Evropským Autem roku 2020 je Peugeot 208! Porazil elektrické Porsche i Teslu

Navzdory opatřením vůči šíření nákazy po Evropě bude vyhlášení ankety probíhat dle plánu, i když bez živého publika na místě.

Aktualizace 15:45: Vyhlášení evropského Auta roku 2020 probíhalo podle stejného scénáře jako v minulých letech. V sestřizích jsme viděli záběry z testování vozů členy odborné poroty a krátce nahlédli do zákulisí. Každý z 60 porotců měl k dispozici 25 bodů, které musel rozdělit mezi sedm finálových vozidel s tím, že žádnému z vozů není možné udělit více než 10 bodů. Vítězství v anketě Auto roku 2020 (COTY) si nakonec odvedl Peugeot 208, který od poroty dostal celkem 281 bodů.

COTY 2020: finální pořadí a počet získaných bodů
Pořadí Model Počet bodů
1. Peugeot 208 281
2. Tesla Model 3 242
3. Porsche Taycan 222
4. Renault Clio 211
5. Ford Puma 209
6. Toyota Corolla 152
7. BMW řady 1 133

Kolega Jiří Duchoň, jediný český zástupce v odborné porotě a šéfredaktor měsíčníku Automobil, udělil nejvíce bodů (6) Toyotě Corolla. Na druhém místě se s 5 body umístil Peugeot 208 a třetí byl Renault Clio společně s BMW řady 1 (4 body). Nejméně bodů (1) si odnesla Tesla Model 3.

COTY 2020: Jiří Duchoň a jeho hlasování
Pořadí Model Počet bodů
1. Toyota Corolla 6
2. Peugeot 208 5
3. Renault Clio 4
4. BMW řady 1 4
5. Ford Puma 3
6. Porsche Taycan 2
7. Tesla Model 3 1

Následuje původní text...

Ženevský autosalon byl kvůli hrozbě šíření koronaviru zrušen, o ceremoniál vyhlášení evropského Auta roku 2020 (COTY), který měl na místě proběhnout, však ani přesto nepřijdeme. A navíc proběhne dle původně uvedeného plánu v prostorách výstaviště Palexpo. Organizátoři se však rychle přizpůsobili podmínkám a vyhlášení se bude konat před prázdným sálem a bez přístupu veřejnosti.

Autosalon Ženeva 2020 byl zrušen kvůli koronaviru! Rozhodla to švýcarská vláda

Autosalon Ženeva 2020 byl zrušen kvůli koronaviru! Rozhodla to švýcarská vláda

Slavnostní ceremoniál bude vysílán on-line včetně dříve připravených materiálů. Čas vyhlášení se nemění, vítěze se tedy dočkáme dnes v pondělí 2. března po 15 hodině odpolední. V takto skromné prezentaci z místa organizátorům nic nebrání, švýcarská vláda v pátek zakázala pořádání akcí a veřejných shromáždění s návštěvností více jak 1000 lidí.

Podobně alternativním způsobem, ačkoliv ne přímo z výstaviště, se budou muset s dříve naplánovanými premiérami poprat i automobilky, které měly v Ženevě vystavovat. O předvedení novinek tedy nepřijdeme, všechno ale bude probíhat on-line cestou a v rámci malých soukromých akcí.

Toto jsou finalisté evropského Auta roku 2020. Hned dva z nich jsou do zásuvky

Toto jsou finalisté evropského Auta roku 2020. Hned dva z nich jsou do zásuvky

V porotě COTY 2020 letos reprezentuje Česko i kolega Jiří Duchoň, jediný český zástupce v 60člené porotě. Jak už víme, ve finálové sestavě vozů nechybí hi-tech elektromobily (Porsche Taycan a Tesla Model 3) ani auta „pro lidi“ (BMW 1, Ford Puma, Peugeot 208, Renault Clio, Toyota Corolla). O vítězích ankety budeme samozřejmě informovat.

On-line přenos můžete sledovat níže:

Speciál: Ford Puma

Ford Puma první generace byl cenově dostupný sportovní vůz s předním pohonem, který byl vyráběn v Německu v letech 1997 až 2002. První generace skončila bez přímého nástupce, v roce 2019 však Ford známé jméno přivedl k životu. Druhá generace Pumy zcela změnila koncepci. Přijela jako stylový crossover do města s možností volby hybridního pohonu.

Ford Puma druhé generace oficiálněPrvní skicaPrvní generace

 
TEST RAM 1500 Longhorn 5.7 V8 HEMI: Hustý pracant i Rolls-Royce zároveň

RAM 1500 Longhorn HEMI

Americká auta jsou na českých silnicích stále docela úkazem. Jasným králem mezi nimi je RAM 1500, který jsme vyzkoušeli v kovbojské výbavě Longhorn a s pořádným motorem V8 pod kapotou!

5.  4.  2020 | Vladimír Kadera | 81 příspěvků
TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG 1st Edition: Sesazený král Evropy vrací úder

Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG

Přestože se nový Volkswagen Golf tváří jako ten minulý, ve skutečnosti prošel komplexní proměnou. Spoléhá na elektrifikaci a přijel se zcela novým pojetím interiéru. Všechno to přináší zajímavé výhody, ale také jisté nevýhody.

1.  4.  2020 | Jan Mička | 60 příspěvků
Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 147 příspěvků