Evropská unie si došlápne na profesionální řidiče

Evropská unie hodlá výrazně změnit legislativu týkající se profesionálních řidičů. První velkou změnou bude snížení hodin, které může řidič strávit za volantem. Nynějších 74 hodin týdně se sníží na 56 hodin. Zároveň s tímto budou změněny přestávky. Nyní musí takový řidič denně odpočívat minimálně 8 hodin, dle nového návrhu to ale bude o hodinu více, tedy hodin devět.

Další výraznou změnou bude odpovědnost za dodržování těchto limitů. V této chvíli je za dodržování přestávek, maximální doby řízení atd. zodpovědný řidič. Novela počítá s tím, že za dodržování těchto povinností bude zodpovědný i zaměstnavatel. Připravovaná novinka má zamezit dnešnímu stavu, kdy jsou řidiči nuceni ze strany zaměstnavatele porušovat tyto předpisy, a protože neexistuje postih pro zaměstnavatele, ale pouze pro řidiče, nic jim za to nehrozí. Zástupci EU žijí v představě, že pokud ponese odpovědnost i zaměstnavatel, nebude mít snahu nutit řidiče k porušování předpisů.

Změna se bude týkat i postihu za přestupky. Přestupek, který se stane v jedné z členských zemí EU, bude moci být pokutován i v druhé zemi EU. S tímto bodem souvisí i povinné zavedení digitálních tachografů, které již nejdou tak snadno obelstít, jako nynější kotoučové. Navíc, pokud řidič výrazně poruší předpisy a kontroloři to zjistí, bude mu moci být i zpětně a okamžitě zakázáno pokračovat v jízdě.

Jednotlivé členské státy si budou moci rozhodovat o vnitrostátní dopravě individuálně, ovšem tyto předpisy nesmí být mírnější, než bude stanovené minimum Evropskou unii.

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků