Evropským autem roku je znovu SUV: Volvo XC40!

Na ženevském autosalonu se tradičně vyhlašuje i Evropské auto roku. Letos je jím nejmenší SUV od Volva.

Porota ankety Evropské Auto roku 2018 (COTY) na autosalonu v Ženevě srovnala pět finalistů. Loňský ročník byl milníkem, a to v tom smyslu, že vůbec poprvé vyhrálo SUV, konkrétně Peugeot 3008. Nastupující trend, který vidíme na světových trzích se tedy odráží i v ceně Evropského auta roku, jímž je znovu SUV, či crossover, chcete-li. Volvo XC40 zvítězilo se slušným náskokem před Seatem Ibiza a BMW řady 5, jímž patří stupně vítězů.

Evropské auto roku 2018 - Kompletní výsledky
Pořadí Model Počet bodů
1. Volvo XC40 325
2. Seat Ibiza 242
3. BMW 5 226
4. Kia Stinger 204
5. Citroën C3 Aircross 171
6. Audi A8 169
7. Alfa Romeo Stelvio 163

Vybíralo se ze 37 loňských novinek. Nechyběla ani Škoda Karoq, mezi sedm finalistů však nepostoupila. Stejně jako Kodiaq v loňském roce. O vítězi COTY 2018 rozhodla porota složená z 59 odborných novinářů z 23 evropských zemí, přičemž větší země mají větší počet porotců.

Auto roku 2018 v ČR: Takto hlasovali redaktoři Autorevue.cz

Auto roku 2018 v ČR: Takto hlasovali redaktoři Autorevue.cz

Loni v listopadu tito porotci vybrali, zatím bez bodů, vždy sedm svých favoritů, z nichž se poté uskupila finálová sestava. Mezi porotci nechybí ani kolega Jiří Duchoň, šéfredaktor časopisu Automobil, který ve funkci 1. dubna 2016 vystřídal Tomáše Hyana a letos dal nejvíce hlasů BMW řady 5.

Speciál: Autosalon Ženeva 2018

Autosalon v Ženevě je jedna z největších událostí automobilového roku. Letošní ročník pro novináře začíná v pondělí 5. března, kdy bude vyhlášeno evropské Auto roku 2018 (COTY). Na úterý 6. a středu 7. března připadají hlavní tiskové dny, a od čtvrtka 8. do neděle 18. března je výstaviště Palexpo přístupné pro veřejnost.

Kompletní přehled očekávaných novinek

Nová Škoda Fabia • Kia CeedHyundai Santa FePeugeot 508 • Toyota AurisBMW X4 • Mercedes-Benz G • Jeep WranglerCupra • Lamborghini UrusJaguar I-PaceVolvo V60Citroën Berlingo • Porsche 911 GT3 RS VW I.D. Vizzion • Lexus UX Ferrari 488 Pista

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 140 příspěvků