Evropská unie chce zavést povinný brzdový asistent

Bruselský úřednický šiml nikdy nespí a můžeme se o tom opět přesvědčit. Po extrémní masáži občanů unie nesnesitelností emisí plynu CO2 přichází na řadu další plán jak výrobcům automobilů něco nařídit.

Po vcelku úspěšnému povinnému nasazení systému ABS má přijít na řadu i brzdový asistent. Tedy systém, který zajišťuje při nouzovém brzdění zkrácení brzdné dráhy.

Systém přitom funguje poměrně jednoduše. Senzory snímají rychlost sešlápnutí pedálu brzdy a také tlak, jakým řidič na pedál působí. Pokud tyto hodnoty dosáhnou určité hodnoty, vyhodnotí systém, že se jedná o nouzové brzdění a bez prodlení navýší tlak v brzdové soustavě. Jednoduše řečeno, díky brzdovému asistentu mohou brzdy začít brzdit maximálně okamžitě a není třeba čekat, než řidič zmáčkne pedál na podlahu. Navíc v určité situaci se může stát, že řidič by ani nevyvinul maximální tlak na pedál a brzdový asistent to tak udělá za něj.

Při kritickém brzdění se tak zkracuje brzdná dráha až o dvacet procent, což se zdá být velmi pozitivní. Výhodou systému je i to, že plně spolupracuje s ABS a nedochází tak k zablokování kola vůz tak i při maximálním zpomalení zůstává ovladatelný. Nevýhodou ovšem je, že, stejně jako kterýkoli jiný systém myslící za řidiče, někdy vyhodnotí situaci nesprávně a zvýší tlak v brzdové soustavě, kdy si to vůbec nepřejete. Ostatně na tento fakt jsme naráželi v některých testech, některé vozy jsou schopny se při ostré jízdě chovat velmi nevyzpytatelně, zkrátka řidič opět řídí zase o něco méně.

Proti zvůli komisařů EU ale zřejmě není obrany. Ti si od nasazení tohoto systému slibují ušetření zhruba jedenácti set životů ročně a to je, jakkoli je nepodložitelný, dobrý argument pro cokoli...

Test letních pneumatik má překvapivého vítěze. Mladou značku Falken

Test letních pneumatik má překvapivého vítěze. Mladou značku Falken

Autoklub ADAC otestoval šestnáct letních pneumatik v rozměru 205/55 R16 V a čtrnáct plášťů 175/65 R14 T.

včera | Radek Pecák | 14 příspěvků
Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

22.  2.  2018 | Jan Mička | 5 příspěvků
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků