Evropské auto roku 2009 zná své kandidáty. Škoda útočí

jogurt  |  21. 06. 2008 08:41

Rovněž nevěřím, že by superb měl šanci. Sociální novináři už léta hlasují pro vozy, které nejsou nositelem inovativních technologií, ale pro auta, která mají pokud možno nejnižší cenu. Malou výjimkou byl S-Max, kterému ocenění připadlo právem, ale v ostatních případech je to jak u Miss ČR, nad vítěznou volbou laici i odborníci zpravidla nechápavě kroutí hlavou.

Odpovědět  |   | 
Radek Ondrášík  |  21. 06. 2008 08:58

Ono je největší problém v tom, že neexitují žádná objektivní měřítka a to jak u těch aut, miss apod. Prostě jsou to neměřitelné záležitosti a ty budou vždy velmi subjektivní. Navíc parametr ceny je poměrně důležitý. Přeci jenom, když auto stojí 1mil. eur (veyron) pak není problém vyrobit opravdu technologický unikát. Ovšem v ceně třeba 200tis. už je to o něčem jiném, tam už je problém nabídnout a přijít s něčím zásadně inovativním a pokud se to i při této ceně automobilce povede, pak si zaslouží ocenit.

Odpovědět  |   | 
wartburg  |  21. 06. 2008 13:34

co inovativne priniesol Superb? Okrem grandiozneho otvarania kufra? Ale to snad by nemala byt ta najdolezitejsia vec na svete, hoci pripustam, ze ako napad celkom dobre.

Odpovědět  |   | 
alambert  |  21. 06. 2008 15:01

no, twindoor je podle me dost zasadni inovace, jinak jeste svetla AFS a preplnovana 1.4 ve stredni tride taky neni uplne standartni. krome toho ma i verzi greenline, takze ekologicti fanatikove na superb nemuzou mit zadny kecy...

Odpovědět  |   | 
petr  |  21. 06. 2008 21:52

Superb GreenLine a ekologické auto ? Myslím, že marketingové oddělení Škodovky zaměstnává hotové bohy ve svém oboru
Toyota Prius - komb.spotřeba 4,3 litru
Superb GreenLine 1.9TDI 77kW - komb. spotřeba 5,1 litru
Renault Laguna 1.5 dCi 81 kW - komb.spotřeba 5,1 litru
Toyota Avensis 2.0 D4-D 93kW - komb.spotřeba 5,5 litru
Mazda 6 2.0 MZR-CD 103kW - komb.spotřeba 5,6 litru
Subaru Legacy 2.0D 110kW - komb.spotřeba 5,6 litru

Takže ten ekologický Superb žere papírově stejně jako nová Laguna s 1.5kou a žere o 0,5 litru míň než o 33kW výkonější Subaru s pohonem 4x4

Odpovědět  |   | 
Thor  |  23. 06. 2008 22:56

Twindoor a zásadní inovace Sice nikdo neví k čemu to vlastně prakticky slouží, ale chápu je to blbý, to se bude líbit a budou to všichni neustále omílat jako ten deštník ze dvacku . A 1.4 to je taky reprezentativní Až se pana ředitele zeptaj co v to má za motor a on se zasní a s pýchou v hlase vyřkne magické "jednačtyřku s turbem"

Odpovědět  |   | 
jogurt  |  24. 06. 2008 00:33

Twindoor: nikdo neví k čemu to vlastně slouží? jsi krapátko přehulen, co? jestli mají čtyřdveřová auta všech tříd a velikostí podstatný problém, je to velikost otvoru zavazadlového prostoru. Můžeš mít vzadu 700 litrů, ale pořád je tam nějakých 35-45cm světlá výška vstupního prostoru. Twindoor tento problém řeší. Elegantně a účinně. Ostatní budou velmi notně pátrat po tom, jak patentovou ochranu obejít a udělat něco podobného a pokud ji má Škoda dobře ošetřenou, pak jim nezbyde než koupit licenci.

AFS už takovou bombou není, ale je to rozhodně novinka, která je přínosem.

1,4TSI ve střední třídě by mě neohromilo, kdybych se nesvezl s třemi verzemi tohoto motoru- nejslabší 92kW můžeme zapomenout, stará jednaosmička 20V v Octavii jela lépe a kdo to s ní uměl, dokázal jezdit za málo. Většina to s ní ale neuměla.
Prostřední verze, tedy 110kW v Tiguanu už je o poznání lepší, ale v tomhle autě na jeho hmotnost, jízdní odpory a především těžké zpřevodování od čtyřky dál, to ještě není ono. Ale top verze se 125kW, to už je krásné svezení, motor je skvěle kultivovaný (pubertální antiškoda mládež nechť ječí, bude to jen důkazem, že se nesvezli), živý a příjemně úsporný.¨

Škoda že v Superbu bude jen ten první.

Odpovědět  |   | 
Dusan  |  24. 06. 2008 12:44

Twindoor resi kulove, nejvetsim problemem kufru u sedanu neni az tak otvor do nej, ale primarne to ze je nesikovne placaty. Dira do kufru byva povetsinou vetsi nez vyska kufru. Nedostatecnou vysku kufru Twindoor neporesi, tedy pokud si ho nejaky sebevrah nenecha pri jizde otevreny. Problemem Twindooru je, ze je proste hnusnej. Neco mezi sedanem a hatchem, ani ryba ani rak. Novy Superb ma diky nemu dost neelegantni proporce.
AFS nema nic spolecneho se Skodovkou. Je to technologie firmy Hella, kterou si muze koupit kazdy kdo o ni ma zajem. Klidne by mohla byt i v Dacii Logan, pokud by se do ni nesmyslne rozhodli jit.

Odpovědět  |   | 
alambert  |  25. 06. 2008 19:38

1) ne neco mezi hatchem a sedanem, ale neco mezi liftbackem a sedanem...
2) nesikovne placaty? mame mondeo liftback a neni problem do nej nalozit kolo aniz bys ho jakkoli rozebiral...pokud neni otvor do kufru problem tak mi predved jak to kolo nacpes do sedanu...

Odpovědět  |   | 
petr  |  24. 06. 2008 13:15

Twindoor řeší kulové, kdo chce sedan si u konkurence koupí sedan, kdo chce liftback, tak si koupí liftback. Škodovka jen sloučila sedan a liftback do jednoho modelu jejímž důsledkem bude zmatený majitel, který nebude vědět kterým tlačítkem má otevřít i okno a kterým jen kufr a v konečném důsledku bude stejně používat jen jedno z nich

Odpovědět  |   | 
alambert  |  24. 06. 2008 14:14

mas pocit ze na superb ma penize takovy clovek, ktery neni schopen pochopit k cemu je leve a k cemu prave tlacitko?

Odpovědět  |   | 
petr  |  24. 06. 2008 14:45

On to pochopí, ale nezapamatuje si to Alespoň ne ze začátku.

Odpovědět  |   | 
alambert  |  25. 06. 2008 19:42

a pouzivat jen jedno z nich? samozrejme kdyz budes jezdit do prace a vozit v kufru kufrik, tak budes superb pouzivat jako sedan, a kdyz si bude o vikendu chtit odvest kolo na chatu, budes rad ze nejaky druhy tlacitko mas...o tom to je...

Odpovědět  |   | 
Vladimir (SR)  |  21. 06. 2008 10:07

Mne tam chyba Tata Nano...5-miest, nizka spotreba, super cena....

Odpovědět  |   | 
stenly  |  21. 06. 2008 10:35

Hm, viděl bych to na Lancia Delta. Možná nebude první, ale hodně nahoru se jistě probojuje.

Odpovědět  |   | 
wartburg  |  21. 06. 2008 13:37

tazko tipovat, favoriti urcite aj Alfa MiTo, Fiesta, Hyundai I20 pripadne Megane.....

Odpovědět  |   | 
jogurt  |  21. 06. 2008 20:12

Ano, megane a i20 jsou nepochybně favority, protože nic nového v podstatě nepřinášejí

Odpovědět  |   | 
nal  |  22. 06. 2008 00:27

Vyber (europskeho) auta roka je vzdy vecou lobby. Navyse, vitazom sa zvacsa stavaju vozidla, ktore pridu do vyroby v case volby, resp. najneskor v lete.
Moje tipy do top7
- tazko urcit vitaza medzi koncernovymi Lancia Delta a Alfa MiTo. Skor sa priklanam k Alfe. Pojde o najdostupnejsiu Alfu vsetkych cias a kedze je sportova sestra od Grande Punta, ma vacsie sance.
- silne zastupene bude Nemecko v top7. Pre Opel je Insignia dolezitym hracom. Urcite bude v top 7. koncern VW bude silne investovat do noveho Golfu. Ako druhe koncernove zeliezko bude Seat Ibiza. V case volby pride do predaja aj 3 dverova verzia. Ford tiez prichadza na trh s novou Fiestou, ktora ziska viac pozornosti, nez Kuga.
- francuzske zastupenie bude asi na Renaulte Megane. Ale ako sa uz pise v diskusii - nic nove na svete.
- Aziu zastupi pravdepodobne Hyundai s i20. Japonske znacky mozu prist len s Hodnou Jazz, ktora vyhrala ako auto roka 2007 v Japonsku. Osobne si vsak myslim, ze namiesto nej bude zastupene obe talianske znacky.

Takze moje tipy - Alfa Mito, Lancia Delta, VW Golf, Seat Ibiza, Opel Insignia, Ford Fiesta, Renault Megane a Hyundai i20. Vitaz bude asi niektore auto z nemeckych koncernov.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Honda GL1800 Gold Wing DCT: Motorka za mega! Skoro...

Honda GL1800 Gold Wing DCT

Šestiválcový cestovní křižník s unikátní podvozkovou konstrukcí je to nejrozmařilejší, co Honda v jedné stopě nabízí. Gold Wing je ale zároveň také s velkou rezervou tou nejdražší dvoukolovou Hondou. Má vrcholné provedení šesté generace zlatokřídlé legendy čím opodstatnit cenovku zvící bezmála 900.000 Kč?

dnes | Petr Schnagl | 5 příspěvků
TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line: Důležitá módní záležitost

VW T-Cross 1.0 TSI DSG

Volkswagen rozštěpil Polo na dva samostatné modely. Oplastované CrossPolo je minulostí a jeho pozici zastoupila novinka jménem T-Cross. Nabízí kromě zvýšené stavby karoserie ještě něco?

včera | Miro Mihálik | 48 příspěvků
První svezení se Seatem Leon TGI 1.5 TSI. Pod 1 Kč/km i s větším motorem?

Seat Leon TGI (první svezení)

České ceny Seatu Leon TGI po modernizaci pohonného ústrojí známe už od ledna letošního roku. Nyní došlo i na první kilometry za volantem a zdá se, že na dosavadních výhodách se vůbec nic nezměnilo.

11.  6.  2019 | Jan Mička | 15 příspěvků

Nejčtenější články

Levná Škoda Octavia Tour je zpátky. Za 440.000 Kč vybavenější nekoupíte

Levná Škoda Octavia Tour je zpátky. Za 440.…

Verze Tour má v historii Škody Octavia tradici. Nyní se vrací i ve třetí generaci a opět kombinuje bohatou výbavu s atraktivní cenou.

29.  5.  2019 | | 193 N/A
Podívejte se, jak vypadá nejlevnější Škoda Kamiq. Má plechová kola a poklice

Podívejte se, jak vypadá nejlevnější Škoda …

Škoda včera zveřejnila ceny nového crossoveru Kamiq. Vůz láká na bohatou bezpečnostní a komfortní výbavu, v základu to ale po vizuální stránce není žádná hitparáda.

12.  6.  2019 | | 116 N/A
Řídili jsme Škodu budoucnosti za 90 milionů. Vision iV hlava prostě nepobere!

Řídili jsme Škodu budoucnosti za 90 milionů…

Výstavní koncepty rozhodně nejsou určeny k tomu, aby se s nimi jezdilo. Přesto se s vámi už poněkolikáté můžeme podělit o jízdy dojmy, tentokrát se Škodou Vision iV. A ta rozhodně není pouhý výstřel do tmy.

2.  6.  2019 | | 93 N/A
Nová Škoda Octavia na dosud nejlepších ilustracích. Takhle by se vám líbila?

Nová Škoda Octavia na dosud nejlepších ilus…

Čtvrtá generace Škody Octavia by se měla poprvé ukázat ještě před koncem letošního roku. Ruský grafik při tvorbě přiložených ilustrací vycházel z dosud zveřejněných špionážních snímků.

3.  6.  2019 | | 51 N/A
Motorkářský gang na skútrech? Před Mods otcové zamykali hlavně své dcery

Motorkářský gang na skútrech? Před Mods otc…

Jak si představujete motorkářský gang? Určitě ne takhle. A to šlo o jeden z nejnebezpečnějších!

26.  5.  2019 | | 11 N/A