Evropská unie hodlá bojovat proti emisím nákladních a těžkých osobních vozů

Emisní norma Euro 4 a její zavedení je již na spadnutí, a tak se v Bruselu vesele diskutuje o tom, co dál. Další, přísnější norma je přichystána na rok 2008, kdy by mělo vstoupit v platnost Euro 5. To bude zhruba o pětinu přísnější, než stávající Euro 4, ale ne všem to stačí. Poslední jednání na toto téma přinesly poměrně zajímavé výsledky. Rýsuje se možnost, že i nákladní auta budou muset být vybavena speciálními filtry pevných částic a filtry, které výrazně omezí emise dusíku a oxidu uhličitého. Toto opatření a zavedení speciálních filtrů nebude pouze pro velké nákladní vozy nad 12 tun, ale pro všechny vozy nad 2,5 tuny. Tento krok jde ruku v ruce s iniciativou některých skupin, které se snaží dostat velké osobní vozy, SUV a off-roady z měst. A pokud není možné je dostat pryč, je třeba omezit jejich škodlivost. S nástupem emisní normy Euro 5 tak zřejmě přijdou i nové normy pro nákladní a těžké osobní vozy.

Tip: Přečtěte si vše o emisních normách.

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

dnes | Miro Mihálik | 12 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 19 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 205 příspěvků