Evropské automobilky chtějí volnější limity emisí pro diesely

Evropské automobilky chtějí volnější limity emisí pro diesely

Současná aféra Dieselgate spustila lavinu. Diesely sice nikdo jen tak nezakáže (v Evropě mají zhruba 55% tržní podíl), ale už se schyluje ke změně metodiky měření spotřeby a zároveň emisí. Dieselová auta budou například poprvé podstupovat zkoušku v reálném provozu.

Sdružení ACEA, které hájí zájmy automobilek, ale varuje, že pokud zůstanou současné normy stejné, tedy především norma 0,08 g/km NOx, nebudou ji výrobci schopni v reálném provozu se současnými technologiemi plnit. Automobilky tak přinesly Evropské komisi vlastní udržitelný návrh.

Technika | Volkswagen | Dieselgate | Názory

Dieselgate: Skandál VW připomněl slabinu emisních norem

Podle něj by se limity v letech 2017 až 2020 násobily faktorem 2,75 a po roce 2020 faktorem 1,7. V letech 2017 až 2020 by tak směla naftová auta vypouštět 0,22 g/km NOx, což jsou hodnoty jen o 0,03 g nižší, než co dovolovala norma Euro 4. Koeficient 1,7 by zase dovoloval vypouštět v reálném provozu 0,136 g/km NOx a ne současných 0,08 g.

Jistě, současné normy měření emisí realitu neodrážejí, ale testování v reálném provozu nemůže být nikdy fér pro všechny, neboť vstupuje do hry spousta proměnných (hustota vzduchu, teplota, vítr...). Je potřeba upravit především metodiku měření. Auto přeci nemusí opouštět válcovou zkušebnu, stačilo by pouze změnit metodiku, které by více odpovídala reálnému používání auta.

Technika | Dieselgate | Názory

Plivat jen po Volkswagenu je nefér. Proč ostatní výrobci raději mlčí?

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků
Test: Kiu Rio jsme vyzkoušeli v základní výbavě. Je to dobrá koupě?

Kia Rio 1,25 CVVT

Nová Kia Rio si chce v segmentu B ukousnout větší kus koláče, než kdy předtím. Po týdenním soužití už víme, že na to předpoklady rozhodně má.

11.  6.  2017 | Milan Lažanský | 9 příspěvků