Evropská unie hodlá bojovat proti emisím nákladních a těžkých osobních vozů

Emisní norma Euro 4 a její zavedení je již na spadnutí, a tak se v Bruselu vesele diskutuje o tom, co dál. Další, přísnější norma je přichystána na rok 2008, kdy by mělo vstoupit v platnost Euro 5. To bude zhruba o pětinu přísnější, než stávající Euro 4, ale ne všem to stačí. Poslední jednání na toto téma přinesly poměrně zajímavé výsledky. Rýsuje se možnost, že i nákladní auta budou muset být vybavena speciálními filtry pevných částic a filtry, které výrazně omezí emise dusíku a oxidu uhličitého. Toto opatření a zavedení speciálních filtrů nebude pouze pro velké nákladní vozy nad 12 tun, ale pro všechny vozy nad 2,5 tuny. Tento krok jde ruku v ruce s iniciativou některých skupin, které se snaží dostat velké osobní vozy, SUV a off-roady z měst. A pokud není možné je dostat pryč, je třeba omezit jejich škodlivost. S nástupem emisní normy Euro 5 tak zřejmě přijdou i nové normy pro nákladní a těžké osobní vozy.

Tip: Přečtěte si vše o emisních normách.

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

dnes | Milan Lažanský
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků