Evropská verze Fiatu 124 Spider má výkon snížený jen na 140 koní

Výkon je někde na půl cesty mezi dvojicí motorizací Mazdy MX-5, která je s Fiatem technicky příbuzná.

Neptejte se nás proč, ale nový roadster Fiat 124 Spider v evropské specifikaci (v takové se bude pochopitelně prodávat i na našem trhu za ještě neupřesněnou cenu) má nižší tabulkový výkon i točivý moment přeplňovaného čtyřválce 1.4 MultiAir. Nechceme se pouštět do divokých konspiračních teorií, ale napadá nás něco o daních a emisích...

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nový roadster Fiat 124 Spider prodávaný na našem trhu bude mít o 22 koní nižší výkon a o 9 Nm nižší točivý moment motoru 1.4 MultiAir proti dříve představené americké verzi

Zatímco americká verze, která se představila na autosalonu v Los Angeles, nabídne 119 kW (162 k) a 249 Nm, evropský model má v tabulce technických údajů uvedeno pouze 103 kW (140 k) a 240 Nm. „Naše“ verze má prozatím také jenom manuál, o automatu ještě nepadlo ani slovo.

Fiat 124 Spider je delší Mazda MX-5 s přeplňovaným motorem  

Fiat 124 Spider je delší Mazda MX-5 s přeplňovaným motorem  

Výkon je tak někde na půl cesty mezi dvojicí motorizací Mazdy MX-5, která je s Fiatem technicky příbuzná. Fiat překonává atmosférické motory Mazdy hodnotou točivého momentu, ale je zas o kousek těžší a navíc bude mít pravděpodobně jinak poskládanou převodovku proti atmosférické Mazdě.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Od americké verze se evropský Fiat 124 Spider liší jinými předním i zadními světly, detaily v interiéru a zřejmě i jinak nastaveným podvozkem

Změny mezi americkou a evropskou verzí poznáte i v oblasti předních a zadních světel, neboť na obou trzích platí trošku jiné předpisy. Ještě nevíme, jak to bude s nastavením podvozku a brzd, ale většinou se i v tomto evropské a americké modely liší. Fiat už se také přiznal, že připravuje i ostřejší sportovní verzi, která by měla nabídnout výkon okolo dvou stovek koní.

TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období

VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion

Nebude trvat dlouho a Arteon přenechá „funkci“ vlajkové lodi Volkswagenu nové generaci SUV Touareg. Než se tak stane, pojďme si něco říci o nejvýkonnějším provedení nabídky.

včera | Jan Mička | 17 příspěvků
Minitest Peugeot 308 GTi: Skvělý hot-hatch! Dokud nestisknete „Sport“

Peugeot 308 GTi (minitest)

Vyzkoušeli jsme vrcholnou verzi modelu 308 druhé generace po modernizaci. Dokazuje, že mezi rychlými hatchbacky si může vybrat každý přesně dle svých potřeb a přání.

17.  4.  2018 | Milan Lažanský
TEST Lexus IS 300h: Není dokonalý, ale má k tomu blízko

Lexus IS 300h

Absenci vznětového motoru automobilka Lexus vyvažuje hybridním ústrojím. A jsem toho názoru, že pro model IS je to ta nejlepší možná varianta.

14.  4.  2018 | Jan Mička | 27 příspěvků