Složení finalistů ankety evropské Auto roku 2020 (Car of the Year) je velmi různorodé a zahrnujé i dva elektromobily. Z 35 vozů je vybralo šedesát novinářů. Českým zástupcem poroty je kolega Jiří Duchoň, který dříve psával i pro Autorevue.cz.
Auto roku 2020 v ČR zná své finalisty. Letošní ročník je opravdu různorodý
V loňském roce byla finální sedmička přeci jen o něco pestřejší. Letos například chybí pravověrný sportovní vůz, který v loňském roce zastupovala Alpine A110. Škoda tedy, že se do finálního výběru nedostalo například brilantní Porsche 911, či Ferrari F8 Tributo. Letošním favoritem může být třeba Porsche Taycan, které je jedním ze dvou finálových elektromobilů. Zahraniční novináři nad ním chválou nešetří, šanci určitě má.
COTY 2020: Finálová sestava |
BMW řady 1 |
Ford Puma |
Peugeot 208 |
Porsche Taycan |
Renault Clio |
Tesla Model 3 |
Toyota Corolla |
Ostatně už v loňském roce vyhrál elektromobil Jaguar I-Pace. Konkurenti se spalovacím motorem však nespí. Do boje s elektromobily proto vyrazí třeba Renault Clio, Peugeot 208 či Toyota Corolla. Vítěze se dozvíme v předvečer ženevského autosalonu. Pozornost na Švýcarsko tedy směřujte 2. března 2020 v 15:00.
Za volantem nového Peugeotu 208: Je krásný, největší zbraň však budí rozpaky
V příštím roce se dozvíme také vítěze české ankety Auto roku 2020. I k nám se do finále probojoval Peugeot 208. Fajnšmekry ale určitě zajímá i terénní Suzuki Jimny nebo BMW řady 3. Vítěze se dozvíme 8. ledna.
Ford Puma první generace byl cenově dostupný sportovní vůz s předním pohonem, který byl vyráběn v Německu v letech 1997 až 2002. První generace skončila bez přímého nástupce, v roce 2019 však Ford známé jméno přivedl k životu. Druhá generace Pumy zcela změnila koncepci. Přijela jako stylový crossover do města s možností volby hybridního pohonu.
Ford Puma druhé generace oficiálně • První skica • První generace