Evropská verze Fiatu 124 Spider má výkon snížený jen na 140 koní

Výkon je někde na půl cesty mezi dvojicí motorizací Mazdy MX-5, která je s Fiatem technicky příbuzná.

Neptejte se nás proč, ale nový roadster Fiat 124 Spider v evropské specifikaci (v takové se bude pochopitelně prodávat i na našem trhu za ještě neupřesněnou cenu) má nižší tabulkový výkon i točivý moment přeplňovaného čtyřválce 1.4 MultiAir. Nechceme se pouštět do divokých konspiračních teorií, ale napadá nás něco o daních a emisích...

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nový roadster Fiat 124 Spider prodávaný na našem trhu bude mít o 22 koní nižší výkon a o 9 Nm nižší točivý moment motoru 1.4 MultiAir proti dříve představené americké verzi

Zatímco americká verze, která se představila na autosalonu v Los Angeles, nabídne 119 kW (162 k) a 249 Nm, evropský model má v tabulce technických údajů uvedeno pouze 103 kW (140 k) a 240 Nm. „Naše“ verze má prozatím také jenom manuál, o automatu ještě nepadlo ani slovo.

Fiat 124 Spider je delší Mazda MX-5 s přeplňovaným motorem  

Fiat 124 Spider je delší Mazda MX-5 s přeplňovaným motorem  

Výkon je tak někde na půl cesty mezi dvojicí motorizací Mazdy MX-5, která je s Fiatem technicky příbuzná. Fiat překonává atmosférické motory Mazdy hodnotou točivého momentu, ale je zas o kousek těžší a navíc bude mít pravděpodobně jinak poskládanou převodovku proti atmosférické Mazdě.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Od americké verze se evropský Fiat 124 Spider liší jinými předním i zadními světly, detaily v interiéru a zřejmě i jinak nastaveným podvozkem

Změny mezi americkou a evropskou verzí poznáte i v oblasti předních a zadních světel, neboť na obou trzích platí trošku jiné předpisy. Ještě nevíme, jak to bude s nastavením podvozku a brzd, ale většinou se i v tomto evropské a americké modely liší. Fiat už se také přiznal, že připravuje i ostřejší sportovní verzi, která by měla nabídnout výkon okolo dvou stovek koní.

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 38 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků