Evropská unie chce zavést jednotný systém mýtného

V budoucnu bude na dálnicích a silnicích států, které patří do Evropské unie, platit jednotný systém výběru mýtného. Dohodli se na tom ministři dopravy členských zemí. Nyní musí návrh schválit Evropský parlament a členské státy pak budou mít dva roky na to, aby se podle nové normy zařídily. Týkalo by se to okolo 60 tisíc kilometrů komunikací. To znamená, že by automobily a kamiony nemusely mít pro každý stát jiná zařízení, která slouží výběru, ale jendo jediné.

Cena mýtného v dané zemi by se odvíjela z ekologické zátěže, nákladů na výstavbu komunikací apod., mohla by být také jiná pro nová auta, která znečišťují prostředí méně, než auta stará apod. Mýtné by bylo zavedeno u kamionů od 3,5 t, přičemž místní firmy by měly výhodu v bonusech za časté využívání „domácích“ komunikací.

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků