Evropské auto roku 2009 zná své kandidáty. Škoda útočí

jogurt  |  21. 06. 2008 08:41

Rovněž nevěřím, že by superb měl šanci. Sociální novináři už léta hlasují pro vozy, které nejsou nositelem inovativních technologií, ale pro auta, která mají pokud možno nejnižší cenu. Malou výjimkou byl S-Max, kterému ocenění připadlo právem, ale v ostatních případech je to jak u Miss ČR, nad vítěznou volbou laici i odborníci zpravidla nechápavě kroutí hlavou.

Odpovědět  |   | 
Radek Ondrášík  |  21. 06. 2008 08:58

Ono je největší problém v tom, že neexitují žádná objektivní měřítka a to jak u těch aut, miss apod. Prostě jsou to neměřitelné záležitosti a ty budou vždy velmi subjektivní. Navíc parametr ceny je poměrně důležitý. Přeci jenom, když auto stojí 1mil. eur (veyron) pak není problém vyrobit opravdu technologický unikát. Ovšem v ceně třeba 200tis. už je to o něčem jiném, tam už je problém nabídnout a přijít s něčím zásadně inovativním a pokud se to i při této ceně automobilce povede, pak si zaslouží ocenit.

Odpovědět  |   | 
wartburg  |  21. 06. 2008 13:34

co inovativne priniesol Superb? Okrem grandiozneho otvarania kufra? Ale to snad by nemala byt ta najdolezitejsia vec na svete, hoci pripustam, ze ako napad celkom dobre.

Odpovědět  |   | 
alambert  |  21. 06. 2008 15:01

no, twindoor je podle me dost zasadni inovace, jinak jeste svetla AFS a preplnovana 1.4 ve stredni tride taky neni uplne standartni. krome toho ma i verzi greenline, takze ekologicti fanatikove na superb nemuzou mit zadny kecy...

Odpovědět  |   | 
petr  |  21. 06. 2008 21:52

Superb GreenLine a ekologické auto ? Myslím, že marketingové oddělení Škodovky zaměstnává hotové bohy ve svém oboru
Toyota Prius - komb.spotřeba 4,3 litru
Superb GreenLine 1.9TDI 77kW - komb. spotřeba 5,1 litru
Renault Laguna 1.5 dCi 81 kW - komb.spotřeba 5,1 litru
Toyota Avensis 2.0 D4-D 93kW - komb.spotřeba 5,5 litru
Mazda 6 2.0 MZR-CD 103kW - komb.spotřeba 5,6 litru
Subaru Legacy 2.0D 110kW - komb.spotřeba 5,6 litru

Takže ten ekologický Superb žere papírově stejně jako nová Laguna s 1.5kou a žere o 0,5 litru míň než o 33kW výkonější Subaru s pohonem 4x4

Odpovědět  |   | 
Thor  |  23. 06. 2008 22:56

Twindoor a zásadní inovace Sice nikdo neví k čemu to vlastně prakticky slouží, ale chápu je to blbý, to se bude líbit a budou to všichni neustále omílat jako ten deštník ze dvacku . A 1.4 to je taky reprezentativní Až se pana ředitele zeptaj co v to má za motor a on se zasní a s pýchou v hlase vyřkne magické "jednačtyřku s turbem"

Odpovědět  |   | 
jogurt  |  24. 06. 2008 00:33

Twindoor: nikdo neví k čemu to vlastně slouží? jsi krapátko přehulen, co? jestli mají čtyřdveřová auta všech tříd a velikostí podstatný problém, je to velikost otvoru zavazadlového prostoru. Můžeš mít vzadu 700 litrů, ale pořád je tam nějakých 35-45cm světlá výška vstupního prostoru. Twindoor tento problém řeší. Elegantně a účinně. Ostatní budou velmi notně pátrat po tom, jak patentovou ochranu obejít a udělat něco podobného a pokud ji má Škoda dobře ošetřenou, pak jim nezbyde než koupit licenci.

AFS už takovou bombou není, ale je to rozhodně novinka, která je přínosem.

1,4TSI ve střední třídě by mě neohromilo, kdybych se nesvezl s třemi verzemi tohoto motoru- nejslabší 92kW můžeme zapomenout, stará jednaosmička 20V v Octavii jela lépe a kdo to s ní uměl, dokázal jezdit za málo. Většina to s ní ale neuměla.
Prostřední verze, tedy 110kW v Tiguanu už je o poznání lepší, ale v tomhle autě na jeho hmotnost, jízdní odpory a především těžké zpřevodování od čtyřky dál, to ještě není ono. Ale top verze se 125kW, to už je krásné svezení, motor je skvěle kultivovaný (pubertální antiškoda mládež nechť ječí, bude to jen důkazem, že se nesvezli), živý a příjemně úsporný.¨

Škoda že v Superbu bude jen ten první.

Odpovědět  |   | 
Dusan  |  24. 06. 2008 12:44

Twindoor resi kulove, nejvetsim problemem kufru u sedanu neni az tak otvor do nej, ale primarne to ze je nesikovne placaty. Dira do kufru byva povetsinou vetsi nez vyska kufru. Nedostatecnou vysku kufru Twindoor neporesi, tedy pokud si ho nejaky sebevrah nenecha pri jizde otevreny. Problemem Twindooru je, ze je proste hnusnej. Neco mezi sedanem a hatchem, ani ryba ani rak. Novy Superb ma diky nemu dost neelegantni proporce.
AFS nema nic spolecneho se Skodovkou. Je to technologie firmy Hella, kterou si muze koupit kazdy kdo o ni ma zajem. Klidne by mohla byt i v Dacii Logan, pokud by se do ni nesmyslne rozhodli jit.

Odpovědět  |   | 
alambert  |  25. 06. 2008 19:38

1) ne neco mezi hatchem a sedanem, ale neco mezi liftbackem a sedanem...
2) nesikovne placaty? mame mondeo liftback a neni problem do nej nalozit kolo aniz bys ho jakkoli rozebiral...pokud neni otvor do kufru problem tak mi predved jak to kolo nacpes do sedanu...

Odpovědět  |   | 
petr  |  24. 06. 2008 13:15

Twindoor řeší kulové, kdo chce sedan si u konkurence koupí sedan, kdo chce liftback, tak si koupí liftback. Škodovka jen sloučila sedan a liftback do jednoho modelu jejímž důsledkem bude zmatený majitel, který nebude vědět kterým tlačítkem má otevřít i okno a kterým jen kufr a v konečném důsledku bude stejně používat jen jedno z nich

Odpovědět  |   | 
alambert  |  24. 06. 2008 14:14

mas pocit ze na superb ma penize takovy clovek, ktery neni schopen pochopit k cemu je leve a k cemu prave tlacitko?

Odpovědět  |   | 
petr  |  24. 06. 2008 14:45

On to pochopí, ale nezapamatuje si to Alespoň ne ze začátku.

Odpovědět  |   | 
alambert  |  25. 06. 2008 19:42

a pouzivat jen jedno z nich? samozrejme kdyz budes jezdit do prace a vozit v kufru kufrik, tak budes superb pouzivat jako sedan, a kdyz si bude o vikendu chtit odvest kolo na chatu, budes rad ze nejaky druhy tlacitko mas...o tom to je...

Odpovědět  |   | 
Vladimir (SR)  |  21. 06. 2008 10:07

Mne tam chyba Tata Nano...5-miest, nizka spotreba, super cena....

Odpovědět  |   | 
stenly  |  21. 06. 2008 10:35

Hm, viděl bych to na Lancia Delta. Možná nebude první, ale hodně nahoru se jistě probojuje.

Odpovědět  |   | 
wartburg  |  21. 06. 2008 13:37

tazko tipovat, favoriti urcite aj Alfa MiTo, Fiesta, Hyundai I20 pripadne Megane.....

Odpovědět  |   | 
jogurt  |  21. 06. 2008 20:12

Ano, megane a i20 jsou nepochybně favority, protože nic nového v podstatě nepřinášejí

Odpovědět  |   | 
nal  |  22. 06. 2008 00:27

Vyber (europskeho) auta roka je vzdy vecou lobby. Navyse, vitazom sa zvacsa stavaju vozidla, ktore pridu do vyroby v case volby, resp. najneskor v lete.
Moje tipy do top7
- tazko urcit vitaza medzi koncernovymi Lancia Delta a Alfa MiTo. Skor sa priklanam k Alfe. Pojde o najdostupnejsiu Alfu vsetkych cias a kedze je sportova sestra od Grande Punta, ma vacsie sance.
- silne zastupene bude Nemecko v top7. Pre Opel je Insignia dolezitym hracom. Urcite bude v top 7. koncern VW bude silne investovat do noveho Golfu. Ako druhe koncernove zeliezko bude Seat Ibiza. V case volby pride do predaja aj 3 dverova verzia. Ford tiez prichadza na trh s novou Fiestou, ktora ziska viac pozornosti, nez Kuga.
- francuzske zastupenie bude asi na Renaulte Megane. Ale ako sa uz pise v diskusii - nic nove na svete.
- Aziu zastupi pravdepodobne Hyundai s i20. Japonske znacky mozu prist len s Hodnou Jazz, ktora vyhrala ako auto roka 2007 v Japonsku. Osobne si vsak myslim, ze namiesto nej bude zastupene obe talianske znacky.

Takze moje tipy - Alfa Mito, Lancia Delta, VW Golf, Seat Ibiza, Opel Insignia, Ford Fiesta, Renault Megane a Hyundai i20. Vitaz bude asi niektore auto z nemeckych koncernov.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155: Odvážní Francouzi jsou zpátky!

DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155

Luxusní divize automobilky Citroën se stala samostatnou značkou v roce 2014. Jako první to s modelem DS 7 zkusila s karoserií SUV a nyní nastal čas jít dál. Asi vás nepřekvapí, že jde taktéž o SUV. Proč ne, když je lidé chtějí?

včera | Vladimír Kadera | 19 příspěvků
Vodíkovým Hyundaiem Nexo z Bruselu do Prahy: Není brzo, to Česko je pozadu

Hyundai Nexo na vodík (první svezení)

Hyundai jako jedna z mála automobilek vodíkový pohon nejen testuje, ale nabízí i ve svém sériovém modelu Nexo. Ten se na vybraných trzích už prodává. Měli jsme exkluzivní možnost vyzkoušet si vůz v reálném provozu při cestě napříč Evropou.

12.  9.  2019 | Svět motorů | 37 příspěvků
TEST Suzuki Swift Sport: Kluci se baví, holky budou čumět!

Suzuki Swift Sport

Kdo říká, že musí mít sportovní auto stovky koní, nemluví pravdu. Novému Suzuki Swift Sport jich stačí 140 a stejně se budete usmívat do ucha k uchu.

4.  9.  2019 | Jan Mička | 29 příspěvků

Nejčtenější články

Zaujmout dnešní mládež není snadné. Bývalá hvězda Top Gearu ale našla řešení

Zaujmout dnešní mládež není snadné. Bývalá …

Lék na krizi středního věku podle Richarda Hamonda je opět na scéně. Tentokrát je to ještě větší sranda než minule.

5.  9.  2019 | | 11 N/A
Připadá vám nová Škoda Superb moc drahá? Ceny z roku 2002 to možná změní

Připadá vám nová Škoda Superb moc drahá? Ce…

Při pohledu do archivních ceníků si člověk uvědomí, že to, co je dnes samozřejmostí, kdysi bývalo za tučný příplatek, nebo nebylo vůbec. Podobně můžeme nahlížet i na Škodu Superb z roku 2002, která v základu vycházela na ty samé peníze co dnes.

25.  8.  2019 | | 72 N/A
Nový Renault Clio má české ceny a výbavy. Konkurenti by se měli zamyslet

Nový Renault Clio má české ceny a výbavy. K…

Renault zveřejnil české ceny nového Clia během dnešní tiskové konference. Vůz je v základu o téměř 50 tisíc levnější než Volkswagen Polo a trumfnul i Škodu Fabia.

10.  9.  2019 | | 57 N/A
Motor 1.5 TSI má problém. Svolávací akce neprobíhá, o opravu musíte zažádat

Motor 1.5 TSI má problém. Svolávací akce ne…

Na problémový chod motoru 1.5 TSI si majitelé vozů koncernu VW stěžovali už dlouhou dobu. Opravu sice autorizované servisy řeší, o svolávací akci se však oficiálně nejedná.

30.  8.  2019 | | 192 N/A
Nová Kia Xceed odhaluje ceny. V základu má plno asistentů a LED světlomety

Nová Kia Xceed odhaluje ceny. V základu má …

Novou Kiu Xceed si budete moci už příští týden prohlédnout na výstavě Auta na náplavce. Importér už zveřejnil ceny a nevypadají vůbec zle.

24.  8.  2019 | | 34 N/A