Evropská unie si došlápne na profesionální řidiče

Evropská unie hodlá výrazně změnit legislativu týkající se profesionálních řidičů. První velkou změnou bude snížení hodin, které může řidič strávit za volantem. Nynějších 74 hodin týdně se sníží na 56 hodin. Zároveň s tímto budou změněny přestávky. Nyní musí takový řidič denně odpočívat minimálně 8 hodin, dle nového návrhu to ale bude o hodinu více, tedy hodin devět.

Další výraznou změnou bude odpovědnost za dodržování těchto limitů. V této chvíli je za dodržování přestávek, maximální doby řízení atd. zodpovědný řidič. Novela počítá s tím, že za dodržování těchto povinností bude zodpovědný i zaměstnavatel. Připravovaná novinka má zamezit dnešnímu stavu, kdy jsou řidiči nuceni ze strany zaměstnavatele porušovat tyto předpisy, a protože neexistuje postih pro zaměstnavatele, ale pouze pro řidiče, nic jim za to nehrozí. Zástupci EU žijí v představě, že pokud ponese odpovědnost i zaměstnavatel, nebude mít snahu nutit řidiče k porušování předpisů.

Změna se bude týkat i postihu za přestupky. Přestupek, který se stane v jedné z členských zemí EU, bude moci být pokutován i v druhé zemi EU. S tímto bodem souvisí i povinné zavedení digitálních tachografů, které již nejdou tak snadno obelstít, jako nynější kotoučové. Navíc, pokud řidič výrazně poruší předpisy a kontroloři to zjistí, bude mu moci být i zpětně a okamžitě zakázáno pokračovat v jízdě.

Jednotlivé členské státy si budou moci rozhodovat o vnitrostátní dopravě individuálně, ovšem tyto předpisy nesmí být mírnější, než bude stanovené minimum Evropskou unii.

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

16.  12.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků