Toto jsou finalisté evropského Auta roku 2020. Hned dva z nich jsou do zásuvky

Porota ankety evropské Auto roku dokončila druhé hlasování. Frank Janssen, prezident poroty, dnes oznámil sedmičku finalistů.

Složení finalistů ankety evropské Auto roku 2020 (Car of the Year) je velmi různorodé a zahrnujé i dva elektromobily. Z 35 vozů je vybralo šedesát novinářů. Českým zástupcem poroty je kolega Jiří Duchoň, který dříve psával i pro Autorevue.cz.

Auto roku 2020 v ČR zná své finalisty. Letošní ročník je opravdu různorodý

Auto roku 2020 v ČR zná své finalisty. Letošní ročník je opravdu různorodý

V loňském roce byla finální sedmička přeci jen o něco pestřejší. Letos například chybí pravověrný sportovní vůz, který v loňském roce zastupovala Alpine A110. Škoda tedy, že se do finálního výběru nedostalo například brilantní Porsche 911, či Ferrari F8 Tributo. Letošním favoritem může být třeba Porsche Taycan, které je jedním ze dvou finálových elektromobilů. Zahraniční novináři nad ním chválou nešetří, šanci určitě má.

COTY 2020: Finálová sestava
BMW řady 1
Ford Puma
Peugeot 208
Porsche Taycan
Renault Clio
Tesla Model 3
Toyota Corolla

Ostatně už v loňském roce vyhrál elektromobil Jaguar I-Pace. Konkurenti se spalovacím motorem však nespí. Do boje s elektromobily proto vyrazí třeba Renault Clio, Peugeot 208 či Toyota Corolla. Vítěze se dozvíme v předvečer ženevského autosalonu. Pozornost na Švýcarsko tedy směřujte 2. března 2020 v 15:00.

Za volantem nového Peugeotu 208: Je krásný, největší zbraň však budí rozpaky

Za volantem nového Peugeotu 208: Je krásný, největší zbraň však budí rozpaky

V příštím roce se dozvíme také vítěze české ankety Auto roku 2020. I k nám se do finále probojoval Peugeot 208. Fajnšmekry ale určitě zajímá i terénní Suzuki Jimny nebo BMW řady 3. Vítěze se dozvíme 8. ledna.

Speciál: Ford Puma

Ford Puma první generace byl cenově dostupný sportovní vůz s předním pohonem, který byl vyráběn v Německu v letech 1997 až 2002. První generace skončila bez přímého nástupce, v roce 2019 však Ford známé jméno přivedl k životu. Druhá generace Pumy zcela změnila koncepci. Přijela jako stylový crossover do města s možností volby hybridního pohonu.

Ford Puma druhé generace oficiálněPrvní skicaPrvní generace

 
TEST Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW): Šli skautíci na výlet, měli 200 koní

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW)

Univerzálnímu stroji se zvýšeným podvozkem nejsilnější turbodiesel a bohatá výbava sluší. Znamená „skautizace“ pro uživatele nějaká omezení, nebo je zde vše Simply clever?

včera | Richard Herbich | 85 příspěvků
TEST SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI AT: Těžko uvěřit, že může stát tak málo

SsangYong Korando 1.5 T-GDI AT

Levné auto nutně nemusí vypadat levně. Příkladů bychom v Česku našli hned několik a chybět mezi nimi nesmí ani SsangYong Korando.

22.  1.  2021 | Jan Mička | 83 příspěvků
TEST Toyota Land Cruiser 150 Executive: Injekce adrenalinu pro poctivého dělníka

Toyota Land Cruiser 150

Toyota Land Cruiser bude brzy sedmdesátníkem. Verze 150, kterou jako jedinou u nás zastoupení značky oficiálně prodává, dostala řádný upgrade techniky a výkonu. Jak to dopadlo?

20.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků