Toto jsou finalisté evropského Auta roku 2020. Hned dva z nich jsou do zásuvky

Porota ankety evropské Auto roku dokončila druhé hlasování. Frank Janssen, prezident poroty, dnes oznámil sedmičku finalistů.

Složení finalistů ankety evropské Auto roku 2020 (Car of the Year) je velmi různorodé a zahrnujé i dva elektromobily. Z 35 vozů je vybralo šedesát novinářů. Českým zástupcem poroty je kolega Jiří Duchoň, který dříve psával i pro Autorevue.cz.

Auto roku 2020 v ČR zná své finalisty. Letošní ročník je opravdu různorodý

Auto roku 2020 v ČR zná své finalisty. Letošní ročník je opravdu různorodý

V loňském roce byla finální sedmička přeci jen o něco pestřejší. Letos například chybí pravověrný sportovní vůz, který v loňském roce zastupovala Alpine A110. Škoda tedy, že se do finálního výběru nedostalo například brilantní Porsche 911, či Ferrari F8 Tributo. Letošním favoritem může být třeba Porsche Taycan, které je jedním ze dvou finálových elektromobilů. Zahraniční novináři nad ním chválou nešetří, šanci určitě má.

COTY 2020: Finálová sestava
BMW řady 1
Ford Puma
Peugeot 208
Porsche Taycan
Renault Clio
Tesla Model 3
Toyota Corolla

Ostatně už v loňském roce vyhrál elektromobil Jaguar I-Pace. Konkurenti se spalovacím motorem však nespí. Do boje s elektromobily proto vyrazí třeba Renault Clio, Peugeot 208 či Toyota Corolla. Vítěze se dozvíme v předvečer ženevského autosalonu. Pozornost na Švýcarsko tedy směřujte 2. března 2020 v 15:00.

Za volantem nového Peugeotu 208: Je krásný, největší zbraň však budí rozpaky

Za volantem nového Peugeotu 208: Je krásný, největší zbraň však budí rozpaky

V příštím roce se dozvíme také vítěze české ankety Auto roku 2020. I k nám se do finále probojoval Peugeot 208. Fajnšmekry ale určitě zajímá i terénní Suzuki Jimny nebo BMW řady 3. Vítěze se dozvíme 8. ledna.

Speciál: Ford Puma

Ford Puma první generace byl cenově dostupný sportovní vůz s předním pohonem, který byl vyráběn v Německu v letech 1997 až 2002. První generace skončila bez přímého nástupce, v roce 2019 však Ford známé jméno přivedl k životu. Druhá generace Pumy zcela změnila koncepci. Přijela jako stylový crossover do města s možností volby hybridního pohonu.

Ford Puma druhé generace oficiálněPrvní skicaPrvní generace

 
TEST Volkswagen Touareg V8 4.0 TDI Black Style: Nehodící se škrtněte

Volkswagen Touareg V8 4.0 TDI

Touareg je vlajkovou lodí Volkswagenu, s motorem V8 by se ale dal považovat za takovou vlajkovou loď „na druhou“. Pokud máte o koupi osmiválce zájem, pospěšte si. Brzy totiž nenávratně zmizí z nabídky.

20.  2.  2020 | Jan Mička | 26 příspěvků
Minitest Opel Astra 1.2 Turbo (96 kW) Elegance: Tříválec na dlouhé cesty

Opel Astra 1.2 Turbo

Faceliftovaná Astra generace K dostala pod kapotu výhradně tříválcové motory, všechny pocházejí od General Motors, nikoli z dílen PSA. Vyzkoušeli jsme silnější verzi základní dvanáctistovky, která v mnoha ohledech velmi mile překvapila.

15.  2.  2020 | Petr Schnagl | 37 příspěvků
Minitest Mercedes-Benz V300d: Šestiválec vám už chybět nebude

Mercedes-Benz V300d

Skoro 240 koní v dodávce. Kdo to potřebuje? Když se nad tím zamyslíte, tak možná právě vy...

13.  2.  2020 | Vladimír Kadera | 21 příspěvků