Vyhlášení evropského Auta roku 2020 probíhalo podle stejného scénáře jako v minulých letech. V sestřizích jsme viděli záběry z testování vozů členy odborné poroty a krátce nahlédli do zákulisí. Foto: Markus Pentikainen

Vyhlášení evropského Auta roku 2020 probíhalo podle stejného scénáře jako v minulých letech. V sestřizích jsme viděli záběry z testování vozů členy odborné poroty a krátce nahlédli do zákulisí. | Foto: Markus Pentikainen

Každý z 60 porotců měl k dispozici 25 bodů, které musel rozdělit mezi sedm finálových vozidel s tím, že žádnému z vozů není možné udělit více než 10 bodů. Vítězství v anketě Auto roku 2020 (COTY) si nakonec odvedl  Peugeot 208, který od poroty dostal celkem 281 bodů . Foto: Markus Pentikainen

Každý z 60 porotců měl k dispozici 25 bodů, které musel rozdělit mezi sedm finálových vozidel s tím, že žádnému z vozů není možné udělit více než 10 bodů. Vítězství v anketě Auto roku 2020 (COTY) si nakonec odvedl Peugeot 208, který od poroty dostal celkem 281 bodů. | Foto: Markus Pentikainen

 Kolega Jiří Duchoň, jediný český zástupce v odborné porotě a šéfredaktor měsíčníku Automobil, udělil nejvíce bodů (6) Toyotě Corolla. Na druhém místě se s 5 body umístil Peugeot 208 a třetí byl Renault Clio společně s BMW řady 1 (4 body). Nejméně bodů (1) si odnesla Tesla Model 3. Foto: Markus Pentikainen

 Kolega Jiří Duchoň, jediný český zástupce v odborné porotě a šéfredaktor měsíčníku Automobil, udělil nejvíce bodů (6) Toyotě Corolla. Na druhém místě se s 5 body umístil Peugeot 208 a třetí byl Renault Clio společně s BMW řady 1 (4 body). Nejméně bodů (1) si odnesla Tesla Model 3. | Foto: Markus Pentikainen

 Foto: Markus Pentikainen

| Foto: Markus Pentikainen

 Foto: Markus Pentikainen

| Foto: Markus Pentikainen

 Foto: Markus Pentikainen

| Foto: Markus Pentikainen

Finalisté COTY 2020 Foto: Velimatti Honkanen

Finalisté COTY 2020 | Foto: Velimatti Honkanen

Finalisté COTY 2020 Foto: Velimatti Honkanen

Finalisté COTY 2020 | Foto: Velimatti Honkanen

BMW řady 1 Foto: Velimatti Honkanen

BMW řady 1 | Foto: Velimatti Honkanen

Ford Puma Foto: Velimatti Honkanen

Ford Puma | Foto: Velimatti Honkanen

Peugeot 208 Foto: Velimatti Honkanen

Peugeot 208 | Foto: Velimatti Honkanen

Porsche Taycan

Porsche Taycan

Renault Clio Foto: Velimatti Honkanen

Renault Clio | Foto: Velimatti Honkanen

Tesla Model 3 Foto: Velimatti Honkanen

Tesla Model 3 | Foto: Velimatti Honkanen

Toyota Corolla  Foto: Velimatti Honkanen

Toyota Corolla  | Foto: Velimatti Honkanen

Hlavním důvodem jsou přitom náklady na vývoj a nejistý zájem ze strany zákazníků o takto upravená BMW nižších tříd, a tudíž nejisté zisky z prodeje těchto modelů se znakem Alpiny. 

Hlavním důvodem jsou přitom náklady na vývoj a nejistý zájem ze strany zákazníků o takto upravená BMW nižších tříd, a tudíž nejisté zisky z prodeje těchto modelů se znakem Alpiny. 

 „Vývojové náklady jsou vysoké a navíc stále rostou s nejnovějšími emisními normami. Pro nás je tedy lepší zůstat u námi osvědčené techniky, motorizací a převodovek,“  uvedl Bovensiepen.

„Vývojové náklady jsou vysoké a navíc stále rostou s nejnovějšími emisními normami. Pro nás je tedy lepší zůstat u námi osvědčené techniky, motorizací a převodovek,“ uvedl Bovensiepen.

Alpině se jednoduše nevyplatí investovat do vývoje úprav celé modelové řady, natož několika málo modelů, když nemá jistotu zájmu a ke všemu si chce ponechat svou auru prémiové značky, která nabízí něco extra.

Alpině se jednoduše nevyplatí investovat do vývoje úprav celé modelové řady, natož několika málo modelů, když nemá jistotu zájmu a ke všemu si chce ponechat svou auru prémiové značky, která nabízí něco extra.

Do budoucna má nová Puma nabídnout až čtyři různé motorizace, včetně naftového čtyřválce 1.5 EcoBlue. Zatím však ceník obývají jen dva  litrové tříválce EcoBoost  ve svých nejvýkonnějších variantách. | Ford Puma ST-Line

Do budoucna má nová Puma nabídnout až čtyři různé motorizace, včetně naftového čtyřválce 1.5 EcoBlue. Zatím však ceník obývají jen dva litrové tříválce EcoBoost ve svých nejvýkonnějších variantách. | Ford Puma ST-Line

Základní úrovní výbavy Pumy je  Titanium , která crossoveru standardně zajistí třeba přední i zadní LED světlomety (mlhová s přisvěcováním do zatáček), funkci automatického tlumení dálkových světel, bezdrátové nabíjení telefonu... | Ford Puma ST-Line

Základní úrovní výbavy Pumy je Titanium, která crossoveru standardně zajistí třeba přední i zadní LED světlomety (mlhová s přisvěcováním do zatáček), funkci automatického tlumení dálkových světel, bezdrátové nabíjení telefonu... | Ford Puma ST-Line

Tuto výbavu dále rozšiřuje  Titanium X , která začíná na ceně  499.900 Kč , respektive  534.900 Kč  v případě mild-hybridní jednotky. Navíc přihazuje třeba prakticky  snímatelné potahy předních i zadních sedadel , které je možné snadno vyprat... | Ford Puma ST-Line

Tuto výbavu dále rozšiřuje Titanium X, která začíná na ceně 499.900 Kč, respektive 534.900 Kč v případě mild-hybridní jednotky. Navíc přihazuje třeba prakticky snímatelné potahy předních i zadních sedadel, které je možné snadno vyprat... | Ford Puma ST-Line

Peugeot 208

Peugeot 208

Peugeot 208

Peugeot 208

Peugeot 208

Peugeot 208

Verze Performance je vybavena palubní nabíječkou o výkonu 225 kW, Performance Plus sází na 270kW. 19palcová kola s červeně lakovanými brzdovými třmeny dostanete již ve standardu, stejně jako LED světlomety Porsche Dynamic Light System Plus a vzduchový podvozek. Porsche

Verze Performance je vybavena palubní nabíječkou o výkonu 225 kW, Performance Plus sází na 270kW. 19palcová kola s červeně lakovanými brzdovými třmeny dostanete již ve standardu, stejně jako LED světlomety Porsche Dynamic Light System Plus a vzduchový podvozek. | Porsche

Porsche Taycan 4S 2020 Porsche

Porsche Taycan 4S 2020 | Porsche

Novinku už můžete objednávat, první kousky k zákazníkům pak dorazí na začátku roku 2020. Porsche nasadilo cenu základního 4S na 105.607 eur (2.725.000 Kč). Na české ceny si budeme muset ještě chvíli počkat. Jen pro srovnání: základní  Tesla Model S  u nás vyjde na 2.271.200 Kč. Porsche

Novinku už můžete objednávat, první kousky k zákazníkům pak dorazí na začátku roku 2020. Porsche nasadilo cenu základního 4S na 105.607 eur (2.725.000 Kč). Na české ceny si budeme muset ještě chvíli počkat. Jen pro srovnání: základní Tesla Model S u nás vyjde na 2.271.200 Kč. | Porsche

Informace o výskytu nového Renaultu Clio v tovární specifikaci na LPG přinesl web RNews.cz, který upřesňuje, že tato motorizace francouzského hatchbacku se začíná prodávat na trhu Itálie či Španělska.

Informace o výskytu nového Renaultu Clio v tovární specifikaci na LPG přinesl web RNews.cz, který upřesňuje, že tato motorizace francouzského hatchbacku se začíná prodávat na trhu Itálie či Španělska.

Zástavba přitom zvyšuje hmotnost vozu o 56 kg, nehledě na to, že auto si zachovává i svou 42litrovou benzinovou nádrž.

Zástavba přitom zvyšuje hmotnost vozu o 56 kg, nehledě na to, že auto si zachovává i svou 42litrovou benzinovou nádrž.

Renault, respektive Dacia, mimochodem vyzdvihují tovární specifikaci LPG, jelikož motor 1.0 TCe byl od začátku s myšlenkou alternativního spalování zkapalněného ropného plynu vyvíjen.

Renault, respektive Dacia, mimochodem vyzdvihují tovární specifikaci LPG, jelikož motor 1.0 TCe byl od začátku s myšlenkou alternativního spalování zkapalněného ropného plynu vyvíjen.

 Tesla

| Tesla

 Tesla

| Tesla

 Tesla

| Tesla

Toyota Corolla

Toyota Corolla

Toyota Corolla

Toyota Corolla

Toyota Corolla

Toyota Corolla

Každý z 60 porotců měl k dispozici 25 bodů, které musel rozdělit mezi sedm finálových vozidel s tím, že žádnému z vozů není možné udělit více než 10 bodů. Vítězství v anketě Auto roku 2020 (COTY) si nakonec odvedl  Peugeot 208, který od poroty dostal celkem 281 bodů . Foto: Markus Pentikainen
 Kolega Jiří Duchoň, jediný český zástupce v odborné porotě a šéfredaktor měsíčníku Automobil, udělil nejvíce bodů (6) Toyotě Corolla. Na druhém místě se s 5 body umístil Peugeot 208 a třetí byl Renault Clio společně s BMW řady 1 (4 body). Nejméně bodů (1) si odnesla Tesla Model 3. Foto: Markus Pentikainen
 Foto: Markus Pentikainen
 Foto: Markus Pentikainen
36
Fotogalerie

Evropským Autem roku 2020 je Peugeot 208! Porazil elektrické Porsche i Teslu

Navzdory opatřením vůči šíření nákazy po Evropě bude vyhlášení ankety probíhat dle plánu, i když bez živého publika na místě.

Aktualizace 15:45: Vyhlášení evropského Auta roku 2020 probíhalo podle stejného scénáře jako v minulých letech. V sestřizích jsme viděli záběry z testování vozů členy odborné poroty a krátce nahlédli do zákulisí. Každý z 60 porotců měl k dispozici 25 bodů, které musel rozdělit mezi sedm finálových vozidel s tím, že žádnému z vozů není možné udělit více než 10 bodů. Vítězství v anketě Auto roku 2020 (COTY) si nakonec odvedl Peugeot 208, který od poroty dostal celkem 281 bodů.

COTY 2020: finální pořadí a počet získaných bodů
Pořadí Model Počet bodů
1. Peugeot 208 281
2. Tesla Model 3 242
3. Porsche Taycan 222
4. Renault Clio 211
5. Ford Puma 209
6. Toyota Corolla 152
7. BMW řady 1 133

Kolega Jiří Duchoň, jediný český zástupce v odborné porotě a šéfredaktor měsíčníku Automobil, udělil nejvíce bodů (6) Toyotě Corolla. Na druhém místě se s 5 body umístil Peugeot 208 a třetí byl Renault Clio společně s BMW řady 1 (4 body). Nejméně bodů (1) si odnesla Tesla Model 3.

COTY 2020: Jiří Duchoň a jeho hlasování
Pořadí Model Počet bodů
1. Toyota Corolla 6
2. Peugeot 208 5
3. Renault Clio 4
4. BMW řady 1 4
5. Ford Puma 3
6. Porsche Taycan 2
7. Tesla Model 3 1

Následuje původní text...

Ženevský autosalon byl kvůli hrozbě šíření koronaviru zrušen, o ceremoniál vyhlášení evropského Auta roku 2020 (COTY), který měl na místě proběhnout, však ani přesto nepřijdeme. A navíc proběhne dle původně uvedeného plánu v prostorách výstaviště Palexpo. Organizátoři se však rychle přizpůsobili podmínkám a vyhlášení se bude konat před prázdným sálem a bez přístupu veřejnosti.

Slavnostní ceremoniál bude vysílán on-line včetně dříve připravených materiálů. Čas vyhlášení se nemění, vítěze se tedy dočkáme dnes v pondělí 2. března po 15 hodině odpolední. V takto skromné prezentaci z místa organizátorům nic nebrání, švýcarská vláda v pátek zakázala pořádání akcí a veřejných shromáždění s návštěvností více jak 1000 lidí.

Podobně alternativním způsobem, ačkoliv ne přímo z výstaviště, se budou muset s dříve naplánovanými premiérami poprat i automobilky, které měly v Ženevě vystavovat. O předvedení novinek tedy nepřijdeme, všechno ale bude probíhat on-line cestou a v rámci malých soukromých akcí.

V porotě COTY 2020 letos reprezentuje Česko i kolega Jiří Duchoň, jediný český zástupce v 60člené porotě. Jak už víme, ve finálové sestavě vozů nechybí hi-tech elektromobily (Porsche Taycan a Tesla Model 3) ani auta „pro lidi“ (BMW 1, Ford Puma, Peugeot 208, Renault Clio, Toyota Corolla). O vítězích ankety budeme samozřejmě informovat.

On-line přenos můžete sledovat níže:

Speciál: Autosalon Ženeva 2020

Autosalon v Ženevě je jednou z nejvýznamnějších událostí automobilového roku. Letos se měl konat již 90. ročník, výstava však byla tři dny před zahájením zrušena z důvodu rizika šíření koronaviru. Vyhlášení výsledků ankety evropské Auto roku 2020 (COTY) proběhlo podle plánu, avšak pouze formou živého přenosu.

Přehled očekávaných novinek
To nejlepší, co se mohlo v Ženevě představit

Místo: Ženeva, Švýcarsko
Adresa výstaviště: Route François-Peyrot 30, 1218 Le Grand-Saconnex

Doporučujeme

Články odjinud