Evropská verze Fiatu 124 Spider má výkon snížený jen na 140 koní

Výkon je někde na půl cesty mezi dvojicí motorizací Mazdy MX-5, která je s Fiatem technicky příbuzná.

Neptejte se nás proč, ale nový roadster Fiat 124 Spider v evropské specifikaci (v takové se bude pochopitelně prodávat i na našem trhu za ještě neupřesněnou cenu) má nižší tabulkový výkon i točivý moment přeplňovaného čtyřválce 1.4 MultiAir. Nechceme se pouštět do divokých konspiračních teorií, ale napadá nás něco o daních a emisích...

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nový roadster Fiat 124 Spider prodávaný na našem trhu bude mít o 22 koní nižší výkon a o 9 Nm nižší točivý moment motoru 1.4 MultiAir proti dříve představené americké verzi

Zatímco americká verze, která se představila na autosalonu v Los Angeles, nabídne 119 kW (162 k) a 249 Nm, evropský model má v tabulce technických údajů uvedeno pouze 103 kW (140 k) a 240 Nm. „Naše“ verze má prozatím také jenom manuál, o automatu ještě nepadlo ani slovo.

Fiat 124 Spider je delší Mazda MX-5 s přeplňovaným motorem  

Fiat 124 Spider je delší Mazda MX-5 s přeplňovaným motorem  

Výkon je tak někde na půl cesty mezi dvojicí motorizací Mazdy MX-5, která je s Fiatem technicky příbuzná. Fiat překonává atmosférické motory Mazdy hodnotou točivého momentu, ale je zas o kousek těžší a navíc bude mít pravděpodobně jinak poskládanou převodovku proti atmosférické Mazdě.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Od americké verze se evropský Fiat 124 Spider liší jinými předním i zadními světly, detaily v interiéru a zřejmě i jinak nastaveným podvozkem

Změny mezi americkou a evropskou verzí poznáte i v oblasti předních a zadních světel, neboť na obou trzích platí trošku jiné předpisy. Ještě nevíme, jak to bude s nastavením podvozku a brzd, ale většinou se i v tomto evropské a americké modely liší. Fiat už se také přiznal, že připravuje i ostřejší sportovní verzi, která by měla nabídnout výkon okolo dvou stovek koní.

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

včera | Milan Lažanský | 42 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 25 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků