Evropské automobilky chtějí volnější limity emisí pro diesely

Evropské automobilky chtějí volnější limity emisí pro diesely

Současná aféra Dieselgate spustila lavinu. Diesely sice nikdo jen tak nezakáže (v Evropě mají zhruba 55% tržní podíl), ale už se schyluje ke změně metodiky měření spotřeby a zároveň emisí. Dieselová auta budou například poprvé podstupovat zkoušku v reálném provozu.

Sdružení ACEA, které hájí zájmy automobilek, ale varuje, že pokud zůstanou současné normy stejné, tedy především norma 0,08 g/km NOx, nebudou ji výrobci schopni v reálném provozu se současnými technologiemi plnit. Automobilky tak přinesly Evropské komisi vlastní udržitelný návrh.

Dieselgate: Skandál VW připomněl slabinu emisních norem

Dieselgate: Skandál VW připomněl slabinu emisních norem

Podle něj by se limity v letech 2017 až 2020 násobily faktorem 2,75 a po roce 2020 faktorem 1,7. V letech 2017 až 2020 by tak směla naftová auta vypouštět 0,22 g/km NOx, což jsou hodnoty jen o 0,03 g nižší, než co dovolovala norma Euro 4. Koeficient 1,7 by zase dovoloval vypouštět v reálném provozu 0,136 g/km NOx a ne současných 0,08 g.

Jistě, současné normy měření emisí realitu neodrážejí, ale testování v reálném provozu nemůže být nikdy fér pro všechny, neboť vstupuje do hry spousta proměnných (hustota vzduchu, teplota, vítr...). Je potřeba upravit především metodiku měření. Auto přeci nemusí opouštět válcovou zkušebnu, stačilo by pouze změnit metodiku, které by více odpovídala reálnému používání auta.

Plivat jen po Volkswagenu je nefér. Proč ostatní výrobci raději mlčí?

Plivat jen po Volkswagenu je nefér. Proč ostatní výrobci raději mlčí?

Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

21.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků