55% tržní podíl), ale už se schyluje ke změně metodiky měření spotřeby a zároveň emisí. Dieselová auta budou například poprvé podstupovat zkoušku v reálném provozu.

Sdružení ACEA, které hájí zájmy automobilek, ale varuje, že pokud zůstanou současné normy stejné, tedy především norma 0,08 g/km NOx, nebudou ji výrobci schopni v reálném provozu se současnými technologiemi plnit. Automobilky tak přinesly Evropské komisi vlastní udržitelný návrh.

Dieselgate: Skandál VW připomněl slabinu emisních norem

Dieselgate: Skandál VW připomněl slabinu emisních norem

Podle něj by se limity v letech 2017 až 2020 násobily faktorem 2,75 a po roce 2020 faktorem 1,7. V letech 2017 až 2020 by tak směla naftová auta vypouštět 0,22 g/km NOx, což jsou hodnoty jen o 0,03 g nižší, než co dovolovala norma Euro 4. Koeficient 1,7 by zase dovoloval vypouštět v reálném provozu 0,136 g/km NOx a ne současných 0,08 g.

Jistě, současné normy měření emisí realitu neodrážejí, ale testování v reálném provozu nemůže být nikdy fér pro všechny, neboť vstupuje do hry spousta proměnných (hustota vzduchu, teplota, vítr...). Je potřeba upravit především metodiku měření. Auto přeci nemusí opouštět válcovou zkušebnu, stačilo by pouze změnit metodiku, které by více odpovídala reálnému používání auta.

Plivat jen po Volkswagenu je nefér. Proč ostatní výrobci raději mlčí?

Plivat jen po Volkswagenu je nefér. Proč ostatní výrobci raději mlčí?

TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období

VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion

Nebude trvat dlouho a Arteon přenechá „funkci“ vlajkové lodi Volkswagenu nové generaci SUV Touareg. Než se tak stane, pojďme si něco říci o nejvýkonnějším provedení nabídky.

včera | Jan Mička | 33 příspěvků
Minitest Peugeot 308 GTi: Skvělý hot-hatch! Dokud nestisknete „Sport“

Peugeot 308 GTi (minitest)

Vyzkoušeli jsme vrcholnou verzi modelu 308 druhé generace po modernizaci. Dokazuje, že mezi rychlými hatchbacky si může vybrat každý přesně dle svých potřeb a přání.

17.  4.  2018 | Milan Lažanský
TEST Lexus IS 300h: Není dokonalý, ale má k tomu blízko

Lexus IS 300h

Absenci vznětového motoru automobilka Lexus vyvažuje hybridním ústrojím. A jsem toho názoru, že pro model IS je to ta nejlepší možná varianta.

14.  4.  2018 | Jan Mička | 27 příspěvků