Toto jsou finalisté evropského Auta roku 2020. Hned dva z nich jsou do zásuvky

Porota ankety evropské Auto roku dokončila druhé hlasování. Frank Janssen, prezident poroty, dnes oznámil sedmičku finalistů.

Složení finalistů ankety evropské Auto roku 2020 (Car of the Year) je velmi různorodé a zahrnujé i dva elektromobily. Z 35 vozů je vybralo šedesát novinářů. Českým zástupcem poroty je kolega Jiří Duchoň, který dříve psával i pro Autorevue.cz.

Auto roku 2020 v ČR zná své finalisty. Letošní ročník je opravdu různorodý

Auto roku 2020 v ČR zná své finalisty. Letošní ročník je opravdu různorodý

V loňském roce byla finální sedmička přeci jen o něco pestřejší. Letos například chybí pravověrný sportovní vůz, který v loňském roce zastupovala Alpine A110. Škoda tedy, že se do finálního výběru nedostalo například brilantní Porsche 911, či Ferrari F8 Tributo. Letošním favoritem může být třeba Porsche Taycan, které je jedním ze dvou finálových elektromobilů. Zahraniční novináři nad ním chválou nešetří, šanci určitě má.

COTY 2020: Finálová sestava
BMW řady 1
Ford Puma
Peugeot 208
Porsche Taycan
Renault Clio
Tesla Model 3
Toyota Corolla

Ostatně už v loňském roce vyhrál elektromobil Jaguar I-Pace. Konkurenti se spalovacím motorem však nespí. Do boje s elektromobily proto vyrazí třeba Renault Clio, Peugeot 208 či Toyota Corolla. Vítěze se dozvíme v předvečer ženevského autosalonu. Pozornost na Švýcarsko tedy směřujte 2. března 2020 v 15:00.

Za volantem nového Peugeotu 208: Je krásný, největší zbraň však budí rozpaky

Za volantem nového Peugeotu 208: Je krásný, největší zbraň však budí rozpaky

V příštím roce se dozvíme také vítěze české ankety Auto roku 2020. I k nám se do finále probojoval Peugeot 208. Fajnšmekry ale určitě zajímá i terénní Suzuki Jimny nebo BMW řady 3. Vítěze se dozvíme 8. ledna.

Speciál: Ford Puma

Ford Puma první generace byl cenově dostupný sportovní vůz s předním pohonem, který byl vyráběn v Německu v letech 1997 až 2002. První generace skončila bez přímého nástupce, v roce 2019 však Ford známé jméno přivedl k životu. Druhá generace Pumy zcela změnila koncepci. Přijela jako stylový crossover do města s možností volby hybridního pohonu.

Ford Puma druhé generace oficiálněPrvní skicaPrvní generace

 
Minitest BMW M850i xDrive Gran Coupé: Osm válců a čtyři věčně vysmáté hlavy

BMW M850i xDrive GC

Třetí karosářská varianta uzavírá náš obrázek o tom, jaká vlastně nová osmička je. Zároveň nám ale nedá si nevzpomenout na jedno z nejlepších aut na trhu. To je totiž také z Mnichova.

včera | Vladimír Kadera | 23 příspěvků
Za volantem Volkswagenu ID.3 (150 kW): Zásadní? To ano! Ale vážně i revoluční?

Volkswagenu ID.3 (150 kW)

Pro značku Volkswagen má být zásadním modelem jako kdysi Brouk a Golf. Elektromobil ID.3 nabral zpoždění, teď se ale konečně hlásí o slovo.

4.  8.  2020 | Stanislav Kolman | 79 příspěvků
Minitest elektromobilu Mini Cooper SE: Kulový blesk září jasně, ale jen krátce

Mini Cooper SE

Je lépe vyvážený než benzinový originál, a navíc má dost elektrických koní na to, abychom mu mohli bez ironie říkat ostrý hatchback. S malou kapacitou akumulátorů je to ale omezená, a kvůli ceně ne právě levná forma zábavy.

2.  8.  2020 | Miro Mihálik | 27 příspěvků