Evropská unie si došlápne na profesionální řidiče

Evropská unie hodlá výrazně změnit legislativu týkající se profesionálních řidičů. První velkou změnou bude snížení hodin, které může řidič strávit za volantem. Nynějších 74 hodin týdně se sníží na 56 hodin. Zároveň s tímto budou změněny přestávky. Nyní musí takový řidič denně odpočívat minimálně 8 hodin, dle nového návrhu to ale bude o hodinu více, tedy hodin devět.

Další výraznou změnou bude odpovědnost za dodržování těchto limitů. V této chvíli je za dodržování přestávek, maximální doby řízení atd. zodpovědný řidič. Novela počítá s tím, že za dodržování těchto povinností bude zodpovědný i zaměstnavatel. Připravovaná novinka má zamezit dnešnímu stavu, kdy jsou řidiči nuceni ze strany zaměstnavatele porušovat tyto předpisy, a protože neexistuje postih pro zaměstnavatele, ale pouze pro řidiče, nic jim za to nehrozí. Zástupci EU žijí v představě, že pokud ponese odpovědnost i zaměstnavatel, nebude mít snahu nutit řidiče k porušování předpisů.

Změna se bude týkat i postihu za přestupky. Přestupek, který se stane v jedné z členských zemí EU, bude moci být pokutován i v druhé zemi EU. S tímto bodem souvisí i povinné zavedení digitálních tachografů, které již nejdou tak snadno obelstít, jako nynější kotoučové. Navíc, pokud řidič výrazně poruší předpisy a kontroloři to zjistí, bude mu moci být i zpětně a okamžitě zakázáno pokračovat v jízdě.

Jednotlivé členské státy si budou moci rozhodovat o vnitrostátní dopravě individuálně, ovšem tyto předpisy nesmí být mírnější, než bude stanovené minimum Evropskou unii.

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 2 příspěvky
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků