Evropská unie chce zavést povinný brzdový asistent

Bruselský úřednický šiml nikdy nespí a můžeme se o tom opět přesvědčit. Po extrémní masáži občanů unie nesnesitelností emisí plynu CO2 přichází na řadu další plán jak výrobcům automobilů něco nařídit.

Po vcelku úspěšnému povinnému nasazení systému ABS má přijít na řadu i brzdový asistent. Tedy systém, který zajišťuje při nouzovém brzdění zkrácení brzdné dráhy.

Systém přitom funguje poměrně jednoduše. Senzory snímají rychlost sešlápnutí pedálu brzdy a také tlak, jakým řidič na pedál působí. Pokud tyto hodnoty dosáhnou určité hodnoty, vyhodnotí systém, že se jedná o nouzové brzdění a bez prodlení navýší tlak v brzdové soustavě. Jednoduše řečeno, díky brzdovému asistentu mohou brzdy začít brzdit maximálně okamžitě a není třeba čekat, než řidič zmáčkne pedál na podlahu. Navíc v určité situaci se může stát, že řidič by ani nevyvinul maximální tlak na pedál a brzdový asistent to tak udělá za něj.

Při kritickém brzdění se tak zkracuje brzdná dráha až o dvacet procent, což se zdá být velmi pozitivní. Výhodou systému je i to, že plně spolupracuje s ABS a nedochází tak k zablokování kola vůz tak i při maximálním zpomalení zůstává ovladatelný. Nevýhodou ovšem je, že, stejně jako kterýkoli jiný systém myslící za řidiče, někdy vyhodnotí situaci nesprávně a zvýší tlak v brzdové soustavě, kdy si to vůbec nepřejete. Ostatně na tento fakt jsme naráželi v některých testech, některé vozy jsou schopny se při ostré jízdě chovat velmi nevyzpytatelně, zkrátka řidič opět řídí zase o něco méně.

Proti zvůli komisařů EU ale zřejmě není obrany. Ti si od nasazení tohoto systému slibují ušetření zhruba jedenácti set životů ročně a to je, jakkoli je nepodložitelný, dobrý argument pro cokoli...

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

včera | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků