Evropské auto roku 2009 zná své kandidáty. Škoda útočí

18 komentářů

stenly
21. června • 10:35

Hm, viděl bych to na Lancia Delta. Možná nebude první, ale hodně nahoru se jistě probojuje.

wartburg
21. června • 13:37

tazko tipovat, favoriti urcite aj Alfa MiTo, Fiesta, Hyundai I20 pripadne Megane.....

jogurt
21. června • 20:12

Ano, megane a i20 jsou nepochybně favority, protože nic nového v podstatě nepřinášejí

nal
22. června • 0:27

Vyber (europskeho) auta roka je vzdy vecou lobby. Navyse, vitazom sa zvacsa stavaju vozidla, ktore pridu do vyroby v case volby, resp. najneskor v lete.
Moje tipy do top7
- tazko urcit vitaza medzi koncernovymi Lancia Delta a Alfa MiTo. Skor sa priklanam k Alfe. Pojde o najdostupnejsiu Alfu vsetkych cias a kedze je sportova sestra od Grande Punta, ma vacsie sance.
- silne zastupene bude Nemecko v top7. Pre Opel je Insignia dolezitym hracom. Urcite bude v top 7. koncern VW bude silne investovat do noveho Golfu. Ako druhe koncernove zeliezko bude Seat Ibiza. V case volby pride do predaja aj 3 dverova verzia. Ford tiez prichadza na trh s novou Fiestou, ktora ziska viac pozornosti, nez Kuga.
- francuzske zastupenie bude asi na Renaulte Megane. Ale ako sa uz pise v diskusii - nic nove na svete.
- Aziu zastupi pravdepodobne Hyundai s i20. Japonske znacky mozu prist len s Hodnou Jazz, ktora vyhrala ako auto roka 2007 v Japonsku. Osobne si vsak myslim, ze namiesto nej bude zastupene obe talianske znacky.Takze moje tipy - Alfa Mito, Lancia Delta, VW Golf, Seat Ibiza, Opel Insignia, Ford Fiesta, Renault Megane a Hyundai i20. Vitaz bude asi niektore auto z nemeckych koncernov.

Vladimir (SR)
21. června • 10:07

Mne tam chyba Tata Nano...5-miest, nizka spotreba, super cena....

jogurt
21. června • 8:41

Rovněž nevěřím, že by superb měl šanci. Sociální novináři už léta hlasují pro vozy, které nejsou nositelem inovativních technologií, ale pro auta, která mají pokud možno nejnižší cenu. Malou výjimkou byl S-Max, kterému ocenění připadlo právem, ale v ostatních případech je to jak u Miss ČR, nad vítěznou volbou laici i odborníci zpravidla nechápavě kroutí hlavou.

wartburg
21. června • 13:34

co inovativne priniesol Superb? Okrem grandiozneho otvarania kufra? Ale to snad by nemala byt ta najdolezitejsia vec na svete, hoci pripustam, ze ako napad celkom dobre.

alambert
21. června • 15:01

no, twindoor je podle me dost zasadni inovace, jinak jeste svetla AFS a preplnovana 1.4 ve stredni tride taky neni uplne standartni. krome toho ma i verzi greenline, takze ekologicti fanatikove na superb nemuzou mit zadny kecy...:-D

Thor
23. června • 22:56

Twindoor a zásadní inovace :-O Sice nikdo neví k čemu to vlastně prakticky slouží, ale chápu je to blbý, to se bude líbit :-D:-D:-D a budou to všichni neustále omílat jako ten deštník ze dvacku :-D:-D:-D:-D:-D. A 1.4 to je taky reprezentativní :-D Až se pana ředitele zeptaj co v to má za motor a on se zasní a s pýchou v hlase vyřkne magické "jednačtyřku s turbem" :-D:-D:-D:-D:-D

jogurt
24. června • 0:33

Twindoor: nikdo neví k čemu to vlastně slouží? jsi krapátko přehulen, co? jestli mají čtyřdveřová auta všech tříd a velikostí podstatný problém, je to velikost otvoru zavazadlového prostoru. Můžeš mít vzadu 700 litrů, ale pořád je tam nějakých 35-45cm světlá výška vstupního prostoru. Twindoor tento problém řeší. Elegantně a účinně. Ostatní budou velmi notně pátrat po tom, jak patentovou ochranu obejít a udělat něco podobného a pokud ji má Škoda dobře ošetřenou, pak jim nezbyde než koupit licenci.AFS už takovou bombou není, ale je to rozhodně novinka, která je přínosem.1,4TSI ve střední třídě by mě neohromilo, kdybych se nesvezl s třemi verzemi tohoto motoru- nejslabší 92kW můžeme zapomenout, stará jednaosmička 20V v Octavii jela lépe a kdo to s ní uměl, dokázal jezdit za málo. Většina to s ní ale neuměla.
Prostřední verze, tedy 110kW v Tiguanu už je o poznání lepší, ale v tomhle autě na jeho hmotnost, jízdní odpory a především těžké zpřevodování od čtyřky dál, to ještě není ono. Ale top verze se 125kW, to už je krásné svezení, motor je skvěle kultivovaný (pubertální antiškoda mládež nechť ječí, bude to jen důkazem, že se nesvezli), živý a příjemně úsporný.¨Škoda že v Superbu bude jen ten první.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
petr
24. června • 13:15

Twindoor řeší kulové, kdo chce sedan si u konkurence koupí sedan, kdo chce liftback, tak si koupí liftback. Škodovka jen sloučila sedan a liftback do jednoho modelu jejímž důsledkem bude zmatený majitel, který nebude vědět kterým tlačítkem má otevřít i okno a kterým jen kufr a v konečném důsledku bude stejně používat jen jedno z nich :-P

alambert
25. června • 19:42

a pouzivat jen jedno z nich? samozrejme kdyz budes jezdit do prace a vozit v kufru kufrik, tak budes superb pouzivat jako sedan, a kdyz si bude o vikendu chtit odvest kolo na chatu, budes rad ze nejaky druhy tlacitko mas...o tom to je...;-)

alambert
24. června • 14:14

mas pocit ze na superb ma penize takovy clovek, ktery neni schopen pochopit k cemu je leve a k cemu prave tlacitko?:-D

petr
24. června • 14:45

On to pochopí, ale nezapamatuje si to ;-) Alespoň ne ze začátku.

Dusan
24. června • 12:44

Twindoor resi kulove, nejvetsim problemem kufru u sedanu neni az tak otvor do nej, ale primarne to ze je nesikovne placaty. Dira do kufru byva povetsinou vetsi nez vyska kufru. Nedostatecnou vysku kufru Twindoor neporesi, tedy pokud si ho nejaky sebevrah nenecha pri jizde otevreny. Problemem Twindooru je, ze je proste hnusnej. Neco mezi sedanem a hatchem, ani ryba ani rak. Novy Superb ma diky nemu dost neelegantni proporce.
AFS nema nic spolecneho se Skodovkou. Je to technologie firmy Hella, kterou si muze koupit kazdy kdo o ni ma zajem. Klidne by mohla byt i v Dacii Logan, pokud by se do ni nesmyslne rozhodli jit.

alambert
25. června • 19:38

1) ne neco mezi hatchem a sedanem, ale neco mezi liftbackem a sedanem...
2) nesikovne placaty? mame mondeo liftback a neni problem do nej nalozit kolo aniz bys ho jakkoli rozebiral...pokud neni otvor do kufru problem tak mi predved jak to kolo nacpes do sedanu...

petr
21. června • 21:52

Superb GreenLine a ekologické auto ? :-D:-D:-D Myslím, že marketingové oddělení Škodovky zaměstnává hotové bohy ve svém oboru :-D
Toyota Prius - komb.spotřeba 4,3 litru :-P
Superb GreenLine 1.9TDI 77kW - komb. spotřeba 5,1 litru
Renault Laguna 1.5 dCi 81 kW - komb.spotřeba 5,1 litru
Toyota Avensis 2.0 D4-D 93kW - komb.spotřeba 5,5 litru
Mazda 6 2.0 MZR-CD 103kW - komb.spotřeba 5,6 litru
Subaru Legacy 2.0D 110kW - komb.spotřeba 5,6 litruTakže ten ekologický Superb žere papírově stejně jako nová Laguna s 1.5kou a žere o 0,5 litru míň než o 33kW výkonější Subaru s pohonem 4x4 :-D:-D:-D

Radek Ondrášík
21. června • 8:58

Ono je největší problém v tom, že neexitují žádná objektivní měřítka a to jak u těch aut, miss apod. Prostě jsou to neměřitelné záležitosti a ty budou vždy velmi subjektivní. Navíc parametr ceny je poměrně důležitý. Přeci jenom, když auto stojí 1mil. eur (veyron) pak není problém vyrobit opravdu technologický unikát. Ovšem v ceně třeba 200tis. už je to o něčem jiném, tam už je problém nabídnout a přijít s něčím zásadně inovativním a pokud se to i při této ceně automobilce povede, pak si zaslouží ocenit.

Doporučujeme

Články odjinud