Evropská unie chce zavést povinný brzdový asistent

Bruselský úřednický šiml nikdy nespí a můžeme se o tom opět přesvědčit. Po extrémní masáži občanů unie nesnesitelností emisí plynu CO2 přichází na řadu další plán jak výrobcům automobilů něco nařídit.

Po vcelku úspěšnému povinnému nasazení systému ABS má přijít na řadu i brzdový asistent. Tedy systém, který zajišťuje při nouzovém brzdění zkrácení brzdné dráhy.

Systém přitom funguje poměrně jednoduše. Senzory snímají rychlost sešlápnutí pedálu brzdy a také tlak, jakým řidič na pedál působí. Pokud tyto hodnoty dosáhnou určité hodnoty, vyhodnotí systém, že se jedná o nouzové brzdění a bez prodlení navýší tlak v brzdové soustavě. Jednoduše řečeno, díky brzdovému asistentu mohou brzdy začít brzdit maximálně okamžitě a není třeba čekat, než řidič zmáčkne pedál na podlahu. Navíc v určité situaci se může stát, že řidič by ani nevyvinul maximální tlak na pedál a brzdový asistent to tak udělá za něj.

Při kritickém brzdění se tak zkracuje brzdná dráha až o dvacet procent, což se zdá být velmi pozitivní. Výhodou systému je i to, že plně spolupracuje s ABS a nedochází tak k zablokování kola vůz tak i při maximálním zpomalení zůstává ovladatelný. Nevýhodou ovšem je, že, stejně jako kterýkoli jiný systém myslící za řidiče, někdy vyhodnotí situaci nesprávně a zvýší tlak v brzdové soustavě, kdy si to vůbec nepřejete. Ostatně na tento fakt jsme naráželi v některých testech, některé vozy jsou schopny se při ostré jízdě chovat velmi nevyzpytatelně, zkrátka řidič opět řídí zase o něco méně.

Proti zvůli komisařů EU ale zřejmě není obrany. Ti si od nasazení tohoto systému slibují ušetření zhruba jedenácti set životů ročně a to je, jakkoli je nepodložitelný, dobrý argument pro cokoli...

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků